Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitini haukkui minua kun olin pieni, että minulla ei ole ystäviä ja sanoi, että sellainen osoittaa huonoa luonnetta, jos tulee toimeen vain sukulaistensa kanssa

Vierailija
25.12.2021 |

Eli idea oli se, että ”kuka tahansa” tulee toimeen sukulaistensa kanssa tai että sukulaiset välittävät sinusta, vaikka olisit ihan kauhea ja se, jos ihmisellä ei ole juuri ystäviä tai ei viihde heidän seurassaan on mädän ihmisen merkki, kun taas se, että ihmisellä on ennemmin ystäviä ja pitää sukulaisiin vain muodolliset välit on hyvän ihmisen merkki 😢

En olekaan nyt vielä aikuisena pistänyt häntä tilille hänen tästä lausunnostaan ja kiusaamisestaan, se pitääkin vielä tehdä. Minkälainen mätämuna on tuota mieltä ja vielä sanoo noin OMALLE lapselleen? No, minun äitini toki, mutta noin yleensä?
Sanoivatko teidänkin äitinne tällaista?

Kommentit (127)

Vierailija
21/127 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitisi on hullu! Kuka sanoo tuollaista omallelapselleen!? Virhe tässä maailmankaikkeudessa että kaikenlaiset mielipuolet lisääntyvät, ja samaan aikaa normaalit kunnolliset ihmiset jotka olisivat loistavia vanhempia eivät saa lapsia.

Vierailija
22/127 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitisi on ollut veemäinen tyyppi mutta en tiedä tuliko susta yhtään mukavampi, koska tuo "en olekaan vielä pistänyt häntä siitä tilille" tai jotain, kalskahtaa korvaan ikävästi.

No siis minusta on ihan normaalia kertoa kenelle tahansa, jos tämä on loukannut itseä, eikö sinusta?

Mutta siis jos minä kerron äidilleni, että sinä loukkasit minua kun sanoit tämän, niin hän ei koskaan pyydä anteeksi. Sen takia siinä tarvitaan järeämpiä keinoja. Se ei tarkoita laisinkaan sitä, että haluaisin hänelle pahaa, ei! Vaan haluaisin, että hän tajuaisi satuttaneensa omaa lstaan ja osoittaisi siitä välittävänsä ja pyytäisi anteeksi. Niinhän terveet ja NORMAALIT ihmiset käyttäytyvät, eikö?

Ei minulla ole mitään syytä satuttaa ketään, ellei tämä ole minulle inhottava ja ei myönnä sitä.

Ap

Äitini myös olettaa, että jos minä kerron hänen loukanneen minua, en saa suuttua, kun hän ei suostu myöntämään asiaa ja pyydä anteeksi. Hän vaatii, että meidän pitää jatkaa edelleen ihan väleissä tai ainakin käyttäytyä kohteliaasti. Hän siis syyttää minua, kun suutun hänelle tuossa kohtaa.

Vaikka itse ei ole kohtelias minua kohtaan ja ei-loukkaava.

En todellakaan koe tekeväni mitään väärää tai käyttäytyväni yhtään huonosti, jos kos_tan hänelle sen, että hän ei halua pahoitella sitä,,että loukkasi minua.

Ap

Tuskin kostaisin, jos äitini ei _syyttäisi_ minua siitä, että suutun, kun hän ei pyydä anteeksi.

Ap

Eli kellään sellaisella, joka ottaa vastuun käytöksestään, jos on loukannut toista, ei ole mitään huolta minun suhteeni 🙂

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/127 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitini jotenkin perusteli siis minulle sanojaan sillä, että minulla ei ole ystäviä (sekin oli haukunnan aihe, ei esim. myötätunnon tai välittämisen) ja olen vain perheeni kanssa ja olen siksi huono ihminen.

Olen tuon jälkeen välttänyt lähentymästä osan ssukulaisiani kanssa etten olisi huono ihminen 😔🥺

Osan kanssa välit ovat toki pysyneet molemmin puolin yhteyttä pitämällä yllä. Ei sitä kuuluisaa ihanaa oloa YSTÄVIEN kanssa ole elämääni kuulunut, äitini oli siis väärässä, kuten kylläkin lähes aina.

Sen sijaan jaksan pitää yhteyttä oikeisiin läheisiini, kuten omaan perheeseeni ja sukulaisiini nimenomaan. Harmittaa vain, ettei se läheisten piiri ole isompi. En tajua, mitä vikaa on siinä, että pitää nimenomaan läheisistään.

Ap

Pidät yhteyttä läheisiisi? Eihän se pidä paikkaansa. Olet kertonut, kuinka et jaksa lapsiasi, jotka asuvat isänsä kanssa, etkä mene tapaamaan heitä, vaikka niin olisi sovittu.

Kenenköhän asioita nyt puhut? Olet eksynyt myt väärään ketjuun.

Ap

Kyllä sinut on helppo tunnistaa. 

Vierailija
24/127 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitini jotenkin perusteli siis minulle sanojaan sillä, että minulla ei ole ystäviä (sekin oli haukunnan aihe, ei esim. myötätunnon tai välittämisen) ja olen vain perheeni kanssa ja olen siksi huono ihminen.

Olen tuon jälkeen välttänyt lähentymästä osan ssukulaisiani kanssa etten olisi huono ihminen 😔🥺

Osan kanssa välit ovat toki pysyneet molemmin puolin yhteyttä pitämällä yllä. Ei sitä kuuluisaa ihanaa oloa YSTÄVIEN kanssa ole elämääni kuulunut, äitini oli siis väärässä, kuten kylläkin lähes aina.

Sen sijaan jaksan pitää yhteyttä oikeisiin läheisiini, kuten omaan perheeseeni ja sukulaisiini nimenomaan. Harmittaa vain, ettei se läheisten piiri ole isompi. En tajua, mitä vikaa on siinä, että pitää nimenomaan läheisistään.

Ap

Pidät yhteyttä läheisiisi? Eihän se pidä paikkaansa. Olet kertonut, kuinka et jaksa lapsiasi, jotka asuvat isänsä kanssa, etkä mene tapaamaan heitä, vaikka niin olisi sovittu.

Ap

Sinut tunnistaa heti. Olethan palstan vakiokirjoittaja jo usean vuoden ajalta.

Vierailija
25/127 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää menkö "äitihullun" mukaan. Kun on muutaman kerran erehtynyt ja saanut pian täyslaidallisen lokaa, niin tietää, ettei kannata kommentoida. Hän saa vain lisää polttoainetta ja lopulta kilahtaa täysin.

Vierailija
26/127 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ikäsikö olet asiaa miettinyt ja nyt sitten aikasi funtsattua päätit avautua, et sukulaisille etkä ystäville, vaan ihan tuntemattomille. Äidit voi sanoa mitä mieleen juolahtaa niinkuin kaikki muutkin ihmiset. Elä niinkuin itse parhaaksi näet, älä ole niin riippuvainen kenenkään sanomisista, olethan ilmeisesti jo aikuinen ihminen.

Vierailija
27/127 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Sinut tunnistaa heti. Olethan palstan vakiokirjoittaja jo usean vuoden ajalta.

Miksi sitten kaikki tekstissäsi oli paskaa ja väärin? Miksi et keskustele ketjussa kerrotuin raamein? Mitä sinä olet saanut kuulla minun elämästäni noin viimeisten 1,5 vuoden ajalta lapsiini liittyen? Mitä sä tiedät mun elämästäni? Saa tunnistaa, mutta saako kirjoittaa paskaa?

Ap

Vierailija
28/127 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitisi kuulostaa tuon perusteella narsistilta ja psykopaatilta. Minun ns. "äitini" oli, ja hän teki paljon muutakin henkistä väkivaltaa ja ilkeää kiusaamista minulle. Mutta jos tuo oli ainoa äitisi kiusaaminen, ei hän välttämättä ollut narsu-psyko.

Minä muuten EN tule ns. "äitini" kanssa toimeen enkä halua olla kanssaan tekemisissä. Äitisi oli siis väärässä, eivät sukulaisetkaan välitä sinusta, jos olet ihan kauhea.

Joskus vaan sattuu niin, ettei ihminen satu löytämään samanhenkistä seuraa, sille ei vain voi mitään, ei ole merkki mädästä luonteesta. Onhan kyllä kusipäitä ja narsisteja, joiden luota ihmiset kaikkoavat näiden oman ilkeyden takia, ehkä äitisi tarkoitti sellaisia tapauksia. Mutta jos hän tarkoitti haukkua sinua kaverien puutteesta, niin on kyllä ilkeä ja mätä akka itse!

Vierailija
29/127 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko ikäsikö olet asiaa miettinyt ja nyt sitten aikasi funtsattua päätit avautua, et sukulaisille etkä ystäville, vaan ihan tuntemattomille. Äidit voi sanoa mitä mieleen juolahtaa niinkuin kaikki muutkin ihmiset. Elä niinkuin itse parhaaksi näet, älä ole niin riippuvainen kenenkään sanomisista, olethan ilmeisesti jo aikuinen ihminen.

Miksi minä tästä sukulaisille avautuisin? Eivät he pystyisi edes tajuamaan, että äitini olisi oikeasti sanonut mitään noin noloa ja tuomittavaa. Heillehän hän esittää. Tai siis ei pidä enää juurikaan yhteyttä, koska kyseessä on isäni suku, mutta se hän, jonka he tuntevat ei olisi ikinä sanonut mitään tuollaista.

Ja siis on tuolla hänen käytöksellään ollut vaikutuksensa, olen aina muistanut sen, kun olen miettinyt ottaisinko yhteyttä sukulaisiin, joista ei usein kuule jne.

Ap

Vierailija
30/127 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitisi kuulostaa tuon perusteella narsistilta ja psykopaatilta. Minun ns. "äitini" oli, ja hän teki paljon muutakin henkistä väkivaltaa ja ilkeää kiusaamista minulle. Mutta jos tuo oli ainoa äitisi kiusaaminen, ei hän välttämättä ollut narsu-psyko.

Minä muuten EN tule ns. "äitini" kanssa toimeen enkä halua olla kanssaan tekemisissä. Äitisi oli siis väärässä, eivät sukulaisetkaan välitä sinusta, jos olet ihan kauhea.

Joskus vaan sattuu niin, ettei ihminen satu löytämään samanhenkistä seuraa, sille ei vain voi mitään, ei ole merkki mädästä luonteesta. Onhan kyllä kusipäitä ja narsisteja, joiden luota ihmiset kaikkoavat näiden oman ilkeyden takia, ehkä äitisi tarkoitti sellaisia tapauksia. Mutta jos hän tarkoitti haukkua sinua kaverien puutteesta, niin on kyllä ilkeä ja mätä akka itse!

Ei ole ainoa kiusaaminen ja loukkaava käytös minua kohtaan.

Äitienpäivänä pakotti mm. metsään poimimaan valkovuokkoja, kun en ollut muistamassa häntä mitenkään, sen takia, koska koin, että hän inhosi minua. En itse ajatellut, että kukaan kaipaisi inhoamaltaan henkilöltä yhtään mitään. En ainakaan itse kaipaa.

Ja siis vaikka sanoin, että en mene poimimaan niitä kukkia (koska loukkaannuin siitä, että hän SUUTTUI, kun häntä ei muistettu, vaikka syy oli se, minkä äsken sanoin, ja sanoin sen hänelle), hän ei siinäkään kohtaa pysähtynyt miettimään, että hän on syypää tilanteeseen, vaan pakotti minua menemään metsään poimimaan hänelle valkovuokkoja, että hän voi sitten ilahtua niistä.

Ap

Vierailija
31/127 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi minä tästä sukulaisille avautuisin? Eivät he pystyisi edes tajuamaan, että äitini olisi oikeasti sanonut mitään noin noloa ja tuomittavaa. Heillehän hän esittää. Tai siis ei pidä enää juurikaan yhteyttä, koska kyseessä on isäni suku, mutta se hän, jonka he tuntevat ei olisi ikinä sanonut mitään tuollaista.

Ja siis on tuolla hänen käytöksellään ollut vaikutuksensa, olen aina muistanut sen, kun olen miettinyt ottaisinko yhteyttä sukulaisiin, joista ei usein kuule jne.

Ap

Ihan itse olet riitautunut myös isäsi suvun kanssa.

Vierailija
32/127 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, ja jos lasta ei tuossa asiassa kannusteta vain etsimään sitkeämmin seuraa ja kannusteta, ettei sinussa ole mitään vikaa, se voi juurikin vaikuttaa siihen, mitä sen ihmisen elämässä aikuisena käy. Äitini nimenomaan ei kannustanut, vaan arvosteli aina ja syytti ja kehui sellaisiakin kavereita, jotka eivät olleet kivoja minulle jne.

Ap

Vierailija
33/127 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitienpäivänä pakotti mm. metsään poimimaan valkovuokkoja, kun en ollut muistamassa häntä mitenkään, sen takia, koska koin, että hän inhosi minua. En itse ajatellut, että kukaan kaipaisi inhoamaltaan henkilöltä yhtään mitään. En ainakaan itse kaipaa.

Ja siis vaikka sanoin, että en mene poimimaan niitä kukkia (koska loukkaannuin siitä, että hän SUUTTUI, kun häntä ei muistettu, vaikka syy oli se, minkä äsken sanoin, ja sanoin sen hänelle), hän ei siinäkään kohtaa pysähtynyt miettimään, että hän on syypää tilanteeseen, vaan pakotti minua menemään metsään poimimaan hänelle valkovuokkoja, että hän voi sitten ilahtua niistä.

Ap

Älä unohda, että läski siivota huoneesi.

Ja lainasi heppalehdet serkulle.

Ja kerran kun oli teillä siivoamassa, melkein katsoi pahasti.

On sulla ollu vaikeeta kohta jo 50 vuotta!

Vierailija
34/127 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjussa käy muutama palstakiusaaja, heitä on satuttanut oman äitini arvostelu plus muut vaikeuteni ja siksi koittavat siksi mitätöidä puheitani.

Ap

Vierailija
35/127 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos et halua antaa kiusaamiselle tilaa, aloituksen aiheesta olisi kiva jatkaa vielä keskustelua. Ainakin jos siihen on jotain sanottavaa samaa kokeneilla tai muilla.

Ap

Vierailija
36/127 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisesta sanasta, valheesta, pahan puhumisesta, manipuloinnista joudut kantamaan joskus vastuun. Oletko niin patologinen että et edes tajua valhetta? Kun väität asiaa toiseksi tai vääristelet totuutta vaikka netissä, valehtelet. Kaikesta tulet kantamaan vastuun.

Vierailija
37/127 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Älä unohda, että läski siivota huoneesi.

Ja lainasi heppalehdet serkulle.

Ja kerran kun oli teillä siivoamassa, melkein katsoi pahasti.

On sulla ollu vaikeeta kohta jo 50 vuotta!

Eikö ole jännä, miten toisen ihmisen vaikeudet herättävät sinussa halun satuttaa häntä ja kiusata lisää?

Ap

Vierailija
38/127 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisesta sanasta, valheesta, pahan puhumisesta, manipuloinnista joudut kantamaan joskus vastuun. Oletko niin patologinen että et edes tajua valhetta? Kun väität asiaa toiseksi tai vääristelet totuutta vaikka netissä, valehtelet. Kaikesta tulet kantamaan vastuun.

Minkälaisen vastuun? Siis mitä tulee tapahtumaan, mikä juttu tämä on? Mikä manipulointi? Jos ihmisellä on vaikeaa, hän ei ehkä toimi juuri sinun haluamallasi tavalla, ei siitä mitään seurauksia tule.

Ap

Vierailija
39/127 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulee huono olo näistä sinun jutuista vuodesta toiseen. Saat itse pahaa aikaan muissa. 

Vierailija
40/127 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle tulee huono olo näistä sinun jutuista vuodesta toiseen. Saat itse pahaa aikaan muissa. 

Olet ehkä dumpannut omia riitakokemuksiasi maton alle, jos tuolta tuntuu.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi