Muita, joilla on ihan stressitön joulu?
Olen tilannut kaikki lahjat kotiovelle toimitettuna (Budbee). Ruuat myös: osa tulee suoraan kotiovelle Citymarketista (mukaanlukien herkkutiskin annokset ja sushit) ja muutama rasia ravintolasta noudettua klassista jouluruokaa valmiina. Siivooja kävi äsken, pesi saunankin. Olen tänään töiden jälkeen vain rentoutunut hyvän kirjan kanssa. Huomenna kaikki vain uunin kautta pöytään. Eikä tippaakaan eineksiä. Wolt toi joulukuusen kotiin! Viinit haettiin viikko sitten. Elämästä voi tehdä helppoa tai vaikeaa 😊
Sanokaa, etten ole ainoa tällä palstalla joka ei ole stressaantunut ja uuvuksissa?
Kommentit (53)
En ymmärrä joulustressiä. Teen itse sen verran kuin on hauskaa, loput valmiina tai jätän kokonaan pois.
Tänä vuonna kaikki ruoka on ostettu tai tilattu valmiina, vähän vain tuunailen huomenna laatikoita ja teen uuniriisipuuron ja kevyen salaatin. Siivoojaa ei ole, siivoilen kevyesti saman kuin muutenkin. Lahjat mietittiin ja ostettiin hyvissä ajoin etukäteen.
Meillä on täysin stressitön joulu. Kokkaan ympäri vuoden itse, ja tähän aikaan pidän taukoa siitä. Ne vähäiset jouluruoat, jotka syödään, on ostettu valmiina, uunissa on vain peuranpaisti anopille vietäväksi. Huomenna on vapaapäivä, sauna lämpiää ja mieli on hyvä, lämmin ja hellä. :) Ollaan jo kaksin, ja lahjat vaihdettu kalliimpiin ja tarpeellisiin ostoksiin aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat miniältä. Kyllä huvittaa sen joulupöytään istua, kun kaikki on hankkinut valmiina. Mitä se sellainen on? Itse olen aina tehnyt itse, kuorinut, pilkkonut, keittänyt, soseuttanut paistanut, imeltänyt. Suoraan sanottuna sylettää toisten tavat, epäsuomalaista. Siivooja, naurettavaa.
Minulla on samanlainen laiska miniä, joka ei halua valmistaa perheelleen kunnon joulua! Ei edes saunaa pese jouluksi, ikkunoista puhumattakaan. Kaikki ruuat hommataan valmiina ja kinkkua ei hankita ollenkaan. Sanoinkin pojalleni, että voi tulla meille joulupöytään. Meillä on kaikki itse tehtyä ja perinteistä. Mutta ei poika kuulema halua tulla, miniä varmaan kieltänyt tulemasta.
On stressitöntä. Laatikot tein jo viime viikolla pakkaseen. Kaupassa kävin tiistaina aamulla, kun oli vapaata. Koko joulu menee töissä ja mies (+lapsi) hoitaa ruuat pöytään huomenna, kun pääsen töistä klo 14. Sitten syödään, saunotaan ja ollaan vaan ja joulupäivänä ja tapanina iltavuoroon. Ehkä menevät lauantaina käymään miehen äidin luona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat miniältä. Kyllä huvittaa sen joulupöytään istua, kun kaikki on hankkinut valmiina. Mitä se sellainen on? Itse olen aina tehnyt itse, kuorinut, pilkkonut, keittänyt, soseuttanut paistanut, imeltänyt. Suoraan sanottuna sylettää toisten tavat, epäsuomalaista. Siivooja, naurettavaa.
Minulla on samanlainen laiska miniä, joka ei halua valmistaa perheelleen kunnon joulua! Ei edes saunaa pese jouluksi, ikkunoista puhumattakaan. Kaikki ruuat hommataan valmiina ja kinkkua ei hankita ollenkaan. Sanoinkin pojalleni, että voi tulla meille joulupöytään. Meillä on kaikki itse tehtyä ja perinteistä. Mutta ei poika kuulema halua tulla, miniä varmaan kieltänyt tulemasta.
Varmaan joo kielsi, tuossa asenteessahan ei ole mitään vikaa, siis haukkua muita. Sellainen joulu siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisit kehoittanut sitä poikaasi pesemään saunan ja ikkunat jouluksi.
Vierailija kirjoitti:
Laiskojen ketju.
Laiskuus on hyve 😁
Vierailija kirjoitti:
Huh. Mikset ole opettanut poikaasi tekemään?
Miksi stressata kun se joulu tulee joka tapauksessa? Valmiit laatikot, kinkut kaupasta ym niin pääsee helpommalla.
Stressitöntä täälläkin.
Lapset flunssassa, joten sukuloimaan ei mennä tänä jouluna. Itsellä alkuraskaus menossa, joten jouluruokaa ei syödä, sitä hajua en nyt siedä. Ensimmäiset lahjat avasivat jo tänä aamuna, kun itsellä kesti selvitä aamuphoinvoinnista ja samalla tavalla taidetaan mennä koko joulu, että joka päivä avaavat yhdet lahjat joita sitten tutkivat minun selvitessä aamuista.
Luistelemassa ja pulkkailemaan käytiin tänään ja varmaan käydään joka päivä. Perussiivouksettehty, ei sen isompaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huh. Mikset ole opettanut poikaasi tekemään?
Niin! Ei ole kovin mukava joulu pojalla, kun varmaan miniäkin haukkuu huonoksi mieheksi. Ja äiti minää ja miniä poikaa jne. No saapa poika hyvän kuvan mitä se miehenä elo on.
Vierailija kirjoitti:
Stressitöntä on! Olen työtön eikä rahaa ole hirveästi, mutta ihan riittävästi, ja aikaa sitäkin enemmän. En tykkää kuitenkaan kokata, joten laatikot yms. valmiina. Tänään tai yöllä käyn vielä kaupassa vähän jotain ostelemassa, toivottavasti löytyy ne mitä puuttuu, mutta ilmankin pärjää. Olen nyt joulukuussa innostunut siivoamaan aika paljon, yhden ihan kunnon siivouspäivänkin pidin alkukuusta. Tänään ehkä vielä vähän imuroin ja pesen pikaohjelmalla pyykkiä, jos huvittaa.
Lahjan tilasin puolisolleni, mutta ei ehdi jouluksi, kuten ei hänenkään lahjansa minulle kuulemma. Sisarusteni kanssa hankittiin vanhemmillemme lahjat, sisko tilasi ja haki ne, koska asuu lähimpänä ja on siis ainut joka tapaa vanhempamme jouluna. Itse en liikahda Helsingistä minnekään. Kiva kun luntakin tuli!
Kuulostaa hyvältä, rauhalliselta ja mukavalta joululta.
Ei ole tarvinnut ostaa mitään lahjoja tai jouluruokia tai kuusta. Normipäivää stressittömämpää kun ei tarvitse käydä töissäkään.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei vietetä joulua, eikä ole stressiäkään.
Jouluvaloja sinne tänne, ei sotkut näy. Nyt koko perhe lojuu kuka missäkin suklaata ja muuta hyvää käden ulottuvilla. Ruoat tilasin valmiina. Ei stressiä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä rikkaita te olette?
Bruttotulot 2700 €. Helposti riittää kerran vuodessa laittaa 200€ siihen että saa kaiken kotiin ja siivoukset
Vierailija kirjoitti:
Pannaan paremmaksi: meille tuli viinitkin Espanjasta kuriirilla suoraan kotiin. ❤️ Ihanaa joulua!
Ja mä tilasin Woltilla suurimman osan joululahjoista 😂. Täällä asuinmaassani ne kun käy kaupassakin sun puolesta :).
Niinhän se on. Kun koti on aina perussiisti, niin siivottavaa ei juuri ole. Ruokien tekemisestä voi tehdä oman mukavan yhteisen ohjelmanumeron ja rutiineista voi luopua. Lahjoja meillä ei enää oikeastaan ole, sillä lapset ovat jo isoja ja ostamme tarvittavaa sen mukaan kuin tarvii.