Pitkäaikainen unelma saattaa toteutua - oma vaatemerkki!
Olen niin innoissani etten meinaa pysyä flunssaisena olosta huolimatta housuissani! Pitkäaikainen unelmani omasta vaatemerkistä näyttää etenevän vauhdilla, neuvottelut tehtaan kanssa ovat hyvällä mallilla tuotantoeristä ja tilaamani ja markkinoimani koekappaleet ovat menneet kuin kuumille kiville ja lisätilauksia on jonotuslistalle asti! Yrityksen logo valmistui juuri ja mietin juuri nimeä mallistolla. Tästäkö tämän kotiäidin ura lähtee nousuun??? Olen niin vilpittömän innostunut ja ideoita täynnä, tämän täytyy onnistua!
Kommentit (122)
Nettikauppa, tilausmyynti, messut. Ei kivijalkaliikettä, mahdollisimman kevyillä kustannuksilla alkuun. -Ap
Kerrotko merkkisi nimen niin googlaan :)
Hieno juttu!
Mikä on suunnittelemiesi vaatteiden "juju" ja mikä on kohderyhmäsi? Onnea unelman toteutumisesta! :)
Ei ole vielä virallinen, joten en voi vielä julkaista :) ilmoitan heti kun saan kaiken kuntoon. Kiitos mielenkiinnosta ja ennenkaikkea teille kaikille ihanasta kannustuksesta! Hyväntuulinen kommentointinne ja kannustus tuntuu todella hyvälle, minibudjetilla tässä kuitenkin alkuun ponnistellaan tässä suomen yrittäjäystävällisessä verotuksessa, joten haasteita varmasti piisaa!
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 12:03"]Olen niin innoissani etten meinaa pysyä flunssaisena olosta huolimatta housuissani! Pitkäaikainen unelmani omasta vaatemerkistä näyttää etenevän vauhdilla, neuvottelut tehtaan kanssa ovat hyvällä mallilla tuotantoeristä ja tilaamani ja markkinoimani koekappaleet ovat menneet kuin kuumille kiville ja lisätilauksia on jonotuslistalle asti! Yrityksen logo valmistui juuri ja mietin juuri nimeä mallistolla. Tästäkö tämän kotiäidin ura lähtee nousuun??? Olen niin vilpittömän innostunut ja ideoita täynnä, tämän täytyy onnistua!
[/quote]
Ihan öklöö
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 12:19"]
Nettikauppa, tilausmyynti, messut. Ei kivijalkaliikettä, mahdollisimman kevyillä kustannuksilla alkuun. -Ap
[/quote]
Kuulostaa hyvältä. Paljon onnea yritykseen! Ala on todella kova.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 12:25"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 12:03"]Olen niin innoissani etten meinaa pysyä flunssaisena olosta huolimatta housuissani! Pitkäaikainen unelmani omasta vaatemerkistä näyttää etenevän vauhdilla, neuvottelut tehtaan kanssa ovat hyvällä mallilla tuotantoeristä ja tilaamani ja markkinoimani koekappaleet ovat menneet kuin kuumille kiville ja lisätilauksia on jonotuslistalle asti! Yrityksen logo valmistui juuri ja mietin juuri nimeä mallistolla. Tästäkö tämän kotiäidin ura lähtee nousuun??? Olen niin vilpittömän innostunut ja ideoita täynnä, tämän täytyy onnistua!
[/quote]
Ihan öklöö
[/quote]
Niin on! Jee! -Ap
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 12:23"]Mikä on suunnittelemiesi vaatteiden "juju" ja mikä on kohderyhmäsi? Onnea unelman toteutumisesta! :)
[/quote]
Materiaali, vaatteiden monikäyttöisyys, suuressa osassa kokovapaa mitoitus. Kohderyhmä naiset 15-100 vuotta, katu- ja sporttityyli.
Tyhmä kysyy, mikä on kokovapaa mitoitus? One size fits no-one?
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 12:35"]Tyhmä kysyy, mikä on kokovapaa mitoitus? One size fits no-one?
[/quote]
No näinhän se voi monesti olla jos on väärä vaate, esim farkuissa ajatuksena ihan mahdoton :) oikea materiaali, istuvuus ja malli tekee one size mitoituksen mahdolliseksi tietyn kokoluokan sisällä esim. 34-40. Sen ulkopuolelle jää sitten eri kokoluokituksen mallit. -Ap
Markkinoilla ei ole enää tilaa uusille vaatemerkeille, tarvitset miljardeja ja vuosia saadaksesi edes tuhannesosan prosentista vaatemarkkinoista, onko PATENTTIA keksinnöllesi? Suomessa vaatetuotanto on sata kertaa kalliimpaa kuin vaikka jossain Aasiassa, eli tilaatko tuotteet sieltä? Silloin olet maahantuoja joka taas maksaa kaikenlaisia veroja. Tietysti Suomessakin niitä maksetaan
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 12:44"]
Markkinoilla ei ole enää tilaa uusille vaatemerkeille, tarvitset miljardeja ja vuosia saadaksesi edes tuhannesosan prosentista vaatemarkkinoista, onko PATENTTIA keksinnöllesi? Suomessa vaatetuotanto on sata kertaa kalliimpaa kuin vaikka jossain Aasiassa, eli tilaatko tuotteet sieltä? Silloin olet maahantuoja joka taas maksaa kaikenlaisia veroja. Tietysti Suomessakin niitä maksetaan
[/quote]
Tietääköhän tämän kirjoitta edes, mikä patentti on, mitä siihen kuuluu tai miten sitä haetaan? Kuulostaa siltä että kuvittelee patentin olevan jokin rahaa tuova taikakalu. Ei se ole.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 12:19"]Nettikauppa, tilausmyynti, messut. Ei kivijalkaliikettä, mahdollisimman kevyillä kustannuksilla alkuun. -Ap
[/quote]Ootko kattonu leijonan luolaa? Noilla perustein Ei tule rahaa ja idea on täys paska, kilpailu on kovaa, pankki nauraa sulle. Jos se olis noin helppoa niin kaikki olis tehnyt sen
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 12:44"]Markkinoilla ei ole enää tilaa uusille vaatemerkeille, tarvitset miljardeja ja vuosia saadaksesi edes tuhannesosan prosentista vaatemarkkinoista, onko PATENTTIA keksinnöllesi? Suomessa vaatetuotanto on sata kertaa kalliimpaa kuin vaikka jossain Aasiassa, eli tilaatko tuotteet sieltä? Silloin olet maahantuoja joka taas maksaa kaikenlaisia veroja. Tietysti Suomessakin niitä maksetaan
[/quote]
No haasteita on takuulla, se on varma. Olkoonkin vaikka ihan täyteen tungettu ala, nyt on sellainen tilanne että kokeilemisen halu on suurempi kuin epäonnistumisen pelko. Ei ole patenttia, enkä hae. En ole keksinyt mitään mullistavaa vaan tuotteen joka ilmeisesti miellyttää monien silmää ja vastaa johonkin heidän tämänhetkiseen tarpeeseen. Uskon tuotteeseeni nyt, sama ei ehkä toimi enää vuoden päästä mutta eletään nyt tämä ensin läpi!
yritysverotus alkaa juoksemaan vasta, kun viivan alle jää plussaa. että jos onnistuu nopeasti, voit onnitella itseäsi. minun nettikauppa ei tuottanut kolmeen vuoteen mitään, mutta ei onneksi tullut hankinnoista tappioitakaan. markkinointi, materiaalit, pakkaaminen, varastointi, isot messut. kaikki maksoi aika paljon..
olen silti iloinen kokemuksestani, olen laittanut pillit pussiin, kun yritys ei kasvanut kannattavaksi.
ja toivotan sinulle onnea!
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 12:44"]
[/quote]
Miten minulla on sellainen tunne, että alaa opiskellut muotoilija tietää näistä kiemuroista hivenen enemmän kuin sinä?
Hienoa :)
Sopiiko udella koulutustasi?