Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, joilla on ihan stressitön joulu?

Vierailija
23.12.2021 |

Olen tilannut kaikki lahjat kotiovelle toimitettuna (Budbee). Ruuat myös: osa tulee suoraan kotiovelle Citymarketista (mukaanlukien herkkutiskin annokset ja sushit) ja muutama rasia ravintolasta noudettua klassista jouluruokaa valmiina. Siivooja kävi äsken, pesi saunankin. Olen tänään töiden jälkeen vain rentoutunut hyvän kirjan kanssa. Huomenna kaikki vain uunin kautta pöytään. Eikä tippaakaan eineksiä. Wolt toi joulukuusen kotiin! Viinit haettiin viikko sitten. Elämästä voi tehdä helppoa tai vaikeaa 😊

Sanokaa, etten ole ainoa tällä palstalla joka ei ole stressaantunut ja uuvuksissa?

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainut! Meillä noudatetaan samaa kaavaa. Ruuat saa tosi edullisesti kotiin tuotuna ja siivooja on ihan ehdoton jos tahtoo jouluksi puunatun kodin. Missään kaupoissa ja marketeissa en juokse. Kuusi tuotiin meillekin kotiin asti toimitettuna. Hyvää joulua!

Vierailija
2/53 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on yksi ihana ravintola, josta saa tilata joulumenun kotiin. Ollaan hyödynnetty sitä jo useampana jouluna. Jouluna en minäkään stressaavaan tilaan kaiken. Palaan töihin tammikuussa hyvin levänneenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Toki olen lahjat ostanut ja itse tehnyt laatikot ym ja leiponut koska tykkään siitä puuhastelusta.

Tämän viikon olen ollut lomalla ja lähinnä ollut sohvalla viltin alla joululeffoja katsellen ja konvehteja napsien 😊 Villasukkaa tehnyt välillä.

Tänään siivottiin sen verran että imuroitiin ja vietiin matot ulos. Ja siellä ne on edelleen 🤣

En kestä yhtään joulumarttyyriä enää elämässäni, joten mies ja lapset käyvät kai lauantaina anopin luona kuuntelemassa kuinka väsynyt hän on passaamaan muita.

Vierailija
4/53 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihanalta!

Vierailija
5/53 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenkään tuhlata noin. Itse tehden tulee paras. Vielä kun joku arvostaisi sitä että yksi repii itsensä jouluna,,,, edes oma perhe!

Vierailija
6/53 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei vietetä joulua, eikä ole stressiäkään. 

Vierailija
7/53 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään stressiä. Ei tosin hirveästi iloakaan kun vietän päihteetöntä joulua.

Vierailija
8/53 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin itselle ihan muistiin ensi joulua varten. Siis ihan omaa tyhmyyttäni, en ole edes ajatellut että voisi tilata siivoojan, ja kuusen Woltilla. Ens vuonna sitten varmasti!

Vierailija
9/53 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tulisi mieleenkään tuhlata noin. Itse tehden tulee paras. Vielä kun joku arvostaisi sitä että yksi repii itsensä jouluna,,,, edes oma perhe!

Hyi, miten passiivis-aggressiivinen kommentti.

Vierailija
10/53 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten muka on tuhlattu? Keskituloiselle ihan hiluja moiset.

Toinen kysymys: miksi revit itsesi jouluna jos sitä ei arvosteta?

Vierailija
11/53 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä kun hankit ilopojan/-tytön seuraksi niin avot

Vierailija
12/53 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule stressiä, kun ei joulua mitenkään tee. Sieltä se tulee ihan tekemättäkin ja kun asuu yksin, eipä tarvitse ajatella mitään ihmeempiä.

Vierailija
13/53 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat miniältä. Kyllä huvittaa sen joulupöytään istua, kun kaikki on hankkinut valmiina. Mitä se sellainen on? Itse olen aina tehnyt itse, kuorinut, pilkkonut, keittänyt, soseuttanut paistanut, imeltänyt. Suoraan sanottuna sylettää toisten tavat, epäsuomalaista. Siivooja, naurettavaa.

Vierailija
14/53 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pannaan paremmaksi: meille tuli viinitkin Espanjasta kuriirilla suoraan kotiin. ❤️ Ihanaa joulua!

Vierailija
15/53 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressitöntä on! Olen työtön eikä rahaa ole hirveästi, mutta ihan riittävästi, ja aikaa sitäkin enemmän. En tykkää kuitenkaan kokata, joten laatikot yms. valmiina. Tänään tai yöllä käyn vielä kaupassa vähän jotain ostelemassa, toivottavasti löytyy ne mitä puuttuu, mutta ilmankin pärjää. Olen nyt joulukuussa innostunut siivoamaan aika paljon, yhden ihan kunnon siivouspäivänkin pidin alkukuusta. Tänään ehkä vielä vähän imuroin ja pesen pikaohjelmalla pyykkiä, jos huvittaa.

Lahjan tilasin puolisolleni, mutta ei ehdi jouluksi, kuten ei hänenkään lahjansa minulle kuulemma. Sisarusteni kanssa hankittiin vanhemmillemme lahjat, sisko tilasi ja haki ne, koska asuu lähimpänä ja on siis ainut joka tapaa vanhempamme jouluna. Itse en liikahda Helsingistä minnekään. Kiva kun luntakin tuli!

Vierailija
16/53 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole stressiä vaikka olenkin tehnyt ruoat itse, siivonnut ja lahjat hankkinut kaupasta. Ihanaa, stressitöntä aikaa. Mukava puuhastella rauhassa.

Vierailija
17/53 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uhriutuminen on sinun leipälajisi. Miksi edes viettävät joulua kanssasi, koska se tietää negatiivista ilmapiiriä. Sinä olet päättänyt raataa. Onko joulumaa tuttu kappale, kuuntele se.

Vierailija
18/53 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole stressannut joulua enää vuosiin. Olemme lähteneet yleensä lappiin viikoksi tai pariksi joulun aikaan, mutta tänä vuonna päätimme jäädä kotiin.

Lapissa olemme viettäneet tosi ihania jouluja ja ottaneet rennosti upeissa maisemissa. Teinit ovat olleet rinteessä ja me vanhemmat olemme hiihdelleet ja käyneet ehkä jossakin latukahvilassa välillä. Iltasella syömme sitä mitä lähikaupasta löytyy, yleensä jotain hieman erikoisempaa, sitten pelaamme lautapelejä tai korttia ja vain olemme. Joulupäivänä rinteet ovat auennut myöhemmin, joten olemme nukkuneet pitempään ja näin koko loma. Stressistä ei ole tietoakaan ja kaikki ovat hyväntuulisia ja uni on tullut helposti.

Tänä jouluna olemme kotosalla, kuusi on koristeltu jo eilen ja ruuat ovat helppoja hyviä herkkuja. Isoin asia taitaa olla perunoiden kuorinta ja keittäminen, aamulla tietenkin keittelen riisipuuron, mutta se on vain mukavaa puuhaa.

En siis ymmärrä miksi joulua pitäisi stressata, kun omilla tekemisillä sen voi tehdä juuri oman näköiseksi.

Vierailija
19/53 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, täällä yksi.

En muista edes milloin viimeksi olen nauttinut joulun teosta näin.

Hitokseen hyvä mieli.

Vierailija
20/53 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat miniältä. Kyllä huvittaa sen joulupöytään istua, kun kaikki on hankkinut valmiina. Mitä se sellainen on? Itse olen aina tehnyt itse, kuorinut, pilkkonut, keittänyt, soseuttanut paistanut, imeltänyt. Suoraan sanottuna sylettää toisten tavat, epäsuomalaista. Siivooja, naurettavaa.

Unohdit ilmapiirin myrkyttämisen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan