Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Kuinka vääränä pitäisit tälläistä tekoa?

Vierailija
06.04.2015 |

Arvioi asteikolla 0-10 kuinka väärin henkilö A toimi seuraavassa tilanteessa. 0 on ei väärin ollenkaan ja 10 erittäin väärin.

Henkilö A huomaa naapurin lasten leikkivän pihalla ja tarjoaa heille pähkinöitä jotka hänellä sattui olemaan mukanaan. Yksi naapurin lapsista oli pähkinäallerginen ja hän kuoli syötyään pähkinän. Kuinka väärin A toimi? Oletetaan nyt, että lapset olivat niin pieniä etteivät he osanneet itse kertoa allergioistaan ja A ei ollut tietoinen lapsen pähkinäallergiasta.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jotkut ihmiset kokevat itsensä oikeutetuiksi tarjoamaan tuntemattomille lapsille naposteltavaa? Eikö teille ole opetettu namusedistä ja -tädeistä? Mitä te itse kuvittelette olevanne, kun annatte tuntemattomille lapsille ruokaa suuhun?

Vierailija
22/29 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

10. Minä kysyn aina lasten kavereilta allergiat, ja liian pienille en anna yhtään mitään ilman lasten lupaa. Ajattelematonta ja typerää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 19:58"]10. Minä kysyn aina lasten kavereilta allergiat, ja liian pienille en anna yhtään mitään ilman lasten lupaa. Ajattelematonta ja typerää.
[/quote]

* aikuisten

Vierailija
24/29 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

7. Todella yleinen allergia, eikä toisten lapsille mennä tarjoilemaan mitään ilman vanhempien lupaa. Lisäksi pähkinä on helppo vetää henkeen, että passaa olla pähkinöidentarjoilijalla heimlich hallinnassa. 

Itse suutun jo siitä, jos joku yrittää syöttää koiralleni jotain ilman lupaa, koska
1) syöttäjä saattaa palkita koiraa väärästä asiasta (esim. kerjääminen)
2) koirillakin on ruoka-aineherkkyyksiä ja se olen minä joka päästää koiran yöllä ripulille ja pesee sen paskaa valuvat persekarvat
3) syöttäjä ei välttämättä tiedä mitkä ovat koirille myrkyllisiä ruoka-aineita (suklaa, xylitol, eräät pähkinät, elävä hiiva)
4) syöttäjä saattaa tietämättömyyttään doupata koiraani. Esimerkiksi kofeiini näkyy doupingtesteissä äärimmäisen pieninäkin määrinä ja siitä rapsahtaa kilpailukielto. Lajista riippuen taloudellinen menetys (treeneihin, kilpailuun ilmottautumiseen ja matkoihin käytetty raha) voi olla suuri ja koko kilpailukausi on tietysti kilpailukiellon vuoksi pilalla.
5) koira on minun ja sitä koskevista asioista päätän minä.

Vierailija
25/29 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 19:23"]

Lapset osaavat vaistomaisesti olla syömättä aineita, joille ovat allergisia. Esim. vauva ei suostunut koskaan syömään omenasosetta, vaan puklasi heti pois. Myöhemmin lääkärissä selvisi, että lapsi on pahasti omenalle allerginen ja lääkäri kertoi, että lapsilla on tällainen luonnollinen reaktio.

[/quote]

Miksi alapeukut? Itse kieltäydyin lapsena (alle 1 v.) järjestelmällisesti syömästä kalaa, paljastuin sitten kala-allergikoksi (paha allergia).

Tosin ei varmasti toimi kaikkien allergisten lasten ja allergeenien kohdalla.

Vierailija
26/29 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 19:36"][quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 19:34"][quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 19:23"]

Lapset osaavat vaistomaisesti olla syömättä aineita, joille ovat allergisia. Esim. vauva ei suostunut koskaan syömään omenasosetta, vaan puklasi heti pois. Myöhemmin lääkärissä selvisi, että lapsi on pahasti omenalle allerginen ja lääkäri kertoi, että lapsilla on tällainen luonnollinen reaktio.

[/quote]

paskan marjat
[/quote]

Miksi maitoallerginen 5-vuotias poikani on silti useasti joutunut sairaalaan tämän takia?!
[/quote]
Lapset usein vaistomaisesti karttavat ruoka-
aineita, joille ovat allergisia. Ilmeisesti sinun lapsesi ei kuulu näihin. Tai sitten maito on ollut tuotteessa niin piilevänä ettei ole voinut tietää, että siinä on maitoa.

Vierailija
27/29 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 19:15"]

Arvioi asteikolla 0-10 kuinka väärin henkilö A toimi seuraavassa tilanteessa. 0 on ei väärin ollenkaan ja 10 erittäin väärin.

Henkilö A huomaa naapurin lasten leikkivän pihalla ja tarjoaa heille pähkinöitä jotka hänellä sattui olemaan mukanaan. Yksi naapurin lapsista oli pähkinäallerginen ja hän kuoli syötyään pähkinän. Kuinka väärin A toimi? Oletetaan nyt, että lapset olivat niin pieniä etteivät he osanneet itse kertoa allergioistaan ja A ei ollut tietoinen lapsen pähkinäallergiasta.

[/quote]

Koskaan ei saa tuntemattomalle lapselle antaa mitään ruokaa, jos vanhempi ei ole läsnä. Ei edes puolitutulle. Pitää kysyä ennen allergiat sun muut!

Väärin valitettavasti :/

Vierailija
28/29 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 20:01"]7. Todella yleinen allergia, eikä toisten lapsille mennä tarjoilemaan mitään ilman vanhempien lupaa. Lisäksi pähkinä on helppo vetää henkeen, että passaa olla pähkinöidentarjoilijalla heimlich hallinnassa. 

Itse suutun jo siitä, jos joku yrittää syöttää koiralleni jotain ilman lupaa, koska
1) syöttäjä saattaa palkita koiraa väärästä asiasta (esim. kerjääminen)
2) koirillakin on ruoka-aineherkkyyksiä ja se olen minä joka päästää koiran yöllä ripulille ja pesee sen paskaa valuvat persekarvat
3) syöttäjä ei välttämättä tiedä mitkä ovat koirille myrkyllisiä ruoka-aineita (suklaa, xylitol, eräät pähkinät, elävä hiiva)
4) syöttäjä saattaa tietämättömyyttään doupata koiraani. Esimerkiksi kofeiini näkyy doupingtesteissä äärimmäisen pieninäkin määrinä ja siitä rapsahtaa kilpailukielto. Lajista riippuen taloudellinen menetys (treeneihin, kilpailuun ilmottautumiseen ja matkoihin käytetty raha) voi olla suuri ja koko kilpailukausi on tietysti kilpailukiellon vuoksi pilalla.
5) koira on minun ja sitä koskevista asioista päätän minä.
[/quote]
Ttu näitä koiraihmisiä...

Vierailija
29/29 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

0 koska allergia lapsen kaverilla oli snikkers patukka mukana jonka sitten jakoi kaverinsa kanssa aiheuttaen tämän kuoleman