Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitkäaikainen unelma saattaa toteutua - oma vaatemerkki!

Vierailija
08.04.2015 |

Olen niin innoissani etten meinaa pysyä flunssaisena olosta huolimatta housuissani! Pitkäaikainen unelmani omasta vaatemerkistä näyttää etenevän vauhdilla, neuvottelut tehtaan kanssa ovat hyvällä mallilla tuotantoeristä ja tilaamani ja markkinoimani koekappaleet ovat menneet kuin kuumille kiville ja lisätilauksia on jonotuslistalle asti! Yrityksen logo valmistui juuri ja mietin juuri nimeä mallistolla. Tästäkö tämän kotiäidin ura lähtee nousuun??? Olen niin vilpittömän innostunut ja ideoita täynnä, tämän täytyy onnistua!

Kommentit (122)

Vierailija
81/122 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä elämä tuo, se tulkoon minun luo, virheen mahdollisuus, ihmisyydelle sisällön suo. Joten rauha nyt, tää maailma on vihaan kyllästynyt.

Vierailija
82/122 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea matkaan Ap!!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/122 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostais, toisena muotoilijana, että miten paljon otit yhteyttä yrityksiin, ennenku joku kiinnostui? Mä en osaa tuota kaupittelupuolta ollenkaan ja mun yhteydenottoihin ei ikinä edes vastata :(

Vierailija
84/122 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 13:57"]

Kiitos, ihan mahtavaa että on kiinnostusta näin paljon kenenkään edes kommentoida tätä uutta askeltani! Siis ylipäätään, olisihan kommentointi voinut olla tasoa "jaa", joten otan vähän negatiivisemmatkin kommentit hyvillä mielin vastaan. Tiedän ja ymmärrän myös mistä asioista ne ilkeät kommentit kumpuaa, joten niitä on turha sen kummemmin vatvoa. Rivien välistä on myös luettavissa se tosiasia, että aika moni taitaa mieltää yrittämisen Suomessa tänäpäivänä todella hankalana. Se on kyllä harmillista, sillä saattaa moni pienyrittäjyys kaatua ihan vääriin uskomuksiin. -Ap

[/quote]

Sinulla on järki päässä ja jalat maassa. Uskon, että pääset unelmiesi kanssa pitkälle. 

Mitä tuohon yrittämiseen tulee, niin oikeasti yrittäminen on aika vaikeaa suomessa. Mutta ei mahdotonta. Suomi on vaan monella tapaa vaikea pala, pieni maa, vähän ihmisiä (asiakkaita), oma vaikea kieli, syrjässä, työvoima on todella kallista, kustannukset on kalliit. Verrattuna halpamaista tuleviin tavaroihin kilpailu on kovaa. Asiakkaita löytyy marginaalista, mutta löytyy kuitenkin. Kun aloitat pienillä kustannuksilla ja laajennat sitä mukaan, kun on mahdollista, niin et joudu liemeen. 

Onnea vielä! Voin niin tuntea ilosi täällä :)

Vierailija
85/122 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 13:39"]No laihduta niin mahdut normaaleihin vaatteisiin. On ihan tavallista että one size kattaa ns. normaalit kokoluokat. Yleensä niissä onkin maininta että onesize (34-40) tms.[/quote]

Määrittele normaali vaatekoko? Itse lähtisin yrittäjänä miettimään tuota sitä kautta, mikä on yleisin suomalaisten naisten vaatekoko (muistaakseni 40, vai jopa 42?), ja valmistaisin vaatetta, joka mahtuisi tuon koon molemmin puolin, eli vaikka 36-44. Olettaen siis, että kohderyhmänä on aikuiset naiset, teini-ikäiset lienevät pienempiä :)

Vierailija
86/122 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 14:15"]Kiinnostais, toisena muotoilijana, että miten paljon otit yhteyttä yrityksiin, ennenku joku kiinnostui? Mä en osaa tuota kaupittelupuolta ollenkaan ja mun yhteydenottoihin ei ikinä edes vastata :(
[/quote]
Mitäköhän mahdat tarkoittaa? Ulkopuolista rahoittajaa minulla ei ole vaan toimin henkilökohtaisella tulorahoituksella ja markkinoinnin hoidan itse. Eli itse olen luonut brändin ja tuotteistuksen. Onnea matkaan myös sinulle kollega, jos ei yhteydenotot tuota tulosta niin varaa aika vaikka paikkakuntasi uusyrityskeskukseen ja ala selvittää pärjäisitkö itseksesi ?

Vierailija
87/122 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliskohan AP:lla mallistossa sellainen monikäyttövaate, samantapainen kun Katri Niskasella oli Puoli Seitsemässä joku aika sitten. Sellaiset on käteviä. Mä olen ainakin kaivannut kuteita, jotka ovat tavallaan sporttisia (materiaalit) mutta kuitenkin "katukelpoisia". Minä esim. kävelen pitkiä matkoja päivittäin mutta asun kaupungissa. Ei tosiaankaan kiinnosta laittaa päälle perinteistä sporttivaatetta kun menee kaupungin keskustaan mutta ei myöskään kiinnosta pukeutua epämukavasti. Esim. softshell- kankaasta voi hyvin ommella ihan millaisia vaatteita vaan, ei "kaupunkitakin" välttämättä tarvitse olla villakangasta.

Vierailija
88/122 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 14:31"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 14:15"]Kiinnostais, toisena muotoilijana, että miten paljon otit yhteyttä yrityksiin, ennenku joku kiinnostui? Mä en osaa tuota kaupittelupuolta ollenkaan ja mun yhteydenottoihin ei ikinä edes vastata :(
[/quote]
Mitäköhän mahdat tarkoittaa? Ulkopuolista rahoittajaa minulla ei ole vaan toimin henkilökohtaisella tulorahoituksella ja markkinoinnin hoidan itse. Eli itse olen luonut brändin ja tuotteistuksen. Onnea matkaan myös sinulle kollega, jos ei yhteydenotot tuota tulosta niin varaa aika vaikka paikkakuntasi uusyrityskeskukseen ja ala selvittää pärjäisitkö itseksesi ?
[/quote] Tarkoitin sitä, että miten sait tuotteitasi alun alkaen esille niin, että joku kiinnostui ja sait koe-erän myyntiin jne. Mulla olis pari ihan hyvää ideaa, mutta ei niistä kukaan tiedä, kun en osaa esitellä, kun en tiedä kenelle, miten... Onnea sinulle saavutuksestasi! t. se toinen muotoilija

Vierailija
89/122 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 20:32"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 20:26"]

Ja mainoskampanjan aion tehdä ihan siltä pohjalta mikä itseäni miellyttäisi, eli moderni mutta pelkistetty citytyyli, jossa pääosassa erittäin laadukkaat kuvat ja tuotteet. Teen sellaisen kampanjan, joka purisi myös itseeni. On tämä jännää !!! -Ap

[/quote]

Eli sitten sun segmentti on sun oman ikäinen nainen, joka pitää modernista mutta pelkistetystä citytyylistä. Turha sotkea siihen 15- tai 90-vuotiaita. Vaateala on niiiiin kilpailtu, että kaikki eivät voi olla kaikille kaikkea. Juuri totesi Rachel Zoekin omassa ohjelmassaan, että täytyy miettiä millaiselle naiselle hän vaatteensa suunnittelee. Se on sen menestyksen takana oleva johtolanka. Pidä tuo nyt punaisena lankana, ja jos kerran olet mainonnan ammattilainen, niin pitäisi sekin puoli onnistua. Onnea tulevaan!
[/quote]
Kiitos! Yritetään toimia oikein ja siten että mainonta puree :) -Ap

Vierailija
90/122 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 20:59"]

Oliskohan AP:lla mallistossa sellainen monikäyttövaate, samantapainen kun Katri Niskasella oli Puoli Seitsemässä joku aika sitten. Sellaiset on käteviä. Mä olen ainakin kaivannut kuteita, jotka ovat tavallaan sporttisia (materiaalit) mutta kuitenkin "katukelpoisia". Minä esim. kävelen pitkiä matkoja päivittäin mutta asun kaupungissa. Ei tosiaankaan kiinnosta laittaa päälle perinteistä sporttivaatetta kun menee kaupungin keskustaan mutta ei myöskään kiinnosta pukeutua epämukavasti. Esim. softshell- kankaasta voi hyvin ommella ihan millaisia vaatteita vaan, ei "kaupunkitakin" välttämättä tarvitse olla villakangasta.

[/quote]

Ja tässä on heti loistava kuvaus ap:n malliston ostajasta. Ota ap vinkit talteen :)

Vierailija
91/122 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 20:02"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 19:55"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 19:18"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 19:13"]Vastaatko ap, miten pitkään jouduit kyselemään ja tuputtamaan ideaasi?
[/quote]

Mitä tarkoitat, tuputtaa kenelle? Tämä oli itseasiassa aika helppo tie ja asiat lähtivät rullaamaan todella vauhdilla koe-erän myynnin aikana.
[/quote] Ei selventänyt yhtään, sori vaan. Ennen koe-erää on varmaan aika paljon tapahtunut. Vai oliko koe-erä itse tekemäsi ja jossain face-kirppiksellä myynnissä?
[/quote]
Totta, ennen tapahtui jo paljon. Tilasin erästä tuotetta työtäni varten ulkomailta ja päätin kysyä suoraa yhteyttä sitä valmistaneeseen tehtaaseen, saisinko siitä muutamia kymmeniä kappaleita oman suunnitelmani mukaisena. Siinä vaiheessa ajattelin jo, että olen kenties menettänyt satoja euroja ja jään pyörittelemään noita mallikappaleita vuosiksi asuntooni. Ne kuitenkin myivät loppuun parissa tunnissa, joten lähdin kehittelemään niille brändiä ja mallistoa. Olen siis toiselta ammatiltani mainossunnittelun ammattilainen, joten tiesin kanavat joissa kokeilla myyntiä pienille erille. En tätä sen kummemmin avaa, koska se on toisen työni kautta maksullista tietoa myös tilaaville asiakkaille missä myydä, miten ja miten markkinoidaan :) -Ap
[/quote] Kiitti, nyt tajusin. Eli sinulla oli ennestään kontaktit valmistajaan sekä myyntikanava. Just nämä multa puuttuu, ja olen juuri sellainen av-mamma jolla pyörii kotona protoja, joita kukaan ei koskaan näe. No ei sen niin väliä, olen uudelleenkouluttautumassa joka tapauksessa. t. muotoilijamamma

Vierailija
92/122 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 13:27"]

Tosi paljon täällä on kateellisia ja katkeria mammoja! :O

[/quote]

Tuskin pelkkiä mammoja... osa kommenteista tuoksahtaa vahvasti mansplainingilta.

Vierailija
93/122 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 15:06"]

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 13:27"]

Tosi paljon täällä on kateellisia ja katkeria mammoja! :O

[/quote]

Tuskin pelkkiä mammoja... osa kommenteista tuoksahtaa vahvasti mansplainingilta.

[/quote]

Ja jonneilta.

Vierailija
94/122 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun pääset toteuttamaan unelmaasi, ap! Mulla on sama tulevaisuudensuunnitelma, oon opiskellut vaatetusompelijaksi ja hakemassa nyt muoti- ja vaatetussunniteluun ja suunnitelmissa olis kans joku päivä oma vaatemerkki. Kiva tietää että se voi olla mahdollista! :)
N21

Vierailija
95/122 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mikä on alkupääomasi? Millaista liikevaihtoa odotat ensimmäiseltä vuodelta ja sitten jatkossa näillä suunnitelmilla? Missä vaatteet valmistetaan, Suomessa vai jossain kaukomaassa?

Minulla olisi yksi vaatealan idea mutta en tiedä miten pääsisi alkuun.   

Vierailija
96/122 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 15:32"]

Ihanaa kun pääset toteuttamaan unelmaasi, ap! Mulla on sama tulevaisuudensuunnitelma, oon opiskellut vaatetusompelijaksi ja hakemassa nyt muoti- ja vaatetussunniteluun ja suunnitelmissa olis kans joku päivä oma vaatemerkki. Kiva tietää että se voi olla mahdollista! :) N21

[/quote]

Heippa, mihin kouluun olet hakemassa?

t. Ohis

Vierailija
97/122 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 12:03"]

Olen niin innoissani etten meinaa pysyä flunssaisena olosta huolimatta housuissani! Pitkäaikainen unelmani omasta vaatemerkistä näyttää etenevän vauhdilla, neuvottelut tehtaan kanssa ovat hyvällä mallilla tuotantoeristä ja tilaamani ja markkinoimani koekappaleet ovat menneet kuin kuumille kiville ja lisätilauksia on jonotuslistalle asti! Yrityksen logo valmistui juuri ja mietin juuri nimeä mallistolla. Tästäkö tämän kotiäidin ura lähtee nousuun??? Olen niin vilpittömän innostunut ja ideoita täynnä, tämän täytyy onnistua!

[/quote]

Onnea vaan tulevalle bisnekselle, mutta itseäni kiinnostaisi asiakkaanasi myymäsi vaatteiden valmistusolosuhteet. Eli minkälaista palkkaa tehdas maksaa, minkälaiset ovat työolosuhteet, kuinka pitkää päivää työntekijät tekevät ja käytetäänkö lapsityövoimaa.

Olet luonnollisesti ottanut näistä asioista selvää, kun kerran neuvottelut tehtaan kanssa on hyvällä mallilla, joten myös tästä puolesta olisi mukava kuulla faktaa.

Vierailija
98/122 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

16 ei taida tietää mikä patentti on ja minkätyyppiselle tuotteelle sitä voi hakea...:)

Vierailija
99/122 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
100/122 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat toimintaa muiden saman alan ihmisten kanssa, niin paras keino on varmaan perustaa jokin facebook-sivusto. Itse kuulun muutamaan käsityosivuun ja tosi hyödyllistä tietoa sieltä saa ja helpompaa toimia ryhmänä, järjestää yhteistä toimintaa, tapahtumia, ja muutenkin viestittää tärkeitä asioita. Jos perustat, niin täällä olisi yksi muotoilija hollilla :) oma vankka osaaminen omalla alalla ja kokemusta ulkomailla teettämisestä.