Jos saisit joulupöytääsi vain kolme jouluruokaa, mitkä valitsisit?
Mulla graavilohi, keitetyt perunat ja lanttulaatikko.
Kommentit (683)
Rosolli, lanttulaatikko ja graavilohi.
Mies 80-v kirjoitti:
Nuoren kiimaisen naisen, viinaa ja erektion
Jakaisitko viinan mun kans, muilla ei niin väliä?
Porkkanalaatikko
Sienisalaattia
Savulohi
Graavilohta, perunalaatikkoa, kinkkua/kalkkunaa sinapilla
Graavilohta, rosollia ja muikunmätiä.
Ei kinkkua, ei haisevia laatikoita tms enää ikinä.
Tenu vaan kirjoitti:
Mies 80-v kirjoitti:
Nuoren kiimaisen naisen, viinaa ja erektion
Jakaisitko viinan mun kans, muilla ei niin väliä?
Hommaa itte viinas ellet ole tuo nuori kiimainen nainen
Kinkku, lanttulaatikko ja lasimestarin silli.
Kinkku, kraavilohi ja lihapullat.
Graavilohi, tuunattu rosolli ja (itsetehty) perunalaatikko.
Meni vaikeammaksi valita kuin luulinkaan. Oletusarvona siis on, että muulloin saa syödä ruokia, joita joulupöydässäkin näkee, mutta joulunpyhät pitää mennä vain näillä kolmella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiväthän nämä perinteiset jouluruoat ole sen kalliimpia kuin tavallinen arkiruoka. Pöydässä on ehkä enemmän sortteja mutta niistä riittää moneksi päiväksi syötävää.
Kinkku on paljonkin kalliimpaa. Ei meillä ihan joka arkipäivä paistella kinkkua uunissa, sen paistaminenkin maksaa maltaita. Valmiit palat kaupasta on pahanmakuisia.
Graavilohi on niin kallista, ettei meillä ole rahaa ostaa sitä kuin pieni paketti jouluna ja ehkä juhannuksena. Noin 4 euroa maksaa 150-180 grammaa, josta riittää kahdelle yhden aterian verran. Jos syöjiä enemmän, pakko ostaa se isompi paketti. Isä graavasi lohet itse, mutta minä en osaa sitä viipaloida ohueksi eikä ole niin hyvää veitseä.
Jos oikein perinteisesti menisi, pöydässä olisi myös karjalanpaisti. Ei niistä ällöttävistä valmiista lihapaloista vaan kunnon lihapalat lihatiskiltä. Sekin on kyllä kallis ruoka. Viimeksi kun tein appivanhempien vieraillessa kylässä, lihat maksoi 15 euroa pieneen paistiin ja uunissa kypsytin 3 tuntia. Sähköä kului.
Se on tulevana jouluna monilla tosi laiha joulupöytä. Ei siinä hirveästi mitään ole. Korkeintaan Tokmannilta haetut yksi kynttilä, joku suklaarasia, pipareita ja glögiä. Kaikenlaiset kinkut, lohet ym. eivät kuulu alle 3000€ kuukaudessa tienaaville. Se 3 tonnia on sama raha kuin Kelan peruspäiväraha viime jouluna. Jos jotain jouluvaloja sattuu olemaan, niin turha kaivella tänä vuonna esiin. Vievät vaan turhaan sitä kultaakin kalliimpaa sähköä.
Kinkku,kylmäsavumätirulla, perhekalja 🍖 🐟 🍺
Graavilohirullat, lanttulaatikko ja kinkku.
Imelletty perunalaatikko, 5savustettua lohta ja lanttulaatikko.
Kinkku, perunalaatikko ja lanttulaatikko, nam :)
Kinkku, karjalanpaisti, sekä lämminsavukala ja siinäpä se sitten olikin.
Kaikki soseet ja mössöt saavat loistaa poissaolollaan. Graavilohikaan ei juuri houkuta...
Kinkku, graavilohi/tai loimulohi ja sienisalaatti.
Lipeäkala, savulohi (kylmä-tai lämmin-) ja perunalaatikko
Kinkku on paljonkin kalliimpaa. Ei meillä ihan joka arkipäivä paistella kinkkua uunissa, sen paistaminenkin maksaa maltaita. Valmiit palat kaupasta on pahanmakuisia.
Graavilohi on niin kallista, ettei meillä ole rahaa ostaa sitä kuin pieni paketti jouluna ja ehkä juhannuksena. Noin 4 euroa maksaa 150-180 grammaa, josta riittää kahdelle yhden aterian verran. Jos syöjiä enemmän, pakko ostaa se isompi paketti. Isä graavasi lohet itse, mutta minä en osaa sitä viipaloida ohueksi eikä ole niin hyvää veitseä.
Jos oikein perinteisesti menisi, pöydässä olisi myös karjalanpaisti. Ei niistä ällöttävistä valmiista lihapaloista vaan kunnon lihapalat lihatiskiltä. Sekin on kyllä kallis ruoka. Viimeksi kun tein appivanhempien vieraillessa kylässä, lihat maksoi 15 euroa pieneen paistiin ja uunissa kypsytin 3 tuntia. Sähköä kului.