Ystävästäni tullut oksettava vauvan myötä
-Haistelee ihastellen vauvansa pieruja ja paskoja vaipan läpi. Hyi helvettisaatana.
-Antaa vauvan vapaasti puklailla paitoihinsa, ystävä ei välitä edes sitä harsoa laittaa väliin. Se paskaoksennuspierun haju ja oksennuksen näkeminen saa minut melkein yökkäämään.
-Ei välitä pestä käsiään vaihdettuaan vauvan vaipan vaikka rasvaisi vauvan perseenkin paljailla käsillään samalla. Eipä paljon maistu tarjoiltavat kahvin kanssa.
Ei tule käytyä enää siellä kovin usein.
Kommentit (98)
Mulla ainakin maailma on lipsunut ihmeen eritekeskeiseksi vauvan saannin myötä. Kakka ällöttää tavallisesti, mut oman vauvan kakka on jotenkin poikkeus, ei se nyt mitenkään ihanaakaan ole, mut neutraalia. Ja miten muuten tietää riisumatta kaikkia housuja (useimmat vauvat eivät pidä pukemisesta ja riisumisesta) pitääkö vaippa vaihtaa, kuin haistelemalla?
Toki sitä voisi olla siisti mut se vaatisi ihan helvetisti vaivaa ja täysin turhaan. Jos vaihtaisin omat sekä vauvan vaatteet joka ikinen kerta kun niihin tulee pienikin puklu-, räkä-, kuola-, sose- tai maitotahra, meillä laulaisi pesukone yötäpäivää ja kämppä varmaan homehtuisi pyykkihuuruista. Ei mitään järkeä energian, veden eikä ajankulutuksen kannalta. Nyt vaihdetaan jos lähdetään ihmisten ilmoille, muuten yleensä samat vaatteet iltaan asti ellei ne likaannu oikeasti tosi pahasti.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 22:34"]Voi mennä vuosikin vauvahuuruissa ennen kuin siitä palautuu "normaaliksi". Anna ystävälle armoa ja aikaa!
[/quote]
Paskanhaju niin voimakas että sulattaa aivot? Niin aineissa siitä pierunhajusta että normaaleista käytöstavoista ei ole muistikuvaa?
Siis ihan pienen vauvan kakka ei väldis haise lainkaan. Itsekkin jouduin olemaan joskus nenä kiinni pepussa kun en ollut varma onko siellä kakka vai ei. Mutta jaiks tuo käsien pesemättä jättäminen ja puklut paidalla, huh huh.
Kun sitä kakkaa näät viis kertaa päivässä ja joku oksentelee itsensä ja sinun päälle useita kertoja päivässä, niin kyllä siihen pian turtuu.
Musta pikkuvauvan maitokakka oikeastaan tuoksuu hyvälle. Aikalailla samalle kuin voipopcornit.
Pierut ei tuoksu hyvälle, mut niistä tulee hyvälle mielelle kun vauvaparka saa äkistettyä pihalle vatsassa kiertäneet ja sille kipua aiheuttaneet ilman. Tääkin tuli yllätyksenä mulle äitiyden myötä, miten sitä voi ilahtua siitä, että joku pieraisee :D
OKEI, HYI VITTU!:D Apua, miksi edes luin tämän keskustelun?!
t. ei ikinä lapsia mulle, 22v.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 22:54"]OKEI, HYI VITTU!:D Apua, miksi edes luin tämän keskustelun?!
t. ei ikinä lapsia mulle, 22v.
[/quote]
Noin mäkin ajattelin, ennenkuin sain vauvan ja musta tuli ällömamma :)
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 22:49"]
Musta pikkuvauvan maitokakka oikeastaan tuoksuu hyvälle. Aikalailla samalle kuin voipopcornit.
[/quote] Ok, kiitos tästä mielikuvasta, enää en osta voipopcorneja.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 22:56"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 22:49"]
[/quote] Ok, kiitos tästä mielikuvasta, enää en osta voipopcorneja.
[/quote]
Aijaa, mä syön niitä aina, kun haluan muistella vauva-aikaa :)
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 22:49"]Musta pikkuvauvan maitokakka oikeastaan tuoksuu hyvälle. Aikalailla samalle kuin voipopcornit.
Pierut ei tuoksu hyvälle, mut niistä tulee hyvälle mielelle kun vauvaparka saa äkistettyä pihalle vatsassa kiertäneet ja sille kipua aiheuttaneet ilman. Tääkin tuli yllätyksenä mulle äitiyden myötä, miten sitä voi ilahtua siitä, että joku pieraisee :D
[/quote]
Sä olet selvästi haistellut liikaa sitä paskaa tai jotain muuta aivosoluja tuhoavaa ainetta.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 22:49"]Musta pikkuvauvan maitokakka oikeastaan tuoksuu hyvälle. Aikalailla samalle kuin voipopcornit.
[/quote]
Mä olen samaa mieltä tuosta kakan hajusta, voipopcornit oli hyvä vertaus :) Olen tykännyt jokaisen viiden vauvani kakahajusta silloin, kun he ovat olleet pelkällä äidimaidolla. Mikään oman vauvani erite ei ole ollut ällöä. Olen ajatellut sen olevan hormonien aikaansaannosta. Jotenkin tuntuu luonnottomalta ajatus äidistä, joka ällöää oman vauvansa kakkaa tai muita eritteitä..
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 22:58"]
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 22:56"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 22:49"] Musta pikkuvauvan maitokakka oikeastaan tuoksuu hyvälle. Aikalailla samalle kuin voipopcornit. [/quote] Ok, kiitos tästä mielikuvasta, enää en osta voipopcorneja. [/quote] Aijaa, mä syön niitä aina, kun haluan muistella vauva-aikaa :)
[/quote] Jaa, söitkö sitä vauvan paskaakin?
Joo musta on kanssa kiva että vauva pieree :D jos ei pieree niin se huutaa... elämä on yllätyksiä täynnä. Meillä vaihdetaan vaatteet jos ne on kakassa tai ihan märkinä puklusta, ei minkään tahran takia. Kodin ulkopuolelle yritän pukea vauvan ja itseni puhtaisiin vaatteisiin, mutta silloin lähtö voi kestää esim 1,5 tuntia kun imetän, tulee kakka, vaihdan vaipan, tulee puklu, vaihdan vaatteet, tulee uusi puklu, vaihdan omat ja vauvan vaatteet, tulee taas puklu ja vaihdan vauvan vaatteet, puen ulkovaatteet, on taas nälkä, imetän ja tulee ulkovaatteille puklu, päätän että pyyhkiminen riittää ja pääsen lähtemään. Mä en voi syödä uunissa tehtyä juustokakkua kun se haisee vauvan kakalle :D kyllä tämä eritteissä lilluminen turruttaa. Ei edes järkytä että koira lipittää pukluja lattialta, joskus ajattelen että se vähän helpottaa mun urakkaa :D voi ei.. Täytyy varmaan vähän skarppaa. T. Ällöttävä puklupaita
Kyllä vaan ne vauvankakat haisevat ja kaikilla vauvoilla. Mullakin on ystävä, joka hehkuttaa omien lastensa kakkojen hajuttomuutta, vaihtaa kakkavaippoja keskellä olohuoneen mattoa ja jättää niitä vaippapaketteja kaikkialle esim. keittiön pöydälle.
Mutta kas kummaa, kun muiden vauvojen kakat haisivatkin. En saanut jättää oman vauvan kakkavaippaa heidän roskikseensa, kun haisi niin pahalle, mutta heidän vauvan kakat eivät haise... Ei suostu uskomaan, vaikka kuinka sanon, että se kakka haisee ja pahalle, vie se vaippa roskikseen.
Eletään siis sellaisessa omanapaisessa maailmassa, eikä suostuta tajuamaan, että kun on kyynärpäitä myöten paskassa, siihen tottuu ja lopulta sitä ei enää huomaakaan.
Et kai vaan ole kateellinen hänelle...?
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 23:02"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 22:58"]
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 22:56"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 22:49"] Musta pikkuvauvan maitokakka oikeastaan tuoksuu hyvälle. Aikalailla samalle kuin voipopcornit. [/quote] Ok, kiitos tästä mielikuvasta, enää en osta voipopcorneja. [/quote] Aijaa, mä syön niitä aina, kun haluan muistella vauva-aikaa :)
[/quote] Jaa, söitkö sitä vauvan paskaakin?
[/quote]
En mä nyt suoranaisesti syönyt, vaikka kyllä sitä joitain kertoja naamalleni olen saanut (mm. kerran, kun viikon kakkaamatta ollut vauva alkoikin kakkia hoitopöydällä just kun olin saanut vaipan pois. Sitä tavaraa muuten tuli aikamoisesti, ja aikamoisella paineella.)
Kerronko lisää? ;)
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 22:23"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 22:06"]
Sulla ei ainakaan ole kiirettä lapsentekoon
[/quote] Juu ei kyllä kiinnosta ainakaan eritteissä elää. Asiat voi hoitaa myös siistimmin. t.ap
[/quote]
Onhan se niinkin, mutta kyllä useimmiten unohtuu se "siistimmin" hoito kun sitä sotkua alkaa vaan tulla ja tulla. En olisi itsestäni joskus uskonut että kun lapsen saan, niin pystyn/joudun tällaisena siisteysintoilijana osittain luovuttaan tip-top -maniasta. Ei siis jaksa niin välittää tai saati muista. Vaikuttaa varmaan myös millainen vauva on ja kuinka se vie äidiltä energiaa. Mutta siis, ymmärrän myös hyvin sun kantasi.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 23:01"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 22:49"]Musta pikkuvauvan maitokakka oikeastaan tuoksuu hyvälle. Aikalailla samalle kuin voipopcornit.
[/quote]
Mä olen samaa mieltä tuosta kakan hajusta, voipopcornit oli hyvä vertaus :) Olen tykännyt jokaisen viiden vauvani kakahajusta silloin, kun he ovat olleet pelkällä äidimaidolla. Mikään oman vauvani erite ei ole ollut ällöä. Olen ajatellut sen olevan hormonien aikaansaannosta. Jotenkin tuntuu luonnottomalta ajatus äidistä, joka ällöää oman vauvansa kakkaa tai muita eritteitä..
[/quote]
Mites jos äitiä ällöttää myös oma paska, oksennus ja menkkaveri? Onko luonnotonta, jos ei tykkää pahanhajuisista asioista vaikka ne olisivat itsestä tai siitä kultamussulasta tulleet? Ei minusta.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 23:07"]
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 23:02"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 22:58"] [quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 22:56"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 22:49"] Musta pikkuvauvan maitokakka oikeastaan tuoksuu hyvälle. Aikalailla samalle kuin voipopcornit. [/quote] Ok, kiitos tästä mielikuvasta, enää en osta voipopcorneja. [/quote] Aijaa, mä syön niitä aina, kun haluan muistella vauva-aikaa :) [/quote] Jaa, söitkö sitä vauvan paskaakin? [/quote] En mä nyt suoranaisesti syönyt, vaikka kyllä sitä joitain kertoja naamalleni olen saanut (mm. kerran, kun viikon kakkaamatta ollut vauva alkoikin kakkia hoitopöydällä just kun olin saanut vaipan pois. Sitä tavaraa muuten tuli aikamoisesti, ja aikamoisella paineella.) Kerronko lisää? ;)
[/quote] Tykkäätkö pissa- ja paskaleikeistä?
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 22:03"]-Haistelee ihastellen vauvansa pieruja ja paskoja vaipan läpi. Hyi helvettisaatana.
-Antaa vauvan vapaasti puklailla paitoihinsa, ystävä ei välitä edes sitä harsoa laittaa väliin. Se paskaoksennuspierun haju ja oksennuksen näkeminen saa minut melkein yökkäämään.
-Ei välitä pestä käsiään vaihdettuaan vauvan vaipan vaikka rasvaisi vauvan perseenkin paljailla käsillään samalla. Eipä paljon maistu tarjoiltavat kahvin kanssa.
Ei tule käytyä enää siellä kovin usein.
[/quote]
Kun sä oot muutaman kuukauden saanu niitä eritteitä päälles ja pessy paskoja, ei jaksa enää hienostella