Miksi et ole vienyt lastasi puhe- tai toimintaterapiaan
Miksi et ole vienyt lastasi puhe- tai toimintaterapiaan, vaikka neuvolasta on ehdotettu?
tai fysioterapiaan tai neuvolapaykolgille tai jollekin muulle terkan ehdottamalle jatkokäynnille?
Kommentit (27)
Ilmeisesti näin.
Mies saa soittaa ja sopia aikatauluihinsa sopivan ajan. Hän pääsee kulkemaan autolla paremmin kuin minä saman matkan usealla julkisella.
Neuvolasta eikä muualta ehdotettu mitään, ihan itse sai taistella että päästiin.
Olen opettaja ja en halua ottaa virkavapaata töistä, hankkia sijaista ym kun ne ajat on keskellä päivää. Harjoitellaan ässää ja ärrää kotona.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 22:16"]Itse en ainakaan luota kauheesti noissa asioissa neuvolantäteihin.[/quote]
Neuvolantäti ei välttämättä ole tosiaan se asiantuntija, mutta siksi lapsi ohjataankin sinne puhe- tai toimintaterapeutille tai muulle ammattilaiselle arviointikäynnille, jotta osaavampi henkilö pääsee arvioimaan jatkotoimenpiteiden tarpeen.
Voisin kuvitella että joillakin on mahdotonta irrottautua töistään käyntien ajaksi. Noihin kyseisiin paikkoihin saa yleensä aikoja vain virka-aikaan ja todennäköisesti keskellä päivää. Itse olen kuljettanut lastani toimintaterapiaan kun olin vielä kotona, mutta nykyisin se olisi melko hankalaa. Veisi ainakin kolme tuntia työpäivästä.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 22:21"]Mies ei ole saanut soitettua aikaa puheterapiaan. Ollaan töissä eri kaupungissa kuin missä terapia olisi. Vaikeaa!
[/quote]
Ja koska teillä on vaikeaa, niin voitte unohtaa lapsenne tulevat vaikeudet jotka iän kasvaessa vaan vaikeutuvat entisestään kun tukimuotojen aloitusta viivästetään?