Perheemme jääkaapissa on vain valo
Yhteiskunta on täydellisesti PETTÄNYT meidän perheemme. Yhteiskunta on täysin EPÄONNISTUNUT nostamaan perhettämme köyhyydestä. Niin. Jääkaapisamme paistaa vain valo. Mistä saamme joulupöydän ruuat, kalkkunat, tiedot, kinkut, graavilohet ja savukalat? Kuka ne meille tuo?
Kestäisitkö itse kyyneleitä lasten poskilla jouluaattona? Miten on?
Kommentit (41)
Kannattasko käydä töissä eikä olla sossupummi. Ei heru sääliä.
mEILLÄ ON AINA KUMINAA kaikissa kaapeissa ;-)
Olethan kotona jouluna? Tulemme hakemaan jääkaapin lampun. Et tarvitse sitä, koska katkaisemme sähköt asumuksestanne klo 13.00.Terveisin: sähkölaitos
Vierailija kirjoitti:
Ei yhteiskunta ole epäonnistunut vain te itse. Meillä on oma talo, kuusi, jouluruuat ja lahjat. Ei meillekään yhteiskunta ole näitä hommannut vaan me itse mieheni kanssa. Minulla on kaksi tutkintoa, toinen yliopistosta ja toinen aikuisena AMK:sta hankittu. Olen opiskellut yhteensä melkein kymmenen vuotta. Muuten olen ollut koko ajan töissä. Eli kyllä on töitä tehty sen eteen että olemme nyt tässä.
Mutta kun viher-vasemmiston äänestäjille kaiken pitäisi vain tulla jostakin.
Aijai, lapsesi itkuntuhruiset silmät kruunaavat jouluni.
Vierailija kirjoitti:
Ei yhteiskunta ole epäonnistunut vain te itse. Meillä on oma talo, kuusi, jouluruuat ja lahjat. Ei meillekään yhteiskunta ole näitä hommannut vaan me itse mieheni kanssa. Minulla on kaksi tutkintoa, toinen yliopistosta ja toinen aikuisena AMK:sta hankittu. Olen opiskellut yhteensä melkein kymmenen vuotta. Muuten olen ollut koko ajan töissä. Eli kyllä on töitä tehty sen eteen että olemme nyt tässä.
Pelkästään nuo kaksi tutkintoa on maksaneet yhteiskunnalle kymppitonneja. Opintotuet yms siihen päälle.
Jos lasketaan vielä yhteiskunnan sun koulutukseen, terveydenhuoltoon, ruokkimiseen yms. käyttämät varat vauvasta aikuiseksi, puhutaan yhteensä vähintään sellaisesta 100k€ laskusta. Laitetaanko kortille, vai maksatko käteisellä?
Jos jääkaapissa on vain valo, niin kipinkapin kauppaan.
Varsinkin jos taloudessa on lapsia.
Just joo, toisilla on oikeasti melkein tyhjä jääkaappi.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli tilanne että oli rahat loppu ja jääkaappi tyhjä.Sitten meni vielä jääkaapista valokin.
Meilläkin huono tilanne tavallaan, ruokaa on niin paljon kaapissa, ettei valoakaan näy.
Olisi ehkä kannattanut jättää ne Mersut ja uusimmat iPhonet ostamatta.
Olisit vain iloinen ja erityisesti kiitollinen että teillä on edes jääkaappi.
Vierailija kirjoitti:
Olisi ehkä kannattanut jättää ne Mersut ja uusimmat iPhonet ostamatta.
Mutta mitä naapurit ajattelisivat?
Vierailija kirjoitti:
No toi taitaa kyllä olla melkein maailman ennätys että vajaassa vuodessa ehtiä opiskelemaan 2.asteen tutkinnon, amk-tutkinnon JA yliopistotutkinnon.
Lapset taas pettyvät, kun ei ole savulohta.
Menes ylilaudalle trollaamaan, vauva.
Meillä jääkaapista lamppu pimeänä.☹️
Ei hätää jääkaappi pursuaa siitä huolimatta jouluruuista, hyvä että oven saa kiinni tiiviisti.
Kynttilän valossa joutuu iltamyöhällä kopeloida kinkkua jääkaapista huikopalaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No toi taitaa kyllä olla melkein maailman ennätys että vajaassa vuodessa ehtiä opiskelemaan 2.asteen tutkinnon, amk-tutkinnon JA yliopistotutkinnon.
Unohdit, että peruskoululaiset eivät ole opiskelijoita, vaan koululaisia.
Aina tämä sama valittaja. Ja aina on kyyneleet lasten poskilla.