Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

mitä miehesi tekee työpäivän jälkeen?

Vierailija
24.04.2015 |

Meillä näin: Töissä 8.30-16.kotona joi kahvit ja meni nukkumaan,kunnes herää mennäkseen harrastuksiinsa klo 18-19.30. Sitten pitäisi olla ruoka pöydässä,saunoo ja telkkaria.

Minä olen kotona 3v kanssa, raskaana. Koko päivä lapsen ja kodin hoitoa ja ruoanlaittoa.

Miehen mielestä hän on koko päivän kiireinen joten tarvitsee päiväunet. Minähän en niitä tarvitse... Viime yönä oli huono yö ja unet jäi vähiin..tässä sitä yritetään pysyä hereillä lapsen kanssa, joka täynnä virtaa koko päivän..

Reilua?

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 18:36"][quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 18:13"]

Mä en ole koskaan ymmärtänyt, miten jotkut naiset vetoavat aina raskauteen. Tavallinen raskaus ei ole sairaus ja itsestään huoltapitämällä ei paljoakaan rajoita elämää. Tietenkin odotuksen loppuaika on hieman toinen.

[/quote]

Ei se olekaan mikään syy. Tosin miehen luulisi jo raskausaikana asennoituvan vauvan syntymään. Alkavan elää jo samaa odotusta kuin raskaanaolevakin. Yhdessä sitä ollaan kohta siinä valvomisessakin ja kaikessa muussa perhe-elämässä
[/quote]

Nainenhan on siis itse päättänyt tehdä toisen lapsen miehen kanssa.
Jos kotona on taaperoikäinen ja miehen elämäntyyli ei miellytä, miksi sitä odotellaan uutta perheenjäsentä?
Onko tämä joku epätoivoinen yritys pelastaa parisuhde...?

Vierailija
2/59 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 17:26"]

Sori avautuminen, mutta en jaksa enää. Mies osa-aikaisesti töissä ja on huippu-urheilija. Päivät menee niin, että herään vauvan kanssa noin 7-7.30. Mies nousee klo 8. Syödään aamupala ja sitten mies lähtee treenaa. Mä siivoon ja touhuan vauvan kanssa, laitan ruoan klo 11-11.30. Mies lähtee töihin klo 12 ja tulee klo 16.30 takas, nukkuu hetken ja lähtee treenaa. Tulee kotiin noin klo 20 ja siihen teen taas ruoan. Sitten toi on koneella ja parhaassa tapauksessa auttaa nukuttaa vauvan. Mä itsekin yritän treenata itseäni kisakuntoon, mutta joudun juoksee kaikki treenit vaunujen kanssa Ja hullussa univelassa ei oikein jaksa mitään. Yöllä mä saan aina nousta, kun toinen tarvii unta. Miksi mä oon hankkinut lapsen ja tollasen miehen??

[/quote]

Ota iisimmin. Ok, mies on idiootti eikä ymmärrä vauva-ajasta mitään mutta eipä ole sun ongelmasi ja pakkoko sunkin on koittaa tehdä montaa asiaa sillon kun vauva on pieni?

Miks teet sitä ruokaa, kai sun mieskin osaa kokata? Kokatkoon kun tulee kotiin. Tee vaan itelles jos on pakko :p

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 20:08"]

Sivuhuomiona: uskomattoman tylsää arkea palstan perheellisillä.

[/quote]

No ei se taida sen kummempaa olla sinkuillakaan. Arki on arkea. Rikkaalla ihmisellä on aina enemmän tekemistä, köyhällä ei vaikka kuinka olisi aikaakin.

Vierailija
4/59 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olet ukkosi valinnut.

Kiltit ja huomaavaiset miehethän ei kelpaa.

t.mies

Vierailija
5/59 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 20:08"]

Sivuhuomiona: uskomattoman tylsää arkea palstan perheellisillä.

[/quote]

Mietin samaa. Mahtaako olla edustava näyte lapsiperhe-elämästä? Itse olen lapseton, niin en tietenkään tiedä mistään mitään.

Vierailija
6/59 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panee minua.

Vierailija
7/59 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tekee ruokaa, kumpi tulee aikaisemmin töistä. Ollaan molemmat päivätöissä, ja tullaan yleensä tunnin liukumalla kotiin. Ruokailun jälkeen hän pelaa futispeliä tietsikalla tai pleikkarilla tai menee treeneihin/peliin. On mukana kolmessa eri urheilujengissä, ja  pelejä/treenejä on viikosta riippuen noin 3-6krt/vko. 

En välttämättä ole niin innostunut tuosta pelaamisesta, mutta toisaalta roikun itse täällä vauvapalstalla jos en ole harrastuksissa, joten en ole yhtään sen parempi..:D

Vierailija
8/59 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä molemmat normaaleissa päivätöissä. Mun työaika vaihtelee ma-pe 7 h 39 min klo 6.30-17.30 välillä, miehen työaika on liukuva, mutta tekee töitä normaalisti ma-pe 7,5-8 h n. 7-17 välillä. Miehellä puolet lyhyemmät työmatkat kuin mulla, joten usein on kokonaisuutena lyhyempi päivä, kun ottaa aikaa kotiovelta kotiovelle. Olemme toistaiseksi lapseton kolmekymppinen avopari.

Töiden jälkeen mies käy lähes päivittäin salilla (saattaa käydä myös aamulla ennen töitä), usein käy kaupassa (saatamme käydä myös yhdessä), surffaa netissä, laittaa ruokaa (minä en laita juuri koskaan), katsoo telkkaria, halii ja pussailee minua. Hieroo silloin tällöin mun hartioita. Ja sitten nauraa mulle, kun höpsötellään.

Vierailija
9/59 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, me ollaan hirveästi yhdessä, että mies on töissä ja sitten käymme yhdessä jossakin, tai olemme kotona ja puuhastelemme piha- tai sisähommia, teemme ruokaa tai käymme saunassa. Kaikenlaista mitä yhdessä keksiikään tehdä. Joskus saatan olla illan töissä, niin mies puuhastelee kotihommia sillä aikaa tai rentoutuu sohvalla.

Vierailija
10/59 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 16:43"]Meillä näin: Töissä 8.30-16.kotona joi kahvit ja meni nukkumaan,kunnes herää mennäkseen harrastuksiinsa klo 18-19.30. Sitten pitäisi olla ruoka pöydässä,saunoo ja telkkaria.

Minä olen kotona 3v kanssa, raskaana. Koko päivä lapsen ja kodin hoitoa ja ruoanlaittoa.

Miehen mielestä hän on koko päivän kiireinen joten tarvitsee päiväunet. Minähän en niitä tarvitse... Viime yönä oli huono yö ja unet jäi vähiin..tässä sitä yritetään pysyä hereillä lapsen kanssa, joka täynnä virtaa koko päivän..

Reilua?
[/quote]

Siis sun velvollisuus on hoitaa kolmevuotiasta ja kotityöt? Ei nyt millään pahalla, mutta mun mielestä sun mies ei periaatteessa tee mitään väärää.
Onko sulla omia harrastuksia?
Voisitteko harkita, että sulla esim. yhtenä-kahtena iltana viikossa aikaa mennä omiin harrastuksiin ja mies katsoisi lasta? Tai harrastaisitte yhdessä?

Mä olen ehkä vähän perinteinen nainen, mutta mun mielestä kotiäitinä ollessa kodinhoito kuuluu naiselle. Joten musta on ihan ok, kun mies hoitaa työt ja rahaa tilille, niin minä siivoan ja huolehdin että ruoka on tehtynä ja pyykit pestynä.
Tuon ilta-ajan sopiminen on vain kompromissien tekemistä.

Lisäksi vielä, jos miehesi ottaa pienet torkut ennen iltaharrastuksia, voisitko totuttaa lapsen myös tähän tapaan? Eli voisitte vaikka koko perhe kölliä, katsoa piirrettyjä sohvalla tms.

Vierailija
11/59 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy kaupassa, ostaa jotain helppoa / valmisruokaa. Aloittaa pelaamisen noin klo 17  ja pelaa noin keskiyöhön.

Vierailija
12/59 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miksi suostut tohon? Olet vielä raskaanakin. Ajatteleeko sun mies ollenkaan? Ei taida olla kovin empaattinen tapaus? Ja te muutkin, jotka suostutte passaamaan patalaiskaa miestä, joka ei arvosta teitä pätkääkään. Miksi? En voi, kuin ihmetellä.

Vierailija
13/59 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelaa ps4 . n 19:40 - 23:00 arkisin siis

Vierailija
14/59 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttää koiran ja käy kaupassa.

Vierailija
15/59 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks pitää uuttakin pentua pukata jos edellisenkään kanssa ei vietä aikaa. TYhmästä päästä kärsii..

Vierailija
16/59 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaa perse homeessa

Vierailija
17/59 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen lasten kanssa kotona. Kun mies tulee kotiin, syö ja sitten leikkii taaperon kanssa tai vie esikoisen harrastukseen. Kerran viikossa ottaa taaperon mukaan esikoisen harrastukseen, että minä pääsen omaani. Myöhemmin käy joinain päivinä lenkillä tai tekee vähän töitä. Nukuttaa yleensä taaperon, minä esikoisen. Kun lapset nukkuvat, teemme jotain yhdessä.

Vierailija
18/59 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 17:57"]

Käy kaupassa, ostaa jotain helppoa / valmisruokaa. Aloittaa pelaamisen noin klo 17  ja pelaa noin keskiyöhön.

[/quote] sama

Vierailija
19/59 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole koskaan ymmärtänyt, miten jotkut naiset vetoavat aina raskauteen.
Tavallinen raskaus ei ole sairaus ja itsestään huoltapitämällä ei paljoakaan rajoita elämää. Tietenkin odotuksen loppuaika on hieman toinen.

Vierailija
20/59 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 18:10"]

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 17:57"]

[/quote] sama

[/quote]

Eikö ole ärsyttävää? Itse olen just eroamassa tuon takia.