Kyläpaikan SURKEAT tarjottavat
En enää koskaan mene kylään ns. ystäväni luokse, kutsuivat illalliselle ja illallinen sisälsi :
- hernesosekeiton jollain valkoisella möhnällä
- rehuja ja kasvispihvejä ja KERMAVIILIkastiketta joka oli siinä purkissa :DDD
-uunijäätelöä
mä en koskaan kehtais tarjota mun vieraille tollasta kuraa. MISSÄ LIHA??? en koskaan kehtais, en ikinä kehtais jättää vieraita ilman lihaa. Todella noloa.
Kommentit (43)
Siis tarjottiin alkuruoka, pääruoka ja jälkiruoka, ja ap kutsuu surkeaksi??? Olen ehkä kerran elämässäni syönyt kaverilla noin hyvin, yleensä tarjolla on jotain ruokaisaa salaattia ja pientä makeaa, piirakkaa tms., tai joskus kutsutaan vain teelle, jolloin juoman kaverina voi olla vaikka karjalanpiirakoita ja keksejä. En koskaan ole ollut tyytymätön tarjoiluun.
Ap:lla asennevamma! Kasvispihvithän ovat sitä paitsi tosi hyviä yleensä! Minusta tuo ruokalista kuulostaa herkulliselta!
Ja joo, Porvoossahan tämä kyläpaikka oli?
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 12:32"]
Jos henkilö olisi oikeasti ystäväsi, luultavasti olisit silloin tiennyt ennakkoon hänen kantansa liharuokiin.
[/quote]
Ai että lihatonta ruokaa tarjoavat vain sellaiset ihmiset, joilla on tietty "kanta" liharuokiin? Minusta on jotenkin niin käsittätön tämä (ilmeisesti kasvissyönnin herättämästä ärtymyksestä syntynyt) ajatusmaailma, jonka mukaan jokaisella aterialla on kerta kaikkiaan pakko syödä lihaa. Itse tykkään syödä hyvin monipuolisesti ja kokeilla erilaisia juttuja, joten joskus meillä syödään ulkofilettä, joskus kasvispihvejä, joskus jotain aivan muuta. Vieraillekin tulee tarjottua milloin mitäkin, vaikka tietysti yritän miettiä, mistä kukakin tykkäisi. Omaan tuttavapiiriini ei onneksi kuulu ketään sellaista, jonka ruokavalio tai vakaumus vaatisi häntä ehdottomasti syömään lihaa jatkuvasti.
Minusta juuri kyläpaikan erilaisuus on se juttu. Kiva mennä kokeilemaan jotain, mitä ei kotona ole. Ja keskiverto suomalainen ei ole hyvä kokki. Eli ei kannata odottaa suuria.