Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ajatellaan, että akateemiset olisivat jotenkin käytännöntöissä avuttomia?

Vierailija
24.12.2021 |

En ole tuota koskaan tajunnut. Mikä logiikka tuossa on?

Kommentit (193)

Vierailija
181/193 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ajatellaan että duunarit ovat sivisymättömiä moukkia?

Olen itse aina ajatellut niin että ihmisen koulutustaso ei kerro siitä mitään millainen ihminen on.

Kyl niissä niitä moukkia on.

Vierailija
182/193 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse aina ajatellut niin että ihmisen koulutustaso ei kerro siitä mitään millainen ihminen on.

Koulutustaso kertoo hyvin paljon Suomen kaltaisessa valtiossa, jossa kuka tahansa voi opiskella miten pitkälle tahansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/193 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunne erään akateemisen, siskoni, joka ei kyllä ole millään tavalla käytännön ihminen. Ajattelu on se hänen juttunsa, ei tekeminen.

Vierailija
184/193 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulutustaso kertoo hyvin paljon Suomen kaltaisessa valtiossa, jossa kuka tahansa voi opiskella miten pitkälle tahansa.

Ehkä joitakin ei vain kiinnosta? Ehkä jotkut oikeasti haluavat käytännönläheiseen ammattiin, vaikkei älyssä olisikaan mitään vikaa? Onko se oikeasti niin mahdotonta kuvitella, että ihmisiä voivat kiinnostaa eri asiat?

Vierailija
185/193 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan tuossa ajattelussa olla hieman perääkin. Ihmisiä on monenlaisia ja ehkä akateemiselle alalle päätyy suhteessa enemmän henkilöitä, joilla ei ole niin hyvät taidot käytännön asioissa ja käsillä tekemisessä. Toisaalta kaikki tuntemani korkeasti koulutetut ovat kyllä käsistäänkin taitavia ja pystyvät itse tekemään monenlaisia "amishommiakin".

Vierailija
186/193 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyl niissä niitä moukkia on.

Kaikilla koulutustasoilla on niin sivistyneitä kuin sivistymättömiäkin ihmisiä. Ei todellakaan katso sitä.

Vierailija
187/193 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä joitakin ei vain kiinnosta? Ehkä jotkut oikeasti haluavat käytännönläheiseen ammattiin, vaikkei älyssä olisikaan mitään vikaa? Onko se oikeasti niin mahdotonta kuvitella, että ihmisiä voivat kiinnostaa eri asiat?

Ei ole mahdotonta, mut tietyn pisteen jälkeen mieli on sen laatuinen, että sitä ei pidetä tyytyväisenä sähköarskana tai hoiturina.

Osa sit näistä hanskahommiin eksyneistä fiksuista kanavoi (jos tykkää rahasta/vallasta/turvallisuudesta) tarpeet esimieshommiin/yrittämiseen. Toinen osa valkkaa suosiolla toisen kierroksen.

Mut ihan ylivoimaisesti suurin osa hyppää ensiyrittämällä pukuun, ei haalariin.

Vierailija
188/193 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä me kaikki amiksetkaan olla mitenkään käteviä käsistämme :D itse olen aivan surkea esim. käsitöissä, en osaa edes paikata reikää vaatteessa. Jos jotain menee rikki, niin heitän roskiin ja ostan uuden, koska en osaa korjata mitään.

Vierailija
189/193 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mahdotonta, mut tietyn pisteen jälkeen mieli on sen laatuinen, että sitä ei pidetä tyytyväisenä sähköarskana tai hoiturina.

Osa sit näistä hanskahommiin eksyneistä fiksuista kanavoi (jos tykkää rahasta/vallasta/turvallisuudesta) tarpeet esimieshommiin/yrittämiseen. Toinen osa valkkaa suosiolla toisen kierroksen.

No voihan sitä älyään käyttää myös esim. vapaa-ajan harrastuksissaan ja ottaa työn vain keinona hankkia elanto.

Vierailija
190/193 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voihan sitä älyään käyttää myös esim. vapaa-ajan harrastuksissaan ja ottaa työn vain keinona hankkia elanto.

Jossain utopiassa toki, mut reaalimaailmassa ei koskaan. Vaikeet asiat on vaikeita.

Voi ajatella näin: Moni musiikillisesti lahjakas voi halutessaan itselleen uskotella olleensa kyvykäs vaikkapa kaupunginorkesterin pasunistiksi. Joku erityisen narsistinen tapaus voi jopa ajatella paukkujen riittävän ihan ykkösviulistiksi asti.

Todellisuutta vastaan voi aina testata omia kykyjään ja kunnianhimoaan ns. tekemällä perässä. Sit voikin selittää itselleen näitä:

Joo ihan yhtä hyvä oon mutta ei vaan kato kiinnosta niin paljooooo

Vierailija
191/193 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähä järkiset laiskat työttömät voimistuvat kun arvostelevat loisimis rahansa maksajia

Vierailija
192/193 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen akateemisesti koulutettu ja teen haastavaa asiantuntijatyötä muuttuvassa työympäristössä. Yleensä ihmiset eivät ymmärrä juuri mitään kun kerron työtehtävistäni, mutta firmassa työni arvo tunnetaan ja saan siitä välillä isojakin kehuja johtoportaalta.

Samaan aikaan olen käytännön töissä todella uusavuton. Esimerkiksi imurointiin ja ruuanlaittoon joudun keskittymään ja käyttämään huomattavasti energiaa, jos haluan onnistua. Pitää suunnitella ja miettiä etukäteen kaikki mitä tekee.

Mitään remonttia tms. en alkaisi itse tehdä, ja autoon osaan korkeintaan vaihtaa öljyt itse, mutta isommissa tapauksissa otan yhteyttä ammatti-ihmiseen joka hoitaa homman puolestani.

Se, että myönsin aikoinani itselleni tämän kömpelyyden käytännön töissä ja hyväksyin sen, on tehnyt nöyremmäksi. Ihmiset usein ihastelevat tekemääni työtä, mutta vien keskustelun saman tien takaisin maan pinnalle toteamalla, että joo kyllähän näistä aivoista saa paljon irti asiantuntijatyössä, mutta jos auto tai iv-kone hajoaa niin tarvitsen duunareiden apua. Samasta syystä myös arvostan duunareita, enkä koe tekeväni yhtään tärkeämpää työtä kuin kukaan muukaan. Jos kukaan ei siivoaisi toimistoa eikä korjaisi rikki menneitä sähkölaitteita, niin se olisi oikeasti jo viikossa isompi ongelma kuin se, jos itse jäisin muutaman kuukauden sairaslomalle. Oman työni arvo kun mitataan loppupeleissä vain siinä, että työnantajayritykseni saa lisää rahaa.

Vierailija
193/193 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se kertoo ihmisestä aika paljon, jos ei kiinnosta opiskella _mitään_. Yliopisto ei ole ammattikoulu ja duunari voisi työn ohessa tehdä yliopisto-opintoja, jos haluaisi.