Eräs pieni poika sai joululahjaksi nuken
Mietin antajan motiivia antaa pojalle nukke. Antajan motiivi kun on asiassa kaikkein oleellisin juttu. Mietin että missä tapauksessa motiivi voi olla myönteinen.
Mitä mietteitä herättää?
Kommentit (51)
Jos haluaa ostaa lapsille nukkeja, niin ostaa playmobiileja. Ne ovat erittäin monipuolisia.
Onko sekin kiusaamista kun joillain tubevideoilla lahjakäärön sisältä paljastuu Playstation 5 paketti, mutta paketin sisällä on vaan joku hikisukka eikä Pleikkaria :D
Olen mies ja minua jotenkin kammotti lapsena 70-80-luvulla vanhat, semmoiset olisiko 1940-50 luvun nuket, jotenkin creepyjä :P Katsonut varmaan liikaa jotain Twilight Zonea... :P
Olen 80-luvulla saanut tyttönä lahjaksi legoja ym. koska tykkäsin leikkiä niillä. Nukkeja en juurikaan saanut, koska ne eivät kiinnostaneet. Siskolleni niitä ostettiin, koska hän piti niistä. Kukaan ei asiaa ihmetellyt.
Harmi, että pojilla ei ole vielä 2021-vuonnakaan samoja oikeuksia, vaan yritetään tunkea yksipuoliseen miehen muottiin.
Nukke on pojalle mieluisa lahja, kun ilmakiväärillä ei tarvitse ampua lintuja tai koottavia lentokoneita. Nukke sidotaan puuhun ja aletaan räiskiä.
Aloittajan ajatusmaailma on kyllä harvinaisen kivikautinen.
Minunkin pojat saivat joululahjaksi nuket kun olivat 2 ja 4, ja nukenvaunut myös. Ja leikkihellan ja astioita. Eipä heitä kukaan kiusannut. Eivät kasvaneet kieroon. Ei tullut edes homoja heistä - mikä appivanhemmilleni olisi ollut kauhistus - minulle ei. Joskin tiesin kyllä aina että homoiksi ei kasvateta.
Mitä ihmettä varten tytöt saavat pitää housuja, leikkiä autoilla, harrastaa kiipeilyä, j.n.e. mutta pojat eivät saisi leikkiä nukeilla, leikkiä ,kotia’, j.n.e..?????
Miksi tästä tehdään asiaa?
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten, jos poika on halunnut nuken.
Meillä poika näki poikavauvanuken ja halusi itselleen sellaisen. Poikavauvanukkeja on todella vaikeaa löytää.
Ihan hellävaraisesti sitä poikavauvanukkea pojatkin kohtelevat. Pehmoeläimet saavat kovempaa riepotusta osakseen.
Pojan äiti oli ostanut nuken lapselleen. Poika tykkäsi lykätä nukkea leikkirattaissa.
Ei ollut kyse kenenkään ulkopuolisen provosoinnista.
ap
Ei pojalle voi antaa lahjaksi nukkea!