Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko blogaajilla muuta elämää?

Vierailija
07.04.2015 |

Kaksi pientä lasta pienellä ikäerolla, ansiotyö, ja silti blogi päivittyy jatkuvasti. Tekstit eivät edes ole lyhyitä.

Onkohan tuo enää kivaa vai onko se jo pakkomielteistä? Voiko blogaajalle käydä niin, että kun saa suosiota, niin sen jälkeen tulee pakkopäivittämisen tarve?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 12:18"]Kaksi pientä lasta pienellä ikäerolla, ansiotyö, ja silti blogi päivittyy jatkuvasti. Tekstit eivät edes ole lyhyitä.

Onkohan tuo enää kivaa vai onko se jo pakkomielteistä? Voiko blogaajalle käydä niin, että kun saa suosiota, niin sen jälkeen tulee pakkopäivittämisen tarve?
[/quote]

Ketä tarkoitat??

Vierailija
2/25 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muu elämä on se, mitä blogataan. Sellainen, joka itse ei ehdi/osaa ajankäyttöään järjestää niin, että ehtisi, ruikuttaa turhaan. Ei se ole sinulta pois, jos joku toinen saa aikansa riittämään myös "muistiinpanoihin".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Coco sweet dreams?

Vierailija
4/25 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ihmetyttää myös, 8 tunnin työpäivä ja joka päivä kirjoittaa blogia, ottaa asukuvia... Miten ehtii käymään kaupassa, olemaan perheen kanssa. Eikö postauksienkin tekemiseen mene vielä aikaa 1-3h?

Vierailija
5/25 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 12:30"]

Mua ihmetyttää myös, 8 tunnin työpäivä ja joka päivä kirjoittaa blogia, ottaa asukuvia... Miten ehtii käymään kaupassa, olemaan perheen kanssa. Eikö postauksienkin tekemiseen mene vielä aikaa 1-3h?

[/quote] Minulla menee noin 10-20 minuuttia päivässä. Työpäivä 8-9 h, harrastuksia, lapsia, lasten harrastuksia, ystäviä, kokkausta, sisustamista, käsitöitä, puutarhaa jne. Ei ongelmaa. Jollekin toiselle jo lapsi ja työpäivä on "liikaa". Ihmiset ovat erilaisia.

Vierailija
6/25 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 12:32"][quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 12:30"]

[/quote] Minulla menee noin 10-20 minuuttia päivässä. Työpäivä 8-9 h, harrastuksia, lapsia, lasten harrastuksia, ystäviä, kokkausta, sisustamista, käsitöitä, puutarhaa jne. Ei ongelmaa. Jollekin toiselle jo lapsi ja työpäivä on "liikaa". Ihmiset ovat erilaisia.
[/quote]

Sinulla ei varmaan ole tunnettua blogia? Ammatti bloggaajat käyttävät jopa tunteja kuvien muokkaamiseen.

Vierailija
7/25 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmasti mene tunteja kuvien muokkaamiseen, ainakin voileivällä on kehno kuvanlaatu.

Vierailija
8/25 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 12:34"]

Sinulla ei varmaan ole tunnettua blogia? Ammatti bloggaajat käyttävät jopa tunteja kuvien muokkaamiseen.

[/quote] Ammattibloggaajalle bloggaus on ammatti, ei jotain mitä tehdään töiden jälkeen.

Vierailija
9/25 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 12:44"][quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 12:34"]

[/quote] Ammattibloggaajalle bloggaus on ammatti, ei jotain mitä tehdään töiden jälkeen.
[/quote]

Eikä ammattibloggaaja käy missään muissa töissä, blogi on se työ!

Vierailija
10/25 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 12:18"]
[/quote]

Ihan varmasti käy noin tietyn rajan jälkeen. Jos et päivitä, ei ole lukijoita eikä klikkejä joilla saadaan yhteistöitä.

Vierailija
11/25 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin yhdellä bloggajalla ei ole muuta elämää kuin blogi. Unohtaa lapsensakin sen vuoksi. Pakko joka päivä saada uutta blogiinsa ja koska blogi käsittelee käsitöitä niin joka päivähän hän keskittyy niihin. Pakonomainen tarve saada uutta joka päivä, sairasta.

Vierailija
12/25 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 12:28"]

Coco sweet dreams?

[/quote]

Tässä blogissa tekstit ovat kyllä lyhyitä, ja itse ainakin saan blogista sen käsityksen, että Henna elää sellaista elämää kun muutenkin eläisi, kunhan vaan taltioi sitä sitten blogiin (samalla tavalla kuin joku taltioisi päiväkirjaan tai vaikka kirjekaverille). Mulle ei ainakaan tule vaikutelmaa, että Henna tekisi jotain vain siksi, että saa siitä blogimatskua, tai jotenkin laiminlöisi lapsiansa tai elämäänsä blogin takia.

Eiköhän bloggaaminen ole harrastus siinä missä muutkin. Joku käy vaikka harrastamassa monta kertaa viikossa, eikä kukaan ihmettele, että lapset on laiminlyöty.

Vierailija
13/25 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

butimahumannotasandwich Iina

Vierailija
14/25 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä ääneen saa sanoa

Vierailija
15/25 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 12:28"]Coco sweet dreams?
[/quote]

Miten tämä onkin mennyt todella tylsäksi?

Vierailija
16/25 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 18:29"][quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 13:09"]Ainakin yhdellä bloggajalla ei ole muuta elämää kuin blogi. Unohtaa lapsensakin sen vuoksi. Pakko joka päivä saada uutta blogiinsa ja koska blogi käsittelee käsitöitä niin joka päivähän hän keskittyy niihin. Pakonomainen tarve saada uutta joka päivä, sairasta.
[/quote]
Ja mikä blogi kyseessä?
[/quote]
Heh, taitaa olla villa nanna.

Vierailija
17/25 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti voi käydä niin, että blogista tulee pakkopullaa ja koska on suosittu, on vain pakko päivittää tietyssä tahdissa, jolloin oma elämä ehkä kärsii.

Mutta pakko myös sanoa, että jotkut ihmiset vaan ovat aikaansaavampia kuin toiset. Itse olen introvertti, ja huomaan, että tarvitsen tosi paljon aikaa ihan latautumiseen ja rentoutumiseen työpäivän jälkeen, enkä heti jaksaisi keskittyä sen kummempaan (muuta kuin lasten kanssa olemiseen ja ruuan laittoon). Harrastamassa en käy kuin yhtenä iltana viikossa, muuten olen perheen kanssa ja tehdään jotain yhdessä. Jos mulla on kamalasti ohjelmaa, stressaannun ja ahdistun. Jotkut ihmiset eivät kuitenkaan ole tällaisia, ja mullakin on kaveri, joka samaan aikaan tekee kolmea osa-aikatyötä, opiskelee, treenaa yhtä lajia lähes ammattilaistasolla ja sen lisäksi vielä harrastaa useampaa eri juttua. Tällaiset ihmiset varmasti pystyvät yhdistämään suositun ja tiheästi päivittyvän blogin normaaliin perhe- ja työelämään.

Vierailija
18/25 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mullakaan mene blogiin tolkuttomasti aikaa. En päivitä joka päivä ja pyrin siihen, että kirjoitan kun lapset ovat nukkumassa. Joku toinen makaisi sohvalla sen ajan.

Vierailija
19/25 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bloggaajana voin valottaa.

Mulla on ollut päivätyö jossa sai kirjoittaa blogia. Päivystysluonteista ja tietyt rutiinit päälle joka päivä. Työnantajalle sama mitä tekee sen 8 h kunhan nuo hoidetaan. Osa teki esim. käsitöitä. Joillain voi olla tällainen työ.

Mitä en tee paljon ja säästyy aikaa on siivoaminen, ja ruokaa laitan harvoin. Televisiota en katso yhtään, säästää paljon aikaa. Tapaan kavereita harvoin, he ovat kiireisiä. Omat muut harrastukset lasten harrastusten aikaan.

Kun on vapaata kirjoitan blogiin valmiiksi luonnoksia joita julkaisen myöhemmin.

Iso osa blogeista päivittyy illalla, kun joku katsoo televisiota, bloggaaja bloggaa.

Vierailija
20/25 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iina

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi