Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyläpaikan SURKEAT tarjottavat

Vierailija
09.04.2015 |

En enää koskaan mene kylään ns. ystäväni luokse, kutsuivat illalliselle ja illallinen sisälsi :

- hernesosekeiton jollain valkoisella möhnällä

- rehuja ja kasvispihvejä ja KERMAVIILIkastiketta joka oli siinä purkissa :DDD

-uunijäätelöä

mä en koskaan kehtais tarjota mun vieraille tollasta kuraa. MISSÄ LIHA??? en koskaan kehtais, en ikinä kehtais jättää vieraita ilman lihaa. Todella noloa.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 14:11"]

Mä todella toivon, että tää tapahtui Porvoossa, mutta valitettavasti tällaisia ihmisiä on (kuten esim 37). On se kumma, jos henki ja elämä ja ystävyys on siitä kiinni, että yhdellä aterialla ei ole lihaa. Ei ennenkään syöty lihaa joka päivä. Miten voikin herättää noin paljon raivoa ihmisessä, jos yhden kerran jossain tarjotaan pelkkää kasvisruokaa? Miten voi olla niin vaikea ja hirveä asia se?

[/quote]

Kaikki uusi ja erilainen pelottaa näitä uuvatteja.

Vierailija
2/43 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tollasessa ateriassahan on hirveä homma! Hernesosekeitto on trendiruoka, kaikissa kokkiohjelmissakin ja kasvispihvejen valmistaminen on tosi työlästä, kun pitää pilkkoa ja raastaa. Uunijäätelö kruunaa aterian. Hyvä kokonaisuus, voisin tarjota itsekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille kun tuli kasvissyöjä kylään, laitoin hänet kokkaamaan oman linssikeittonsa. Olin toki valmiiksi katsonut reseptin netistä ja tarkistin, että ainekset on ja autoin niiden etsimisessä ja lieden käytössä muutenkin. Me muut söimme sitä samaa linssikeittoa alkuruuaksi ja pääruuaksi pihviä ja salaattia. Tämä kasvissyöjäkin otti myös salaattia, mutta koin silti että hänen ateriakokonaisuutensa jäi vajaaksi.

Vierailija
4/43 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 21:29"]

Meille kun tuli kasvissyöjä kylään, laitoin hänet kokkaamaan oman linssikeittonsa. Olin toki valmiiksi katsonut reseptin netistä ja tarkistin, että ainekset on ja autoin niiden etsimisessä ja lieden käytössä muutenkin. Me muut söimme sitä samaa linssikeittoa alkuruuaksi ja pääruuaksi pihviä ja salaattia. Tämä kasvissyöjäkin otti myös salaattia, mutta koin silti että hänen ateriakokonaisuutensa jäi vajaaksi.

[/quote]

Mikset laittanut muita vieraita paistamaan omia pihvejään ja kokoamaan omia salaattejaan?

Vierailija
5/43 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uunijäätelöä nami!! Olisit iloinen että kokkasivat tuollaiselle kusiaivolle.

Vierailija
6/43 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 21:29"]

[/quote]

Mitä helvettiä? Tuliko toiste kylään?

Vierailija
7/43 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en syö lihaa, joten nuo tarjottavat olisivat kelvanneet minulle todella hyvin. En tarjoa koskaan lihaa vieraillenikaan. He tietävät asian ja silti ruoka maistuu. Kastikkeet toki kannattaa laittaa tarjolle nättiin astiaan, eikä tarjota niitä suoraan purkeistaan.

Vierailija
8/43 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo.

Vierailija
9/43 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sinua kukaan pakottanut sinne kylään eikä syömäänkään.

Kun nyt vahingossa menit niin olisit heittäytynyt lattialle itkupotkuraivariin kun tajusit ettei lihaa ole tarjolla ;)

Ja lähtiessä olisit vielä ovelta huutanut että haistakaa vittu niin ei varmasti tarvitse toiste mennä...

Vierailija
10/43 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 13:00"]

Provo.

[/quote]

Tietysti on. 

Mutta voidaan silti keskustella tarjoamisista kyläpaikassa. Provo hyvinkin voi kirvoittaa hyväänkin keskusteluun. 

Vierailija
11/43 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisesti kihomatoiset leivokset ja keksit.

Vierailija
12/43 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvanperseiset pullat

Vierailija
13/43 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 12:44"]

Minusta juuri kyläpaikan erilaisuus on se juttu. Kiva mennä kokeilemaan jotain, mitä ei kotona ole. Ja keskiverto suomalainen ei ole hyvä kokki. Eli ei kannata odottaa suuria.

[/quote]

Hohhoijaa, olen kyllä vastalynkkaajien kanssa eri mieltä ja ap:n kanssa samaa mieltä. Kyllä kavereille pyritään tarjoamaan parempaa. Ketuttaa esim. serkku joka on kyllä aina menossa systerille kylään ja herkuttelee siellä, mutta kun kutsutaan toisin päin niin kuulemma nälkä jää ja tarjoilut aika mitäänsaamattomat.

Seura tulee kylkiäisenä, mutta kyllä sen ruuan eteen saa tehdä töitä-varsinkin kun on lapsia. 

Vierailija
14/43 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiittämätön niuho!

Jos on edes kuppi pelkkää kahvia, niin sekin jo on ok, jos ei sitäkään, niin ok sekin! Ihmiset tarjoavat sitä, mitä on, ja kuinka itse ruokaa laittavat. Jos ei ole kuin hernekeittoa, niin sitten syödään sitä, ja jos vieras on jo ennestään kylläinen, niin voi antaa talon väen syödä edes mahansa täyteen. Toivottavasti ap joutuu itse pienelle talouskuurille, niin alkaa hernekeitto maistua!

Minulla oli ala-asteikäisenä kotona vain puuhellalla keitettyä ruisjauhopuuroa, ilman maitoa, ilman sokeria, kun mitään muuta ei vaan ollut kuin ruisjauhoja!!! Koulussa söin, mutta kotona ei ollut edes sähköjä, kun ei ollut varaa maksaa sähkölaskua. Katkaisivat siksi sähköt. Onneksi oli puuhella ja puita. Nyt maistuu vaikka pelkät keitetyt perunat ilman mitään lisukkeita. Ja nyt on kyllä hienoja pihvejäkin vaikka joka päivä söisi. Silti yksinkertainen kasvisruoka on hyvää ja sitä suosin.

Vierailija
15/43 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

<-mitäänsanomattomat, t.21

Vierailija
16/43 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne varmaan veti kuule iltapalaksi sinun lähtösi vielä oikein maittavan pihviaterian.

Vierailija
17/43 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ja keskiverto suomalainen ei ole hyvä kokki. Eli ei kannata odottaa suuria."

Jep, jep eli ruuanlaittoa ei opi koska suomalainen on lähtökohtaisesti vaan huono kokki. Olen eri mieltä. Jotenkin todella nihkeä ja pula-aikamainen keskustelu.

Vierailija
18/43 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilahtuisin, jos joku tarjoaisi minulle ilmoittamiasi ruokia. Kasvispihvit ovat hyviä ja olisin todella tyytyväinen saadessani uunijäätelöä.

Voit nakertaa kotona hirven takajalkaa tai possuvainaata, niin saat itsellesi riittävästi raatoa.

Vierailija
19/43 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 13:29"]

"Ja keskiverto suomalainen ei ole hyvä kokki. Eli ei kannata odottaa suuria."

Jep, jep eli ruuanlaittoa ei opi koska suomalainen on lähtökohtaisesti vaan huono kokki. Olen eri mieltä. Jotenkin todella nihkeä ja pula-aikamainen keskustelu.

[/quote]

Voi oppia, mutta kuka haluaa opetella?? Suurinosa ei viitsi hirveästi nähdä vaivaa ruuan eteen. Ruokaa tehdään lennossa, valmiilla mausteseoksilla ja monesti puolieineksistä. Pakaste juureksia ja perunaa. Marinoitua broileria. Yms.

Vierailija
20/43 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit ottanut sen Porvoolaisen lihakimpaleen mukaasi, jos henki ja elämä on siitä kiinni. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi