Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olipa mauton jouluntoivotus!

Vierailija
24.12.2021 |

Eilen törmäsin vähän kaukaisempaan tuttavaan, juteltiin hetki, ja erotessamme minä toivotin hyvää joulunaikaa ja tämä tuttava toivotti "raitista joulua".

Olin ällikällä lyöty. Kyllähän lehdet taas ovat täynnä kirjoituksia joulujuopottelusta ja jurrisista joulupukeista, mutta eivät ne minulla jouluntoivotuksiin asti hiivi. Olen hyvin maltillinen alkoholinkäyttäjä, enkä ole reiluun vuoteen edes maistanut, joten ei minulla voi olla sellaista mainettakaan, jonka vuoksi pitäisi huomautella.

Onko teille toivoteltu raitista joulua tai muuta yllättävää?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikesta voi loukkaantua. Ihan kaikesta.

Örveltäkää jouluna! Oliko parempi?

Jouluna ei kannata tosiaan ainakaan perheellisten ryypätä, örveltää, pahoinpidellä perhettä, pettää puolisoa tai tehdä mitään ikävää.

Miksi mikään näistä kannattaisi erikseen mainita jouluntoivotuksissa?

Vierailija
22/29 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä ymmärtänyt että pitää olla jouluaattona kännissä. Ja vieläpä hermomyrkyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko raitista joulua toivova ehkä töissä ensiavussa, turvakodissa, pelastuslaitoksessa tai poliisi, heille jouluaatto ja pyhät ovat niitä vuoden kiireisempiä aikoja ja tekevät norm. pitempää työpäivää. Tai ehkä hän on joulun vapaaeht. työssä.

En näe raittiin joulun toivomuksessa, sen kummempaa, kuin toivotetaan turvallista joulua.

Vierailija
24/29 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän halusi tuoda esille sen että on alkoholisti.

Vierailija
25/29 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli läppä, koska monihan juo alkoholia jouluna, vaikka vain yhden tai muutaman lasillisen, niin raittaiushan ei silloin tapahdu.

Vierailija
26/29 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli rauhallista joulua! Mene lääkäriin!

Vierailija
27/29 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun naapuri taas toivottaa turvallista joulua ja otan toivotuksen ilolla vastaan, kys. naapuri on toiminut jo vuosia Operaatio Lumihiutaleessa vapaaehtoisena auttamassa joulun pyhät ihmisiä liikenteessä. Kovin kiireinen on juhlapyhien aikaan.

Vierailija
28/29 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tuollaista pitää kauheasti pohtia ja ihan alkaa puolustella omaa alkoholin käyttöään, niin mieleen tulee pitäiskö kuitenkin olla vähän huolissaan siitä käytöstä. Ai niin ei munkaa äiti ryyppää, kun hän vaan maistelee viinejä, niinku hienommatkin ihmiset.

Tarkoitatko sitä, että ap:n, joka on hyvin maltillinen alkoholinkäyttäjä, eikä ole reiluun vuoteen edes maistanut, pitäisi olla huolissaan alkoholinkäytöstään?

Vierailija
29/29 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun naapuri taas toivottaa turvallista joulua ja otan toivotuksen ilolla vastaan, kys. naapuri on toiminut jo vuosia Operaatio Lumihiutaleessa vapaaehtoisena auttamassa joulun pyhät ihmisiä liikenteessä. Kovin kiireinen on juhlapyhien aikaan.

Turvallinen joulu onkin neutraalin yleispätevä toive ja toivotus. Raittiin joulun toivotus taas on kummallisen yksityiskohtainen.

Joku mainitsi, että toivotus voisi olla vitsi. Monelta muulta sen voisikin jonkinlaisena klara vappen -juttuna ottaa, mutta juuri tämä tyyppi on aika ykstotinen tapaus.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme