Oletko lukenut kirjan Nancy?
Muistan kun nuorena tuli luettua se monesti. Mahtava kirja kyllä.
Kommentit (91)
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 23:00"]Luin esiteininä ehkä kymmenen kertaa. Nyt äitinä luin jälleen ja ei voi muutakuin ihmetellä Frankin ja Deborahin "kasvatusta". Kunnon curling-vanhemmat.
[/quote]
Mä tajusin ton jo teininä. Deborah on ehkä paskinta äiti maailmassa.
Olen lukenut teininä ja aikuisena. Teininä toisaalta ihalilin tyyliä, kuten joku aiemmin sanoi, toisaalta Nancy oli kuin oma veljeni (veli onneksi vähän "miedompi" versio kuitenkin). Nyt aikuisena ihmettelin vanhempien jaksamista, minä en usko, että olisin millään jaksanut noin ongelmaista lasta, vaikka kuinka olisinkin rakastanut. Olen varma, että meidän perhe olisi hajonnut kahtia, toinen olisi vienyt kaksi muuta lasta ja kauas ja toinen olisi jäänyt taistelemaan (sitähän se oli) Nancyn kanssa. Nykyään saattaisi päästä helpommalla, kun lääkäreillä on enemmän tietoa, mutta helppoa tuo ei olisi nykyäänkään.
Olen lukenut teininä, vauvaikäisen äitinä ja teinin äitinä. Aina aukee vähän eri tavalla.
Ja kyllä mäkin hankalana teininä jotenkin ihannoin sitä Nancya, "sitä" ilmettä ja sitä miten se vaan oli olevinaan niin cool. Ihan kamala kakarahan hän oli, ja sairas mikä sairas :(
Oletteko lukeneet Poikani Kevinin?
Täällä kans yksi, joka lukenut kirjan teininä. Sain kirjan omalta äidiltäni, joka ohimennen mainitsi lukeneensa kirjan minua odottaessani. Romaanin luettuani olin ihan kauhuissani, että miten äiti ikinä oli uskaltanut synnyttää minut tuollaisen kirjan luettuaan. :D
Täytyy kyllä lukea se uudestaan. Mulla on vieläpä joku ikivanha painos, jossa oli valokuvia Nancysta, ne teki sen tarinan vielä jotenkin todentuntuisemmaksi.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 22:36"]Parikin kertaa tullut luettua. Löysin sen kautta teininä punkin.
[/quote]Eihän sillä kirjalla ole mitään tekemistä oikean punkin kanssa
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 09:13"]Olen lukenut teininä, vauvaikäisen äitinä ja teinin äitinä. Aina aukee vähän eri tavalla.
Ja kyllä mäkin hankalana teininä jotenkin ihannoin sitä Nancya, "sitä" ilmettä ja sitä miten se vaan oli olevinaan niin cool. Ihan kamala kakarahan hän oli, ja sairas mikä sairas :(
Oletteko lukeneet Poikani Kevinin?
[/quote]Olen lukenut. Nancy ja Sid oli ihan kirkon päiväkerhokamaa Keviniin verrattuna.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 23:42"]Nancy oli punkpiirien perskärpänen, jonka totaalista häiriintyneisyyttä 1970-luvun New Yorkin ja Lontoon skenemuistelmissa vieläkin ihmetellään. Tuksu jää kakkoseksi sekoilun ja pyrkyryyden määrässä.
Kirja on tosi outo lukukokemus, jos on itse erityislapsen vanhempi. Äiti käy vieraissa, isä rukoilee... Silläkö se lapsen olo helpottuu.
[/quote]Juuri näin. Nancyllä ei ollut punkista mitään ja se oli pelkkä bändäri.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 09:30"]
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 23:42"]Nancy oli punkpiirien perskärpänen, jonka totaalista häiriintyneisyyttä 1970-luvun New Yorkin ja Lontoon skenemuistelmissa vieläkin ihmetellään. Tuksu jää kakkoseksi sekoilun ja pyrkyryyden määrässä. Kirja on tosi outo lukukokemus, jos on itse erityislapsen vanhempi. Äiti käy vieraissa, isä rukoilee... Silläkö se lapsen olo helpottuu. [/quote]Juuri näin. Nancyllä ei ollut punkista mitään ja se oli pelkkä bändäri.
[/quote]
Mielelläni lukisin noita muistelmia, onko mitään niistä suomennettu?
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 08:34"][quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 23:00"]Luin esiteininä ehkä kymmenen kertaa. Nyt äitinä luin jälleen ja ei voi muutakuin ihmetellä Frankin ja Deborahin "kasvatusta". Kunnon curling-vanhemmat.
[/quote]
Mä tajusin ton jo teininä. Deborah on ehkä paskinta äiti maailmassa.
[/quote]
Kyllä itseäkin nyt vanhemmiten hämmästytti tuon emännän toilailut. Nancy oli vaativa erityislapsi. Kuitenkin äidin piti saada aloittaa vaativat yliopisto opinnot, kun Nancy oli pieni vauva. Äiti oli täysin kädetön ensimmäisen lapsen kanssa, mutta seuraavat lapset pykättiin tiuhaan tahtiin. Vanhempien ura oli nopeasti nousujohteista. Paljon on mennyt vikaan jo Nancyn alkumetreistä asti.
ja huumeet taisivat vaan pahentaa sitä skitsofreniaa?
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 08:01"]Nancylla oli varmaankin mm. aivovaurio. Deborah mainitsee kirjassa karsastuksesta (joka ei yksinään ole aivovaurion merkki, mutta oliko niin, että Nancylla se oli pahempi pienenä ja korjaantui ajan mittaan) ja siitä että pienenä Nancyn kieli ei tahtonyt pysyä suussa vaan roikotteli sitä suun ulkopuolella. Jotain synnytyskomplikaatioita siinä oli, oliko vakava hapenpuute ja hyvin korkeat bilirubiiniarvot joiden takia Nancyn verikin pitit vaihtaa?
[/quote]
Joo tämä on myös totta, aivovaurio ja vaikea synnytys.