Mitä seikkoja ette ymmärrä läheistenne elämässä?
Minun ratkaisuni muuttaa Englantiin brittimiehen kotimaahan on edelleen seikka, jota läheiseni eivät ttunnu ymmärtävän. Minulla on töitä ja miehellä oikein hyväpalkkainen työ, mutta silti ihmetellään että kai se mieskin voisi Suomessa työllistyä vaikka postinjakajaksi.
*
Minua taas ihmetyttää ystäväni perheen raha&ruokajutut. Mies tienaa puolet enemmän, mutta kulut jopa miehen saunakaljoista jaetaan sentilleen tasan. Sen sijaan jos jostai syystä mies ei pidä ruuasta tai vaimo vaikka polttaa pihvit tai vaimon sukulaisia käy kylässä , vaimo hyvittää miehelleen nämä ruokakulut. Ei ole provo. Ystäväni voi minut ttästä tunnistaa, mutta luulin sitä vitsiksi kun ystäväni mies pyysi ruuan päätteeksi ystävältäni 8 euroa: minun ruokakuluni sekä miehen, koska hän ei pitänyt hieman paraneista pihveistä.
Kommentit (6)
Mun läheiset sukulaiset eivät ymmärrä, miksi en koe avioliittoa tarpeelliseksi nykyaikana. Minä en taas ymmärrä niitä, jotka vuosikausia valittavat kamalaa avioliittoa, eivätkä eroa. Tietenkin kaikilla on joskus syytä valittaa, mutta jos se on jatkuvaa. En vaan ymmärrä...
En käsitä mitä veljeni näkee idioottivaimossaan. Pahinta tässä on se, että idioottivaimo aivopesee veljestänikin idioottia.
Minä en ymmärrä läheisissäni tai ylipäätään kenessäkään sellaista uhrautuvan naisen roolia. Kiltisti ollaan kotona, tyydytään siihen että mies tekee sikamaisia juttuja, hoidetaan koti ja lapset mukisematta...ja sitten kun menopaussi tulee, ollaan saatanan kärttyisiä ja kiukkuisia kun oma elämä on jäänyt elämättä, lapset eivät tarvitse äidiltään kuin rahaa eikä miehestäkään ole mitään iloa koska se on edelleen sika.
Nämä kärttyiset keski-ikäiset vihaavat eniten itseään nuorempia naisia, jotka eivät ole tyytyneet uhrin rooliin omassa elämässään.
En ymmärrä vanhempieni kaikessa säästämistä. Se on kuin pakkomielle, tai vähintäänkin intohimoinen harrastus. Juu, tietysti on hyvä elää järkevästi, ostaa ruoka edullisesti ja olla haaskaamatta turhuuksiin mutta... Kun esim. henkilökohtainen hygienia kärsii säästämisvimman takia, niin ei hyvä. Suihkussa käydään ehkä kerta viikkoon, ettei tuhlata vettä. Puhtaita alusvaatteita vaihdetaan päälle ehkä joka kolmas päivä, etteivain tule pyykkiä ja jouduta laittamaan pesukonetta päälle. Jos ruoka ehtii vanheta (siis tällaiset viimeinen käyttöpäivä -tavarat, kuten liha tai leikkeleet), niitä syödään surutta vaikka parikin päivää vanhaa. Sitten ollaan taas vatsataudissa ja ihmetellään. Esimerkkejä olisi vaikka kuinka. Eivätkä ole siis mitään pula-ajan kasvatteja, 50+ kumpikin. Ja tilin saldo muutama satatuhatta euroa. Yksi motiivi pihistelyyn on se, että jää meille lapsille perintöä. No, mua ei haittaa vaikka mun perintöä hassaisivatkin, mieluummin näkisin heidät nauttimassa elämästä, vaikka matkustelemassa.
Vanhempi pariskunta, jolla olisi mahdollista nauttia elämästään ja varallisuuttakin, suorittaa vapaa-aikaansa säntäilemällä heikkopäisenä paikasta toiseen. Kaikki harrastukset ja rentouttavat asiat viedään läpi apinan raivolla, jotta ehditään saman päivän aikana toiselle puolelle maata tekemään jotain muuta. Koskaan ei ole aikaa pysähtyä nauttimaan saavutuksistaan, omituista ja ahdistavaa.
*palaneista. Ap