Pitkäaikainen unelma saattaa toteutua - oma vaatemerkki!
Olen niin innoissani etten meinaa pysyä flunssaisena olosta huolimatta housuissani! Pitkäaikainen unelmani omasta vaatemerkistä näyttää etenevän vauhdilla, neuvottelut tehtaan kanssa ovat hyvällä mallilla tuotantoeristä ja tilaamani ja markkinoimani koekappaleet ovat menneet kuin kuumille kiville ja lisätilauksia on jonotuslistalle asti! Yrityksen logo valmistui juuri ja mietin juuri nimeä mallistolla. Tästäkö tämän kotiäidin ura lähtee nousuun??? Olen niin vilpittömän innostunut ja ideoita täynnä, tämän täytyy onnistua!
Kommentit (122)
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 15:51"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 15:32"]
Ihanaa kun pääset toteuttamaan unelmaasi, ap! Mulla on sama tulevaisuudensuunnitelma, oon opiskellut vaatetusompelijaksi ja hakemassa nyt muoti- ja vaatetussunniteluun ja suunnitelmissa olis kans joku päivä oma vaatemerkki. Kiva tietää että se voi olla mahdollista! :) N21
[/quote]
Heippa, mihin kouluun olet hakemassa?
t. Ohis
[/quote]
Lahden muotoiluinstituuttiin
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 16:01"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 12:03"]
Olen niin innoissani etten meinaa pysyä flunssaisena olosta huolimatta housuissani! Pitkäaikainen unelmani omasta vaatemerkistä näyttää etenevän vauhdilla, neuvottelut tehtaan kanssa ovat hyvällä mallilla tuotantoeristä ja tilaamani ja markkinoimani koekappaleet ovat menneet kuin kuumille kiville ja lisätilauksia on jonotuslistalle asti! Yrityksen logo valmistui juuri ja mietin juuri nimeä mallistolla. Tästäkö tämän kotiäidin ura lähtee nousuun??? Olen niin vilpittömän innostunut ja ideoita täynnä, tämän täytyy onnistua!
[/quote]
Onnea vaan tulevalle bisnekselle, mutta itseäni kiinnostaisi asiakkaanasi myymäsi vaatteiden valmistusolosuhteet. Eli minkälaista palkkaa tehdas maksaa, minkälaiset ovat työolosuhteet, kuinka pitkää päivää työntekijät tekevät ja käytetäänkö lapsityövoimaa.
Olet luonnollisesti ottanut näistä asioista selvää, kun kerran neuvottelut tehtaan kanssa on hyvällä mallilla, joten myös tästä puolesta olisi mukava kuulla faktaa.
[/quote]
Aika hurjia vaatimuksia pienyrittäjälle. -Ap
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 15:47"]
Ap, mikä on alkupääomasi? Millaista liikevaihtoa odotat ensimmäiseltä vuodelta ja sitten jatkossa näillä suunnitelmilla? Missä vaatteet valmistetaan, Suomessa vai jossain kaukomaassa?
Minulla olisi yksi vaatealan idea mutta en tiedä miten pääsisi alkuun.
[/quote]
up
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 12:30"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 12:25"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 12:03"]Olen niin innoissani etten meinaa pysyä flunssaisena olosta huolimatta housuissani! Pitkäaikainen unelmani omasta vaatemerkistä näyttää etenevän vauhdilla, neuvottelut tehtaan kanssa ovat hyvällä mallilla tuotantoeristä ja tilaamani ja markkinoimani koekappaleet ovat menneet kuin kuumille kiville ja lisätilauksia on jonotuslistalle asti! Yrityksen logo valmistui juuri ja mietin juuri nimeä mallistolla. Tästäkö tämän kotiäidin ura lähtee nousuun??? Olen niin vilpittömän innostunut ja ideoita täynnä, tämän täytyy onnistua!
[/quote]
Ihan öklöö
[/quote]
Niin on! Jee! -Ap
[/quote]
Näen ettet onnistu, sorry. Itku pitkästä ilosta.
BuHaHaa
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 18:22"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 16:01"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 12:03"]
[/quote]
Onnea vaan tulevalle bisnekselle, mutta itseäni kiinnostaisi asiakkaanasi myymäsi vaatteiden valmistusolosuhteet. Eli minkälaista palkkaa tehdas maksaa, minkälaiset ovat työolosuhteet, kuinka pitkää päivää työntekijät tekevät ja käytetäänkö lapsityövoimaa.
Olet luonnollisesti ottanut näistä asioista selvää, kun kerran neuvottelut tehtaan kanssa on hyvällä mallilla, joten myös tästä puolesta olisi mukava kuulla faktaa.
[/quote]
[/quote]
Nyt rupee jo suru tulemaan puseroon.
Itku pitkästä. ...
BuHaHaa
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 18:35"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 15:47"]
Ap, mikä on alkupääomasi? Millaista liikevaihtoa odotat ensimmäiseltä vuodelta ja sitten jatkossa näillä suunnitelmilla? Missä vaatteet valmistetaan, Suomessa vai jossain kaukomaassa?
Minulla olisi yksi vaatealan idea mutta en tiedä miten pääsisi alkuun.
[/quote]
up
[/quote]
Alkupääoma syntyy tulorahoituksella, eli tulee alkuun toisen palkkatyöni kautta. Eli satsaan toisesta yritystoiminnasta saamaani tuloa mallistoon, jonka myyntituloilla sitten rahoitan jatkotoimia. Puhutaan tuhansista euroista kuitenkin, pienissä erissä sijoitettuna. Liikevaihtoa on vaikea ennustaa, en osaa sanoa ja arvauksetkin menevät takuulla pieleen.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 18:36"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 12:30"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 12:25"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 12:03"]Olen niin innoissani etten meinaa pysyä flunssaisena olosta huolimatta housuissani! Pitkäaikainen unelmani omasta vaatemerkistä näyttää etenevän vauhdilla, neuvottelut tehtaan kanssa ovat hyvällä mallilla tuotantoeristä ja tilaamani ja markkinoimani koekappaleet ovat menneet kuin kuumille kiville ja lisätilauksia on jonotuslistalle asti! Yrityksen logo valmistui juuri ja mietin juuri nimeä mallistolla. Tästäkö tämän kotiäidin ura lähtee nousuun??? Olen niin vilpittömän innostunut ja ideoita täynnä, tämän täytyy onnistua!
[/quote]
Ihan öklöö
[/quote]
Niin on! Jee! -Ap
[/quote]
BuHaHaa
[/quote]
Mitäs sitten? Tää on ihan tarpeeksi hauskaa jo nyt :) -Ap
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 18:22"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 16:01"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 12:03"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Nytkö jo kusi sukassa. Ups
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 18:41"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 18:22"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 16:01"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 12:03"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Täällä varmaan on turha odottaakaan rakentavampaa jatkokeskustelua, vai mitä? -Ap
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 18:40"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 18:36"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 12:30"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 12:25"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 12:03"]Olen niin innoissani etten meinaa pysyä flunssaisena olosta huolimatta housuissani! Pitkäaikainen unelmani omasta vaatemerkistä näyttää etenevän vauhdilla, neuvottelut tehtaan kanssa ovat hyvällä mallilla tuotantoeristä ja tilaamani ja markkinoimani koekappaleet ovat menneet kuin kuumille kiville ja lisätilauksia on jonotuslistalle asti! Yrityksen logo valmistui juuri ja mietin juuri nimeä mallistolla. Tästäkö tämän kotiäidin ura lähtee nousuun??? Olen niin vilpittömän innostunut ja ideoita täynnä, tämän täytyy onnistua!
[/quote]
Ihan öklöö
[/quote]
Niin on! Jee! -Ap
[/quote]
BuHaHaa
[/quote]
Mitäs sitten? Tää on ihan tarpeeksi hauskaa jo nyt :) -Ap
[/quote]
Eihän tuo ihan siltä vaikuta. Päästä eteiseen, ei pidemmälle ja sit pihalle.
BuHaHaa
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 18:42"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 18:41"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 18:22"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 16:01"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 12:03"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Täällä varmaan on turha odottaakaan rakentavampaa jatkokeskustelua, vai mitä? -Ap
[/quote]
Kummasti suo "kirjekaverit" hävis, jo!
BuHaHaa
Ilkeä tuo yksi ilonpilaaja!
Ei vaineskaan
BuHaHaa
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 18:39"]
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 18:35"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 15:47"] Ap, mikä on alkupääomasi? Millaista liikevaihtoa odotat ensimmäiseltä vuodelta ja sitten jatkossa näillä suunnitelmilla? Missä vaatteet valmistetaan, Suomessa vai jossain kaukomaassa? Minulla olisi yksi vaatealan idea mutta en tiedä miten pääsisi alkuun. [/quote] up [/quote] Alkupääoma syntyy tulorahoituksella, eli tulee alkuun toisen palkkatyöni kautta. Eli satsaan toisesta yritystoiminnasta saamaani tuloa mallistoon, jonka myyntituloilla sitten rahoitan jatkotoimia. Puhutaan tuhansista euroista kuitenkin, pienissä erissä sijoitettuna. Liikevaihtoa on vaikea ennustaa, en osaa sanoa ja arvauksetkin menevät takuulla pieleen.
[/quote]
Paljonko sinulta sitten menee vuodessa siihen?
Sitä vaan mietin, että millaisella rahasummalla saa jonkinlaisen yrityksen, joka valmistaa jotain tuotteita, pystyyn? Et varmaan mitään tehdasta ole ostanut joten teetätkö tuotteet jossain Kiinassa vai miten olet järjestänyt asian?
Hieno juttu ap, kaikkea hyvää uudelle tulevalle tuotemerkille! Netin kautta myyminen on tämän päivän aluetta, kustannuksetkin suht pienet.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 18:22"]
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 16:01"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 12:03"] Olen niin innoissani etten meinaa pysyä flunssaisena olosta huolimatta housuissani! Pitkäaikainen unelmani omasta vaatemerkistä näyttää etenevän vauhdilla, neuvottelut tehtaan kanssa ovat hyvällä mallilla tuotantoeristä ja tilaamani ja markkinoimani koekappaleet ovat menneet kuin kuumille kiville ja lisätilauksia on jonotuslistalle asti! Yrityksen logo valmistui juuri ja mietin juuri nimeä mallistolla. Tästäkö tämän kotiäidin ura lähtee nousuun??? Olen niin vilpittömän innostunut ja ideoita täynnä, tämän täytyy onnistua! [/quote] Onnea vaan tulevalle bisnekselle, mutta itseäni kiinnostaisi asiakkaanasi myymäsi vaatteiden valmistusolosuhteet. Eli minkälaista palkkaa tehdas maksaa, minkälaiset ovat työolosuhteet, kuinka pitkää päivää työntekijät tekevät ja käytetäänkö lapsityövoimaa. Olet luonnollisesti ottanut näistä asioista selvää, kun kerran neuvottelut tehtaan kanssa on hyvällä mallilla, joten myös tästä puolesta olisi mukava kuulla faktaa. [/quote] Aika hurjia vaatimuksia pienyrittäjälle. -Ap
[/quote]
Ei minusta ole yhtään hurjaa haluta olla tietoinen, millaisissa oloissa vaatteet valmistetaan. Työntekijöiden palkkaa ja päivän pituutta nyt ei välttämättä tarvitse tietää, mutta lapsityövoima on aika tärkeä kysymys. Valmistusmaa nyt vähintään pitäisi asiakkaan saada tietää.
Tämän voin kertoa tarkemmin vuoden päästä, paljonko yritys nielee rahaa. Jos mallisto ei myy suunnitelmien mukaan, niin suunnitelmat varmaan menee uusiksi aikalailla. Nyt olen luottavainen, eikä tässä onneksi ole pahaa taloudellista riskiä. Tuotantomaa ei ole suomi, joten siinäkin on vielä jatkokehitysmahdollisuus jos haluaisi tehdä tuotteista avainlipputuotteita. Niillä tuotteiden loppuhinnoilla tuotantokustannuksista johtuen olisi vaan mahdoton päästä markkinoille suunnitelmieni mukaisesti. Joten myös hyvä englanninkielentaito on ollut tarpeen tässä touhussa :) -Ap
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 19:05"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 18:22"]
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 16:01"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 12:03"] Olen niin innoissani etten meinaa pysyä flunssaisena olosta huolimatta housuissani! Pitkäaikainen unelmani omasta vaatemerkistä näyttää etenevän vauhdilla, neuvottelut tehtaan kanssa ovat hyvällä mallilla tuotantoeristä ja tilaamani ja markkinoimani koekappaleet ovat menneet kuin kuumille kiville ja lisätilauksia on jonotuslistalle asti! Yrityksen logo valmistui juuri ja mietin juuri nimeä mallistolla. Tästäkö tämän kotiäidin ura lähtee nousuun??? Olen niin vilpittömän innostunut ja ideoita täynnä, tämän täytyy onnistua! [/quote] Onnea vaan tulevalle bisnekselle, mutta itseäni kiinnostaisi asiakkaanasi myymäsi vaatteiden valmistusolosuhteet. Eli minkälaista palkkaa tehdas maksaa, minkälaiset ovat työolosuhteet, kuinka pitkää päivää työntekijät tekevät ja käytetäänkö lapsityövoimaa. Olet luonnollisesti ottanut näistä asioista selvää, kun kerran neuvottelut tehtaan kanssa on hyvällä mallilla, joten myös tästä puolesta olisi mukava kuulla faktaa. [/quote] Aika hurjia vaatimuksia pienyrittäjälle. -Ap
[/quote]
Ei minusta ole yhtään hurjaa haluta olla tietoinen, millaisissa oloissa vaatteet valmistetaan. Työntekijöiden palkkaa ja päivän pituutta nyt ei välttämättä tarvitse tietää, mutta lapsityövoima on aika tärkeä kysymys. Valmistusmaa nyt vähintään pitäisi asiakkaan saada tietää.
[/quote]
Eihän ap sellaista tajua.
BuHaHaa
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 19:05"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 18:22"]
[/quote]
[/quote]
Tottakai, mutta on lähes mahdotonta lähteä sinne paikanpäälle valvomaan tässä suunnitteluvaiheessa vaikka tehtaan edustajat sanoisivatkin mitä vaan. Saman asian edessä on aika moni yritys, pakko aloittaa jostakin.
Moderni ja pelkistetty city-henkinen sporttityyli... nyt kyllä kiinnostuin! On mielikuva jostain Alexander Wangin tyylisestä :)