Miksi vanhat miehet eivät ymmärrä sanaa ei
kun ehdottelevat? Kauhea tivaaminen miksi ei kelpaa ja kun kertoo olevansa varattu, niin väittävät olevansa parempia sängyssä kuin ikäiseni mies ja sitten suuttuvat, kun totean, etten halua miestä, joka on puoliksi haudassa?
N24
Kommentit (72)
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 22:22"]
Maailma on täynnä ikäviä ihmisiä ja asioita ja kokemuksia. Ei kaikkea tarvitse ottaa vakavasti. Jos känniset vanhat miehet häiriköivät ja ahdistelevat, tarvitseeko heitä huomioida lainkaan. Itse en edes antaudu juttusille tuollaisten kanssa, vaan jatkan matkaani. Tuntisin itseni maksulliseksi naiseksi, jos alettaisi seksiä tarjota baarissa. Kyllähän näitä juttelemaan pyrkijöitä on, mutta totean heille, että olen nyt ystävieni kanssa liikenteessä.
[/quote]
Mutta miesten ei tuollaista yleensä tarvitse kokea. Minusta vonkaaminen kertoo jotain siitä, miten naiseen edelleen asennoidutaan vielä Suomessakin. Ei se ole mikään etuoikeus, että saa rivoja heittoja ihmiseltä, joka luulee olevansa oikeutettu kommentoimaan vieraan ihmisen ulkonäköä miten haluaa.
Vähän sama kuin jos olisi maahanmuuttaja ja joutuisi kuulemaan rasistisia heittoja. Tai jos olisin venäläinen, vahvasti meikattu nainen, ei olisi kovin imartelevaa kuulla h*orittelua. Mutta niin venäläisistä naisista usein Suomessa ajatellaan.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 22:11"]Miehet jotka eivät ole eläneet ja kokeneet menevät hieman sekaisin ihastuessaan.
[/quote] Enkä halua olla ilkeä, mutta jopa Sarasvuo totesi tämän HS kuukausiliitteessä, että jos mies ei ole elänyt, niin saattaa hieman seota nelikymppisenä.
Kenenköhän mieli ja ajatukset lopulta pyörivätkään nivustaipeen varusteiden ympärillä...
Puoli vuosisataa nähneenä miehenä todennut, että kyllä niistä naisistakin ihan ihmisiä tulee kun se neljänkympin rajapyykki menee ohi, siihen saakka pelkkä huomenen toivottaminenkin ymmärretään jo ehdotteluksi.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 22:28"]
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 22:22"]
Maailma on täynnä ikäviä ihmisiä ja asioita ja kokemuksia. Ei kaikkea tarvitse ottaa vakavasti. Jos känniset vanhat miehet häiriköivät ja ahdistelevat, tarvitseeko heitä huomioida lainkaan. Itse en edes antaudu juttusille tuollaisten kanssa, vaan jatkan matkaani. Tuntisin itseni maksulliseksi naiseksi, jos alettaisi seksiä tarjota baarissa. Kyllähän näitä juttelemaan pyrkijöitä on, mutta totean heille, että olen nyt ystävieni kanssa liikenteessä.
[/quote]
Mutta miesten ei tuollaista yleensä tarvitse kokea. Minusta vonkaaminen kertoo jotain siitä, miten naiseen edelleen asennoidutaan vielä Suomessakin. Ei se ole mikään etuoikeus, että saa rivoja heittoja ihmiseltä, joka luulee olevansa oikeutettu kommentoimaan vieraan ihmisen ulkonäköä miten haluaa.
Vähän sama kuin jos olisi maahanmuuttaja ja joutuisi kuulemaan rasistisia heittoja. Tai jos olisin venäläinen, vahvasti meikattu nainen, ei olisi kovin imartelevaa kuulla h*orittelua. Mutta niin venäläisistä naisista usein Suomessa ajatellaan.
[/quote]
Tää on aivan totta!
Eipä jotkut miehet muutu miksikään. Keski-ikäinen nainen saa kestää 60-70-vuotiaiden miesten sovinistisia juttuja, perseeseen liimaantumista kauppajonossa jne
Onkin fiksumpaa keski-ikäiselle miehelle pysyä kaukana usein tasapainottomista suomalaisista "lapsista." Riittänyt riesaksi saakka, monella tapaa, myös työpaikoilla. Sen enempää korostamatta.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 21:21"]
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 21:06"][quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 21:03"] Mullekin noi 40-50-vuotiaat ukot valittavat pakit saadessaan, et aika menee minunkin kohdallani tosi nopeasti ja olen aivan kohta 50-vuotias... siis miten helvetissä se liittyy siihen, että en 25-vuotiaana ole kiinnostunut 50-vuotiaasta? En varsinkaan, kun ikäeroa on saman verran oman isäni kanssa. Miksi noille ukoille ei kelpaa oman ikäiset naiset, varsinkin kun niin kovasti vauhkoavat nuorten naisten tyhmyyttä ja elämänkokemuksen puutetta? [/quote] Parempi mahdollisuus jälkikasvun saamiselle kuin oman ikäisen kanssa, ja on muksulla sitten vanhempanakin vielä toinen vanhempi elossa :) [/quote] No hyi. Eihän vanhoilla miehillä varmaan ees seiso.
[/quote]
Ikärasisti! Nurkkaan häpeämään siitä.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 00:37"][quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 21:21"]
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 21:06"][quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 21:03"] Mullekin noi 40-50-vuotiaat ukot valittavat pakit saadessaan, et aika menee minunkin kohdallani tosi nopeasti ja olen aivan kohta 50-vuotias... siis miten helvetissä se liittyy siihen, että en 25-vuotiaana ole kiinnostunut 50-vuotiaasta? En varsinkaan, kun ikäeroa on saman verran oman isäni kanssa. Miksi noille ukoille ei kelpaa oman ikäiset naiset, varsinkin kun niin kovasti vauhkoavat nuorten naisten tyhmyyttä ja elämänkokemuksen puutetta? [/quote] Parempi mahdollisuus jälkikasvun saamiselle kuin oman ikäisen kanssa, ja on muksulla sitten vanhempanakin vielä toinen vanhempi elossa :) [/quote] No hyi. Eihän vanhoilla miehillä varmaan ees seiso.
[/quote]
Ikärasisti! Nurkkaan häpeämään siitä.
[/quote]
Papat vois pysyä vaan ikäsissään.
Tiedän niin tunteen! Luojan kiitos alan jo olla rupsahtanut ettei näitä vonkauksia kuule enää niin usein. Mikäs sen eroottisempaa kun olet töissä ja epäseksikkäissä työvaatteissa ja isäsi ikäinen limaska tulee iskulle. Miksi oi miksi ei koskaan joku seksy adonis tule kysymään koska pääsen töistä??
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 22:15"]
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 20:42"]
Vaan eikö ole lohdullista ajatella, että mitä pidemmälle aika rientää sitä vähemmän sinun tarvitsee kärsiä 'vanhoista limaisista ukoista'. Kun tarpeeksi virtaa vettä Vantaanjoessa, niin kukaan ei edes vilkaisekaan perääsi. Maltat tuskin odottaakaan noita aikoja.
[/quote]
Mulla tuo aika alkaa olla koittanut. Toisin kuin arvelet, se on oikeasti ihanaa. Kukaan ei ehdottele mitään. Perään ei tarvitskaan vilkaista. Kiinnostus syntyy kasvotusten, keskusteluissa fiksujen ihmisten kanssa.
[/quote]Amen. Itse olen myös kokenut näkymättömyyden erittäin vapauttavana ja huojentavana asiana. Samoin on jäänyt suureksi osaksi pois se minun ulkonäköön keskittyminen (oi kun sä oot niiiiiiiiiin kaunis, lässyn lässyn, so what? ihan kuin se olis joku vtun Nobelin palkinto, et joku niin sanoo) sekä tissien tuijottelu. Nyt on ihan päässyt keskustelemaan ja tutustumaan kunnolla.
Elän oikeasti elämäni parasta aikaa ja hävettää päästää suustaan tuollainen fraasi - mut niin se vain on DDD.