Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen kaveri aina täällä.

Vierailija
08.04.2015 |

Eikö äiti tai isä sen verran hätäile, että kiinostaa missä lapsi on. Kyllä, meillä saa käydä pelaamassa, mutta ei mielellään joka päivä. Ja senkin sanon, että kiva kun on lapset opetettu vittua huutamaan ja muutenkin kiroilemaan kylässä...

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäs jos olisit aikuinen ja sanoisit sille lapselle, että joka päivä ei sovi tulla kylään? Kerrot sille, milloin sopii käydä ja mihin aikaan. Ja teillä on teidän säännöt, eli kiellät kiroilun. Jos muksu ei tottele, passitat sen kotiin.

Vierailija
2/12 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo on sanottu, mutta taaskin töistä tullessa oli tänne tullut. Ja kiroilusta olen sanonut ja siitä hyvästä haukku paskaksi. S-nimi en n. 10 v poika. Kutsukaa kotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haukkui paskaks ja silti kattelet sitä vielä siellä? Haloo nyt. Poika on 10v, miten et saa pidettyä jöötä? Heität sen pihalle ja sanot ettei tartte tulla teille ennen kuin oppii käyttäytymään.

Vierailija
4/12 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi olla minun lapsi.
Olisi aina johonkin menossa, ei oikein malta olla tekemättä mitään ja kavereiden kanssa pitäisi olla jatkuvasti.
On myös kova kiroilemaan :/. Asiaan on yritetty puuttua kaikenmaailman sanktioilla ja rangaistuksilla, yrittänyt olla huomioimatta jne. Siltipä niitä ärräpäitä tulee jatkuvasti!.
Olisipa mukava, jos kavereillakin puututtaisiin, jos ärräpäät lentelee, itsekkin pyrin aina puuttumaan, jos lapsi kavereineen meillä hölmöilee tai puhuu rumasti.
Ja ihmettelen miksi nykyään ei osata sanoa, että meille ei voi tulla kylään tänään?. Tai sanoa vaikka, että me ollaan sovittu, että kahtena päivänä voi käydä kaveri..
Lapset ihan hyvin yleensä suhtautuu tuollaisiin.
Monesti olen minäkin käännyttänyt ovelta kaverit kotiin ja sanonut, että tänään ei voi tulla, ja poikkeuksetta kaveri on sanonut vain, että okei, heippa!.
Harmittaa, kun tuntuu, että nykyään aikuiset vain kyräilee ja mutisee itsekseen. Silloinkin itse olin lapsi, niin muistan hyvin, että jokaisella kaverilla oli omat säännöt ja niitä noudatettiin. Jos hölmöili, niin kaverin vanhemmat saivat antaa rangaistuksen siinä missä omatkin. Samoiten vieraatkin aikuiset puuttuivat lapsien hölmöilyihin, jos näkivät.
Nykyään kun lapsi tekee typeryyksiä, niin aikuiset sulkee silmänsä ja sitten nurisevat huonokäytöksisistä lapsista.
Oma vanhempikaan, kun ei voi jokapaikkaan lasta seurata, ja vaikka lapsi kotona osaisi käyttäytyä, vierailla voi olla toisin.

Vierailija
5/12 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla taitaa ap olla vanhemmuus aika hukassa. Annat ipanan hyppiä silmille, eikä minkäänlaisia seurauksia huonosta käytöksestä tule. Mene nyt ihmeessä eteiseen makaamaan, niin pojat saavat pyyhkiä jalkansa suhun.

Vierailija
6/12 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäänpä vielä, että vaikka omani kiroilee, niin toisia ei nimittele.
Tuollaista haukkumista en kyllä omassa kodissani katselisi ollenkaan.
Sanot nyt vain yksinkertaisesti, että teidän kodissa ei toisia nimitellä ja osoitat oven.
Tai sitten otat pojan vanhempiin yhteyttä?.
T.5.

Vierailija
7/12 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole minun syyni jos jonkun lapsi ei kehotuksia usko. En voi ruveta toisten lapsia kasvattamaan. Ja tämän lapsen äiti ei ole kertaakaan minulta kysynyt voiko poika meille tulla. Viime vuonna oli täällä vielä enemmän, mutta varmaan se, kun kielsin kiroilemasta ja sanoin, että pienempi on otettava leikkiin mukaan, niin viha syntyi minua kohtaan siitä.

Kerran nätisti sanoin, että en tykkää yhtään, että tuommosta kielenkäyttöä on meillä, ja sen jälkeen poika ei ole enää minua tervehtinyt, mulkaisee vaan pitkään kun luikkii ohi. Tästä on nyt VUOSI. Joten olen tosi inhottava ämmä. Ja sen paska kommenttia kuulin silloin pitkään aina kun hän kulki ohi, niin eteisessä mutisi aina, että täällä kyllä haisee paska, tai onkohan se paska tuolla. Pienempää poikaa, jonka kanssa pyysin heitä leikkimään haukkui paskahousuksi. Ei siis sentään minulle päin naamaa ole uskaltanut sanoa. Pakko sanoa, että todella epämiellyttävä lapsi. Omalleni olen kyllä muistuttanut, että kun mennään toisten kotiin, aikuisia uskotaan ja ollaan kohteliaita. Eikä siellä kiroilla eikä ketään haukuta. 

Vierailija
8/12 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 17:47"]Ei ole minun syyni jos jonkun lapsi ei kehotuksia usko. En voi ruveta toisten lapsia kasvattamaan. Ja tämän lapsen äiti ei ole kertaakaan minulta kysynyt voiko poika meille tulla. Viime vuonna oli täällä vielä enemmän, mutta varmaan se, kun kielsin kiroilemasta ja sanoin, että pienempi on otettava leikkiin mukaan, niin viha syntyi minua kohtaan siitä.

Kerran nätisti sanoin, että en tykkää yhtään, että tuommosta kielenkäyttöä on meillä, ja sen jälkeen poika ei ole enää minua tervehtinyt, mulkaisee vaan pitkään kun luikkii ohi. Tästä on nyt VUOSI. Joten olen tosi inhottava ämmä. Ja sen paska kommenttia kuulin silloin pitkään aina kun hän kulki ohi, niin eteisessä mutisi aina, että täällä kyllä haisee paska, tai onkohan se paska tuolla. Pienempää poikaa, jonka kanssa pyysin heitä leikkimään haukkui paskahousuksi. Ei siis sentään minulle päin naamaa ole uskaltanut sanoa. Pakko sanoa, että todella epämiellyttävä lapsi. Omalleni olen kyllä muistuttanut, että kun mennään toisten kotiin, aikuisia uskotaan ja ollaan kohteliaita. Eikä siellä kiroilla eikä ketään haukuta. 
[/quote]

Säännöt kunniaan!! Meillä tervehditään aina ja kaikkia ja jos manaillaan perään saa lähteä kotiin. En tuollaista katsoisi edes omalta lapselta saati sitten vieraalta.

Vierailija
9/12 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 17:47"]Ei ole minun syyni jos jonkun lapsi ei kehotuksia usko. En voi ruveta toisten lapsia kasvattamaan. Ja tämän lapsen äiti ei ole kertaakaan minulta kysynyt voiko poika meille tulla. Viime vuonna oli täällä vielä enemmän, mutta varmaan se, kun kielsin kiroilemasta ja sanoin, että pienempi on otettava leikkiin mukaan, niin viha syntyi minua kohtaan siitä.

[/quote]

Oletpas sinä tossu kun annat kymmenvuotiaan hyppiä nenille

Vierailija
10/12 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jessus. Kyllä mä antaisin ihan kokonaan porttikiellon tuollaiselle kakaralle. Selittäisin ihan kunnolla ja asiallisesti pojalle, että olen kuullut, miten törkeästi olet puhunut minusta ja muista, että muita ihmisiä (etenkin aikuisia) kunnioitetaan ja tämä tarkoittaa sitä, että sääntöjä noudatetaan, ollaan muutenkin kohteliaita, tervehditään jne. Että tuollainen käytös ei pitkälle vie elämässä, ja nimenomaan huonon käytöksen takia meille ei enää saa tulla.

Jos et tee asialle mitään vaan annat pojan olla teillä, vaikka se rikkoo teidän sääntöjä ja käyttäytyy törkeästi, alistut kynnysmatoksi ja poika luulee olevansa pomo, joka saa kaiken haluamansa. Ole jämäkämpi ja rohkeampi. Välillä pitää kasvattaa toistenkin lapsia.

Vierailija
11/12 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saattaisin tuosta ottaa jo yhteyttä lapsen kotiin. Kukaan ei hauku minua paskaksi omassa kodissani, ei nimittele lastani eikä luimistele/ilmeile.

Meillä tuollainen lapsi saisi porttikiellon.

10-vuotiaat ovat muuten jo sen verran isoja että sopivat kaverikyläilyjä keskenään, eivätkä aikuiset puutu niihin muuten kuin antamalla luvan tai kieltämällä. Näin ollen turha odotella että vanhempansa soittaisivat sinulle. Kyllä sinun on nyt vaan itse annettava se porttikielto.

Vierailija
12/12 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää hankkiko niitä lapsia jos ette osaa ees tällästä asiaa hoitaa. Huoh...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän