paljonko pyydätte vierailtanne narikkamaksua?
Mikä olisi sopiva? Tähän mennessä olen pyytänyt 1€ naulakkoon menevistä ja 2€ henkariin menevistä.
Kommentit (105)
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 19:13"]
Meillä on keskiviikkoisin alennus opiskelijoille ja varusmiehille.
[/quote]
Ai niin, varusmiehet unohdin kokonaan... Pitänee nekin sisällyttää alennuksen piiriin. Ja muistaa kertoa, ettei kahvi ja munkki kuulu palvelumaksuun, niistä pitää maksaa erikseen.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 18:46"]
2,50 e /nenä.
[/quote]
Jos on oikein iso nenä, niin 5 e.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 18:43"]Mikä olisi sopiva? Tähän mennessä olen pyytänyt 1€ naulakkoon menevistä ja 2€ henkariin menevistä.
[/quote]
Se riippuu pärstästä ihan että onko 300€ sisäänpääsy kaiken kattava vai ei. Yleensä on se mulkku lisä siinä 10-30€ per toiminto ja vessassa ei käy kukaan....ainakaan kovin edullisesti.
Meille on vapaa pääsy, mutta kalja on väljähtänyttä ja vakkariasiakaskunta on melko arveluttavaa väkeä. Porttikieltoja jaellaan myös mielivaltaisesti.
Minä olen siirtynyt uudenlaiseen käytäntöön eli oleskelumaksuun. Se tarkoittaa, että veloitan vierailusta sen keston mukaan. Yleensä se on ollut noin 20 euroa/tunti.
Siis ootteko tosissanne? Ei oo kyllä mulle tullut mieleen pyytää vierailta mitään eikä meidän kaveripiirissä oo tommonen muutenkaan tapana. Ja tarjoon ruuat ja juomat ihan ilmaiseks. Vessapaperimaksu?! Pihiys huipussaan..
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 19:31"]
Siis ootteko tosissanne?[/quote]
Joo, ollaan. Ihan niinku dead serious lontooksi.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 19:15"][quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 19:09"]
Mä laitoin tän mut nyt tuntuu et meillä on vähän turhan halpaa. Pitäiskö hintaa nostaa? Mies meinas että sen jotkut kaverit ei välttämättä tulis kylään jos hinta nousis. Pitäiskö niille antaa esim.kalja samaan rahaan. Onko tämä teidän vieraat valittanu palvelumaksun noususta?
[/quote]
No jos saat Tallinnasta haettua halpaa kaljaa, niin sitten voi lisätä yhden pullon narikkamaksuun. Jos taas kaljat täytyy hakea jostain paikallisesta Prismasta tms, niin sitten jättäisin väliin ja sisällyttäisin yhden (halvan, itseleivotun) pullan hintaan. Kahvista kuitenkin laskutetaan erikseen, se on niin kallista. Ellet sitten tässäkin kohtaa osta halpaa kahvia esim. Lidlistä, jotta saisit sekä yhden pullan että yhden kupin kahvia sisällytettyä narikan hintaan.
Meillä ei ole vieraat narisseet palvelumaksun noususta, mutta tosiaan nuo opiskelijat ja eläkeläiset on sen teoillaan hienovaraisesti osoittaneet.
[/quote]
Kiitos vastauksesta ja hyvästä vinkistä. Meillä on anoppi joskus valittanu maksusta. Kai sille pitää joku alennus antaa. Samoin lapsien kanssa kulkevat valittavat kun otan maksun vaunuista. En paljon,pari euroa vaan mutta sitäkin pitää nostaa.
Vitosta pyytäisin, jos luokseni joku joskus tulisikin. Euron verran tuossa tinkausvaraa, mutta ei enempää, käyttäisihän kävijä huoneistoni happea ja lattiaa ainakin. Vessapaperit piilottaisin ennen vierailua.
Toisaalta ei haittaa vaikka en pääsekään heillä tienaamaan, sillä tapanani on seisoa passissa kerrostalomme alaovella availemassa ovea. Etenkin ruuhka-aikoina 6.30-9.00 ja 15.00-18.30.
Tätä olen "asiakkailleni" kertonut tekeväni tippipalkalla ja ihan kivasti välillä ropsahtaa.
Eilen tienasin iltavuorossani 25 senttiä, pullonkorkin ja roskapussin.
Siis ootteko tosissanne? Ei oo kyllä mulle tullut mieleen pyytää vierailta mitään eikä meidän kaveripiirissä oo tommonen muutenkaan tapana. Ja tarjoon ruuat ja juomat ihan ilmaiseks. Vessapaperimaksu?! Pihiys huipussaan..
[/quote]
No totta helvetissä ollaan tosissaamme? Tässä taloustilanteessa pitää ottaa ohjat omiin käsiin, jos ei halua kaduille kiviä nuoleskelemaan!
Meillä sisäänpääsymaksu on 5e. Narikka ilmainen, mutta WC-maksu 3 euroa. Paperia jos haluaa niin 0,5e/pala. Oon irrottanut bideen, niin ei vesilaskukaan suurene. On tykätty, kuulemma hyvät hinnat. :)
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 19:35"]
Siis ootteko tosissanne?[/quote]
Joo, ollaan. Ihan niinku dead serious lontooksi.
[/quote]
OK. Ymmärrän kyllä että ihmisillä on erilaisia tapoja mutta eikö tämä mene vähän yli kuitenkin? Onko joku Amerikasta tullut tapa kun en ennen ole kuullut vastaavasta? Joku uusi juttu ilmeisesti.. Mutta meillä kyllä kavereiden kanssa ihan vastavuoroista nuo ruuat ja juomat, miksi niistä täytyisi maksaa. Ei siitä mene vararikkoon. Taidatte olla nuoria, tämä on kuin baarissa kävisi.
8 €. Siihen sisältyy myös oikeus käyttää vessaamme tarpeen mukaan.
Veloitatteko enemmän olohuoneessa kuin keittiössä istumisesta? Olohuoneessa sentään on pehmeämmät istuimet ja muutenkinmiellyttävämpi ympäristö. Entä myyttekö erikseen seisomapaikkoja?
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 19:41"]Veloitatteko enemmän olohuoneessa kuin keittiössä istumisesta? Olohuoneessa sentään on pehmeämmät istuimet ja muutenkinmiellyttävämpi ympäristö. Entä myyttekö erikseen seisomapaikkoja?
[/quote]
Tietty erikseen keittiö ja olohuone. Mies meinas että vois olla kesällä parvekepaikkoja (säävaraus). Kokeillaan tulevana kesänä. Ne sais maksaa enemmän vessankäytöstä kun kuitenkin ramppaa sisällä ja häiritsee olohuoneesta maksavia.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 19:41"]
Veloitatteko enemmän olohuoneessa kuin keittiössä istumisesta? Olohuoneessa sentään on pehmeämmät istuimet ja muutenkinmiellyttävämpi ympäristö. Entä myyttekö erikseen seisomapaikkoja?
[/quote]Veloitamme extraa huoneista, joissa verhot ovat auki. Meillä mitään näköaloja bonuksina anneta.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 19:37"]Vitosta pyytäisin, jos luokseni joku joskus tulisikin. Euron verran tuossa tinkausvaraa, mutta ei enempää, käyttäisihän kävijä huoneistoni happea ja lattiaa ainakin. Vessapaperit piilottaisin ennen vierailua.
Toisaalta ei haittaa vaikka en pääsekään heillä tienaamaan, sillä tapanani on seisoa passissa kerrostalomme alaovella availemassa ovea. Etenkin ruuhka-aikoina 6.30-9.00 ja 15.00-18.30.
Tätä olen "asiakkailleni" kertonut tekeväni tippipalkalla ja ihan kivasti välillä ropsahtaa.
Eilen tienasin iltavuorossani 25 senttiä, pullonkorkin ja roskapussin.
[/quote]
Okei nyt selkärankaa. Ovi ei aukea senttiäkään ennenkuin ainakin euro löytyy. Ensin ne valittaa mut parissa päivässä pitäis tottua. Voit tarjota myös kimppa-alennusta tai jonkunlaista sarjakorttia.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 19:44"]
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 19:41"]Veloitatteko enemmän olohuoneessa kuin keittiössä istumisesta? Olohuoneessa sentään on pehmeämmät istuimet ja muutenkinmiellyttävämpi ympäristö. Entä myyttekö erikseen seisomapaikkoja? [/quote] Tietty erikseen keittiö ja olohuone. Mies meinas että vois olla kesällä parvekepaikkoja (säävaraus). Kokeillaan tulevana kesänä. Ne sais maksaa enemmän vessankäytöstä kun kuitenkin ramppaa sisällä ja häiritsee olohuoneesta maksavia.
[/quote]
Toi onkin hyvä pointti, ei olisi tullut mieleenkään. Niitä seisomapaikkoja mietin, että jos myisi niitä erikseen, ja tarjoaisi mahdollisuutta lunastaa vähän alemmalla maksulla istumapaikan jos tulee jossain vaiheessa katumapäälle ja haluaakin istumaan.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 19:49"]
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 19:44"]
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 19:41"]Veloitatteko enemmän olohuoneessa kuin keittiössä istumisesta? Olohuoneessa sentään on pehmeämmät istuimet ja muutenkinmiellyttävämpi ympäristö. Entä myyttekö erikseen seisomapaikkoja? [/quote] Tietty erikseen keittiö ja olohuone. Mies meinas että vois olla kesällä parvekepaikkoja (säävaraus). Kokeillaan tulevana kesänä. Ne sais maksaa enemmän vessankäytöstä kun kuitenkin ramppaa sisällä ja häiritsee olohuoneesta maksavia.
[/quote]
Toi onkin hyvä pointti, ei olisi tullut mieleenkään. Niitä seisomapaikkoja mietin, että jos myisi niitä erikseen, ja tarjoaisi mahdollisuutta lunastaa vähän alemmalla maksulla istumapaikan jos tulee jossain vaiheessa katumapäälle ja haluaakin istumaan.
[/quote]
Siis niin että kun istumapaikka olohuoneessa on kympin, niin seisomapaikka on 8e, ja vitosen lisämaksulla pääsee istumaan. Kuulostaako reilulta?
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 19:51"]
Siis niin että kun istumapaikka olohuoneessa on kympin, niin seisomapaikka on 8e, ja vitosen lisämaksulla pääsee istumaan. Kuulostaako reilulta?
[/quote]
Minä laittaisin seisomapaikan hinnaksi 6.5-7 euroa, on sitten vierailla kovempi houkutus lunastaa se kun hinnanero istumapaikkaan on isompi. Ja sitten kun eivät jaksa istua, niin se 5 euroa (tai jopa 5.49) lisähintaa, että saa istumapaikan. Kuitenkin siinä niin yleensä käy etteivät jaksakaan seistä koko aikaa.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 19:20"]
Narikka on ilmainen, mutta viulunsoitostani (olen itseopiskellut) eli konsertista veloitan aina 30 euroa/hlö. Tästä vieraat ovat joskus valittaneet, koska eivät ole muka varanneet rahaa mukaan. En yleensäkään koskaan kerro näistä konserteista etukäteen, sillä mielestäni ohjelmanumero toimii parhaiten yllätyksenä. Koska niin harvalla on käteistä mukana, olen viime aikoina alkanut printata laskuja, joista maksutiedot selviävät ja jaan niitä konsertin päättyessä vierailleni.
[/quote]
Tuo onkin hyvä idea! Sinun kannattaisi vaan hommata korttipääte niin säästyisi se laskuttamisen vaiva.