Onko kukaan muu ostanut liian vähän ruokaa jouluksi?
Meillä loppui siten, että illaksi ei enää riitä. Olen silti monta kertaa mieluummin tässä tilanteessa kuin siinä, että olisi tähteitä ja jämiä kaappi täysi.
Kommentit (12)
Tavallaan.
En ostanut mitään, koska saan aina töistä syömiset.
Tänä vuonna antimet olivat kuitenkin erittäin vaatimattomat! Herkut olen syönyt jo eilen ja toisen kalankin. Enää yksi kalapaketti jäljellä, eikä paljon muuta!
Kauppaan en haluaisi mennä. Vain hieman oudot tai hitaat käyvät aattona tai aatonaattona kaupassa (ei osaa suunnitella tulevaa).
Tuli köyhä joulu.
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan.
Tänä vuonna antimet olivat kuitenkin erittäin vaatimattomat! Herkut olen syönyt jo eilen ja toisen kalankin. Enää yksi kalapaketti jäljellä, eikä paljon muuta!
Kauppaan en haluaisi mennä. Vain hieman oudot tai hitaat käyvät aattona tai aatonaattona kaupassa (ei osaa suunnitella tulevaa).
Tuli köyhä joulu.
Maito tai laatikko saattaa loppua kesken. Ihmiset voivat syödä jouluna enemmän kuin yleensä. ap
Meillä kahdella oli eilen kauppa lasku 180 euroa. Iso valmis kinkku ja osa ruuasta säilyy uuteen vuoteenkin. Seuraavaksi kauppaan viikon päästä torstaina uuden vuoden safkat ja seuraavalle viikolle hakemaan. Kerran viikossa käydään kaupassa. Teen järkevän kauppalistan ja jos tulee vähän hävikkiä niin ne menee omaan kompostiin ja puutarhaan maanparannus aineeksi. Puuron ja laatikon jämät hyödynnetään sämpylöihin ja pannareihin. Kyllä ruoka on niin allista ettei sitä haaskata.
Mun piti käydä kaupassa keskiviikkona ostamassa kaikki joulun ruuat. Tiistaina sairastuin koronaan, joten joulu mennään niillä ruuilla, mitä kaapista ja pakkasesta löytyy. Toisaalta taas, ei ees mikään ruoka maistu, ni ihan sama.
Kyllä koska on niin vähän rahaa. Ostin perunalootan ja 3e savukinkkupalan.
Meillä loppui viime vuonna kinkku kesken ja piti lähteä hakemaan joulupäivänä lisää. Tänä vuonna on sitten 2 kinkkua :)
Mä laskin tänä vuonna sen varaan, että muut tuppaa mulle aina kilotolkulla syötävää. Oletan, että ihmiset kuvittelee alipainoisen sinkun kituvan nälkäkuoleman partaalla tai jotain. Tänä vuonna olin kaukaa fiksu ja jätin asioimatta ruokakaupassa ennen joulua. Kyllä pari päivää pärjää puurolla ja vedellä, jos jostain syystä en saa ruokaa lahjaksi.
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan.
Tuli köyhä joulu.
Vain hieman oudot ja hitaat miettii mitä muut ajattelee ja kärsii nälkää jouluna.
Vierailija kirjoitti:
Meillä kahdella oli eilen kauppa lasku 180 euroa. Iso valmis kinkku ja osa ruuasta säilyy uuteen vuoteenkin. Seuraavaksi kauppaan viikon päästä torstaina uuden vuoden safkat ja seuraavalle viikolle hakemaan. Kerran viikossa käydään kaupassa. Teen järkevän kauppalistan ja jos tulee vähän hävikkiä niin ne menee omaan kompostiin ja puutarhaan maanparannus aineeksi. Puuron ja laatikon jämät yödynnetään sämpylöihin ja pannareihin. Kyllä ruoka on niin allista ettei sitä haaskata.
Eihän tuo 180€ ole mitään.....
En ostanut mitään ruokaa, improvisoin niistä mitä kotoa löytyy (pastaa, kananmunia, jauhoja, pakastevihanneksia yms). Ei tarvitse stressata kun on joulun yksin.
Joo täällä sama. Täytyy kohta lähteä abcilta ostaa lisää.