Apua!!!! Vaasan kauppis
En osaa nyt yhtään päättää, laitanko hakuun 1. Vaasa vai 2. Turku!! :s Ainoastaan alempi pisteraja Vaasaan puhuu sen puolesta, mutta muuten molemmat ihan samalla viivalla :s Kokemuksia kaikesta? Asuminen/aktiviteetit/koulun taso/yöelämä/yhteishenki? Kiitos tuhannesti jos jollain on jotain sanottavaa suuntaan tai toiseen :)
Kommentit (36)
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 22:41"]
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 22:38"]Vaasa on kaatis, sinne ne jotka ei muualle pääse. [/quote]Näinhän se on. Sinne on muita yliopistoja alemmat pääsykoerajat ja sinne mennään jos ei muualle päästä. Vaasan ekonomeille ja vastaaville on naurettu iät ja ajat.
[/quote] työnantajalle on 6yks hailee missä oot käynyt kauppakorkean, Hkiin on kaikkein vaikein päästä jo siksikin koska sinne on paljon hakijoita koska lähimaastossa asuu paljon ihmisiä. Kuopioon pääsee lääkikseen helpoiten mutta täytyy olla fysiikka ja kemia handussa ja myös biologia. Samaten puhutaan että Rovaniemelle oikeustieteelliseen helppoi päästä, no pyrkikäähän kuinka helppoa se on.
Työelämässä stadissa opiskelleet työllistyvät ensin, sitten vasta maalaisyliopistoissa opiskelleet. Koskee ainakin oikista, kauppakorkeaa ja lääkistä.
Täällä yksi tällä palstalla parjatusta Itä-Suomen yliopistosta valmistunut KTM ja hyvin on pyyhkinyt.. Töitä riittää ja olen tyytyväinen palkkaan, joten ei valittamista! :) AP:lle, saat ensisijaisuuspisteet Vaasaan, jos laitat sen ensimmäiseksi, joten itse tekisin niin.. Tsemppiä hakuun!
Vaasan kauppiksessa on laadukasta opetusta, etenkin rahoituksen laitos on arvostettu. Muuten paikkana aika hirveä, todella sisäänpäin lämpeävä kylä. Paljon opiskelijoita, eipä juuri muuta. Lähdin heti kun pystyin. Monet hakee siirtoa heti ensimmäisen vuoden jälkeen. Mene Tampereelle :)
Vaasa on ihana paikka. Paras kesäkaupunki suomessa. Mulla on salarakas vaasassa jonka kans harrastan kuumaa seksiä kerran kesässä. Jo kuus vuotta oon joka heinäkuussa piipahtanut vaasassa pari päivää. Mun mikael on naimisissa mut ei haittaa!
Mä luin et joku kaipas taas sitä vaasalaista kauppiasta.:D
Reittä pitkin menevän uran jos haluat ni opiskelupaikalla ei oo juurikaan väliä :)
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 22:41"]
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 22:38"]Vaasa on kaatis, sinne ne jotka ei muualle pääse. [/quote]Näinhän se on. Sinne on muita yliopistoja alemmat pääsykoerajat ja sinne mennään jos ei muualle päästä. Vaasan ekonomeille ja vastaaville on naurettu iät ja ajat.
[/quote]
Eiköhän siihen työtehtävään vaikuta täällä Suomessa enemmän ihminen itse kuin opinahjo, josta on valmistunut? Ei tämä ole Yhdysvallat, jossa on merkitystä sillä, mistä yliopistosta on valmistunut.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 23:27"]
Vaasa on ihana paikka. Paras kesäkaupunki suomessa. Mulla on salarakas vaasassa jonka kans harrastan kuumaa seksiä kerran kesässä. Jo kuus vuotta oon joka heinäkuussa piipahtanut vaasassa pari päivää. Mun mikael on naimisissa mut ei haittaa!
[/quote]
No huh huh. Onnea valitsemallasi tiellä... Sitä saatatkin tulla tarvitsemaan vuosien mittaan vielä paljon, jos tuolla tiellä jatkat...
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 22:35"]Vaasa on paska paikka.
[/quote]
Vaasa on tosi pieni ja etenkin etelästä tuleville, joten em väite on paikallaan. Sijainti on perseestä. Kesätyöt ja uramahdollisuudet on rajalliset ja amk:laiset kilpailee samoista paikoista. Kampuksen pienessä opiskelijamassassa muodostuu sisäpiirejä. Ei varsinaisia menestyjiä, vaan aika keskiluokkaisella taustalla varustettuja keskivertoisia opiskelijoita. Huippuälykkäät harvassa. Opiskelija-asunnot vanhoja ja paljon soluja. Yöelämä rajallista.
Hae Ouluun, siellä on lääkiskin mistä sit vaan miestä ettii!
Turku on opiskelijakaupunkina aivan ihana, joten ihan sen perusteella jo suosittelen tätä
Itse Vaasan kauppiksessa 2 vuotta ja ei mitään valittamista! Halvemmat vuokrat ja enemmän töitä!
Vaasa on pieni kaupunki, jossa on sisäänpäinlämpiävät piirit. Kesällä se on ihan nätti paikka, mutta autioituu, kun opiskelijat lähtevät koteihinsa ja paikalliset häipyvät saaristomökeilleen. Suomenruotsalaisuus on aika vahvasti läsnä, mikä on mun mielestä ihan hyvä juttu. Pienessä kaupungissa on tietenkin pienen kaupungin tarjonta ihan kaikessa.
Turusta ei ole sen syvällisempää kokemusta, mutta monesti olen kuullut siitäkin sanottavan, että kyseessä on sisäänpäinlämpiävä paikka.
Se menee sillä tavalla, että kun joku paikka on helppopääsyisen maineessa, sinne tulee hakijaryntäys ja sitten ei olekaan enää helppoa.
Turkulaiset ja Vaasalaiset on varmaa nii kiireisiä, ettei ne ehdi tänne palstoille bisneksiltään :)