Mikä vaivaa sellaista henkilöä joka suhtautuu negatiivisesti siihen että hänestä pidetään?
Jos oletetaan että ongelma on hänelle yleinen. Ei päästä lähelle, piikittelee ym.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Luottamusvaje.
Kiitos!
Tämä oli hyvä, lisää?
Mietin annanko tilaa vai mitä teen.
Oletko joku yli-innokas ihailija, joka ei ymmärrä jättää rauhaan? Anna hänen olla.
Mä pelkään hysteerisesti, ettei musta pidetä. Ja olen aivan varma, että kaikki inhoavat minua, joten "pitämisen" on pakko olla vinoilua. Kyseinen tulkintamalli on eräänlainen puolustusmekanismi. Kerran menin esimerkiksi aivan paniikkiin, kun sain silloiselta avokilta lahjan. Ja kyllä, siinä ei ole mitään järkeä. Elämä on painajaista tämän ongelman takia.
Vierailija kirjoitti:
Oletko joku yli-innokas ihailija, joka ei ymmärrä jättää rauhaan? Anna hänen olla.
Yleensä oletetaan että aikuinen ihminen osaa kertoa jos haluaa tulla jätetyksi rauhaan.
Eikä niin että kertoo tykkäävänsä ja sitten piikittelee vähän kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Mä pelkään hysteerisesti, ettei musta pidetä. Ja olen aivan varma, että kaikki inhoavat minua, joten "pitämisen" on pakko olla vinoilua. Kyseinen tulkintamalli on eräänlainen puolustusmekanismi. Kerran menin esimerkiksi aivan paniikkiin, kun sain silloiselta avokilta lahjan. Ja kyllä, siinä ei ole mitään järkeä. Elämä on painajaista tämän ongelman takia.
Tavallaan kuulostaa tuollaiselta. Mutta en tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä tapauksessa sun täytyy vaan varovasti ja kärsivällisesti jatkaa vauhkoontuneen eläimen kesyttämistä. Tosiaan ajattele esim. katukissoja ja koiria jotka on puoliksi päässeet villiintymään ja vauhkoontuu, kun niille yrittää tarjota ruokaa silittämisestä puhumattakaan. Mutta kun kärsivällisesti etenee, ne suostuu eka syömään ja sitten niitä saa jo silittää. Älä lannistu, jos tää ihminen on sulle tärkee. Sitä vaan pelottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä tapauksessa sun täytyy vaan varovasti ja kärsivällisesti jatkaa vauhkoontuneen eläimen kesyttämistä. Tosiaan ajattele esim. katukissoja ja koiria jotka on puoliksi päässeet villiintymään ja vauhkoontuu, kun niille yrittää tarjota ruokaa silittämisestä puhumattakaan. Mutta kun kärsivällisesti etenee, ne suostuu eka syömään ja sitten niitä saa jo silittää. Älä lannistu, jos tää ihminen on sulle tärkee. Sitä vaan pelottaa.
On tärkeä. Ja varmaan pelottaa.
Mutta en ole ihan varma että mikä.
Joten annan olla rauhassa nyt. En edes lähesty nyt.
Minulla alkoi tuo korostumaan, kun minua kehuttiin maasta taivaaseen edellisessä suhdeyritelmässä, mutta jälkeenpäin jäi sellainen tunne että se oli pelkkää valetta ja mielistelyä vain että toinen pääsisi omaan päämääräänsä. Sen jälkeen lähinnä ärsyttänyt jos joku kehuu ja mieluummin jättäisin kehut kuulematta.
Jos hän tunnistaa valon enkeliksi naamioituneen paholaisen, joka esittää kivaa, vain jotta pääsee lähelle pahaa tekemään. Psykopaatit valmistelee temppuja huolella.
Muuten, miksi haluat että hän toimisi niinkuin sinä haluat? Jätä hänet rauhaan.
Huono itsetunto, pelkää että kukaan ei oikeasti tykkää. 4 kuvasi asian tosi hyvin, itsellä samanlaisia ongelmia mutta ei ehkä enää niin pahoja kun ikää on tullut.
Vierailija kirjoitti:
Jos hän tunnistaa valon enkeliksi naamioituneen paholaisen, joka esittää kivaa, vain jotta pääsee lähelle pahaa tekemään. Psykopaatit valmistelee temppuja huolella.
Enhän halua. Kyllä saa olla negatiivinen ja ilkeä ihminen jos tuollaista edes muista miettii.
Ehkä hän ei usko, että pitämisen julistus olisi aitoa. Vaikea tietysti sanoa, mutta toivottavasti asian kokenut vastaa kysymykseesi itse.
Vierailija kirjoitti:
Minulla alkoi tuo korostumaan, kun minua kehuttiin maasta taivaaseen edellisessä suhdeyritelmässä, mutta jälkeenpäin jäi sellainen tunne että se oli pelkkää valetta ja mielistelyä vain että toinen pääsisi omaan päämääräänsä. Sen jälkeen lähinnä ärsyttänyt jos joku kehuu ja mieluummin jättäisin kehut kuulematta.
No joo. Kehuin ja hänkin kehui. Ja itselläni on muuten tuo sama, en oikein tykkää kehuista.
Mutta en anna sen tunteen vaikuttaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enhän halua. Kyllä saa olla negatiivinen ja ilkeä ihminen jos tuollaista edes muista miettii.
Negatiivinen ja ilkeä tai sitten tässäkin on kyseessä sellainen, joka pelkää niin lujaa sitä, että ihmiset aina huijaa, joten päättää jo etukäteen ajatella niin, ei tarvitse sitten jälkikäteen pettyä. On tää surullista. Sinä joka puhut psykopaateista: ei kaikki ihmiset halua pahaa, eikää muista tykkääminen ole kivan esittämistä vaan aitoa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on itselläni masennusta ja muuta, olen äärimmäisen tunteellinen ihminen ja siksi nytkin mietin etten vaan ketään loukkaa.
En mikään psykopaatti!
Ap
Ihminen jota on satutettu ja jonka luottamus on petetty liian monta kertaa. Hän suojautuu seuraavalta pettymykseltä jonka olettaa ihmisten taas auheuttavan.
Luottamuspula. Kaikkia ihmisiä ei vain voi laskea lähelle, kun he lörpöttävät kaikki asiat eteenpäin ja usein vielä lisähöystettynä. Jopa niin, että se vahingoittaa ko. henkilöä.
Ja sitten joillakin on niin laaja ystävä- ja tuttavapiiri, ettei siinä ole vain tilaa ja aikaa.
Usein kun kehuin eksääni, hän vastasi siihen, että "olet sekaisin". Hänen oli vaikea luottaa, että kehuni tulivat sydämestäni. Ehkä jotain itsetunto-ongelmaa?
M44
Luottamusvaje.