Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neuvolalääkärin käynti kesti 4 minuuttia

Ap
21.11.2022 |

Odotan esikoistani ja olen rv37. Tällä kertaa oli terveydenhoitajan sijaan lääkäri. Vauvan kehityksessä kaikki mennyt hyvin, joten kyllä aikaisemminkin käynnit olleet lyhyitä, mut ainaki 15min pituisia. Minulla on runsaasti kipuja, masennus eikä tukiverkkoa, joten hoitajat edes jotain keskustelleet aiheista.
Lääkäri siis heti mittasi verenpaineen, painon, käski ottaa housut pois ja pöydälle, sydänääni nopeaa, vauva liikkui mut kyllä sieltä jotain kuului, lääkäri heitti karkean arvion, varmaan 145, sit sormet alapäähän, pari nopeaa kivuliasta pyöräytystä. "Se oli siinä, voit laittaa housut jalkaan. Mukavaa päivänjatkoa". Ja aikaa käynnille tuli noin 3-4min.
Tulipahan aika alentunut olo ja turhautunut. Matka neuvolaan kestää noin tunnin yhteensuuntaan..Mutta mutta, onko tämä siis ihan normaalia? Muissa kaupungeissa ihan samanlaista? Asun siis Turussa.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa kun lääkäri linkittyi aina terkkarikäyntiin. Tarkan kanssa juteltiin,mitat yms ja sitten lekurille tilannetarkastukseen. En niin minuutteja laskenut.

Vierailija
2/13 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän teki sen mikä kuuluu noilla viikoilla tarkastukseen. Jos sinulla on henkisellä puolella ongelmia varaa aikaa terveyskeskuksen yleislääkärille, jolta saat lähteen psykologille. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän teki sen mikä kuuluu noilla viikoilla tarkastukseen. Jos sinulla on henkisellä puolella ongelmia varaa aikaa terveyskeskuksen yleislääkärille, jolta saat lähteen psykologille. 

Kunnan sosiaalihuoltoon kannattaa olla myös yhteydessä. 

Vierailija
4/13 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turpa kannattaa avata siellä lääkärissä, niin minä aina teen.

Täällä on turha ulista. Kuole pois jos et jaksa.

Vierailija
5/13 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turpa kannattaa avata siellä lääkärissä, niin minä aina teen.

Täällä on turha ulista. Kuole pois jos et jaksa.

Juuri näin, täällä valitus on typerää. Lopeta heti.

Vierailija
6/13 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen, avaa se suusi!

Vierailija
7/13 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin lääkäri käynti liittyi ras-kau-den seurantaan. Esim tukiverkoston luominen ei ole lääkärin vastuulla vaan sinun itsesi.

Vierailija
8/13 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäpäin Turkua kestää tunnin neuvolaan?

-turkulainen.

Vierailija
9/13 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisätutkimus vkolla 37? Miksi?

Vierailija
10/13 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisätutkimus vkolla 37? Miksi?

mm lantion tilavuus, tarjonta, jne...

Vierailija
11/13 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistäpäin Turkua kestää tunnin neuvolaan?

-turkulainen.

Kävely+ bussimatka + kävely, hieman alle tunti meni. Minun kävely tosiaan hidasta:D

Tämä oli minun ainoa lääkärikäynti koko raskausaikana, joten kyllä mä vaan yllätyin tästä "suoraviivaisuudesta". En nähtävästi ollut tajunnut ettei se lääkäri tosiaankaan mitään muuta tee kuin mittailee.

Ap

Vierailija
12/13 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei neuvoloissa välitetä äideistä. Minulle jäi kolmen lapsen äitinä kolkko kuva neuvolasta. Ei jääny ikävä neuvolakäyntejä. 

Vierailija
13/13 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vielä joskus neljännen lapsen teen, niin suoraan kyllä kiellän nuo "ronskit" sisätutkimukset. Tuon kohdunsuun pyöräytyksen on kai tarkoitus jouduttaa synnytyksen alkamista, mutta koska mun kaikki raskaudet noista kamalista sisätutkimuksista huolimatta jatkuivat yli 42 viikkoa, jonka jälkeen synnytykset käynistettiin, niin parasta vain kieltäytyä tuollaisesta kivuliaasta ja verenvuotoa aiheuttavasta toimenpiteestä. Joka raskaudessa tekivät tuon kahdesti ja sen jälkeen sattui alapäähän ainakin kaksi päivää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä