Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä ihmiset tunnistavat tekstini?

Vierailija
08.04.2015 |

Onko täällä todella runsaasti moderaattoreita, jotka tunnistavat minut IP-osoitteestani vai mistä on kyse? Suurimpaan osaan aloituksistani joku kommentoi jotain aiemmin aloittamaani ketjua (osa osuu oikeaankin). En käytä mitään nimimerkkiä, enkä tiettävästi kirjoita mitenkään tunnistettavasti. Jotkut jopa muistavat muutamia viikkoja ja kuukausiakin vanhoja ketjuja ulkoa. Vai onko täällä palstalla todella paljon sellaisia, jotka roikkuvat täällä monta tuntia päivässä, viikosta toiseen, ja jotka lukevat lähes kaikki ketjut?

En enää kohta kehtaa kirjoittaa mitään, sillä joku heti muistaa aiemmat ketjuni ja lisäksi joku tyrmää ketjuni provoiksi ja laittaa pitkät perustelut perään. Vaikka itse olen ihan taitava palstailija (lol), niin käytän itse _todella_ harvoin esim. haku-toimintoa. En vain viitsi haeskella saman aiheen vanhoja ketjuja. Miksi niin moni näkee vaivaa haeskella mun vanhoja ketjuja? En siis ole mikään ääriprovoilija, friikki, nimimerkillinen tai muutenkaan mikään mieleenpainuva tapaus, mutta ihmettelen vain.

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 22:54"]

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 22:52"]

Laittaa esim . TODISTE NUMERO YKSI: Nyt ap kertoi sopivasti sitä ja tätä, jotta osaa vihjailla tarinaansa oikeaan suuntaan ja saa meitä kyselemään oikeita asioita blaa... Sitten ap kommentoi jotakin tähän väliin Mysteeriprovohuutelija: TODISTE NUMERO 2 : Ja tätä jatkuu koko ketjun :D

[/quote]

Mutta ovatko ne provot sitten mysteereitä, vai mikä tuossa on mysteeristä? Ainakin tuo kuristajajuttu vaikuttaa mysteeriltä. Olitko sinä se ap? Sitäkö tarkoitit, että sinut tunnistetaan jotenkin?

[/quote]

Kyseessä on joku muu. Mutta onko sittenkin niin, että täällä on melko vähän aktiivisia kirjoittelijoita, jotka sitten roikkuvatkin täällä illat pitkät? Se provotyyppi on kommentoinut useampaankin ketjuun ja myös muiden kuin minun tekemiin aloituksiin.

Vierailija
42/61 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää meni nyt ihan sekaisin... mut AP, teitkö ne kuumemittariprovot?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro lisää siitä IP-osoitteen näkemisen mahdollistavasta asetuksesta! :)

Vierailija
44/61 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 22:58"]

Tää meni nyt ihan sekaisin... mut AP, teitkö ne kuumemittariprovot?

[/quote]

w00t? Se on ollut joku muu myöskin. Linkkaa vaikka tähän, niin voisin lukea. Mulle vaan tuli vähän outo fiilis, kun joku puhuu aivan kuin ois seurannut just mun viestejä pidempäänkin, vaikka mun viesteissä ei sinänsä ole mitään kovin kummallista.

Vierailija
45/61 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti tunnistaa sellaiset, jotka jauhavat samoja juttuja päivästä toiseen, viikosta toiseen. Varsinkin kun itse selailee vain tietyn aihealueen jutut, ja niissä tietysti pyörii samat ihmiset. Onhan sitten niitäkin, joilla on niin tunnistettavia maneereita että välillä miettii pilaileeko muut heidän kustannuksellaan. Esim. Se lompakolla loisimista -huutelija tuskin on enää alkuperäinen, koska termistä on tullut yleinen av-vitsi eikä kukaan voi ottaa sellaisen käyttäjää tosissaan.

Vierailija
46/61 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

en jaksa enää mut otsikko aina joku : minkä ikäiseltä mittaat pyllystä? Ja sitte kertoo että mittaa muka 6-vuotiaan lapsen kuumeen sieltä...

Vierailija
47/61 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 23:03"]en jaksa enää mut otsikko aina joku : minkä ikäiseltä mittaat pyllystä? Ja sitte kertoo että mittaa muka 6-vuotiaan lapsen kuumeen sieltä...
[/quote]
niin ja mobiililla näkee vaan sillai palkissa otsikot, kun tulee AV:lle. En katso kuin tätä aihe vapaa- osiota

Vierailija
48/61 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua tästä keskustelusta mitään.

Vierailija
49/61 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 23:03"]

en jaksa enää mut otsikko aina joku : minkä ikäiseltä mittaat pyllystä? Ja sitte kertoo että mittaa muka 6-vuotiaan lapsen kuumeen sieltä...

[/quote]

Hyi hitto, tuollaista en kirjoittaisi kyllä edes provoillakseni. :( Tuo kuulostaa just niiden pahasti vinksahtaneiden viikonloppuprovoilijoiden (tai sitten joidenkin Ylilaudalta tulleiden) tekosilta. Pointti oli se, että aivan kuin jotkut tosi tarkkaan seurais tiettyjä viestejä ja sitten näkevät vaivaa sen kommentoinninkin osalta. Mä en oo kirjoittanut mitään kovin ihmeellistä, mutta silti jotkut näyttävät "tunnistavan" maneerini heti. Mun mielestäni mä kirjoitan ihan normaalia yleispuhekieltä kirjoitettuna.

Vierailija
50/61 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 23:02"]

Helposti tunnistaa sellaiset, jotka jauhavat samoja juttuja päivästä toiseen, viikosta toiseen. Varsinkin kun itse selailee vain tietyn aihealueen jutut, ja niissä tietysti pyörii samat ihmiset. Onhan sitten niitäkin, joilla on niin tunnistettavia maneereita että välillä miettii pilaileeko muut heidän kustannuksellaan. Esim. Se lompakolla loisimista -huutelija tuskin on enää alkuperäinen, koska termistä on tullut yleinen av-vitsi eikä kukaan voi ottaa sellaisen käyttäjää tosissaan.

[/quote]

Kerran googletin tuon koko sanonnan, sillä onhan se aika osuva ilmaus. Mieleeni jopa juolahti, että oisinko itse vahingossa "keksinyt" sen. Joku oli kuitenkin käyttänyt kyseistä sanontaa jo about viisi vuotta sitten jossain ihan muussa keskustelussa, joten on jo vanhempi ilmaus.

Vierailija
51/61 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 22:57"]

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 22:54"]

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 22:52"]

Laittaa esim . TODISTE NUMERO YKSI: Nyt ap kertoi sopivasti sitä ja tätä, jotta osaa vihjailla tarinaansa oikeaan suuntaan ja saa meitä kyselemään oikeita asioita blaa... Sitten ap kommentoi jotakin tähän väliin Mysteeriprovohuutelija: TODISTE NUMERO 2 : Ja tätä jatkuu koko ketjun :D

[/quote]

Mutta ovatko ne provot sitten mysteereitä, vai mikä tuossa on mysteeristä? Ainakin tuo kuristajajuttu vaikuttaa mysteeriltä. Olitko sinä se ap? Sitäkö tarkoitit, että sinut tunnistetaan jotenkin?

[/quote]

Kyseessä on joku muu. Mutta onko sittenkin niin, että täällä on melko vähän aktiivisia kirjoittelijoita, jotka sitten roikkuvatkin täällä illat pitkät? Se provotyyppi on kommentoinut useampaankin ketjuun ja myös muiden kuin minun tekemiin aloituksiin.

[/quote]

Mihin sinun tekemääsi aloitukseen on tuollaista kommentoitu, jos et kerran ole se kuristusmieskertoja? En vieläkään käsitä missä se mysteeri nyt sitten on? Miksi se sinun mielestäsi oli mysteeristä? 

Vierailija
52/61 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 22:59"]

Kerro lisää siitä IP-osoitteen näkemisen mahdollistavasta asetuksesta! :)

[/quote]

Ei sellaista ole.

Vierailija
53/61 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 23:05"]

En tajua tästä keskustelusta mitään.

[/quote]

En minäkään. Joku tunnistaa aina ap:n maneereistaan, vaikka hän ei olekaan kuristajakirjoittaja, jonka ketjuissa huutelee provomysteerityyppi. Mysteeri on kai siinä, että kukaan ei löydä häne viestejään, ei edes ap. Mutta ap sen sijaan pystyy tunnistamaan ulkolaiset av-mammat ip-numeron perusteella, mutta ei mittaa pyllystä kuumetta. Näkee kyllä miten ap on aina tunnistettavissa, kun ketjunsa menevät tällaisiksi  :-)

Vierailija
54/61 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö te tajua, että ap on itse mysteeriprovohuutelija?! Lukekaa koko ketju läpi, niin se on ihan selvää.

Vierailija
55/61 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin tunnistan helposti samojen kirjoittajien tekstit. Luen vain tiettyjä aiheita koskevia ketjuja, joissa usein samat kirjoittajat. Minulla on superhyvä muisti ja olen älykäs, ei siinä sen kummempaa tarvitse.

Vierailija
56/61 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 23:52"]

Itse ainakin tunnistan helposti samojen kirjoittajien tekstit. Luen vain tiettyjä aiheita koskevia ketjuja, joissa usein samat kirjoittajat. Minulla on superhyvä muisti ja olen älykäs, ei siinä sen kummempaa tarvitse.

[/quote]

En tunnista täältä ikinä ketään paitsi sen assin ja ikiksen. Mistä te tunnistatte muut kirjoittajat?

Vierailija
57/61 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 22:14"]

Siis mulla on aivan sama ongelma ollut. Sama tyyppi kommentoi teksteihini tunnistaen.. Äh, musta vähän tuntuu että se on joku yks sekopää joka kuvittelee kaikkien vähänkään aihetta muistuttavien/tyylien olevan samalta kirjoittajalta, ja epäilee siis kaikkia.

[/quote]

Tarkoitatko velahullua?

Vierailija
58/61 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 23:52"]

[/quote]

No, minun tekstejä kyllä "tunnistetaan" vähän väliä ties kenen kirjoittamiksi. Anonymiteetin vuoksi on helppo uskotella itselleen, että on todella taitava tunnistamaan kirjoittajia. Ethän saa mistään tietää, oletko väärässä vai et. Todennäköisesti olet väärässä hyvän osan aikaa.

Vierailija
59/61 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on luultu vaikka keneksi blogijulkkikseksi täällä. Aina jossain vaiheessa joku kirjoittaa"moi, ja bloggaajan nimen siihen perään. En ole oikeasti julkkis, mutta tykkään puolustella heitä. Oikeasti en edes lue ainoatakaan blogia. Tuntuu, että heitä tarvitsee puolustaa stalkereilta ihan periaatteellisista syistä. Mutta en ole ainoa, koska minun lisäksi on pakko olla toinen puolustaja, koska puolustus tekstejä on myös muita kun noita minun kirjoittamia. Chicago Iida puolustan viimeiseen asti. Samoin Xeniaa ja Minttua, Didemiä ja Mungoa.

Vierailija
60/61 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 22:48"]Meillä ainakin on sellaiset asetukset, että pystyn näkemään IP:osoitteista neljä ensimmäisetä numeroa. Toki ne numerot vaihtuvat välillä, mutta ainakin ulkomammat on helppo tunnistaa.
[/quote]

Niin varmaan joo :D

t. nörtti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme