120 kpl pussikeittoja, maku aivan hirveä
No niin ostin sitten vähän reilummin pussikeittoja. Maku minttusuklaa. Ja todellakin maistuu aivan kamalalle. Lähes oksennan joka kerta kun yritän juoda :( Miten saisin ne kurkusta alas?
Kommentit (73)
OT Saatteko kukaan muu ilmavaivoja noista Nutrileteistä?
Monet sanoo että tää pusseilu on lähtöisin vain mainosmiehiltä. Itse ainakin sain ENED-kuuriin suosituksen ihan lääkäriltä. Ja kyllä se on toiminutkin, 9 viikkoa ja -20 kiloa (lähtöpaino toki paljon).
Minä sekoitan pussin sisällön 3-4 dl vettä ja siihen vielä Cola lightia 1-2 dl ja hyvin menee alas. Suolaiset keitot onkin siten vaikeampia. Onko kellään ehdotukisa, miten niitä voisi tuunata?
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 09:52"]
Monet sanoo että tää pusseilu on lähtöisin vain mainosmiehiltä. Itse ainakin sain ENED-kuuriin suosituksen ihan lääkäriltä. Ja kyllä se on toiminutkin, 9 viikkoa ja -20 kiloa (lähtöpaino toki paljon).
[/quote]
Lääkärithän ei paljonkaan ravinnosta tiedä.
[/quote]
Olen hyvin avoin erilaisille ruokavaliokokeiluille ja jopa pussikeittokokeiluille, jos ne muuttavat ihmisen elämää oikeasti. Lähetä seuranneena yhden ENED-kuurilaisen elämää on kyllä pakko todeta että kyllä kyseinen kuuri muutti henkilön ulkoista olemusta paljon.
Mutta kuurin päätteeksi samainen henkilö alkoi taas lihota ja nyt näyttää että ollaan lähtöpainossa ellei jopa ylikin. Vanhat tavat tulivat taas tottumuksesta esiin. Vaikutti, että tyyppi oli vain sillä kuurilla joka loppui eikä loppuelämää tarvitse ajatella vaikka kyseisen henkilön tapauksessa kolesteroli, verenpaine ja läskit oli juuri saatu alennettua. Lääkkeiden lukumääräkin laski luonnollisesti.
Toivon sinulle, joka olet ENED:illä onnistumista ja elämäntapojen muuttumista lopullisesti. Ja loppuelämähän ei tarkoittaisi kituuttelua, mutta uskon että ylipainoisena ja sairaana se olisi sellaista. Mitä mieltä itse olet?
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 09:49"]
OT Saatteko kukaan muu ilmavaivoja noista Nutrileteistä?
[/quote]
Jos olen useampia päiviä Nutriletillä, niin kuiduttomuuden kyllä huomaa. Kakka on erilaista, tuntuu, kuin vatsa ei toimisi kunnolla. Itse vedän jotain kasvista ihan tuon kuidun vuoksi. Esimerkiksi sellerinvarsia popsin. Varsinaisesti ei kuitenkaan ilmavaivoja.
Olen muuten nykyisin kaatanut Nutriletin juomalasiin sekoitettuani sen. Minusta maku on parempi, ainakin minun noissa muovisissa on muovin ällö haju. Ja ehkä sitten ei tule hörpittyä niin helposti ilmaa nielaisujen mukana.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 06:48"]
En ymmärrä ollenkaan näitä, joiden mielestä pitäisi syödä jotain todella pahanmakuista vaikka väkisin, jotta laihtuisi.
Miksi ei syö jotain hyvää VÄHEMMÄN?
[/quote]
Oletko ihan dorka?
Helppohan se on sanoa normaalipainoisen tai sellaisen joka osaa ottaa ruoan ruokana, että SYÖ JOTAIN HYVÄÄ MUTTA VÄHEMMÄN! Joo, hei kaikki läskit, SYÖKÄÄ VAIN JOTAIN HYVÄÄ, MUTTA VÄHEMMÄN, NIIN HELPPOA SE ON!
Eli, mulla tämä nutraus on vähän kuin katkaisuhoito; normaali ruokaa syön liikaa, herkkuja vielä enemmän. En jaksa kytätä ja punnita tavallisia ruokia, niin että monia kuukausia laihduttaisin pikku hiljaa. Tämä on parempi keino, nopea ja helppo. Tällä tavalla "muistan" että ole ndietillä, sillä se hidas tapa...siinä tuppaa aina pikkuisen lipsumaan ja unohtumaan....eikä tuloksia tule.
5 päivä menossa
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 10:05"]
[/quote]
Olen hyvin avoin erilaisille ruokavaliokokeiluille ja jopa pussikeittokokeiluille, jos ne muuttavat ihmisen elämää oikeasti. Lähetä seuranneena yhden ENED-kuurilaisen elämää on kyllä pakko todeta että kyllä kyseinen kuuri muutti henkilön ulkoista olemusta paljon.
Mutta kuurin päätteeksi samainen henkilö alkoi taas lihota ja nyt näyttää että ollaan lähtöpainossa ellei jopa ylikin. Vanhat tavat tulivat taas tottumuksesta esiin. Vaikutti, että tyyppi oli vain sillä kuurilla joka loppui eikä loppuelämää tarvitse ajatella vaikka kyseisen henkilön tapauksessa kolesteroli, verenpaine ja läskit oli juuri saatu alennettua. Lääkkeiden lukumääräkin laski luonnollisesti.
Toivon sinulle, joka olet ENED:illä onnistumista ja elämäntapojen muuttumista lopullisesti. Ja loppuelämähän ei tarkoittaisi kituuttelua, mutta uskon että ylipainoisena ja sairaana se olisi sellaista. Mitä mieltä itse olet?
[/quote]
Olet oikeassa, nämä pussikuurit ovat vaan apuväline. Monet innostuu liikaa näistä pusseista. Itse käytän niitä "ruotuun palaamisessa", jos paino yrittää nousta. Minulle yksinelävälle nämä pussit on kätevät: ei tarvitse käydä pussipäivinä kaupassa :) Itse en tavoittele ketoosia, vaan helppoutta.
Pienikokoisen naisen kalorikulutus on niin uskomattoman pieni, että itse tarvitsen näitä kalorivajepäiviä. Joskus teen sen kasviksilla, enimmäkseen kuitenkin pusseilla. Tuo ketoosi on mielestäni huono juttu, se kun päättyy, lihominen on riski.
Jossain tässä ketjussa kerroinkin, että yksi pussimaku on minulle niin mieluinen, että ihan himoitsen sitä. Mulle nämä pussit sopivat.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 10:11"]
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 06:48"]
En ymmärrä ollenkaan näitä, joiden mielestä pitäisi syödä jotain todella pahanmakuista vaikka väkisin, jotta laihtuisi.
Miksi ei syö jotain hyvää VÄHEMMÄN?
[/quote]
Oletko ihan dorka?
Helppohan se on sanoa normaalipainoisen tai sellaisen joka osaa ottaa ruoan ruokana, että SYÖ JOTAIN HYVÄÄ MUTTA VÄHEMMÄN! Joo, hei kaikki läskit, SYÖKÄÄ VAIN JOTAIN HYVÄÄ, MUTTA VÄHEMMÄN, NIIN HELPPOA SE ON!
Eli, mulla tämä nutraus on vähän kuin katkaisuhoito; normaali ruokaa syön liikaa, herkkuja vielä enemmän. En jaksa kytätä ja punnita tavallisia ruokia, niin että monia kuukausia laihduttaisin pikku hiljaa. Tämä on parempi keino, nopea ja helppo. Tällä tavalla "muistan" että ole ndietillä, sillä se hidas tapa...siinä tuppaa aina pikkuisen lipsumaan ja unohtumaan....eikä tuloksia tule.
5 päivä menossa
[/quote]
En ole kys.kirjoittaja, olen 66 eli osittain ymmärrän nutrauksen.
Luulen, että tässä keskustelussa hämärtyvät hyvän ruuan määritelmät. Miten määrittelet itse hyvän ruuan ja millainen on tavallinen päiväsi ruokailun ja herkkujen kannalta?
Olen kiinnostunut ja kerron kirjoittamisesi jälkeen omani.
En ole kukaan aikaisempi kirjoittaja. Painoa 85 ja pituutta 168. Minun ongelma on ainainen joulu. Joka päivä pitää syödä jotain hyvää ja ruokailu painottuu iltaan. Eilen söin aamulla puuroa ja marjoja. Päiväruuaksi oli lohta perunoita ja kastiketta. Lisäksi leipää ja jälkiruoka. Iltapäivällä söin banaanin. Iltaruuaksi oli kanatortilla. Iltapalaksi söin kaksi pakastepullaa ja neljä siivua oltermanni juustoa ja kourallisen manteleita... Pullat pitäisi saada pois ruokavaliosta :(
Normipäivä:
Herätys aamusta riippuen klo 7.00-8.00.
Aamupalaksi kuppi kahvia kevytmaidon ja 1 tl sokerin kanssa, puolikas reissumies paahdettuna päällä siivu juustoa (17 % Oltermanni) ja 1 tomaatti viipaleina.
Klo 10.30-11.00 lounas Ruokala, jossa voi valita keiton tai lämpimän aterian. Eilen oli tarjolla uuniperunaa ja täytteenä joku kermaviilipohjainen kylmäsavulohitäyte. Täytän yli puolet lautasesta salaatilla (salaattipöytä on runsas ja pyrin täydentämään proteiininsaantia ottamalla lautaselle kikherneitä, linssejä, vihreitä papuja jne.). Salaattina yleensä kesäkurpitsaa raasteena, kurkkua hölskytettynä tai ilman, hapankaalia, tomaattia, muuta vihreää. Saatan ottaa majoneesipohjaisia salaatteja, mutta vain vähän, koska en kuitenkaan kuluta sitä kaikkea. Ruokajuomana lasi vettä ja lasi maitoa tai soijajuomaa.
Välipalaksi otan yleensä kupin kahvia ja sitten otan usein Skyrin tai jonkun muun rahkan, jonka avulla en tipahda iltapäivästa, mutta saan energiaa.
Lounas on yleensä kuuden aikoihin (joskus jonkin verran myöhemmin). Tilannetta pohjustetaan tarjoamalla junnulle porkkanaa tikkumuodossa ja samalla saadaan omakin salaattitarve täytettyä, ellei ole salaattia lisäksi. Lisäksi saa luonnollisesti (ja kivuttomasti ) tarjottua salaatin lapselle. Salaatinsyöntiin ei saisi tulla pienenä kammoa. Lounaaksi on yleensä itsetehtyä kanaruokaa (valmistetaan kastikepohjasta lähtien itse) tai lohta (uunissa tai höyrytettynä kasvisten/juuresten kera+kermaviili- tai pohjainen kastike) ja sitä syödään yleensä pari päivää ettei joka päivä tarvitse häärätä keittiössä. Lisukkeena joskus perunaa, joskus pakastepapuja keitettynä ja toisinaan riisiä. Sitä ei mätetä puolta lautasellista, vaan neljännes max. ja nautitaan mieluummin salaatista (josta tulee suojaravintoaineita kasvuun ja kehitykseen).
Iltapalana on joskus puuroa (manna, kaura) ja onneksi on omia lakkoja,vadelmia ja mustikoita pakkasessa. Joskus teen vispipuuroa pariksi päiväksi. Toisinaan syödään reissumiestä.
Ai niin unohdin mainita, että annoskoot kannattaa pitää järkevinä. Liian pienistä jää nälkä ja kostautuu ja liian suuret vain pöhöttävät ja väsyttävät. Pidän kerran viikossa yleensä herkuttelupäivän koska en ole täyskieltojn kannattaja. Ainakin omalla kohdallani täyskiellot vain auttavat sortumaan mässäilyyn ja herkutteluun.
Ja liikuntaa ei sovi missään nimessä unohtaa. Kannatan hyötyliikuntaa kaikissa muodoissa. Mutta jälleen-ei pakolla. Ilolla mieluiten. Liikkuessa kroppa ja mieli kiittää. Ja iho :)
Mullakin on ongelmana, että kun alan syödä, syön helposti liikaa ja varsinkin iltaisin tulee mässättyä kaikenlaista. Olen siis se perheenäiti, joka kertoi laihduttaneensa 20 kilosta nyt 5 kg. Mä käytän kyllä ruokaa myös tunteiden säätelyyn, siitä mun täytyy opetella pois. Jos on raskas päivä ja väsyttää, onhan se kiva keittää kahvit ja ottaa pulla tai pari pakkasesta kun lapsi menee päiväunille. Mulla kans nää pussikeitot toimii tavallaa katkaisuhoitona. Keskimmäisen lapsen jälkeen laihdutin Cambridgella, se oli kiva kun siinä oli valmennus ja säännölliset käynnit punnituksineen, mutta nyt ei siihen ole millään varaa. Tarjouksesta kun ostaa näitä kaupan pusseja, niin ne maksaa 1/3 siitä mitä Cambridge.
Mä olen pienikokoinen nainen (tai olin :D), vain 156 cm. Ennen lapsia painoin 50-52 kg tietämissä. Nyt lähtöpaino oli 72 kg, enkä ole koskaan ollut niin painava ja olo oli kaamea. Nyt painan noin 67 kg ja jo huomaa olossa eron. Tähtään sinne 52 kg, mutta en pelkästään pusseilla. Uskon kuitenkin että käytän noita pusseja koko laihdutuksen ajan osittain, varsinkin kiireisinä päivinä. On tosi ikävää että jos on pienikokoinen nainen, kalorinkulutus levossa päivää kohti on oikeesti tosi vähän! Mulle antoi tämän painoisena Tanita-mittaus noin 1400 kcal. Kun laihdun, se on vielä vähemmän. :( Käyn kyllä salilla ainakin kerran tai kaksi viikossa (enemmänkin pitäisi) mutta pitäisi varmaan kasvattaa massiiviset lihakset, jos haluaisi että voisi joskus herkutellakin. :/
Moi ap! Minäkin tilasin ja hirveen makuista on. Mutta eiköhän nuo alas mene,kun halu hoikistua on kova. Nutriletin mansikka ja suklaa ovat mun mieleen:)
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 14:53"]Moi ap! Minäkin tilasin ja hirveen makuista on. Mutta eiköhän nuo alas mene,kun halu hoikistua on kova. Nutriletin mansikka ja suklaa ovat mun mieleen:)
[/quote]
Miksi te tilasitte yhtään enempää kuin yhden pakkauksen, jos ette tienneet mausta??
Ai kamala. Mitä tuollaiset pussikeitot ovat, kuulostavat aika eksoottiselta. :)
Miksi kukaan ostaisi tuollaisen määrän yhtä lajia?
Onnea vaan! :D
Ajattele, että on sitten vihoviimeinen kerta, kun niitä mössöjä syöt. Itse ajattelin näin "mahat-kuralle-Nutriletteista" ja kilot pysyi pois. Jos kilot tulossa takaisin, muistele sitten tätä aikaasi pussikeittojen kanssa. :)
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 14:21"]
Ai kamala. Mitä tuollaiset pussikeitot ovat, kuulostavat aika eksoottiselta. :)
[/quote]
No tämän yhden av-mamman esimerkkiä seuraten tilasin Naturdiet-keittoja. Tuli vähän liikaa innostuttua... ap
-