Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä vaivaa sellaista henkilöä joka suhtautuu negatiivisesti siihen että hänestä pidetään?

Vierailija
23.12.2021 |

Jos oletetaan että ongelma on hänelle yleinen. Ei päästä lähelle, piikittelee ym.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ihminen saattaa kuvitella että kertoessani pitäväni hänestä ja tietynlainen hymiö. Se hymiö tarkoittikin jotain muuta sanoinkin koko asian ilkeyttäni.

Yritän ymmärtää, mutta tämä loukkaa myös minua. Kuormitun helposti ja joudun miettimään mitä jaksan ja mitä en.

Myöhemmin asia kyllä käytiin läpi ja vakuutin että kaiken sanomani voi ottaa vain hyvällä. Mutta sitten se taas alkaa. Hän on kuitenkin vakuuttanut pitävänsä minusta ja osaakin olla myös ihana.

En ole pitkään aikaan ollut yhtä hämmentynyt.

ap

Vierailija
22/29 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antinarsismi

Vierailija
24/29 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antinarsismi

Mitä tämä tarkoittaa?

Vierailija
25/29 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottamuspula on minunkin veikkaukseni. On todennäköisesti kohdannut liian monta sellaista ihmistä, jotka ovat alussa ylistäneet ja olleet mielin kielin mutta pikku hiljaa alkaneet kritisoida ja tiputtaa vaivihkaa jalustalta. Yleensä näillä kehujilla on joku tietty mielikuva toisesta luotuna tai tarve projisoida omia ei-haluttuja puoliaan. Suuttuvat sitten herkästi, kun toinen onkin oma yksilöllinen itsensä eikä mikään tuunausprojekti. Itselleni osui useampi tällainen "ystävä" kohdalle nuorena ja olen nyt lähemmäs nelikymppisenä edelleen hiukan varuillani, jos joku ei-niin-tuttu näyttää tykkäämisensä hyvin avoimesti. Suoranaisen negatiivisesti en suhtaudu mutta en myöskään anna kehujen ns. nousta päähän ja vähän säännöstelen sitä, mitä itsestäni kerron ja missä tilanteissa.

Vierailija
26/29 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä on kokemus ihmisistä jotka pettävät.

Joten luottamuspula.

Ei halua tulla loukatuksi taas.

Vierailija
27/29 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luottamuspula on minunkin veikkaukseni. On todennäköisesti kohdannut liian monta sellaista ihmistä, jotka ovat alussa ylistäneet ja olleet mielin kielin mutta pikku hiljaa alkaneet kritisoida ja tiputtaa vaivihkaa jalustalta. Yleensä näillä kehujilla on joku tietty mielikuva toisesta luotuna tai tarve projisoida omia ei-haluttuja puoliaan. Suuttuvat sitten herkästi, kun toinen onkin oma yksilöllinen itsensä eikä mikään tuunausprojekti. Itselleni osui useampi tällainen "ystävä" kohdalle nuorena ja olen nyt lähemmäs nelikymppisenä edelleen hiukan varuillani, jos joku ei-niin-tuttu näyttää tykkäämisensä hyvin avoimesti. Suoranaisen negatiivisesti en suhtaudu mutta en myöskään anna kehujen ns. nousta päähän ja vähän säännöstelen sitä, mitä itsestäni kerron ja missä tilanteissa.

Sinänsä erikoista että tämä ihminen pyrkii nostamaan minua jalustalle ja minä pyrin näyttämään että olen vain ihan tavallinen ihminen.

Mutta kai hän sitten voisi kuvitella että muutkin tekee näin. Tykkää ja kehuu, tarkoittamatta yhtään mitään. Mikä saa miettimään tarkoittaako hän itse mitä sanoo.

Minä kyllä tarkoitan!

Ap

Vierailija
28/29 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinänsä erikoista että tämä ihminen pyrkii nostamaan minua jalustalle ja minä pyrin näyttämään että olen vain ihan tavallinen ihminen.

Mutta kai hän sitten voisi kuvitella että muutkin tekee näin. Tykkää ja kehuu, tarkoittamatta yhtään mitään. Mikä saa miettimään tarkoittaako hän itse mitä sanoo.

Minä kyllä tarkoitan!

Ap

Varmasti tarkoitatkin mutta hän ei jostain syystä pysty uskomaan tai halua uskoa sitä. Et voi muuttaa väkisin hänen ajatusmallejaan ja suhtautumistaan, sen on lähdettävä hänestä itsestään. On ehkä parasta, että jätät hänet nyt hetkeksi rauhaan tykkäämisen osoituksilta. Liika yrittäminen voi ajaa hänet entistä tiukemmin puolustuskannalle ja kuvittelemaan, että sinulla on oikeasti jotain taka-ajatuksia hänen suhteensa.

Vierailija
29/29 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kyllä tarkoitan!

Ap

Varmasti tarkoitatkin mutta hän ei jostain syystä pysty uskomaan tai halua uskoa sitä. Et voi muuttaa väkisin hänen ajatusmallejaan ja suhtautumistaan, sen on lähdettävä hänestä itsestään. On ehkä parasta, että jätät hänet nyt hetkeksi rauhaan tykkäämisen osoituksilta. Liika yrittäminen voi ajaa hänet entistä tiukemmin puolustuskannalle ja kuvittelemaan, että sinulla on oikeasti jotain taka-ajatuksia hänen suhteensa.

Kiitos!, juu näin olen tehnytkin. Annan hänen nyt olla.