Järkytyin hieman miten kamalaa sairaalassa olo synnytyksen jälkeen oli
Synnytyksen jälkeen rättipoikki, kivuissa ja univajeisena, ja sitten pitää jakaa huone jonkun toisen kanssa. Jouduin vieläpä ns. käytäväpaikalle. Ei mitään yksityisyyttä muuta kuin joku kämänen verho ja koko ajan huoneessa ravaa hoitajia ja vierustoverin puoliso ym. vieraita. Valot on päällä yötäpäivää tai jos ne laittaa pois niin eiköhän joku hoitaja räväytä ne päälle keskellä yötä tullessaan. Vierustoveri vaihtuu seuraavana yönä ja sen vauva huutaa suoraa huutoa kaiken aikaa, johon omakin muuten ihan rauhallisesti ollut vauva heräilee jatkuvasti ja yhtyy huutokuoroon. Eipä se mikään hotelli tosiaan ole. Olisin halunnut mahdollisimman pian pois, mutta ei päästetty koska vauvalla oli keltaisuutta.
Kommentit (3113)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos monta vuorokautta valvoo putkeen, ihminen menee enenn pitkään psykoosiin. Tai vaikka ei menisi, menee sekavaksi ja voi vahingossa vaikka pudottaa vauvan, antaa väärät lääkkeet, kaatua tms.
Miki sinä valvot monta vuorokautta putkeen. Vauvat ei ainakaan jaksa valvoa. He nukkuu suuriman osan vuorokaudesta. Eikä siinä vauvassa paljon työtäkään ole . Maito tulee rinnoista ja on kk-vaipat. Pakkaseen voit ennen synnäriä tehdä vaikka monen viikon annokset, senkun vaan lämmität mikrossa .
Ei tarvitse siivotakkaan, KUKA SIELLÄ SOTKEE KOTIA, jos et itse . Tietysti jos sinulla on suurperhe,,,mutta silloin olet opettanut jo muut lapsetkin auttamaan.
Lapseton sinkkumies siellä antaa ohjeitaan.
Ei vaan ko
Erikoista, että silti ihmettelet miksi jotkut valvovat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos monta vuorokautta valvoo putkeen, ihminen menee enenn pitkään psykoosiin. Tai vaikka ei menisi, menee sekavaksi ja voi vahingossa vaikka pudottaa vauvan, antaa väärät lääkkeet, kaatua tms.
Miki sinä valvot monta vuorokautta putkeen. Vauvat ei ainakaan jaksa valvoa. He nukkuu suuriman osan vuorokaudesta. Eikä siinä vauvassa paljon työtäkään ole . Maito tulee rinnoista ja on kk-vaipat. Pakkaseen voit ennen synnäriä tehdä vaikka monen viikon annokset, senkun vaan lämmität mikrossa .
Ei tarvitse siivotakkaan, KUKA SIELLÄ SOTKEE KOTIA, jos et itse . Tietysti jos sinulla on suurperhe,,,mutta silloin olet opettanut jo muut lapsetkin auttamaan.
Ei vaan ko
Höpö höpö. Vain +50-vuotiaat ovat tarpeeksi tyhmiä käyttämään pilkkua pisteen sijaan (täysin turhassa ellipsissä) tai laittamaan välilyöntejä sinne, minne ne eivät kuulu.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi Sairaala Novassa Jyväskylässä on vain yhden hengen potilashuoneit - tai siis perhehuoneita.
Se on kyl ihan parasta kaikkia ajatellen. Ja isät saavat olla alusta loppuun mukana.
Vierailija kirjoitti:
Saa sieltä kotiin lähteä jos siltä tuntuu kun ei sairaala ole vankila tai paikka jossa pakolla pidetään. Jos huomio kiinnittyy sekundaarisiin asiohin niin ehkä olisi syytä pakata kampsunsa ja vapauttaa paikka oikeasti sairaalahoitoa tarvitseville.
Tällä palsta on kaikenlaisia vinkujia aina valittamassa kohtelusta kun ei pokkuroida ja palvella näitä pikkuhitlereitä. Valitusta ei yleensä tule jos on tai on ollut kuolemanasairas. Eipä nuo valittajapellet sitä tajua tietenkään kun on tututtu luxuspalveluun.
Synnyttäkää kotona ja pitäkää möly mahassanne ääliöt.
Tai jos sinä olisit ihan hiljaa mölyines. Käsittämättömän ilkeä ihminen.
Minun puolesta ihan jokainen synnyttäjä saisi saada mahdollisimman hyvän ja inhimmillisen kohtelun. Ei sieltä sairaalasta kuitenkaan niin vain lähdetä, jos on ongelmaa äidillä tai vauvalla.
Vierailija kirjoitti:
Ap olisi hyvin voinut lähteä kotiin kun vauva pärjää hyvin ilman äitiä ensimmäiset pari päivää.
Mitrn se olis kummankaan etu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sotkee kotia?? Tässä puhutaan synnytysosastoista.
Mä olin viikon synnytyksen jälkeen sairaalassa, oli elämäni kamalin viikko. En saanu nukuttua melkein ollenkaan (johtuen sairaalaympäristöstä, ei vauvasta), työntekijät olivat epäystävällisiä. Nyt kun oon takaisin omissa voimissani, tekis mieli mennä vittuilemaan niille työntekijöille, mutta jospa heillä on paska oma elämä niin saavat kärsiä siitä. En oikeesti oo ikinä kohdannu niin huonoa käytöstä kuin heillä ja olen todella vihainen, vaikka synnytyksestä jo yli puoli vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Lasu tehty Ap:stä ja lapsi huostaanotettu. Kiitos viranomaisille hyvästä toiminnasta.
Vähän myöhässä olet lasuines, kun apn lapsi on jo 4v. ja hyvässä hoidossa. Kotona. Äitinsä kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Säälin vastasyntynyttä kun tulevaisuus ei vaikuta valoisalta pähkähullun äidin vuoksi. Toivotaan että synnyttänyt saa pian apua. Pari viikkoa suljetulla osastolla voisi tehdä hyvää.
Oot sairas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan kolmen lapsen 33v äiti.
Superäiti, joka on niin paljon parempi muita, ettei mitään ymmärrystä ja empatiaa muille äideille riitä. Näitäkin on, ikävä kyllä.
Kamala ajatella, jos tän äidin lapset joskus saavat omia lapsia.
Kaikkea kamalaa ja ikävää olen tässä ketjussa lukenut, mutta tavallaan kaikesta sairainta mielestäni on melkein tuo, että jopa vauvan oma SÄNKY on poistettu kokonaan!! Yhdistettynä tuohon täydelliseen naisten omatoimisuus vaatimukseen -oli kuinka heikossa hapessa vain-, jossa kaikki ruuasta asti täytyy hakea ja hoitaa itse, tuo tuntuu vain sadistiselta loppu silaukselta. Eli koska ei ole vauvalle omaa paikkaa mihin laittaa, keinot hoitaa nuo kaikki vaatimukset venytetään aivan äärimmilleen ja varmistetaan ettei tuore äiti nyt varmasti saa nukuttuakaan. Aivan kuin se olisi pyrkimyskin??
Aivan mielipuolista, itse kyllä vaatisin sängyn lapselle. Harva kai pikkuvauvan kanssa kotonakaan siskonpedissä nukkuu, vaan kyllä vauvalla useimmiten ihan oma sänky on. Miksi sitten sairaalassa oletetaan tällaista? Miten minulla on mielikuva, että siskonpetiä jopa paheksutaan kotioloissa, koska ei ole kuulemma lapselle turvallista? Sairaalassa, sitten kuitenkaan ei mitään väliä.
Itse synnytin KAKS Kajaani kaikki meni todella hyvin kultaa lääkärit ja kätilöt ja hoitajat 😊
Huonetoverilla oli kans terve vauva yöllä nukutaan ja saatiin lämpöiset sängyt molempien vauvoille.
Menisin milloin vaan uudestaan ihan parasta
Ei vaan kolmen lapsen 33v äiti.