Saako sairaalaan soittamalla tiedon, onko läheinen kuollut?
Läheiseni ei ole päiväkausiin vastannut yhteydenottoihin, mikä ei ole hänen tapaistaan. Hän on vakavasti sairas. On voinut joutua sairaalaan. Saanko sairaalaan soittamalla tiedon, mikäli läheiseni olisi kuollut? Elävien potilaiden tietoja ei tietenkään anneta, mutta kerrotaanko sairaalasta jos läheinen on kuollut?
Kommentit (24)
Ei saa. Kuka tahansa voisi soittaa sairaalaan ja kalastella vaikka tietoja, onko joku kuuluisa ihminen kuollut.
Vierailija kirjoitti:
Ei kerrota. jos läheinen on kuollut, siit' on mennyt tieto sille, jonka ko. henkilö on ilmoittanut lähiomaiseksi tai sitten sille, joka väestötietorekisterin mukaan on läheisin sukulainen.
Olen sisko.
Ap
Onko käyty kotoa katsomassa? Ettei vain viru siellä yksinään?
Kyllä saa jos nimi löytyy listalta. Tai oikeastaan silloin sairaala itse ilmoittaa.
Soittele mieluummin niille sukulaisille, jotka ovat siskoasi lähellä. Tai poliisille, että käyvät katsomassa, mikäli siskollasi ei ole muita läheisiä ja itse et pääse.
Sairaaloista voi kysyä onko siskosi potilaana.
Jos hän on sairaalassa ei hätää. Jos kotona niin mene katsomaan miten voi.
Mutta voit soittaa sairaalaan ja kysyä millä osastolla xx on? Jos ei löydy sairaalasta, se sanotaan. Silloin on muualla tai kuollut.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä saa jos nimi löytyy listalta. Tai oikeastaan silloin sairaala itse ilmoittaa.
ja mikä se lista on? Lähiomaisen nimen voi itse ilmoittaa ja tietty yhteystiedot, mutta ei siellä muuten mitään listaa ole, että näille soitellaan.
Sairaalassa kun kuolee niin sairaalan lipputangossa lippu on puolitangossa.
Sairaalassa liputetaan kun kuolee kirjoitti:
Niin että kierrät vain katsomassa minkä sairaalan lippu on puolitangossa niin tiedät, että siellä siskosi on nyt kuollut.
Sairaalassa kun kuolee niin sairaalan lipputangossa lippu on puolitangossa.[/quote
Juu, aivan varmaan on juu!
Mietipä vaikka isoja keskussairaaloita, eihän sitä lippua kandeis edes välillä laskea :D
Tässä ajassa ap olisi jo soittanut sinne sairaalaan!
Kyllähän sairaalassa liputetaan kun potilas kuolee. Olen nähnyt sairaalan lipputangossa lipun olevan puolitangossa. Kun potilas kuolee niin sairaala liputtaa.
Älä utele vaan anna olla. Sille on syynsä miksi sinulle ei informoida.
Sinulla ei nyt ole puhtaat jauhot pussissa tässä.
Vierailija kirjoitti:
Niin että kierrät vain katsomassa minkä sairaalan lippu on puolitangossa niin tiedät, että siellä siskosi on nyt kuollut.
Entäs jos on omat housut puolitangossa? Onko se merkki, suoranainen enne siitä, että joku kuolee?
Vai onko se merkki siitä. että kyseessä on jonne...
Jos olet lähiomainen saat tiedon. Kannattaa soittaa sairaalaan ja selittää sinne tilanne. Jos et ole lähiomainen voit kuitenkin välittää "terveiset" potilaalle. Ehkä hoitajan vastauksesta voit päätellä tilanteen. Jos olet sisko kyllä sinulle kerrotaan.
Kyllä sairaala liputtaa kirjoitti:
Kyllähän sairaalassa liputetaan kun potilas kuolee. Olen nähnyt sairaalan lipputangossa lipun olevan puolitangossa. Kun potilas kuolee niin sairaala liputtaa.
Ei todellakaan liputeteta! Joissain pienissä yksiköissä kyllä, esim. vanhainkodeissa, mutta mut ei nyt hitto mikään iso sairaala hiiaa lippua edestakaisin kun ihmisiä kuolee jatkuvasti.
Jos olet jossain keskussairaalassa nähnyt lipun puolitangossa, silloin on joku henkilökunnasta kuollut!
Ei kerrota. jos läheinen on kuollut, siit' on mennyt tieto sille, jonka ko. henkilö on ilmoittanut lähiomaiseksi tai sitten sille, joka väestötietorekisterin mukaan on läheisin sukulainen.