Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset on todella ilkeitä nykyään

Vierailija
25.12.2021 |

MIksi ihmiset vaa kiusaa,, haukkuu ja solvaa sun muuta.. pitää ihmistä nollana jos on ongelmia?

Kommentit (94)

Vierailija
21/94 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep haukutaan kaikki pystyyn.. ne jotka ei saa parisuhdetta ei kelpaa.. on köyhiä.. työttömiä.. syrjäytyneitä ei oo kavereita.. ei oo rahaa... ihminen on nolla

Se on omassa päässä vika jos antaa muiden mielipiteiden vaikuttaa ja alentaa itsetuntoa. Muihin ei voi vaikuttaa muuta kuin itseensä. Minä olen lapseton ja kokenut kuinka kamalaa syrjintää ja rasismia lapsettomana nainen saa kokea ja annetaan tuntea että on todella arvoton ihminen. Mieheni ei ole sellaista kokenut vaan on kohdeltu samanarvoisena. Nuorena se satutti kun ei ollut vahvaa itsetuntoa mutta vanhana alkaa olla jo niin kovaksi keitetty ettei se enää kosketa. 

Vierailija
22/94 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä olen samaa mieltä.

Ihmiset ovat nykyään todella ilkeitä mutta löytyy myös muita asioita mitä ihmiset nykyään on kuten:

-Avuttomia 

-Huijareita

-Itsekkäitä

Ja ihmiset ovat nykyään sellaisia ettei ne auta muita... Jätetään toiset vaan oman onnensa nojaan.

Höpö höpö, ihan samanlaisia olleet maailman sivu.

Pelkkää nostalgiaa kuvitella, että ennen oli paremmin ja ihmiset parempia.

Koska olet nuori et tiedä maailman menosta vielä mitään. Ennen vanhaan, sanotaan vain muutamia vuosikymmeniä sitten esim sairaskohtauksen saanutta EI jätetty yksin makaamaan kadulle, lainkin mukaan se olisi ollut rikos. 

NYKYÄÄN kaikki kävelevät henkilön ohi edes katsomatta häneen ja jotkut jopa kuvaavat "hassuja" videoita someen ilman että kukaan edes soittasi ambulanssin. 

Tällaisia vidun apinoita ihmiset ovat nykyään..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/94 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep haukutaan kaikki pystyyn.. ne jotka ei saa parisuhdetta ei kelpaa.. on köyhiä.. työttömiä.. syrjäytyneitä ei oo kavereita.. ei oo rahaa... ihminen on nolla

Se on omassa päässä vika jos antaa muiden mielipiteiden vaikuttaa ja alentaa itsetuntoa. Muihin ei voi vaikuttaa muuta kuin itseensä. Minä olen lapseton ja kokenut kuinka kamalaa syrjintää ja rasismia lapsettomana nainen saa kokea ja annetaan tuntea että on todella arvoton ihminen. Mieheni ei ole sellaista kokenut vaan on kohdeltu samanarvoisena. Nuorena se satutti kun ei ollut vahvaa itsetuntoa mutta vanhana alkaa olla jo niin kovaksi keitetty ettei se enää kosketa. 

No ei se nyt niinkään ole, että jos muiden tyhmyys ja ilkeys ärsyttää, harmittaa tai surettaa, se muka on sama asia kuin että se vaikuttaa omaan itsetuntoon.

Mun mielestä sitä paitsi lapsettomat ennemminkin syrjii ja halveksii nykyään äitejä. Näkökulmakysymys tämä siis.

Vierailija
24/94 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas uusi Allu-jankkausketju😵

Vierailija
25/94 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristilliset arvot heitetty romukoppaan. Tilalle tarjotaan intersektionaalista marxilaista etiikkaa, ei toimi.

Vierailija
26/94 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä olen samaa mieltä.

Ihmiset ovat nykyään todella ilkeitä mutta löytyy myös muita asioita mitä ihmiset nykyään on kuten:

-Avuttomia 

-Huijareita

-Itsekkäitä

Ja ihmiset ovat nykyään sellaisia ettei ne auta muita... Jätetään toiset vaan oman onnensa nojaan.

Koska olet nuori et tiedä maailman menosta vielä mitään. Ennen vanhaan, sanotaan vain muutamia vuosikymmeniä sitten esim sairaskohtauksen saanutta EI jätetty yksin makaamaan kadulle, lainkin mukaan se olisi ollut rikos. 

NYKYÄÄN kaikki kävelevät henkilön ohi edes katsomatta häneen ja jotkut jopa kuvaavat "hassuja" videoita someen ilman että kukaan edes soittasi ambulanssin. 

No ei pidä paikkaansa.

Kyllä se on edelleen laissa pakollista antaa onnettomuuden uhrille apua.

Ja edelleen iso osa myös toimii niin.

Se mikä on muuttunut, on että koska melkein kaikilla on kännykkä mukana, on helppo soittaa apua paikalle ja siksi moni ajattelee, että "tossa on mennyt jo moni ohi ja paikalla on useita ihmisiä, ne on jo varmasti soittaneet ambulanssin tänne". Eikä välttämättä kukaan sen takia ole soittanut häkeen. Tai sinne on jo tullut 15 soittoa.

Minä olen itse soittanut ambulanssin paikalle kahdesti. En osaa antaa ensiapua, mutta olen tuupertuneelta mennyt kysymään vointia kyllä ja sitten toiminut.

Ohis

Vierailija
27/94 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on se uskonnottomuus

Vierailija
28/94 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa kyllä. Olen asunut myös Ruotsissa ja Saksassa; tuolla sai lähes aina aikaan ystävällistä keskustelua ja tunnelma oli mukava. Kusipäitä oli tuollakin, mutta selvästi vähemmän.

Suomlaiset voisivat pitää suunsa kiinni jos ei ole mitään hyvää sanottavaa.

Ei ole käynyt mielessäsi, että ulkomaalaisena et ole saanut maanmiehen kohtelua?

Ei ne harrastanut sellaista edes keskenään; oli paljon kivempaa ystävällisessä tunnelmassa.

Vierailija
29/94 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kristilliset arvot heitetty romukoppaan. Tilalle tarjotaan intersektionaalista marxilaista etiikkaa, ei toimi.

Kristilliset arvot eivät vaadi sitä että olet uskossa, silti haluat oppia aitoa empatiaa ja välittämistä ja jopa mitä on armo ehkä jopa nöyryys.

Vierailija
30/94 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on kieltämättä ilkeitä, mutta ei vaan nykyään vain aina ovat olleet. Esim. monet 40-luvulla syntyneet naiset on ihan kauheita. Siis päin naamaa. Huomasin jo lapsena. Ehkä netti on sitten tuonut esiin paremmin kaikenikäisten ihmisten ilkeyden. Monilla nuoremmalla kun se ilkeys on peitelty tekomiellyttävän persoonan taakse. Netissä sitä miellyttävää roolia ei tarvi, vaan voi olla rehellisesti sellainen kun on. 

Vierailija
31/94 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netissä ei tarvi esittää täydellistä ja valheellista ulkokuorta. Voi laukoa niitä todellisia mielipiteitä ilman itsesensuuria.

Vierailija
32/94 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonne.

Millaisen mallin on saanut kummaltakin vanhemmaltaan ja muilta ihmisiltä.

Elämänhistoria.

Kateus (, jos sitä ei osaa käsitellä.)

Vierailija
33/94 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä olen samaa mieltä.

-Avuttomia 

-Huijareita

-Itsekkäitä

No ei pidä paikkaansa.

Se mikä on muuttunut, on että koska melkein kaikilla on kännykkä mukana, on helppo soittaa apua paikalle ja siksi moni ajattelee, että "tossa on mennyt jo moni ohi ja paikalla on useita ihmisiä, ne on jo varmasti soittaneet ambulanssin tänne". Eikä välttämättä kukaan sen takia ole soittanut häkeen. Tai sinne on jo tullut 15 soittoa.

Minä olen itse soittanut ambulanssin paikalle kahdesti. En osaa antaa ensiapua, mutta olen tuupertuneelta mennyt kysymään vointia kyllä ja sitten toiminut.

Ohis

Eilen poimin hautausmaa kynttiläreissulla kyytiin naisen matkalaukkuineen ja sain hänet sitten autettua eteenpäin.  Oli hyvin kiitollinen.  Miehensä oli heittänyt pihalle aattoiltana.  Itketti sekä häntä että minua.  Kyllä hänenkin ohi oli moni jo ajanut pysähtymättä...

Vierailija
34/94 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on se uskonnottomuus

Uskonnollisuus ei ole millään tavalla tae hyvyydestä tai ystävällisyydestä. Päinvastoin kaikki pahimmat teot maailmassa ovat tapahtuneet sen takia, että joku uskoo olevansa uskonnon takia parempi kuin muut ja oikeutettu ajamaan aatettaan väkivalloin ja alistamalla. Uskonsodat, kansanmurhat, terr.rismi, kolonialismi esimerkkinä.

Vierailija
35/94 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaa Raamatusta minkälainen on lopun ajan ihminen

Vierailija
36/94 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä olen samaa mieltä.

-Avuttomia 

-Huijareita

-Itsekkäitä

No ei pidä paikkaansa.

Ohis

Eilen poimin hautausmaa kynttiläreissulla kyytiin naisen matkalaukkuineen ja sain hänet sitten autettua eteenpäin.  Oli hyvin kiitollinen.  Miehensä oli heittänyt pihalle aattoiltana.  Itketti sekä häntä että minua.  Kyllä hänenkin ohi oli moni jo ajanut pysähtymättä...

ja olisi ajanut aikaisemminkin. Aika harva ottaa kyytiin ventovieraita liftareita, monestakin syystä.

Vierailija
37/94 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Netissä ei tarvi esittää täydellistä ja valheellista ulkokuorta. Voi laukoa niitä todellisia mielipiteitä ilman itsesensuuria.

NiIn tai ne mielipiteet ovat trollausta ja riidanhaastamista, eivätkä vastaa todellista näkemystä. Yhtä hyvin näin päin.

Vierailija
38/94 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että somen kaltainen valtava systeemi on ihmiselle psyykkisesti epäterveellinen. Evoluutio on muovannut ihmisen toimimaan paljon pienemmässä sosiaalisessa yhteisössä kuin tämä valtava virtuaalinen keitos on. Sekä välittömässä kontaktissa, ei välillisessä, laitteiden avulla tehtävässä.

Ihmiset ei enää tunnista omaa paikkaansa yhteisössä eikä sitä isoa kokonaisyhteistöä enää taida oikein olla, Suomen kansan yhteisöä. Se on hajonnut moniin pieniin yhteisöihin. Vierasta ihmistä tai yhteisöä saa lyödä kuin ...no, vierasta sikaa.

Vierailija
39/94 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvailemasi ihmisellä on itsellään todella paha olla. Jokainen voi kuitenkin valita oman asenteensa, puheensa, kirjoituksensa ja oppia omista sekä muiden virheistä.

Laittaa vaan kaikki pahuus toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

Mennä omassa elämässään onnellisena eteen päin. ☺️👍🏻

Vierailija
40/94 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Laittaa vaan kaikki pahuus toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

Mennä omassa elämässään onnellisena eteen päin."

Sarkasmia? Vai oletko tosissasi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän