Dna welhon laajakaista ja sen sulkeutuminen
Aluksi voisin kertoa, että assumme rivitalossa,jossa asuntoja enemmän kuin 5. Olin eilen maksamassa juuri dna welho laajakaistan laskua (huhtikuun), kun netti pätkäisi poikki. Luulin, että kyseessä on tavanomaista pätkintää, sillä linjoissa on ollut ennenkin samanlaista. No, tämä pätkäiseminen kestikin 3 tuntia. Soitin miehelleni, joka työmatkalla, mitä teen. Olen aivan onneton teknisissä laitteissa. Mieheni käski sammuttamaan ja taas uudelleen aukaisemaan modeemin. Ei auttanut. Sanoi katsovansa netistä dna:n sivuilta, näkyisikö sieltä ratkaisua. No näkyihän siellä. Olivat sulkeneet laajakaistan maaliskuun maksamattoman laskun takia! Kiva. Emme ole saaneet kyseistä laskua edes kotiin kannettuna (ei ole tullut mieleen tarkistaa, onko tullut kyseisen kuun laskua ja ihmetellä sen puuttumista). Säilytän kaikki kuluvan vuoden laskut ja laitan ok-merkinnän, kun olen suorittanut laskun maksun. Mutta emme ole myöskään saaneet mitään muistutuslaskuakaan, olisinhan sen maksanut! Tämä tämän kuun lasku sieltä kyllä lähetettiin normaalisti, mutta siinäkään ei mainittu edelliskuun puuttuvasta laskusuorituksesta. Olemme olleet useita vuosia kyseisen firman asiakkaita ja nyt, pam, liittymä suljettu. Ja tietenkin uudelleen avauksesta veloitetaan useita kymppejä ja siihen avaukseen menee useita päiviä. Ihme touhua! Ilmeisesti kyseinen lasku on lähetetty, mutta on mennyt väärään postilaatikkoon, mutta milläs todistat?
Ja ennenkuin joku ehtii ihmettelemään, miten pääsen nettiin kirjoittelemaan. Olen puhelimella ja eri palveluntarjoajan liittymällä.
Kiitos ja anteeksi, halusin purkaa vain ketutustani.
Kommentit (9)
Talossa on vielä taloyhtiölaajakaista johon olen ottanut lisänopeuden, lasku on siis ainoastaan siitä lisänopeudesta, muuten olis ilmanen. Nyt ne ei vittu anna edes sitä hitaampaa nettiä käyttää. Saatanan dna!
En tiedä oonko koskaan maksanut welhon laskua myöhässä mutta jos tekisivät mulle noin niin vaihtaisin operaattoria. Siinähän menettäisivät asiakkaan 15 vuoden asiakkuuden jälkeen.
En osaa ongelmaasi mitään ratkaisua esittää, mutta Welho on ihan p****stä. Mulla oli aikoinaan sieltä langaton laajakaista, jossa oli joku 2 vuoden määräaikainen liittymä. Kun kausi oli lopuillaan, aloin kysellä minkälaisella hinnoitelulla jatkuu. Yllätys oli melkoinen, kun korotusta oli tulossa niin, että 19,90 € maksanut olisikin jatkossa 39,90 €. Soitin irtisanoakseni liittymän ja totesin, että saan alkuperäisellä hinnalla toiselta operaattorilta nopeamman yhteyden. Tyyppi sitten alkoi kauppaamaan mulle uutta määräaikaista alkuperäiseen hintaan. Hyväksyin tarjouksen, kun ajattelin, että pääsen helpommalla, kun ei tarvitse vaihtaa.
Hetken päästä tuli sähköpostiini kirjallisena vahvistus. Onneksi luin uuden sopimuksen, koska siinä hinta oli 29,90 sovitun 19,90 sijaan. Soitin uudestaan ja ensin väittivät, että olin väärässä. Käskin kuunnella nauhoittamansa puhelun ja palata asiaan. Hetken päästä soitettiin ja pahoiteltiin, minä olin oikeassa.
Tuli uusi sopimus sähköpostiini ja edelleen aivan jotain muuta, mitä oli puhelimessa sovittu. Hinta oli väärin ja samoin sopimuskausi. Tämän jälkeen sitten irtisanoin liittymäni, kun ihan kusetustahan tuo oli koko homma. Luottivat ilmeisesti siihen, että ihmiset ei lue noita soppareita vaan uskovat, mitä puhelimessa sovitaan.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä oonko koskaan maksanut welhon laskua myöhässä mutta jos tekisivät mulle noin niin vaihtaisin operaattoria. Siinähän menettäisivät asiakkaan 15 vuoden asiakkuuden jälkeen.
Vähän hankala vaihtaa kun taloyhtiön puolesta on tuo perusnopeus. En edes tiedä miten tähän saisi toisen operaattorin. Ei ainakaan ekan tunnin aikana maksamisen jälkeen tullut yhteys takasin, nyt taas kirjaston koneella. 10 vuotta ollut asiakkaana ja nyt ekan kerran lasku muutaman tunnin myöhässä ja heti poikkas. :P
Toimii taas. :D
dna:lla näköjään siirrytty pikavaihteelle yhteyksien sulkemisessa ja avaamisessa. No, ei voi ainakaan syyttää hidastelusta.
Tällä viikolla yhteys taas pätkiny helvetisti. Jouduin jo tarkistamaan että oonko taas unohtanu maksaa mutta eräpv vasta heinäkuussa.
DNA ei ole enään pienen ihmisen asialla. Juuri vaihdoin puhelinliittymäni pois kun poistivat DNA onni palvelun ja kk-maksut kallistui ja vastaajapalvelusta alettiin ottaan hintaa.
tästä syystä maksan nettilaskuni operaattorin sivuilla, tulee suoraan sinne, ei tarvii pelätä että posti tekis tehtävänsä, eikun hukkais
dna on paska lafka, harrastavat tota määräaikaisuutta ja sumuttamista juuri tossa toivossa että sen ensimmäisen tarjouksen jälkeen nostetaan hinnat pilviin ja asiakas ei huomaa, minä en ainakaan tee enää yhtään tällästä asiointia puhelimessa vaan menen paikanpäälle
Ei vittu. Eilen oli eräpäivä ja tänään klo 12.00 netti poikki. Nyt maksoin just laskun kirjaston koneella ja meen himaan kattomaan millo aukee. Vieläköhän noissa on se usean päivän viive yhteyden avauksessa + lisälasku?