Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te muut pätkätyöläiset jaksatte ilman lomia?

Vierailija
25.12.2021 |

Varsinkin ilman kesälomaa? Mulla on ollut oikea kesäloma tasan yhden kerran, vuonna 2013. Mitään joulu- tai ttalvilomiakaan ei luonnollisesti ole ja jos joku vapaa pätkä jää sopimusten väliin, niin silloinkaan ei osaa nauttia, vaan stressaa työttömyyttään. Olen ihan loppu.

Kommentit (54)

1/54 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työn iloa! 🎢🎡🎠😍 No on mulla lomaa aina silloin, kun oon työtön.

Vierailija
2/54 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provo? Ei kellään voi olla tuollaista ongelmaa.

???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyystukea vaan työttömille päiville, paljon enempää en jaksa stressata itse...

Vierailija
4/54 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömyystukea vaan työttömille päiville, paljon enempää en jaksa stressata itse...

Työttömyysjakso on ollut lyhimmillään 2 viikkoa ja siltä ajalta ei saa mitään, koska omavastuu ja lopputili. Ja sit taas mennään..

Ap

Vierailija
5/54 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh,ajattelet väärin! JOKA palkasta laitat rahaa rahaa vaikka rahastoon,ei sitä paljoa tarvii...satanenkin...Joo,sitte töitten välillä nautit kun on vapaata,juokset,pyöräilet,uit,otat aurinkoa,hiihdät,luet ja nautit elämästä. Kun on taas työjakso,laitat rahaa jemmaan ja nautit kun on töitä.

Silleen mä tein ja meni vuosi ihan ok. Se on ajattelusta kiinni ja just siitä että laittaa rahaa säästöön,vaikka sen lomarahan verran,ja rahastoihin jossa se poikii!

JOS teidän paikkakunnalla on keikkoja välittäviä firmoja ni sinne vaan,otat väliajoille keikkaa mihin vaan ja rahat säästöön. (ite kävin vanhuspaikassa tuuraamassa hoiva-avustajaa)

PAKKO oli muuttaa ajattelutapaa että jaksaa!

Vierailija
6/54 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höh,ajattelet väärin! JOKA palkasta laitat rahaa rahaa vaikka rahastoon,ei sitä paljoa tarvii...satanenkin...Joo,sitte töitten välillä nautit kun on vapaata,juokset,pyöräilet,uit,otat aurinkoa,hiihdät,luet ja nautit elämästä. Kun on taas työjakso,laitat rahaa jemmaan ja nautit kun on töitä.

Silleen mä tein ja meni vuosi ihan ok. Se on ajattelusta kiinni ja just siitä että laittaa rahaa säästöön,vaikka sen lomarahan verran,ja rahastoihin jossa se poikii!

JOS teidän paikkakunnalla on keikkoja välittäviä firmoja ni sinne vaan,otat väliajoille keikkaa mihin vaan ja rahat säästöön. (ite kävin vanhuspaikassa tuuraamassa hoiva-avustajaa)

'Silleen mä tein ja meni vuosi ihan ok. '

Kyllähän nyt yhden vuoden jaksaakin ihan miten päin vaan.

Ap

Vierailija
7/54 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömyysjakso on ollut lyhimmillään 2 viikkoa ja siltä ajalta ei saa mitään, koska omavastuu ja lopputili. Ja sit taas mennään..

Ap

Lomakorvausta ei enää jaksoteta työttömyysajalle.

Vierailija
8/54 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pientä pätkää teet? Mä olin nyt viimeseks puolen vuoden pätkässä kunnallisella puolella, ja sieltä ne oikeen suositteli että pitäisin siihen mennessä kertyneet lomat pois ennen työsopimuksen loppua. Pääsevät halvemmalla niin. Oisko joku tällänen ratkaisu mahdollista? Tsemppiä! Tuo on kyllä todellisuutta monelle ja todella raastavaa kun jatkuu vuosikausia :(

Vierailija
9/54 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tämä ihan oikea ongelma. Multa jäi loma käyttämättä viime kesänä, kun vaihdoin työpaikkaa. Toki työn oppimisen kannalta mulle se kesä oli tärkeä olla töissä. Kesä menikin vielä ihan hyvin, mutta syksyllä kyllä väsytti. Opiskeluaikana olin aina kaikki lomat töissä, eli lomattomat vuodetkin peräperään on mulle tuttuja. Valtio voisi määrätä ja kustantaa heille yhden kuukauden lomaa kesällä, jotka ei sitä muuten saa. Veikkaan, että pakollinen kesäloma tekisi kaikille hyvää. Varsinkin Suomessa, jossa kesä on ihanaa ja valoisaa vuodenaikaa.

Vierailija
10/54 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä lomaa työpaikkojen välissä.

11/54 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan, että pakollinen kesäloma tekisi kaikille hyvää

Ei!!

Vierailija
12/54 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse otan ns. lomaa (=työttömyys) työsuhteiden väliin. Ja sitten olen vähän muokannut ajattelua siihen suuntaan että olen vapaa ihminen, koska eipä nuo vakkaritkaan kauheen tyytyväisiltä kuulosta.

Vierailija
13/54 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidä lomaa työpaikkojen välissä.

Ei se ole lomaa. En kyllä edes uskaltaisi kieltäytyä työpaikasta.. jos joku työntekijä tarvitaan 1.3. ja sanon voivani aloittaa 1.4., niin siihen otetaan joku muu.

Ap

Vierailija
14/54 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvipuistohullu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei!!

Sun nimimerkki ja kommentti ei oikein natsaa keskenään.

Ei mulla muuta.

15/54 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvipuistohullu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei!!

Sun nimimerkki ja kommentti ei oikein natsaa keskenään.

Ei mulla muuta.

Olen kesät huvipuistossa töissä, ja rakastan työtäni 😃

Vierailija
16/54 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huhti-marraskuun töissä (määräaikainen) ja muun ajan kotona. en vaihtais ikinä enää ympärivuotiseen työskentelyyn.

Vierailija
17/54 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

'Silleen mä tein ja meni vuosi ihan ok. '

Kyllähän nyt yhden vuoden jaksaakin ihan miten päin vaan.

Ap

Juu, yhden vuoden on vaikka aidan seipäänä.

Mutta siinä edellinen on oikeassa, että ajattelutapaa on muutettava kokoaikatyöhön verrattuna.

Pienipalkkainen silpputyö kyllä helposti johtaa toimeentulovaikeuksiin.

Vaimoni tekee 25h/vk ja ei saa miltään luukulta päivärahaa, koska on osakas yrityksessäni.

Firmani tuottaa liikevoittoa 30-40 tuhatta vuodessa, joten emme varsinaisesti rahoissa ryve.

Vierailija
18/54 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen sopimuksen syyskuulta toukokuun alkuun, kesäkuukaudet pidän vapaata ja näin talvella viikon loman.

Vierailija
19/54 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hoitoalalla pätkätöissä ja pidän kyllä lomia. Sijaisuuden loputtua soitan rekryyn, että olen käytettävissä esimerkiksi kuukauden päästä. Saan jo yleensä sen puhelun aikana uuden sijaisuuden, joka alkaa silloin kun itse haluan. Sitten voi lomailla hyvällä omalla tunnolla. Toki varmaan monella muulla alalla ei voi näin tehdä. Olen ollut vakituisessa työpaikassa, mutta en aio koskaan enää hakea vakkaripaikkaa.

Vierailija
20/54 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen sopimuksen syyskuulta toukokuun alkuun, kesäkuukaudet pidän vapaata ja näin talvella viikon loman.

No, joks on siinä asemassa työmarkkinoilla, että voi valita työskentelysiksnsa noin...

Useimmat tavikset eivät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi