Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teette aikaisin herättävän uhmiksen kanssa?

Vierailija
10.04.2015 |

3 v tulee klo 6 aamulla kiljumaan eikä suostu tulla viereeni nukkumaan eikä mennä takas omaan sänkyyn. Pakko nousta kiljukaulan kanssa. Mitä te teette tälläisessä tilanteessa?

Kommentit (117)

Vierailija
21/117 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 10:07"]

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 09:54"]

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 09:13"]

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 09:10"]

Kamalaa, jos pitäisi herätä kuudelta vain, koska joku perheessä ei saa aikaa kulumaan yksin.

[/quote]

Kamalaa, jos toisten ihan normaaleja elämäntilanteita pitää kauhistella.

TUon ikäisen lapsen kanssa kysymys ei nyt ensisijaisesti ole siitä, etteikö sellainen viihtyisi yksin, vaan siitä, että semmoista ei oikein uskalla jättää viihtymään yksin.

[/quote]

Selvä. Kiitos korjauksesta. Minä olen yhtä kaikki erittäin tyytyväinen siihen, ettei tuollainen ole meillä normaalia. Monet ttuntuvat sietävän hyvinkin ikäviä asioita, koska ne ovat tavallisia, mutta minulle tätä kykyä ei ole suotu.

[/quote]

Toivottavasti sinulla ei ole lapsia.

Lasten takia empatiaan kykenevä aikuinen kykenee kyllä joustamaan omista tarpeistaan. Ellei sitä kykyä ole suotu, on lapsilla muutenkin kurjat oltavat

[/quote]

Kronotyyppi on biologinen ominaisuus. Kyllähän sitä voi "joustaa" niin nukkumisesta kuin syömisestäkin, mutta aika kurjaa siitä tulee. Ks. esim. https://hbr.org/2010/07/defend-your-research-the-early-bird-really-does-get-the-worm/ar/1

Vierailija
22/117 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 10:14"]

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 10:00"]

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 09:57"]

Kamalaa, jos pitäisi herätä kuudelta vain, koska joku perheessä ei saa aikaa kulumaan yksin.

[/quote]

TUon ikäisen lapsen kanssa kysymys ei nyt ensisijaisesti ole siitä, etteikö sellainen viihtyisi yksin, vaan siitä, että semmoista ei oikein uskalla jättää viihtymään yksin.

[/quote]

Selvä. Kiitos korjauksesta. Minä olen yhtä kaikki erittäin tyytyväinen siihen, ettei tuollainen ole meillä normaalia. Monet ttuntuvat sietävän hyvinkin ikäviä asioita, koska ne ovat tavallisia, mutta minulle tätä kykyä ei ole suotu.

[/quote]

Voi kauheaa. Toiset ihmiset heräävät kuudelta töihin, tai jopa menevät kuudeksi töihin. Tai sitten ihan normaaliin rytmiin kuuluu herätä kuudelta. Päivitelläänkös nyt tätäkin yhdessä? 

[/quote]

Mikä on ongelmasi? Sinä voit herätä mihin aikaan haluat ja olla vaikka kokonaan nukkumatta. Minä olen tyytyväinen siihen, että vaikka työelämä on järjestetty aamvirkkujen ehdoilla, minun ei tarvitse sentään herätä kuudelta ainakaan minkään noin joutavan syyn vuoksi.

[/quote]

Joutava syy = lapsi. Koetko, että itsekin olet ollut lapsena "joutava syy"? Otan osaa, jos olet kokenut olevasi perheessäsi epätoivottu.

[/quote]

En koe. Pystyn nimittäin ymmärtämään, että eri ihmiset arvostavat asioita eri tavoin. Vai pidätkö sinä tärkeänä ja joutavana kaikkia samoja asioita kuin omat vanhempasi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/117 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 10:14"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 10:00"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Voi kauheaa. Toiset ihmiset heräävät kuudelta töihin, tai jopa menevät kuudeksi töihin. Tai sitten ihan normaaliin rytmiin kuuluu herätä kuudelta. Päivitelläänkös nyt tätäkin yhdessä? 

[/quote]

Mikä on ongelmasi? Sinä voit herätä mihin aikaan haluat ja olla vaikka kokonaan nukkumatta. Minä olen tyytyväinen siihen, että vaikka työelämä on järjestetty aamvirkkujen ehdoilla, minun ei tarvitse sentään herätä kuudelta ainakaan minkään noin joutavan syyn vuoksi.

[/quote]

Joutava syy = lapsi. Koetko, että itsekin olet ollut lapsena "joutava syy"? Otan osaa, jos olet kokenut olevasi perheessäsi epätoivottu.
[/quote]

Mietin ihan samaa, että oliko lapsi se joutava syy. Vai työ? Mielestäni kumpikaan ei kovin joutavalta syyltä vaikuta...

Vierailija
24/117 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 10:16"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

En koe. Pystyn nimittäin ymmärtämään, että eri ihmiset arvostavat asioita eri tavoin. Vai pidätkö sinä tärkeänä ja joutavana kaikkia samoja asioita kuin omat vanhempasi?

[/quote]

Ja kun eri ihmiset pitävät erilaisia asioita tärkeinä, onkin turha tulla tällaiseen ketjuun huokailemaan kauhisteluja siitä, että eri ihmisillä onkin erilaiset elämäntilanteet kuin sinulla. Onhan se nyt sanomattakin selvää, että erilaisissa perheissä on ihan erilaiset tilanteet. En ymmärrä tuota tarvetta tuppautua päivittelemään.

Vierailija
25/117 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 10:17"]

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 10:14"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 10:00"] [quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 09:57"] [quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 09:54"] [quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 09:13"] [quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 09:10"] Kamalaa, jos pitäisi herätä kuudelta vain, koska joku perheessä ei saa aikaa kulumaan yksin. [/quote]   Kamalaa, jos toisten ihan normaaleja elämäntilanteita pitää kauhistella.   TUon ikäisen lapsen kanssa kysymys ei nyt ensisijaisesti ole siitä, etteikö sellainen viihtyisi yksin, vaan siitä, että semmoista ei oikein uskalla jättää viihtymään yksin. [/quote] Selvä. Kiitos korjauksesta. Minä olen yhtä kaikki erittäin tyytyväinen siihen, ettei tuollainen ole meillä normaalia. Monet ttuntuvat sietävän hyvinkin ikäviä asioita, koska ne ovat tavallisia, mutta minulle tätä kykyä ei ole suotu. [/quote]   Voi kauheaa. Toiset ihmiset heräävät kuudelta töihin, tai jopa menevät kuudeksi töihin. Tai sitten ihan normaaliin rytmiin kuuluu herätä kuudelta. Päivitelläänkös nyt tätäkin yhdessä?  [/quote] Mikä on ongelmasi? Sinä voit herätä mihin aikaan haluat ja olla vaikka kokonaan nukkumatta. Minä olen tyytyväinen siihen, että vaikka työelämä on järjestetty aamvirkkujen ehdoilla, minun ei tarvitse sentään herätä kuudelta ainakaan minkään noin joutavan syyn vuoksi. [/quote]   Joutava syy = lapsi. Koetko, että itsekin olet ollut lapsena "joutava syy"? Otan osaa, jos olet kokenut olevasi perheessäsi epätoivottu. [/quote] Mietin ihan samaa, että oliko lapsi se joutava syy. Vai työ? Mielestäni kumpikaan ei kovin joutavalta syyltä vaikuta...

[/quote]

Tarkoitin lasta. Työ on minusta ihan hyvä syy... tosin kuudeksi töihin meno ei kyllä pidemmän päälle onnistuisi.

Vierailija
26/117 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 10:18"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ja kun eri ihmiset pitävät erilaisia asioita tärkeinä, onkin turha tulla tällaiseen ketjuun huokailemaan kauhisteluja siitä, että eri ihmisillä onkin erilaiset elämäntilanteet kuin sinulla. Onhan se nyt sanomattakin selvää, että erilaisissa perheissä on ihan erilaiset tilanteet. En ymmärrä tuota tarvetta tuppautua päivittelemään.

[/quote]

Miksi jankkaat asiasta? Veikkaanpa, ettei yksi erimielinen kommentti häiritse keskustelijoita ollenkaan niin paljon kuin oma ymmärämättömyyden esittelysi.

Vierailija
27/117 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 10:19"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 10:17"]

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 10:14"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 10:00"] [quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 09:57"] [quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 09:54"] [quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 09:13"] [quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 09:10"] Kamalaa, jos pitäisi herätä kuudelta vain, koska joku perheessä ei saa aikaa kulumaan yksin. [/quote]   Kamalaa, jos toisten ihan normaaleja elämäntilanteita pitää kauhistella.   TUon ikäisen lapsen kanssa kysymys ei nyt ensisijaisesti ole siitä, etteikö sellainen viihtyisi yksin, vaan siitä, että semmoista ei oikein uskalla jättää viihtymään yksin. [/quote] Selvä. Kiitos korjauksesta. Minä olen yhtä kaikki erittäin tyytyväinen siihen, ettei tuollainen ole meillä normaalia. Monet ttuntuvat sietävän hyvinkin ikäviä asioita, koska ne ovat tavallisia, mutta minulle tätä kykyä ei ole suotu. [/quote]   Voi kauheaa. Toiset ihmiset heräävät kuudelta töihin, tai jopa menevät kuudeksi töihin. Tai sitten ihan normaaliin rytmiin kuuluu herätä kuudelta. Päivitelläänkös nyt tätäkin yhdessä?  [/quote] Mikä on ongelmasi? Sinä voit herätä mihin aikaan haluat ja olla vaikka kokonaan nukkumatta. Minä olen tyytyväinen siihen, että vaikka työelämä on järjestetty aamvirkkujen ehdoilla, minun ei tarvitse sentään herätä kuudelta ainakaan minkään noin joutavan syyn vuoksi. [/quote]   Joutava syy = lapsi. Koetko, että itsekin olet ollut lapsena "joutava syy"? Otan osaa, jos olet kokenut olevasi perheessäsi epätoivottu. [/quote] Mietin ihan samaa, että oliko lapsi se joutava syy. Vai työ? Mielestäni kumpikaan ei kovin joutavalta syyltä vaikuta...

[/quote]

Tarkoitin lasta. Työ on minusta ihan hyvä syy... tosin kuudeksi töihin meno ei kyllä pidemmän päälle onnistuisi.
[/quote]

Pakko vielä kysyä että onko sinulla lapsia?

Vierailija
28/117 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 09:43"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 09:10"]

[/quote]

Niinpä! Vanhemmat aina väittävät että ei se lapsi valvota kuin muutaman kuukauden vauvana jos sitäkään, mutta tässäkinhän on taas yksi todiste siitä miten vielä 3-vuotiaskin vie unet. Jos miettii että ehkä 5-vuotiaan voi opettaa heräämään yksin aamupuuhille, niin siinä on mennyt kyllä viiden vuoden hyvät yöunet, ei vain muutama kuukausi vauvana. Viisi vuotta valvomista - hemmetin pitkä aika :o!!!
[/quote]
Mitkä yöunet siinä menee? Laittaa itse aikasemmin nukkumaan, niin jaksaa herätä.

Vierailija
29/117 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 10:25"]

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 10:19"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 10:17"] [quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 10:14"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 10:00"] [quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 09:57"] [quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 09:54"] [quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 09:13"] [quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 09:10"] Kamalaa, jos pitäisi herätä kuudelta vain, koska joku perheessä ei saa aikaa kulumaan yksin. [/quote]   Kamalaa, jos toisten ihan normaaleja elämäntilanteita pitää kauhistella.   TUon ikäisen lapsen kanssa kysymys ei nyt ensisijaisesti ole siitä, etteikö sellainen viihtyisi yksin, vaan siitä, että semmoista ei oikein uskalla jättää viihtymään yksin. [/quote] Selvä. Kiitos korjauksesta. Minä olen yhtä kaikki erittäin tyytyväinen siihen, ettei tuollainen ole meillä normaalia. Monet ttuntuvat sietävän hyvinkin ikäviä asioita, koska ne ovat tavallisia, mutta minulle tätä kykyä ei ole suotu. [/quote]   Voi kauheaa. Toiset ihmiset heräävät kuudelta töihin, tai jopa menevät kuudeksi töihin. Tai sitten ihan normaaliin rytmiin kuuluu herätä kuudelta. Päivitelläänkös nyt tätäkin yhdessä?  [/quote] Mikä on ongelmasi? Sinä voit herätä mihin aikaan haluat ja olla vaikka kokonaan nukkumatta. Minä olen tyytyväinen siihen, että vaikka työelämä on järjestetty aamvirkkujen ehdoilla, minun ei tarvitse sentään herätä kuudelta ainakaan minkään noin joutavan syyn vuoksi. [/quote]   Joutava syy = lapsi. Koetko, että itsekin olet ollut lapsena "joutava syy"? Otan osaa, jos olet kokenut olevasi perheessäsi epätoivottu. [/quote] Mietin ihan samaa, että oliko lapsi se joutava syy. Vai työ? Mielestäni kumpikaan ei kovin joutavalta syyltä vaikuta... [/quote] Tarkoitin lasta. Työ on minusta ihan hyvä syy... tosin kuudeksi töihin meno ei kyllä pidemmän päälle onnistuisi. [/quote] Pakko vielä kysyä että onko sinulla lapsia?

[/quote]

Mitä luulet?

Vierailija
30/117 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 10:26"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 10:25"]

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 10:19"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 10:17"] [quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 10:14"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 10:00"] [quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 09:57"] [quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 09:54"] [quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 09:13"] [quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 09:10"] Kamalaa, jos pitäisi herätä kuudelta vain, koska joku perheessä ei saa aikaa kulumaan yksin. [/quote]   Kamalaa, jos toisten ihan normaaleja elämäntilanteita pitää kauhistella.   TUon ikäisen lapsen kanssa kysymys ei nyt ensisijaisesti ole siitä, etteikö sellainen viihtyisi yksin, vaan siitä, että semmoista ei oikein uskalla jättää viihtymään yksin. [/quote] Selvä. Kiitos korjauksesta. Minä olen yhtä kaikki erittäin tyytyväinen siihen, ettei tuollainen ole meillä normaalia. Monet ttuntuvat sietävän hyvinkin ikäviä asioita, koska ne ovat tavallisia, mutta minulle tätä kykyä ei ole suotu. [/quote]   Voi kauheaa. Toiset ihmiset heräävät kuudelta töihin, tai jopa menevät kuudeksi töihin. Tai sitten ihan normaaliin rytmiin kuuluu herätä kuudelta. Päivitelläänkös nyt tätäkin yhdessä?  [/quote] Mikä on ongelmasi? Sinä voit herätä mihin aikaan haluat ja olla vaikka kokonaan nukkumatta. Minä olen tyytyväinen siihen, että vaikka työelämä on järjestetty aamvirkkujen ehdoilla, minun ei tarvitse sentään herätä kuudelta ainakaan minkään noin joutavan syyn vuoksi. [/quote]   Joutava syy = lapsi. Koetko, että itsekin olet ollut lapsena "joutava syy"? Otan osaa, jos olet kokenut olevasi perheessäsi epätoivottu. [/quote] Mietin ihan samaa, että oliko lapsi se joutava syy. Vai työ? Mielestäni kumpikaan ei kovin joutavalta syyltä vaikuta... [/quote] Tarkoitin lasta. Työ on minusta ihan hyvä syy... tosin kuudeksi töihin meno ei kyllä pidemmän päälle onnistuisi. [/quote] Pakko vielä kysyä että onko sinulla lapsia?

[/quote]

Mitä luulet?
[/quote]

Että ei. Kuvittelen että ajatusmaailma muuttuisi erilaiseksi siten kun lapsia on, mutta voin olla väärässäkin. Vaikea vain kuvitella että joku jolla on lapsia kutsuisi heitä joutavaksi syyksi

Vierailija
31/117 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoissa nukkumaan? Entä kun lapsi ei suostu nukahtamaan ennen kuin klo 21-22 välillä, nukkui päiväunet tai ei sama lopputulos. Lähes joka ilta lapsen rauhoittaminen vie noin tunnin. Itse heräät viikolla töihin klo 5 jälkeen. Riittävä uni? Hyvässä lykyssä lapsi herää ainakin kerran aamuyöstä, pissii housuunsa ja teet akuutit siivoukset. Palautat lapsen sänkyynsä ja toivot nukahtavasi uudestaan vielä klo 3-4 välillä mutta eihän se onnistu kun tiedät kohta herääväsi töihin joka tapauksessa. No töissä voi sitten "levätä" riippuen työnkuvasta. Kotiäiti ei lepää paitsi jos lapsi sallii sen. Jos lapsi herää klo 6 työviikolla ajattelen vain että isin ongelma. Viikonloppuna käsken lapsen takaisin omaan huoneeseen ja pitämään turpansa kiinni. Jos ei suostu niin laitan aamupalan ja viihteet olohuoneeseen. Viihdyttäköön itseään. Jos ei anna minun nukkua vieläkään lukitsen lapsen isänsä kanssa makuuhuoneeseen. Jos alkaa paukuttaa ovea niin ei hyvää päivää. Ei kannata yrittää. Kyllä se luovuttaa tylsyyttään. Jos tähän operaatioon menee yli 2 minuuttia niin voin sanoa hyvästit unilleni eli turpa on tukittava heti. On tiettyjä aikoja jolloin ei itketä minkään asian takia ja ylipäänsä jos haluaa jotain sitä ei pyydetä itkemällä. Yöllä ei seurustella ja ulvota ja piste. Todellakin viikonloppuna haluan nukkua yli 6 tunnin yöunet. Viikolla ei ole vaihtoehtoja.

Vierailija
32/117 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 10:21"]

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 10:18"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Miksi jankkaat asiasta? Veikkaanpa, ettei yksi erimielinen kommentti häiritse keskustelijoita ollenkaan niin paljon kuin oma ymmärämättömyyden esittelysi.

[/quote]

Miksi sinä jankkaat asiasta? Miksi koet tarpeelliseksi tulla vähättelemään toisten ihmisten valintoja kutsumalla lapsia "joutavaksi syyksi"? Sitä se nimittäin on, vähättelyä. Jos sinä et aio hankkia lapsia, lasten takia herääminen ei olisi sinulle edes "joutava syy", koska se on skenaario, joka ei tule kohdallasi koskaan tapahtumaan. Mutta kun on pakko päästä näyttämään mutseille, että minä se olen ensimmäisen luokan nihilisti ja muutenkin kova jätkä, voin vähätellä teidän valintoja omani kustannuksella. En arvosta lainkaan tuollaista käytöstä. Jos lapsiasiat eivät kiinnosta, ei ole mikään pakko kommentoida lapsiaiheista ketjua.

Vierailija
33/117 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 10:31"]Ajoissa nukkumaan? Entä kun lapsi ei suostu nukahtamaan ennen kuin klo 21-22 välillä, nukkui päiväunet tai ei sama lopputulos. Lähes joka ilta lapsen rauhoittaminen vie noin tunnin. Itse heräät viikolla töihin klo 5 jälkeen. Riittävä uni? Hyvässä lykyssä lapsi herää ainakin kerran aamuyöstä, pissii housuunsa ja teet akuutit siivoukset. Palautat lapsen sänkyynsä ja toivot nukahtavasi uudestaan vielä klo 3-4 välillä mutta eihän se onnistu kun tiedät kohta herääväsi töihin joka tapauksessa. No töissä voi sitten "levätä" riippuen työnkuvasta. Kotiäiti ei lepää paitsi jos lapsi sallii sen. Jos lapsi herää klo 6 työviikolla ajattelen vain että isin ongelma. Viikonloppuna käsken lapsen takaisin omaan huoneeseen ja pitämään turpansa kiinni. Jos ei suostu niin laitan aamupalan ja viihteet olohuoneeseen. Viihdyttäköön itseään. Jos ei anna minun nukkua vieläkään lukitsen lapsen isänsä kanssa makuuhuoneeseen. Jos alkaa paukuttaa ovea niin ei hyvää päivää. Ei kannata yrittää. Kyllä se luovuttaa tylsyyttään. Jos tähän operaatioon menee yli 2 minuuttia niin voin sanoa hyvästit unilleni eli turpa on tukittava heti. On tiettyjä aikoja jolloin ei itketä minkään asian takia ja ylipäänsä jos haluaa jotain sitä ei pyydetä itkemällä. Yöllä ei seurustella ja ulvota ja piste. Todellakin viikonloppuna haluan nukkua yli 6 tunnin yöunet. Viikolla ei ole vaihtoehtoja.
[/quote]

Jos se pissii joka yö sänkyynsä, pitäiskö laittaa vaipat?

Entä oletko yrittänyt yhtään ystävällisempää lähestymistapaa heräämiseen kuin turpa ja ovi kiinni? Saattaisi tiedätkö toimia. Sano vaikka joskus huomenta ja kerro että saa herätä kunhan on hiljaa. Äiti/isi nukkuu kunnes kello näyttää mitä nyt näyttääkään. Meidän lapsi ainakin oppi katsomaan kellon ensimmäisen numeron hyvin pienenä. Jos se oli 5 ei saanut herätä. Jos 6, sai mutta vanhemmat nukkuu ja jos 7 vanhemmatkin voi herätä. Ainakin neljä vuotiaana tämän osasi, ellei aiemmin

Vierailija
34/117 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 10:34"]

Miksi sinä jankkaat asiasta? Miksi koet tarpeelliseksi tulla vähättelemään toisten ihmisten valintoja kutsumalla lapsia "joutavaksi syyksi"? Sitä se nimittäin on, vähättelyä. Jos sinä et aio hankkia lapsia, lasten takia herääminen ei olisi sinulle edes "joutava syy", koska se on skenaario, joka ei tule kohdallasi koskaan tapahtumaan. Mutta kun on pakko päästä näyttämään mutseille, että minä se olen ensimmäisen luokan nihilisti ja muutenkin kova jätkä, voin vähätellä teidän valintoja omani kustannuksella. En arvosta lainkaan tuollaista käytöstä. Jos lapsiasiat eivät kiinnosta, ei ole mikään pakko kommentoida lapsiaiheista ketjua.

[/quote]

Mistä päättelet, ettei tämän ketjun aihe kiinnnosta minua? En kai kommentoisi, jos se ei kiinnostaisi. Jos sinua ei taas kiinnosta mielipiteeni, voit ihan hyvin ohittaa sen, ja jatkaa omaa elämääsi niin kuin parhaaksi näet.

Vierailija
35/117 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan lapselle aamupalan ja annan katsoa aamupiirretyt samalla, sillä aikaa heräilen ja kokoan itseni uuteen päivään. Meillä herättää onnneksi vasta klo 7 ja se on työssäkäyvälle ihan ok aika herätä viikonloppuisin. Rauhallisia aamuja meilläkin on harvoin!

Vierailija
36/117 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 10:31"]

Ajoissa nukkumaan? Entä kun lapsi ei suostu nukahtamaan ennen kuin klo 21-22 välillä, nukkui päiväunet tai ei sama lopputulos. Lähes joka ilta lapsen rauhoittaminen vie noin tunnin. Itse heräät viikolla töihin klo 5 jälkeen. Riittävä uni? Hyvässä lykyssä lapsi herää ainakin kerran aamuyöstä, pissii housuunsa ja teet akuutit siivoukset. Palautat lapsen sänkyynsä ja toivot nukahtavasi uudestaan vielä klo 3-4 välillä mutta eihän se onnistu kun tiedät kohta herääväsi töihin joka tapauksessa. No töissä voi sitten "levätä" riippuen työnkuvasta. Kotiäiti ei lepää paitsi jos lapsi sallii sen. Jos lapsi herää klo 6 työviikolla ajattelen vain että isin ongelma. Viikonloppuna käsken lapsen takaisin omaan huoneeseen ja pitämään turpansa kiinni. Jos ei suostu niin laitan aamupalan ja viihteet olohuoneeseen. Viihdyttäköön itseään. Jos ei anna minun nukkua vieläkään lukitsen lapsen isänsä kanssa makuuhuoneeseen. Jos alkaa paukuttaa ovea niin ei hyvää päivää. Ei kannata yrittää. Kyllä se luovuttaa tylsyyttään. Jos tähän operaatioon menee yli 2 minuuttia niin voin sanoa hyvästit unilleni eli turpa on tukittava heti. On tiettyjä aikoja jolloin ei itketä minkään asian takia ja ylipäänsä jos haluaa jotain sitä ei pyydetä itkemällä. Yöllä ei seurustella ja ulvota ja piste. Todellakin viikonloppuna haluan nukkua yli 6 tunnin yöunet. Viikolla ei ole vaihtoehtoja.

[/quote]

Lapsi raukka. Hyvin näkee miksi ei nuku. Miksi pyytää kaiken itkien.

Kaikesta saa juuri niin vaikeaa kuin haluaa. Hyvässä ja rakastavassa ilmapiirissä nukuminen sujuu ongelmitta. Ongelmat kohdataan lasta kunnioittavasti ja myötätunolla. Kunnollinen päivärytmi lapsen ehdoilla. Säännöliset nukkumiset ja syömiset, ulkoilu ja ennenkaikkea positiivinen ilmapiiri. Raivoava ja takakireä äiti voi olla varma, että ongelmia tulee. Lapsi ei luota. Kohta ollaan siinä tianteessa (tai jo nyt), että lapsi "uhmaa" kaikea. Suhde huononee entisestään ja kierre on valmis. Tämä lapsi tulee olemaan "vaikea" koko ikänsä.

Vierailija
37/117 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vanhaan annettiin risuvitsaa ja kas kummaa ongema poistui.
Nykyisin lässyn-lässyn superpillut hokevat vapaata kasvatusta, ja kaskummaa tulokset näkyy: on syrjäytyneitä, mielenvikaisia, alkoholi- ja huumeiden käyttäjiä sekä lisäksi vielä kouluampujia, jotka tietenkin ovat syyttömiä sillä esineiden (aseiden) syytähän tuollaiset mielipuoliset teot ovat.

Vuosituhannet toimi risuvitsa ja tukkapölly vallan mainioina kasvatusmetodeina, kasvattaen lapsista täyspäisiä ja vastuuntuntoisia aikuisia, kenellekkään jäämättä minkäänlaisia traumoja, päinvastoin, tunsimme aikuisina kiitollisuutta vanhemillemme saamastamme kasvatuksesta.

Homma tulisi toimia niinkuin Texasissa, ilman mikäänlaisia vastaan sössötyksiä, siellä naiset ainoastaan hoitaa lapset, ja miehet taas hoitaa kasvatuksen.

Mistähän johtuu, etten enää kummastele miehiä, jotka vaativat naisilta äänioikeuden peruuttamista?

Vierailija
38/117 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 10:31"]

[/quote]

Olet todella väsyneen kuuloinen. Älkää äidit tyrmätkö toisianne, vaan tukekaa. Jos ei saa nukkua tarpeeksi, niin ennen pitkää se nyt vaan näkyy siinä että on vihainen ja ei jaksa. Itse nukahdin tällä viikolla kesken illan sohvalle, 3-vuotiaan ja koiran leikkiessä lattialla. Heräsin meteliin, joten laitoin lapsen iltapalan kautta nukkumaan ja koiran koppiinsa nukkumaan ja menin itsekin yöunille klo 20:30. Joskus on vaan saatava nukkua, että jaksaa taas. Olen kyllä raskaana nyt, että senkin takia sitä lepoa vaan tarvitsee, mutta syyllisen olon se silti jättää.

Vierailija
39/117 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 11:05"]

Ennen vanhaan annettiin risuvitsaa ja kas kummaa ongema poistui. Nykyisin lässyn-lässyn superpillut hokevat vapaata kasvatusta, ja kaskummaa tulokset näkyy: on syrjäytyneitä, mielenvikaisia, alkoholi- ja huumeiden käyttäjiä sekä lisäksi vielä kouluampujia, jotka tietenkin ovat syyttömiä sillä esineiden (aseiden) syytähän tuollaiset mielipuoliset teot ovat. Vuosituhannet toimi risuvitsa ja tukkapölly vallan mainioina kasvatusmetodeina, kasvattaen lapsista täyspäisiä ja vastuuntuntoisia aikuisia, kenellekkään jäämättä minkäänlaisia traumoja, päinvastoin, tunsimme aikuisina kiitollisuutta vanhemillemme saamastamme kasvatuksesta. Homma tulisi toimia niinkuin Texasissa, ilman mikäänlaisia vastaan sössötyksiä, siellä naiset ainoastaan hoitaa lapset, ja miehet taas hoitaa kasvatuksen. Mistähän johtuu, etten enää kummastele miehiä, jotka vaativat naisilta äänioikeuden peruuttamista?

[/quote]

Ääliö. Näkee mitä vitsasta on sinulle seurannut.

Mistä päättelet, että Texasissa lapsia kuritetaan?

Olen asunut siellä eikä siellä todellakaan lapsia kohdella huonosti

Vierailija
40/117 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 10:25"]

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 09:43"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 09:10"] Kamalaa, jos pitäisi herätä kuudelta vain, koska joku perheessä ei saa aikaa kulumaan yksin. [/quote] Niinpä! Vanhemmat aina väittävät että ei se lapsi valvota kuin muutaman kuukauden vauvana jos sitäkään, mutta tässäkinhän on taas yksi todiste siitä miten vielä 3-vuotiaskin vie unet. Jos miettii että ehkä 5-vuotiaan voi opettaa heräämään yksin aamupuuhille, niin siinä on mennyt kyllä viiden vuoden hyvät yöunet, ei vain muutama kuukausi vauvana. Viisi vuotta valvomista - hemmetin pitkä aika :o!!! [/quote] Mitkä yöunet siinä menee? Laittaa itse aikasemmin nukkumaan, niin jaksaa herätä.

[/quote]

Juurihan tuossa sanottiin että sitä lasta ei välttämättä niin vaan laiteta aikaisin nukkumaan. Ja sekin jo sanottiin, että elimistön vuorokausirytmi on aika lailla lukkoon lyöty ominaisuus. Jos ihmisen luontainen heräämisaika olisi 7-8 aikaan, niin toki hän voi opetella ja pakottaa itsensä heräämään kuudelta - mutta se on kuitenkin vastoin hänen luonnollista unirytmiään. Ja siten aiheuttaa väsymystä ja stressiä. On lapsellista (sic) leimata "teineiksi" ne, joilla on erilainen unirytmi kuin itsellään. 

On hassua (vai surullista?) että ensin yleisesti väitetään että lapset ei haittaa kyllä yönia, mutta sitten sanotaan että lapset määräävät uniajat ainakin ensimmäiset 5 vuotta - ja kun muistuttaa että niidenhän ei pitänyt haitata mitään, niin heitetäänkin kehiin "no hei aikuinen ymmärtää että tottakai lapsen mukaan pitää joustaa". Eikö voisi vaan myöntää suoraan, että lapsen tehtyään ei voi ainakaan ekaan viiteen vuoteen nukkua hyvin (hyvin siinä mielessä, että nukkuisi oman luontaisen rytminsä mukaan)?? Miksi näitä asioita pitää aina yrittää kaunistella?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi