Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulot perheessä 75.000 eur/vuosi

Vierailija
09.04.2015 |

Eikä varaa omistuasumiseen:(
2 lasta ja vuokralla asutaan. Luottotiedot kunnossa, mutta ei varaa kerrostaloneliöön Helsingissä muualla kuin Kontulassa/Myllypurossa jonne emme halua muuttaa. Ei myöskään mihinkään betonielementti 70-luvun kerrostaloon Vantaalle. Lainaa saisimme ehkä maks 200.000 eur, eikä sillä ostella neliöitä.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei varmaan noilla tuloilla.

Vierailija
2/23 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö... ok, mulla tulot noin 20k€ ja olen jäämässä työttömäksi - kelpaisi kyllä joku neukkukvartaali Vantaalta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin asun Pyllymurossa ja ollaan miehen kanssa persaukisia rappioalkkiksia.

Vierailija
4/23 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä valita, jos ei kelpaa. Harva ostaa ensiasunnoksi unelmakodin.

Vierailija
5/23 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sepä se kun tulot ylittää tietyn rajan et saa mitään tukia ja maksat kaikesta suurimman mukaan ja loppujen lopuksi kotona loisiva sossun elätti saa enemmän käteen.

Vierailija
6/23 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh. Meillä on noilla tuloilla 400000e talo josta maksoimme 300000e

Vierailija
7/23 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi, menot nyt vaan on mukautettava tuloihin. Mulle jo äiti lapsena opetti että aina ei saa kaikkea mitä haluaa.

Vierailija
8/23 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hieman alhaiselta tuo 200 000e. Me saatiin samoilla tuloilla enemmän ja omistetaan nyt neliö, tosin Espoossa ja paritalosta. Lainansaantia oltiin ehditty jo tiukentaa siinä vaiheessa kun haettiin.

Vierailija
9/23 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 15:29"]Täh. Meillä on noilla tuloilla 400000e talo josta maksoimme 300000e
[/quote]
Miten se onnistui??
Me miehen kanssa tavattiin vasta keski-ikäisenä; lapset oli ns hankittava heti jos niitä halusi, olin äiginä siis tosi vanha ensisynnyttäjäksi. Mieheni ja minä olimme pätkätyöläisiä, joren asuntolainaa emme saaneet, nyt kun on vakityö molemmilla, tulot eivät riitä neliöön. Emme saa takaajia, ja teini-ikäiset lapset (tyttö ja poika) eivät suostu asumaan samassa huoneessa,

Vierailija
10/23 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tulot yhteensä 30000e kun saimme lainaa ja rakensimme talon vuonna 2007. Nyt tulot ovatkin jo yli 80000e. Ja laina kohta maksettu :) sit alan haaveilla mökistä!

Vierailija
11/23 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 15:34"]

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 15:29"]Täh. Meillä on noilla tuloilla 400000e talo josta maksoimme 300000e [/quote] Miten se onnistui?? Me miehen kanssa tavattiin vasta keski-ikäisenä; lapset oli ns hankittava heti jos niitä halusi, olin äiginä siis tosi vanha ensisynnyttäjäksi. Mieheni ja minä olimme pätkätyöläisiä, joren asuntolainaa emme saaneet, nyt kun on vakityö molemmilla, tulot eivät riitä neliöön. Emme saa takaajia, ja teini-ikäiset lapset (tyttö ja poika) eivät suostu asumaan samassa huoneessa,

[/quote]

Jos hankitte lapset vasta vanhempina, niin teillähän olisi ollut koko nuoruus aikaa säästää rahaa asuntoon...

Vierailija
12/23 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 15:34"]

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 15:29"]Täh. Meillä on noilla tuloilla 400000e talo josta maksoimme 300000e [/quote] Miten se onnistui?? Me miehen kanssa tavattiin vasta keski-ikäisenä; lapset oli ns hankittava heti jos niitä halusi, olin äiginä siis tosi vanha ensisynnyttäjäksi. Mieheni ja minä olimme pätkätyöläisiä, joren asuntolainaa emme saaneet, nyt kun on vakityö molemmilla, tulot eivät riitä neliöön. Emme saa takaajia, ja teini-ikäiset lapset (tyttö ja poika) eivät suostu asumaan samassa huoneessa,

[/quote]

Sama homma. Ostimme ensin kolmion, pykäsimme pari lasta ja saimme hirveän ison lainan, mistä nyt jäljellä 210000e. Mutta myydään sitten kun lapset lentää pesästä. 4 vuotta sitten tuon lainan saimme.

Vierailija
13/23 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 15:23"] 

Tulot perheessä 75.000 eur/vuosi

Eikä varaa omistuasumiseen:( 2 lasta ja vuokralla asutaan. Luottotiedot kunnossa, mutta ei varaa kerrostaloneliöön Helsingissä muualla kuin Kontulassa/Myllypurossa jonne emme halua muuttaa. Ei myöskään mihinkään betonielementti 70-luvun kerrostaloon Vantaalle. Lainaa saisimme ehkä maks 200.000 eur, eikä sillä ostella neliöitä.

[/quote]

Onko tuo tulo netto- vai brutto? Jos se on bruttotulo, niin olette vain keskituloisia. Miksi keskituloisella pitäisi olla varaa neliöön hyvällä paikalla? Kyllä keskituloiset lapsiperheet helsingissä joutuvat tyytymään asumaan joko ahtaasti tai ei-niin-hyvillä-paikoilla.

Vierailija
14/23 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kysellä useasta pankista eikä tyytyä yhden vastaukseen. Meillä yhteenlasketut tulot 1000 e kuussa vähemmän kuin teillä, ja 200 000 luvattiin meille, joten teidän luulisi saavan enemmän.

Toki riippuu myös siitä, mitä teillä on lainan vakuudeksi. Koko asunnon arvosta lainaa ei saa vaan max 90 %. Lisäksi myös itse asunto voi vaikuttaa - teille tuskin myönnetään lainaa ihan maksukyvyn rajoille asuntoon, johon on juuri tulossa julkisivu- tai putkiremontti.

Saa niitä 4 h + k muualtakin kuin Kontulasta (joka on itse asiassa mainettaan parempi alue - olennaisempaa on taloyhtiö, jossa asuu, kuin alue. Omalla tontilla sijaitseva, hyvin hoidettu yhtiö on vähän eri juttu kuin kaupungin vuokratalot).

Tsekkaa aso-asunnot myös.

Vierailija
15/23 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 15:42"][quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 15:34"]

[/quote]

Jos hankitte lapset vasta vanhempina, niin teillähän olisi ollut koko nuoruus aikaa säästää rahaa asuntoon...
[/quote]
Sinkkuna pienistä tuloista? Opiskelin parikin eri ammattia, kun en voinut allergian takia jatkaa alallani. Ei jäänyt vuokralla asuessa sinkkuna mitään juuri säästettävää... Yksin on kallista maksaa asuminen jne. Aina on ollut puskurirahasto mutta ne on ollut nappirahoja asunnon pakolliseen käsirahaan verrattuna.

Vierailija
16/23 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 15:47"]

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 15:42"][quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 15:34"] [quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 15:29"]Täh. Meillä on noilla tuloilla 400000e talo josta maksoimme 300000e [/quote] Miten se onnistui?? Me miehen kanssa tavattiin vasta keski-ikäisenä; lapset oli ns hankittava heti jos niitä halusi, olin äiginä siis tosi vanha ensisynnyttäjäksi. Mieheni ja minä olimme pätkätyöläisiä, joren asuntolainaa emme saaneet, nyt kun on vakityö molemmilla, tulot eivät riitä neliöön. Emme saa takaajia, ja teini-ikäiset lapset (tyttö ja poika) eivät suostu asumaan samassa huoneessa, [/quote] Jos hankitte lapset vasta vanhempina, niin teillähän olisi ollut koko nuoruus aikaa säästää rahaa asuntoon... [/quote] Sinkkuna pienistä tuloista? Opiskelin parikin eri ammattia, kun en voinut allergian takia jatkaa alallani. Ei jäänyt vuokralla asuessa sinkkuna mitään juuri säästettävää... Yksin on kallista maksaa asuminen jne. Aina on ollut puskurirahasto mutta ne on ollut nappirahoja asunnon pakolliseen käsirahaan verrattuna.

[/quote]

Kyllä. Yleensähän lapsiperheet perustelevat säästöjen puutetta sillä, että lapset on tehty suoraan koulun penkiltä - ei ole ollut varaa säästää kun ei ehtinyt olla työelämässä ennen lapsia. Jos kuitenkin lapset tehdään myöhemmin, niin useimmilla on silloin huomattavasti paremmat mahdollisuudet myös säästää pesämunaa. Useimmilla, ei tietenkään kaikilla. Itsekin säästin mainiosta rahaa opiskeluaikaisesta osa-aikaisesta "paskaduunistakin". Pieni oli palkka mutta pienet oli menotkin lapsettomalla sinuklla.

Useimmilla on kyllä keski-ikäisenä jo (ainakin lähes) maksettu talo. Ei siis mitään ihmeteltävää.

Vierailija
17/23 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 15:51"][quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 15:47"]

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 15:42"][quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 15:34"] [quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 15:29"]Täh. Meillä on noilla tuloilla 400000e talo josta maksoimme 300000e [/quote] Miten se onnistui?? Me miehen kanssa tavattiin vasta keski-ikäisenä; lapset oli ns hankittava heti jos niitä halusi, olin äiginä siis tosi vanha ensisynnyttäjäksi. Mieheni ja minä olimme pätkätyöläisiä, joren asuntolainaa emme saaneet, nyt kun on vakityö molemmilla, tulot eivät riitä neliöön. Emme saa takaajia, ja teini-ikäiset lapset (tyttö ja poika) eivät suostu asumaan samassa huoneessa, [/quote] Jos hankitte lapset vasta vanhempina, niin teillähän olisi ollut koko nuoruus aikaa säästää rahaa asuntoon... [/quote] Sinkkuna pienistä tuloista? Opiskelin parikin eri ammattia, kun en voinut allergian takia jatkaa alallani. Ei jäänyt vuokralla asuessa sinkkuna mitään juuri säästettävää... Yksin on kallista maksaa asuminen jne. Aina on ollut puskurirahasto mutta ne on ollut nappirahoja asunnon pakolliseen käsirahaan verrattuna.

[/quote]

Kyllä. Yleensähän lapsiperheet perustelevat säästöjen puutetta sillä, että lapset on tehty suoraan koulun penkiltä - ei ole ollut varaa säästää kun ei ehtinyt olla työelämässä ennen lapsia. Jos kuitenkin lapset tehdään myöhemmin, niin useimmilla on silloin huomattavasti paremmat mahdollisuudet myös säästää pesämunaa. Useimmilla, ei tietenkään kaikilla. Itsekin säästin mainiosta rahaa opiskeluaikaisesta osa-aikaisesta "paskaduunistakin". Pieni oli palkka mutta pienet oli menotkin lapsettomalla sinuklla.

Useimmilla on kyllä keski-ikäisenä jo (ainakin lähes) maksettu talo. Ei siis mitään ihmeteltävää.
[/quote]
Joku maalsinen taas tässä kertoo miten asiat menee elämässä, ilman että on hajuakaan Helsingin asumisen kalleudesta. Js vielä loppupiikittelee sillä että kunnon ihmisillä on keski-ikäisenä velaton asunto alla.
Sinulle sp sanoisin, että tsemppiä! Ehkä osa-omistus on tdidän juttunne. Ei kaikilla se elämä mene suunnitelmien mukaan, kaikki kun eivät saa esim sitä vakityötä joka on asuntolainan edellytys.

Vierailija
18/23 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakaa kolmio.

Vierailija
19/23 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmää heittää vuokrarahat kankkulan kaivoon. Vaikka oliskin pieni asunto, mutta se olisi OMA.

Vierailija
20/23 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä tulot brutto noin 70000e vuosi ja kyllä me se omakotitalo saatiin vaikka tiukahkoa on nyt

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme