Onko täällä joku yli 36 BMI, joka on väsynyt laihduttamaan (kun se ei ikinä ota tuulta alleen) ja hyväksynyt kilonsa?
Ja jatkanut elämäänsä kiloista huolimatta?
Lopen väsynyt jatkuvaan ulkonäöstä stressaamiseen ja epäonnistuneihin elämäntapamuutoksiin.
Vuosi sitten päätin lopettaa laihduttamisen yrittämisen, niin eiköhän menny kaksi päivää, niin mies tokaisi, että "Harmi kun sua ei saa salille"
Taas hirveät itse syytökset, itkut ja oksentelut.
Tällä kertaa haluaisin vaan olla välittämättä
Ap bmi 37
Kommentit (116)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laihduttaminen ei ole mahdotonta. Ihminen ei voi muuttaa fysiikan lakeja. Jos kroppaan menee vähemmän kaloreita kuin se kuluttaa, niin ihminen laihtuu.
Ps. Ei riitä, että kaloreita seuraa päivätasolla. Niiden pitää olla alle kulutuksen viikko ja kuukausitasolla.
Väärin. Jos kroppaan menee vähemmän kaloreita kuin se kuluttaa, kroppa laskee kulutusta. Jos kroppa laskee kulutusta tarpeeksi kauan, ihminen kuolee. Tätä tavikset eivät vieläkään tajua lihavuudesta.
Ei välttämättä. Pätkädieetti on uusi keksintö jonka on todettu toimivan vaikka kalorimäärä laskeekin. Mitä lyhyemmässä aikaikkunassa pystyy syömään vuorokauden kalorit, sitä parempi. 16/8 on jo hyvä systeemi. Jättää aamupalan ja iltapalan pois niin silloin ollaan jo hyvin pitkällä.
Syy miksi ihmiset lihovat piilee sokeriaineenvaihdunnassa. Ihmisen elimistö ei ole sopeutunut siihen että sokeria tungetaan elimistöön jatkuvasti. Seurauksena on insuliiniresistanssi ja diabetes.
Kun elimistölle annetaan taukoja sokerista, se alkaa käyttää rasva-aineenvaihduntaa, ja mikä parasta, paasto lisää myös kasvuhormonin määrää veressä, joka *rumpujen pärinää* LISÄÄ lihasmassaa.
Pätkäpaasto on myös sikäli hyvä systeemi että tuloksia alkaa tulla jo vaikka itse ruuat eivät mitään huipputerveellisiä olisikaan.
Pätkäpaasto hajottaa lihasta sen paaston aikana, joten pätkäpaasto ei kannata jos ei ole liian tukevaksi päässyt kestävyys-tai painoluokkaurheilija. Pieni miinus kellon ympäri on paljon parempi kuin noin raju.
Ei hajota, en ala tästä väittelemään. Tässä youtube video jossa asiaa valaistaan. Pätkäpaastossa paastotaan esim 16 tuntia vuorokaudessa ja syödään vain 8h aikana.
Selitä ihan omin sanoin ja lopeta mainostaminen.
No tuossa jo omin sanoin kerroin ettei lyhyt paasto hajoita lihaksia vaan päinvastoin lisää kasvuhormonin eritystä joka siis lisää lihaskasvua ja laitoin vielä linkin perään jossa sama asia kerrottiin toisaalla. Moninko sanoin se pitää kertoa, ja kuinka paljon luulet minun saavan rahaa jonkin jenkkilääkärin youtubevideoista?
Jos olet eri mieltä niin löydät varmaan sopivia "mainosvideoita" myös tukemaan omaa kantaasi.
Väite kasvuhormonin määrän kasvamisesta ei pidä paikkaansa muuten saliharrastajatkin paastoaisivat.
Väitteesi tueksi löydät varmaan kasapäin linkkejä. Jäädään odottamaan.
Liikunta itsessään lisää kasvuhormonia myös, ja bodatessa lihaksia pyritään kasvattamaan, joten on tietysti tärkeää saada proteiinia elimistöön. Bodarit tuskin syövät irtokarkkeja non-stop.
Mutta mielenkiinnolla jään odottelemaan linkkejä uusiin tutkimustuloksiin joita sinulla selvästi on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet itse tiesi valinnut.
En ole itse valinnut jäätävää syömisen himoa tai huonoa itsekuria. Ne on luontaisia ominaisuuksia.
ApEivät suinkaan ole mitään luontaisia ominaisuuksia, vaan johtuvat huonosta ravinnosta. Älä yritä keksiä tekosyitä.
Ihan sama syönkö terveellisesti vai epäterveellisesti, niin aina se ruoka huhuilee mua luokseen. On mielessä 24/7
Paras ja kamalin asia elämässäni, josta en pääse eroon.Mutta tämä ei ole laihdutus aloitus, vaan etsin tukea ja kokemusia ihmisiltä, jotka ovat lopettaneet ulkonäön ja painon stressamiisen, ja elävät onnellisesti lihavana.
Te laihat voitte pysyä poissa tästä ketjusta kiitos
ApLihavuus aiheuttaa ikäviä sairauksia. Siitä sitten on onnellisuus kaukana.
No ainakin saan nauttia täysillä elämästä ennen sairastumista. Säännöstelkää te vaan syömistänne nälkä kurnien
ApOlen 168 ja 50, ikää 30v. En säännöstele nälkä kurnien syömisiäni ollenkaan. Nautin elämästäni ilman liikakiloja. Syön mielelläni kunnon ruokaa; täysjyvää, marjarahkaa, kanaa/kalaa, jäätelöä, ja juu, suklaatakin silloin tällöin. Kun perusruoat ovat kunnossa, voi herkutellakin. Tosin ei makea enää juuri maistukaan. Makuaisti tottuu.
Avainsana "ikää 30v". Itsekin olin suorastaan laiha 30-vuotiaaksi vaikka mussutin ihan sikana kaikkea. Nyt viisikymppisenä on 15kg liikaa vaikka jopa yritän tehdä asialle jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole itse valinnut jäätävää syömisen himoa tai huonoa itsekuria. Ne on luontaisia ominaisuuksia.
ApEivät suinkaan ole mitään luontaisia ominaisuuksia, vaan johtuvat huonosta ravinnosta. Älä yritä keksiä tekosyitä.
Ihan sama syönkö terveellisesti vai epäterveellisesti, niin aina se ruoka huhuilee mua luokseen. On mielessä 24/7
Paras ja kamalin asia elämässäni, josta en pääse eroon.Mutta tämä ei ole laihdutus aloitus, vaan etsin tukea ja kokemusia ihmisiltä, jotka ovat lopettaneet ulkonäön ja painon stressamiisen, ja elävät onnellisesti lihavana.
No ainakin saan nauttia täysillä elämästä ennen sairastumista. Säännöstelkää te vaan syömistänne nälkä kurnien
ApOlen 168 ja 50, ikää 30v. En säännöstele nälkä kurnien syömisiäni ollenkaan. Nautin elämästäni ilman liikakiloja. Syön mielelläni kunnon ruokaa; täysjyvää, marjarahkaa, kanaa/kalaa, jäätelöä, ja juu, suklaatakin silloin tällöin. Kun perusruoat ovat kunnossa, voi herkutellakin. Tosin ei makea enää juuri maistukaan. Makuaisti tottuu.
Avainsana "ikää 30v". Itsekin olin suorastaan laiha 30-vuotiaaksi vaikka mussutin ihan sikana kaikkea. Nyt viisikymppisenä on 15kg liikaa vaikka jopa yritän tehdä asialle jotain.
Mulla sama. Olin 30v,niin painoin 68kg.
Täytin 32v paino oli oli 98kiloa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tuo kolmekymppinen 50kg. En mussuta " ihan sikana kaikkea". En aio mussuttaa viisikymppisenäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Lihoit kahdessa vuodessa 30kg???
100kg/ 160cm on jo melko tuhti. Huolestuvaa Terveyden kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApLihoit kahdessa vuodessa 30kg???
Helposti.
Nyt 7 vuotta yrittänyt saada pois, ei onnistu. Siksi tämä aloitus. Ap
Vierailija kirjoitti:
Niin on, mutta minkäs teet? Parhaani olen yrittänyt, nyt tuli taistelu väsymys lopullisesti.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helposti.
Nyt 7 vuotta yrittänyt saada pois, ei onnistu. Siksi tämä aloitus. Ap
7v olet yrittänyt laihduttaa. Mutta ei se tietenkään onnistu, kun kerroit syöväsi ähkyyn asti. Minusta ähky- olo on kauhea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helposti.
Nyt 7 vuotta yrittänyt saada pois, ei onnistu. Siksi tämä aloitus. Ap7v olet yrittänyt laihduttaa. Mutta ei se tietenkään onnistu, kun kerroit syöväsi ähkyyn asti. Minusta ähky- olo on kauhea.
No en tietenkään aina syö, vaan silloin kun repsahdan. On se inhottava olo, mutta kun himo on suuri, niin en pysty lopettamaan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin on, mutta minkäs teet? Parhaani olen yrittänyt, nyt tuli taistelu väsymys lopullisesti.
Ap
Parhaasiko olet yrittänyt syömällä sipsejä ja monta iltapalaa, suklaata? Aika vaatimaton on ollut yrityksesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApParhaasiko olet yrittänyt syömällä sipsejä ja monta iltapalaa, suklaata? Aika vaatimaton on ollut yrityksesi.
Edelleen, syön noin kun repsahdan eli ehkä 3x viikossa. Muina päivinä laihdutan.
Nyt en enää jaksa, kun en pysy laihdutuskaloreissa edes kokonaista viikkoa :'(
Ap
Vinkki; pyydä lääkäriltä saxenda, toimii!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kiloista eroon pääseminen ei vaadi laihduttamista vain pysyvää elämäntapamuutosta. Se kuukauden (tai viikon) kitukuuri tulee korkojen kera takaisin muuten. Jotakin pitää olla syömisessä ja liikkumattomuudessa pahasti pielessä jos bmi on yli 36..eli ravintoterapeutin juttusille ja laatimaan pysyvää loppuelämän terveellistä ruokavaliota johon mahtuu silloin tällöin joku herkkukin. Ja sitä saliakin kannattaa kokeilla, ei sun tarvitse miksikään fitnessmalliksi alkaa eikä siellä päivittäin käydä., eikä tarvitse vapaiden painojen puolella hillua. 30 min 2-3x vko salilla + päivittäinen puolen tunnin kävelylenkki päälle alkaa saamaan jo pieniä ihmeitä aikaan. Se puolison tuki kannattaa tässä vaiheessa hyödyntää eli on joku jonka kanssa salille menee, yksin jäisi helposti menemättä. Vuodenvaihteen pikadieetit kannattaa unohtaa.
En kehtaa salille.
Enkä kysynyt neuvoja, tiedän miten ihmiset laihtuu, itse en vain kykene siihen, niin antaa olla. Apeli et oikeasti haluakaan laihtua kun kaikkeen on tekosyy ja mikään ei toimi ja sit kukaan ei hyväksy sua sun puolesta...et viitsi aloittaa terveellisempää elämää mut et viihdy myöskään nykyisessä olotilassa, siinä onkin se elämää suurempi dilemmaa että kestääkö alkuun ruuan muutoksen ja liikunnan lisäämisen epämukavuuden vai sen jatkuvan itseinhoepämukavuuden kun ei asialle tee mitään.
Olisi mahtavaa olla laiha, mutta en kestä sitä epämukavuutta, mitä se vaatisi. Ja kuinka kauan, ainakin vuoden.
Eli kokemuksia teiltä, jotka olette lopettaneet yritykset laihduttaa?
Ap
Yläpekkua satelee moneen vastaukseen, mutta kukaan lihava ei vastaa alkuperäiseen kysymykseen? Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...ja liikkua voi ilman saliakin, ulos kävelylle ja youtube on pullollaan kotitreenejä myös suomen kielellä. Toki kotona ei varmaan voi treenata koska mies näkee..
Mitä järkeä liikkua ja kuluttaa 150 kcal, kun saan keskimäärin päivässä 3200 kcal syömällä? Laihtuuko liikunnalla? Ei.
ApEi niin. Laihtuminen tapahtuu syömällä.
Miksi niin moni sitten kehoittaa salille? Ap
Ap, saxenda ihan oikeasti auttaa, napostelu loppuu ja kun kilot tippuu niin saa lisäintoa. Kokeile!
Vierailija kirjoitti:
kiloista eroon pääseminen ei vaadi laihduttamista vain pysyvää elämäntapamuutosta. Se kuukauden (tai viikon) kitukuuri tulee korkojen kera takaisin muuten. Jotakin pitää olla syömisessä ja liikkumattomuudessa pahasti pielessä jos bmi on yli 36..eli ravintoterapeutin juttusille ja laatimaan pysyvää loppuelämän terveellistä ruokavaliota johon mahtuu silloin tällöin joku herkkukin. Ja sitä saliakin kannattaa kokeilla, ei sun tarvitse miksikään fitnessmalliksi alkaa eikä siellä päivittäin käydä., eikä tarvitse vapaiden painojen puolella hillua. 30 min 2-3x vko salilla + päivittäinen puolen tunnin kävelylenkki päälle alkaa saamaan jo pieniä ihmeitä aikaan. Se puolison tuki kannattaa tässä vaiheessa hyödyntää eli on joku jonka kanssa salille menee, yksin jäisi helposti menemättä. Vuodenvaihteen pikadieetit kannattaa unohtaa.
Voi höpö, höpö, höpö.... Ette ymmärrä ko ongelmasta mitään:/
Vierailija kirjoitti:
Ap, saxenda ihan oikeasti auttaa, napostelu loppuu ja kun kilot tippuu niin saa lisäintoa. Kokeile!
Paljon maksaa kuukaudessa? Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laihduttaminen ei ole mahdotonta. Ihminen ei voi muuttaa fysiikan lakeja. Jos kroppaan menee vähemmän kaloreita kuin se kuluttaa, niin ihminen laihtuu.
Ps. Ei riitä, että kaloreita seuraa päivätasolla. Niiden pitää olla alle kulutuksen viikko ja kuukausitasolla.
Väärin. Jos kroppaan menee vähemmän kaloreita kuin se kuluttaa, kroppa laskee kulutusta. Jos kroppa laskee kulutusta tarpeeksi kauan, ihminen kuolee. Tätä tavikset eivät vieläkään tajua lihavuudesta.
Ei välttämättä. Pätkädieetti on uusi keksintö jonka on todettu toimivan vaikka kalorimäärä laskeekin. Mitä lyhyemmässä aikaikkunassa pystyy syömään vuorokauden kalorit, sitä parempi. 16/8 on jo hyvä systeemi. Jättää aamupalan ja iltapalan pois niin silloin ollaan jo hyvin pitkällä.
Syy miksi ihmiset lihovat piilee sokeriaineenvaihdunnassa. Ihmisen elimistö ei ole sopeutunut siihen että sokeria tungetaan elimistöön jatkuvasti. Seurauksena on insuliiniresistanssi ja diabetes.
Kun elimistölle annetaan taukoja sokerista, se alkaa käyttää rasva-aineenvaihduntaa, ja mikä parasta, paasto lisää myös kasvuhormonin määrää veressä, joka *rumpujen pärinää* LISÄÄ lihasmassaa.
Pätkäpaasto on myös sikäli hyvä systeemi että tuloksia alkaa tulla jo vaikka itse ruuat eivät mitään huipputerveellisiä olisikaan.
Pätkäpaasto hajottaa lihasta sen paaston aikana, joten pätkäpaasto ei kannata jos ei ole liian tukevaksi päässyt kestävyys-tai painoluokkaurheilija. Pieni miinus kellon ympäri on paljon parempi kuin noin raju.
Pätkäpaasto ei todellakaan vie lihasmassaa, vaan somatotropiinin eritys suojelee, ettei lihasmassaa kulu eli ettei lihasproteolyysiä tapahdu. Paastotessa kulutetaan ensin glykogeeni ja sen jälkeen insuliinin ollessa matala aletaan konvertoimaan rasvakudoksen triglyseridejä energiaksi (glyseroli glukoosiksi punasoluille ja rasvahapot asetyylikoentsyymi a:ksi) Toki vapaita amonihappoista tehdään myös asetyylikoentsyymi a:ta, mutta sehän ei ole mikään ongelma, sillä lihasmassa säilyy ja proteiinisynteesi toimii enistäkin tehokkaammin.
Jos solufysiologia tuntuu haastavalta, ei ihmisellä ole mahdollisuutta ymmärtää laihtumista siten, että se oikeasti tapahtuisi. Lakonisesti ilmaistuna, kun insuliini on matala, voit käyttää kehosi varastoitunutta rasvaa. Tämä on täysin luontainen kehon funktio, joka mahdollisti ettemme kuolleet savannilla nälkään juuresten ja hedelmien ollessa hetkellisesti poissa ruokavaliosta. Insuliinin jatkuva eritys ja kaloriteorian dogmaattinen tuijottelu ovat primaarisyyt globaalille lihavuuspandemialle.
Kunnioita genomiasi, ja syö vain kahdesti tai max. kolmesti päivässä matalan glykeemisen indeksin ruokia (vhh). Jos jaksat näin tehdä lopun ikääsi, niin saat elää terveen ja pitkän elämän. Vuodessa suurin osa kehosi somaattisista ongelmista katoaa matala-asteisen tulehduksen laskiessa ja metabolisen oireyhtymän sekä insuliiniresistenssin lieventyessä. Eli tarvitset tietoa kehon fysiologiasta, paljon aikaa ja sitoutumista noudattamaan uutta elämäntapaasi.
Terv. Lääkis2019
Normalipainoisia kannattaisi mieluummin kyllä kuunnella kuin dissata, hehän kuitenkin ovat juuri niitä painonhallinnassa onnistuneita…