Onko muita, joita ei kiinnosta ns. naisten jutut juurikaan?
En jaksa kiinnostua kampauksista, ripsienpidennyksistä, lastenvaatteilla hifistelystä... En tajua mitään naisten välisen draamailun päälle, moni draama syntyy ilman että edes tajuan miksi. Luin joskus blogeja, enää en jaksa sitäkään, koska nämä bloggaajat jaksavat vuodesta toiseen mietiskellä Nelly-kollaaseja ja kaikkea höpöhöpöä.
Muita?
Kommentit (34)
Mun mielestä nuo eivät ole yleisesti mitään naisten juttuja. Aika harva mun tuttavapiirin nainen on noista kiinnostunut.
Jep, ei vois vähempää kiinnostaa. Teininä jakso kiinnostaa meikit ja vaatteet sun muut, ei enää pätkääkään.
Riippuu vahvasti naisesta ja naisen jutuista. Ne on jotkut aika yksilöllisiäkin.
En innostu noista asioista. Suurimmat tuntemani draamakuningataret ovat olleet miehiä.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 21:09"]
Mun mielestä nuo eivät ole yleisesti mitään naisten juttuja. Aika harva mun tuttavapiirin nainen on noista kiinnostunut.
[/quote]
Totta. Mutta jos ajatellaan toisin päin, eli enemmistö noista asioista kiinnostuneista on naisia. Miehistä nuo asiat kiinnostavat ehkä yhtä prosenttia, eli siinä mielessä nuo ovat naisten juttuja.
En halua kuulostaa ikärasistilta, mutta noitakin aiheita unettavampia ovat 55-60 -ikäisten työkavereiden jutut. Pelkkää kasvia, kukkaa, kahvilatarjontaa, sisustustyynyä, kremppaa ja lääke- ja ruokareseptiä. Zzzzzzzz.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 21:11"]
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 21:09"]
[/quote]
Totta. Mutta jos ajatellaan toisin päin, eli enemmistö noista asioista kiinnostuneista on naisia. Miehistä nuo asiat kiinnostavat ehkä yhtä prosenttia, eli siinä mielessä nuo ovat naisten juttuja.
[/quote]
Mutta silti mua oudoksuttaa, että ilmeisesti jotenkin yleisesti ajatellaan naisten olevan kiinnostuneita noista asioista.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 21:12"]En halua kuulostaa ikärasistilta, mutta noitakin aiheita unettavampia ovat 55-60 -ikäisten työkavereiden jutut. Pelkkää kasvia, kukkaa, kahvilatarjontaa, sisustustyynyä, kremppaa ja lääke- ja ruokareseptiä. Zzzzzzzz.
[/quote]
Mun äiti ei ole tuollainen,mutta itse puhun noista ja olen n 30v. Ihmiset on erilaisia :)
Mua ei kiinnosta: kodin tekstiilit, astiat (siis esim. jonkun astiasarjan kerääminen), siivoaminen, sisustaminen, puutarhanhoito, viherkasvit, lasten merkkivaatteet, leipominen.....Aika monia naisia em. asiat tuntuvat kiinnostavan ja niistä jaksetaan jauhaa kahvitunnilla. Joskus tuntuu, että mulla on miehen aivot, kun naisten jutut ei kiinnosta (sori yleistämisestä...)
Tämä aloitus lähti siitä, että minulla on noin 10 hengen (äiti)kaveriporukka, ja kaikki muut jaksavat hössöttää pukeutumisesta, meikeistä ym. Olen ainoa, jota kiinnostaa kouluttautua, kiinnostaa tiede, politiikka ym. Muut eivät taida oikein seurata edes uutisia. Vastaavanlaisia miehiä en muista tavanneeni. Eikä siinä, mukavia kavereita ovat, mutta onneksi on sitten niitäkin joiden kanssa voi keskustella joskus jostain fiksummastakin. Ap
Mua ei kiinnosta shoppailu. En vaan tajua miten jotkut jaksaa maleksia kaupoissa tuntikausia. Toimin kuin mies, täsmäiskuna hakemaan mitä tarvitsen
Mä tykkään kyllä laittaa itseäni (hiuksia ja meikki), mutta olen kyllä ihan "luomu" siis ei ole teko hiuksia/ripsiä/tissejä/kynsiä tms. Tykkään myös pukeutua näyttävästi juhliin ja rakastan korkokenkiä.
Muista naisten jutuista en ole kiinnostunut. Juuri tuo draaman määrä minuakin ihmetyttää. Ja minua ärsyttää yli kaiken kaikki "10 merkkiä joista tiedät hänen olevan tosissaan kanssasi"-jutut lehdissä ja joka paikassa. Oma vastaukseni on aina: KYSY!! Vaatteistakaan en ole kovin kiinnostunut. Haluan toki pukeutua siististi mutta lähes kaikki vaatteeni ovat H&Mää ynnämuita ja joskus kaverini puhuu että on ostanut jonkun vaatekappaleen niin täytyy myöntää etten edes tiedä puhuuko hän kenties paidasta vai housuista :D En myöskään jaksa lukea blogeja. Kodin sisustuksessa en seuraa uusimpia muoteja vaan mulla on aika oman näköinen asunto.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 21:28"]
Mä tykkään kyllä laittaa itseäni (hiuksia ja meikki), mutta olen kyllä ihan "luomu" siis ei ole teko hiuksia/ripsiä/tissejä/kynsiä tms. Tykkään myös pukeutua näyttävästi juhliin ja rakastan korkokenkiä.
Muista naisten jutuista en ole kiinnostunut. Juuri tuo draaman määrä minuakin ihmetyttää. Ja minua ärsyttää yli kaiken kaikki "10 merkkiä joista tiedät hänen olevan tosissaan kanssasi"-jutut lehdissä ja joka paikassa. Oma vastaukseni on aina: KYSY!! Vaatteistakaan en ole kovin kiinnostunut. Haluan toki pukeutua siististi mutta lähes kaikki vaatteeni ovat H&Mää ynnämuita ja joskus kaverini puhuu että on ostanut jonkun vaatekappaleen niin täytyy myöntää etten edes tiedä puhuuko hän kenties paidasta vai housuista :D En myöskään jaksa lukea blogeja. Kodin sisustuksessa en seuraa uusimpia muoteja vaan mulla on aika oman näköinen asunto.
[/quote]
Draama on kaikkein pahinta, siksi mulla ehkä on niin vähän läheisiä ystäviä kun en vaan jaksa sitä turhanpäiväistä draamailua. Miesten kanssa sosialisointi on siksi paljon helpompaa, ovat jotenkin samalla tavalla palikoita kuin minä.
Minusta tuntuu että "naisten jutut" ei kiinnosta nuoria naisia, jotka kuvittelevat olevansa hyviä jätkiä. Suurin osa kuitenkin meikkaa, sisustaa, ostaa vaatteita itselleen ja lapsilleen. Mitä vanhemmaksi olen tullut sitä suvaitsevaisemmaksi olen tullut "naisten jutuille" vaikka olen käyttänyt viimeiset 10v samaa ryppyrasvaa ja ne kukat, jotka meillä on ovat ovat 90-luvulta ovat vain sattuneet säilymään meidän olosuhteissa.
Nuorempana olin mielestäni myös tuollainen hyvä jätkä ja läheisimmät ystäväni olivat miehiä, joiden kanssa muka pystyi paremmin puhumaan "tärkeistä" asioista, valitettavasti näistä "ystävistä" 100% on osoittunut vuosien varrella miehiksi, jotka kuitenkin pyrkivät vain pöksyihin, vanhimmat "ystävät" ensimmäisen kerran 30v tuttavuuden jälkeen. Eli ainakin ne meikeistä kiinnostuneet naispuoliset ystävät ovat kiinnostuneet olemaan minun kanssani siksi että olen minä ja 100% heistäkin on oppinut puhumaan muustakin kuin niistä meikeistä.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 21:22"]
Mua ei kiinnosta shoppailu. En vaan tajua miten jotkut jaksaa maleksia kaupoissa tuntikausia. Toimin kuin mies, täsmäiskuna hakemaan mitä tarvitsen
[/quote]
Täällä myös sama:). Katson valmiiksi netistä tuotteet, marssin kauppaan ja ostan ja nopeasti ulos. Ja yksin! En kaipaa ystäviä makutuomareiksi. Ystävät kyllä harrastavat tuota shoppailua, mutta ovat jo tottuneet, että minusta eivät saa kaveria:).
[/quote]
Eksän sisaret tuli käymään luonani Helsingissä ja viettivät pelkästään Sokoksessa 6h putkeen!! Luulin, että kyse oli, että he jotenkin halusivat juuri Helsingissä maleksia kaupoissa, mutta ei...Menin vastavuoroisesti heidän luo kyläilemään pienempään kaupunkiin ja ihan sama kaupoissa maleksiminen oli sielläkin vastassa. Ostokset oli tyyliin tuikkualusta ja ripsiväri.
[/quote]
Eksän sisaret tuli käymään luonani Helsingissä ja viettivät pelkästään Sokoksessa 6h putkeen!! Luulin, että kyse oli, että he jotenkin halusivat juuri Helsingissä maleksia kaupoissa, mutta ei...Menin vastavuoroisesti heidän luo kyläilemään pienempään kaupunkiin ja ihan sama kaupoissa maleksiminen oli sielläkin vastassa. Ostokset oli tyyliin tuikkualusta ja ripsiväri.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 01:14"]
Minua kiinnostaa vaatteet (omantyyliset), muttei korkkarien ja merkkilaukkujen kuolaaminen. Käytän itsekin korkokenkiä, mutta en ymmärrä kenkien ihastelua (etenkin rumien kenkien, joissa pinkkiä, leooarditäpliä, rusetteja, kimalletta, jne). Meikeidtä pidän, mutten juttele niistä muiden naisten kanssa (ei kiinnosta uudet hömpötykdet, minulla on jo omat luottotuotteeni). En ymmärrä vauvojen ihastelua (pidän enemmön eläimistä) enkä valtavaa kiljumista, kun joku kertoo raskaus- tai kihlauutisesta (onnittelen totta kai, koska se on kohteliasta). En tykkää häähössötyksestä enkä ole koskaan unelmoinut mistään prisessahäistä. Minua ei liiemmin kiinnosta korut, suklaa, makeat leivonnaiset, romanttiset komediat, naistenlehdet, tyttöjenillat, jne.
[/quote]
Tää kuulostaa kyllä enemmän siltä ettet tunne naisia ja sun naistuntemus tulee usan viihteestä.
En tunne yhtään tuollaista suomalaista naista.
Amerikkalaiset naiset on enemmän tuollaisia kiljujia ja kiinnostuneita esim. häistä, suomalaisista naisista varmaan alle prosentti on tuollaisia.
Oma tuttavapiirini on akateemista, enkä ole koskaan tavannut tuollaista naista (eurooppalaista siis).