Olenko ainoa, jota ahdista jokin joka päivä? Eri asia välillä vain
Eli joka päivä tapahtuu jotain ahdistavaa. Tai sotten ahdistaa vain joku unohtunut lasku tai hoitamaton asia, joka yhtäkkiä muistuu mieleen. Tai ensi viikon asiat. Elämässäni on tapahtunut ihan oikeita isoja ahdistavia asioita montakin, mutta niiden lisäksi myös tuollaiset vaihtelevat pikkuasiat ahdistaa enemmän tai vähemmän joka päivä. Ainoa hetki kun mikään ei ahdista on kun menen metsään kävelylle, mutta en ehdi siellä olla koko ajan tietenkään.
Kommentit (14)
Kävele siellä metsässä aina vain enemmän. Ainoa, mikä auttaa.
Et ole ainoa. Iltaa kohti ahdistus vain kasvaa, enkä saa mitään hoidettua, vaikka pitäisi (verokortista lähtien). Mahtava loppuelämä tiedossa.
Vierailija kirjoitti:
Et ole ainoa. Iltaa kohti ahdistus vain kasvaa, enkä saa mitään hoidettua, vaikka pitäisi (verokortista lähtien). Mahtava loppuelämä tiedossa.
En saa minäkään hoidettua, koska ahdistaa. Tilillä on rahaa, mutta en saa laskuja maksettua, koska ne laskut tai se maksaminen ahdistaa. En edes tiedä miksi, minulla on aina ollut parin tonnin puskuri tilillä eikä koskaan ole ollut pahaa rahapulaa. Ap
Vähän samanlaista. Olen tullut siihen tulokseen, että keho on stressaantunut ja käy niin kierroksilla, että mieli etsimällä etsii jonkin ahistavan asian selittämään kehon kokemaa uhkaa. Vähän olen onneksi oppinut rauhoittumaan. Tsemppiä ap:lle!
Vierailija kirjoitti:
En voi, nyt jo kävelen siellä melkein joka päivä ainakin vähän. Olen perheen äiti, jolla ei aika riitä metsään tämän enempää. Ap
Mua ahdistaa eniten aamuyöstä tai aamulla kun herään.Sitte helpottaa useinku nousee ylös
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voi, nyt jo kävelen siellä melkein joka päivä ainakin vähän. Olen perheen äiti, jolla ei aika riitä metsään tämän enempää. Ap
Oih, sinulla on lapsia! Leiki ja laula ja piirtele niiden kanssa. Sitä ei voita mikään. Elämäntarkoitus!
Vierailija kirjoitti:
Vähän samanlaista. Olen tullut siihen tulokseen, että keho on stressaantunut ja käy niin kierroksilla, että mieli etsimällä etsii jonkin ahistavan asian selittämään kehon kokemaa uhkaa. Vähän olen onneksi oppinut rauhoittumaan. Tsemppiä ap:lle!
Kiitos tsempistä! Jotain tuollaista saattaa olla kyllä. Saatan ahdustua vaikka siitäkin kun huomaan, että kynsi meinaa kasvaa sisäänpäin ja yhtäkkiä mieleni täyttyy uhkakuvista miten se muuttuu sairaalahoitoa vaativaksi kriisiksi, murehdin miten lapset silloin pärjää jne. Vaikka tiedän tietämisen tasolla, että kyseessä on pikkujuttu vain, mutta keho ja mieli kokee sen pahaksi uhkatilanteeksi. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oih, sinulla on lapsia! Leiki ja laula ja piirtele niiden kanssa. Sitä ei voita mikään. Elämäntarkoitus!
Leikin ja piirtelen heidän kanssaan paljon, ja se onkin ihan parasta. Silti mielessä taustalla oloa samalla nakertaa ahdistus jostain, kai mistä vain. Ap
Mua ahdistaa joka päivä. Aloitin mielialalääkityksen juuri siksi. Vanhemmat jo vanhoja enkä voi pitkän välimatkan takia auttaa. Oma koti on remonttia vailla muttei ole varaa tehdä mitään.
Kuulostaa yleistyneeltä ahdistuneisuushäiriöltä. Hae apua mieluummin pian kuin vuosien päästä.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa yleistyneeltä ahdistuneisuushäiriöltä. Hae apua mieluummin pian kuin vuosien päästä.
Minulla on ahdistusdiagnoosi, mutta ei tuota mknkä kirjoitit. Olen minä käynyt lääkärillä ja psykologilla monta kertaa, ovat olleet hyviä käyntejä ja hyviä keskusteluja, mutta ahdistus ei ole vähentynyt. Kolme vuotta psykoterapiassakin joskus kauan sitten olin, eipä silläkään ollut vaikutusta. Ap
Vierailija kirjoitti:
"Yleistynyt ahdistuneisuushäiriö", mikä ihmeen diagnoosi sekin on?
Vai lääkärien laiskuutta?
Ihmisen elämässä laajemmin katsottuna voi muodostua ahdistavia olotiloja täysin luonnollisesti. Jostakin ne alkavat ja jokin ne laukaisee päälle. Ja myös pois päältä. Kehomme mukautuu ja sopeutuu uusiin tilanteisiin ja muuttuu jatkuvasti.
Neurologisessa toiminnassa tapahtuu muutoksia. Se on yksi syy sille, että muutokset parempaan oloon voivat olla hitaita. Aivojen pitää sopeutua uuteen ja muuttaa toimintaansa.
Ulkoinen ympäristömme vaikuttaa meihin. Ja aivoihimme. On monia pieniä osasia elämässä, jotka muuttuvat tai joita voi muuttaa. Yhdessä ne kaikki pienet asiat vaikuttavat paljon.
Unohdin tähän lisätä, että joka päivä ahdistaa myös maailmantilanne. Se ei ahdistanut vielä neljä vuotta sitten, mutta nyttemmin sekin joka päivä. Ap