Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

München lentokenttä-rattaita kentällä, matka HEL-LAX?

14.08.2008 |

Mietin tässä, että pitäisikö ostaa Quinny Zappit, kun lähdetään reissuun Helsinki-Los Angeles, pitkähkö vaihto (reilu 7h) Münchenissä.

Vaihtoehdot olisi siis, että joko: a) otetaan omat Peg Peregot Pliko 3:t, jotka menee suoraan LA:aan eikä ole käytössä kentällä b) otetaan omat Gracon Duosport eli kahden vierekkäin istuttavat, salkkumalliset, jotka myöskään eivät olisi käytössä vaihdossa tai c) ostetaan uudet Quinny Zapp:it, jotka EHKÄ saisi ottaa koneeseen mukaan ja näin olisivat vaihdossa käytössä. Myös epätodennäköinen vaihtoehto d) ostetaan rattaat LA:sta, silloinkaan ei tosin vaihdossa käytössä.

Lapset matkan aikaan 1,5v ja 3v3kk. Pienemmälle otetaan mukaan joka tapauksessa kantorinkka (Deuter), minä kannan, miehellä ei olkapää kestä (leikattu), en kuitenkaan tuntikausia jaksa kantaa. Isommalla lapsella epilepsia (joka kop kop kop tällä hetkellä "hiljainen") ja tarvitsee vielä päiväunet (=väsymys provosoi kohtauksia), joten rattaat olisivat lähinnä hänelle päikkäreitä/väsyä varten, mutta myös pienemmälle, kun isompi kuitenkin kävelee aika paljon itse. Olisikohan Münchenin kentällä minkäänlaisia rattaita?

Helsinki-Vantaan kentällä on niitä kovia rattaita, joissa isompi lapsi voi istua.

Vastaa viestiin | Ilmoita asiaton viesti | Kerro kaverille Arvostele

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
14.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/12 |
14.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
14.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

. Itse en ainakaan uusia rattaita alkaisi matkaa varten ostamaan. Tai sitten sateenvarjomallit, joista voisi olla varma että saa mukaan. Mihin ajankohtaan lentonne on? Tuo 7 tunnin vaihto ei kuitenkaan ole mikään kauhean pitkä, kun laskee pois ensimmäiseltä lennolta poistumisen, ruokailun, seuraavalle lennolle jonottamisen. (mahdollinen myöhastyminen...) Nuo mannerten väliset isot koneet lastataan jopa 1-1,5 tuntia ennen starttia. Itse yrittäisin pitää lapset pirteinä tuon vaihtoajan ja antaisit sitten heidän nukkua pitkän lennon aikana. Tämä helpottaa myös aikaeroon sopeutumista.

Kentiltä löytyy kuitenkin hiljaisempia portteja, joissa lapset voivat olla vapaammin, tallustella yms. Istumapaikkoja sitten väsyä varten.

Mukavaa matkaa! Omamme meni aivan loistavasti ilman rattaita. LA:ssa käytössä sattarit, nopeat kätevät ja kevyet heittää autoon. Joka paikassa asfaltti ja jopa rannalla selvisi oikein hienosti.

Vierailija
4/12 |
14.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
5/12 |
14.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

.Katselinkin jo tuota linkkiä. Nuo Quinny Zapp:it on siis sen kokoiset kasattuna, että voisi saada koneeseen käsimatkatavaraksi.

http://www.pikkuhurmuri.fi/tuotteet.php?pid=203

Väsytys täytyy hoitaa joo, mutta tuolla vanhemmalla väsymys ei saa mennä yli (=kohtausriski lisääntyy suuresti). Eli jos häntä väsyttää, esim. ei nuku Helsinki-München välillä ollenkaan, niin pitää päästä nukkumaan.

Vierailija
6/12 |
14.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sieltä P-amerikkaan. Tullessa koneeseen ei mahtunut, nukkuvan lapsen raahaaminen tuntikausia oli aika rankkaa. Mukana oli Peg peregot.

Vierailija
7/12 |
14.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää kokemuksia/tietoa?

Vierailija
8/12 |
14.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli tylsä vaihtokenttä kun paljon portaita ja terminaalin vaihto bussilla. Ostosrattaita siellä oli mutta ei tavallisia lainarattaita.Kysyppä operoivilta yhtiöiltä tai katso netistä niiden matkustussäännöt...

Vierailija
9/12 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ollaan siellä vaihdettu ennen lapsi, mutten yhtään muista terminaalin vaihtoa(kaan).

Olisiko lisää vinkkejä / käytännön kokemuksia / ratkaisuja?

t. aloittaja

Vierailija
10/12 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
11/12 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tällä viikolla olin lasten kanssa siellä, mutta kun itse ei rattaita tarvita en niin kiinnittänyt huomiota. Pienet ostosrattaat saa käsimatkatavaroille. Tarkemmin ajatellen, en kyllä edes nähnyt lastenrattaita siellä. Siis matkustajilla.

Itse sinun sijassasi ottaisin Zappit mukaan ja pyytäisin ne koneeseen (koska niin pitkä odotus).

Vierailija
12/12 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin kesällä Münchenin kentällä välilaskulla Italiaan ja ei sieltä mistään löydetty rattaita vaikka oltaisiin sellaisia kovasti kaivattu. Meidän omat meni suoraan Italian koneeseen, mutta jostain kumman syystä sitten tulomatkalla rattaat odottivat meitä siinä koneen ulkopuolella, niin että saatiin ne välilaskun ajaksi kentälle, vaikka ei oltu edes erikseen mitään mainittu. Että käytäntöjä on näköjään monenlaisia, kannattaa kysyä lähtiessä lähtöselvityksestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi