Yritys päällä 2015 (II)
Tervetuloa lämminhenkiseen vertaistukiryhmään, jossa kuumeillaan plussaa raskaustestiin. Joukossa on vasta yrityksen aloittaneita, pidempään yrittäneitä ja kaikkea siltä väliltä. Jännätään, toivotaan ja mietitään yhdessä, olisiko tämä nyt SE kierto, jossa onni osuu kohdalle! :)
Uusista ryhmäläisistä olisi kiva kuulla jotain taustaa (esim. ikäsi, mones lapsi toiveissa, millä mielin nyt lasta yrittämässä, mitä raskautta edistäviä keinoja käytössä..), mutta se ei suinkaan ole pakollinen. Mikäli haluat nousevaan listaukseen, ilmoitathan kiertopäiväsi (kp) sekä mones yrityskierto (yk) on menossa tai milloin yritys on aloitettu (ya).
Hedelmällistä vuotta 2015 kaikille! :)
Kommentit (2455)
Finest: En siis todellakaan tiedä, muistan vaan että joku kävi jossain välissä tässä ketjussa huhuilemassa jostain muusta ryhmästä. Ja oikeastaan, jos nyt plussaa, niin eihän tässä kesän aikana ehdi enää mitää oikeaa masua kasvattaa :D
Sen ryhmäjutun listan lopusta voi siis hyvin seuraavasta päivityksestä korjata, jos joku muu tietää paremmin :)
Kevättähti vai kuka mietti nuita raskausajan ryhmiä. Nuissa suljetuissa on tuo kevät/kesämasut mutta siellä suurin osa jo synnyttäneitä tai sitten ko 24-30 viikoilla ja ei oikein saa samanlaista vertaistukea näin alkutaipaleella. Niinpä sitten vaimomamma89 oli ihanasti perustanut toisen siljetun ryhmän syksy/talviodottajat jossa meitä uusia alle 20 viikolla plussanneita jo on:) molemmat ryhmät toki hyviä, mutta itse koen saavani enemmän irti tästä vaimomamman perustamasta ryhmästä vaikka kumpaankin kirjoittelen ja kuulun:)
maryy 16+5
Hitto kun ei niitä menkkoja kuulu! Mitä ihmettä nyt on meneillään? Mitä pidemmäksi tämä kierto menee, sitä vaikeammaksi muuttuu inssin saaminen seuraavassa kierrossa kun ovulaatio osuu kohta suoraan juhannukselle. :( :( :(
Päivemmällä tuntui erittäin kova, hieman pidempikestoinen vihlaisu kohdun tienoilla ja arvelin että sieltä ne menkat siis tulevat. Vaan ei!
Enkä vieläkään edes tiedä toivonko oikeasti raskautta, vaikka toisaalta toivon sitä todella kipeästi kuten olen toivonut jo vuodesta 2012. :( Nyt tilanne on vain muuttunut niin paljon, että olen ihan sekaisin omien ajatusteni ja tunteidenikin kanssa. Seuraava terapiakäynti vasta ensi viikon perjantaina, sitä ennen täytyy ottaa miehen kanssa puheeksi taas vaikeita asioita kun niihin liittyvät aikataulut painavat päälle. Ja mies vielä kaiken muun hyvän lisäksi siihen saakka jenkkien länsirannikolla tekemässä järkyttävän pitkiä päiviä, eli ainoa mahdollinen aika saada yhteys häneen on soittaa aamulla klo 8 tienoilla ja toivoa ettei ole työkavereiden kanssa jossain viihteellä juuri silloin. :(
Äärimmäisen ärtynyt Vierailija kp30/26-28
...Jaahas, eli nyt taisi tulla jonkinlaista pientä tuhrua. Kunnon hanat auki -meno varmaankin siis odotettavissa huomiselle. Toivon mukaan!
Vierailija
Päätin nyt kuitenkin kirjoittaa tänne, vaikka olenkin pitänyt hiljaiseloa palstalta kohta jo varmaan puoli vuotta..
Tuttuja täältä ei varmaan juuri enää muita löydy kuin Legolatar ja koska itse olin vasta samassa tilanteessa, kerronpa tämän hetkisestä.
Ensin vähän itsestäni eli olen 35v ja ensimmäinen lapsi toiveissa ollut jo reilusti yli vuoden. Varsinainen yrittäminen aloitettiin 2/14 ja siinä yrittämisen aikana tuli täälläkin palstoilla kirjoiteltua..kunnes sitten alkoi yk:t lähenemään kymmentä ja ei plussan plussaa... Siinä vaiheessa en pystynyt palstalla olemaan, jokaisen uuden kierron ilmoittaminen tuntui niin suurelta pettymykseltä, että tuntui helpommalta kärsiä se hiljaisesti itsekseen.
Vuoden alussa haimme lapsettomuuspolille, jonne pääsimme tämän vuoden huhtikuussa. Mieheni kävi siemennestetestissä, jonka tulokset olivat hyvät. Toukokuussa minä menin aukiolotutkimukseen ja tuloksena oli, että molemmat munatorvet olivat auki ja kaikki okei. Verikokeissakin kävin, joiden tulokset olivat normaalit. Sovittiin, että elokuussa seuraavan kerran palaamme asiaan, sillä kesäksi poli meni kiinni.
Mutta nyt ei ehkä olekaan tarvetta, sillä olemme nyt 16. yk:ssa onnistuneet ja olen raskaana 4+5!
Vielä tooosi alussa koko homma ja siksi yritänkin malttaa mieleni, kaikenlaista kun voi vielä sattua..mutta olen onnellinen, että me pystyimme edes plussan saamaan!
Tämän pitkän omanapaisen sepustukseni tarkoitus oli nyt puhtaasti valaa toivoa teille pitkänmatkalaisille (erityisesti sinulle Legolatar). Minun kohdallani saattoi tuo aukiolotutkimus olla se ratkaiseva...mene ja tiedä.
Toivon sydämeni pohjasta, että te kaikki saatte vielä sen plussan!
Terveisin
Nera 4+5 (yk16)
Äh...ja kaikki kappalejaot hävisivätkin sitten täysin...
Musta tuntuu ihan kauhealta lukea näitä juttuja siitä, miten kauan ihmiset on yrittänyt eikä silti ole tärpännyt... Olen oikeasti pahoillani :(
Ollaan jo pidemmän aikaa mietitty aviomiehen kanssa tätä vauva-asiaa ja tosiaan kaksi viikkoa sitten alettiin yrittämään. Mulla ei ole mitään oireita, mutta menkkojen piti alkaa ihan näinä päivinä, joten tein tänään raskaustestin... se oli positiivinen. Olo on tosi epätodellinen ja mun pitää ehkä hetki sulatella tätä asiaa :DD
Terveisin varovaisen onnellinen Pumpuli
Onnea Pumpuli87 :)
Niin se vaan menee että joillakin tärppää jo ekasta jo toiset saa kärvistellä pitempään. Lähipiirissä on näitä kerrasta raskautenita tapauksia ainakin yksi. Tottakai se pistää vähän masentamaan mutta en minä en suostu lannistumaan! :) Tänään kaupassa oli kolme isovatsaista naista ja yksi pikkuvauva. Ihme kyllä en tuntenut katkeruutta, vaan tulin vain hieman alakuloiseksi.
Kun ne oireet oli niin selvät ja olin ihan 99,99% varma, niin pitihän se sitten varmistaa. Enkä edes jaksanut odottaa aamuun vaan tein 3h pidättämisen jälkeen, mietin että jos ne oireet tuntee jo nyt näin voimakkaasti niin pitäähän sen jo näkyä.
(Naapurimaan eli meidän nykyisen kotipaikkakunnan kieltä ei tarvinne kääntää? :D )
Tosi epäuskoinen fiilis kaikesta huolimatta... Oikeasti, lähes puolitoista vuotta tyylillä keskeytetty/varmat päivät, joita toiset pitävät vain hedelmättömille toimivana ehkäisykeinona, ja sitten kerrasta tärppi?!
Se on nyt siis... rv 4+2. Tää vaatii ehkä vähän totuttelua/sulattelua :D
Pumpuli87 ja Kevättähti, olipas lyhyt vierailu teillä. Onnea!!!!
Tilanne 6.6.
EK0025 (40v) kp 44/? yk 1
Noorav kp 42/? yk 6
Uusio mamma (40+ v) kp 36/? yk 2
HennaS (21v) kp 35/34 yk 2
MilaNnnkkk kp 32/28 yk 6
Vierailija (37v) kp 31/28 ya 2012
Maikku79 kp 31/28(-33) yk 12
Diamond11 kp 27/28-30 ya 2013
Tiinu89 kp 27/33-34 yk 2
Nillis (28v) kp 26/24-27, yk14
Supera (20v) kp 25/27-29 ya 2/14
Laulurastas83 kp 22/26 yk 6
Finest (27v) kp 22/28 yk 7
Jannuli85 kp 22/24-28 yk15 (ya 3/2014)
Dindinden (26v) kp 20/35 yk 5
Tinttu1989 kp 20/28-40 yk 5 (km 10/14 ja 3/15)
Lumilla kp 19/25-27 yk 7
Konttri (32v) kp 19/26-28 yk 14 (varh. km 11/14)
Hönttentönttiäinen (31v) kp 19/28-29 (km 11/14 rv 15 & km 3/15 rv 9)
Nuuskiksentytär kp 19/28-31 yk 4
Havaiana81 (34v) kp 18/? yk 2
Dimou (26v) kp 17/? yk 9 (ya 7/14)
Stardust (22v) kp 16/26 yk 3
Viivitys (34v) kp 16/25-29 yk 5
Minea92071 (25v) kp 16/28-36 yk 3 (tm 2/15, ya 11/14)
Heta87 kp 14/27-28 ya 2/2014
Werus (30v) kp 13/26-27 ya loppuvuosi -12
Satuse (40v) kp 12/30-34 yk 1
Dreamer15 (28v) kp 11/30-40 yk 2
Annma (33v) kp 8/29 yk 7
Wishes kp 7/34 ya 2013
Kikiii (20v) kp 6/30-35 yk 6
Pioni1 (27v) kp 5/34 yk 4
Minmar (30v) kp 4/30-35 yk 3
Aliisia (25v) kp 3/36-40 yk 3
Odottaa selkeyttä kiertoon:
Ainoaa (26v), Jassuu93 (22v) (km 3/15), Ambrosiaa (tm 3/15), Exile yk13, Exvela (33v) yk1, Mwiihh yk4, Soffie (22v) yk6 ya 11/14, Huolestunut Ensiyrittäjä yk 6 (k 10/14), Deneira (24v), Henttu89, Noodle (27v) yk 2, Nuppunella (34v) yk 11, AnttiAmalia (24v), Kissanainen87, Sunshine14 (31v), Garnet (28v), Henzu
TAMMIKUUSSA PLUSSANNEET (9 plussaa)
Sminkki 23v. (yk3), Phyllis20 (yk8 ya 4/14), Trooppinen tuuli 32v. (yritystä takana 1v 10kk), Mikka 20v. (yk 1), Luna82 (yk 2), Tipi87 27v. (yk3), JQ 32v. (yk 6), Heinähaave15 26v. (yk3), Seppo07 (yk2)
HELMIKUUSSA PLUSSANNEET (12 plussaa)
Lefemme (yk 12 ya 3/14), Himja87 (yk2), Ciira (yk 1), Mariele (yk3), MinkaMaaria (yk1), Ambrosiaa (yk 1), Lialia (yk3), MelodyPop 33v. (yk2), MapleWinter 30v (yk2), Elsuli (kkm 12/14), Iica86 28v.(yk4), Mimsuli (yk9)
MAALISKUUSSA PLUSSANNEET (13 plussaa)
Kastehelmi90, Tinttu89 (yk3, km 10/14), Kikke89 (yk4), Anneleh (yk2), Nepala24v (yk7), Reetwe, Maryy 24v (yk1), Marlener 28v (yk3), Heinähaave15 (ya 10/14, km 2/15), Nelmis (yk 12, ku 11/2014), Tossu83 (yk2), Kiia80 (yk3), Delfi (yk6)
HUHTIKUUSSA PLUSSANNEET (5 plussaa)
Piki piki79 (yk3), Savannah85 29v. (yk 5), Höpötin 26v. (yk4), Vaimomamma89, Zaron 32v (yk 4)
TOUKOKUUSSA PLUSSANNEET (6 plussaa)
Mizi 29v (yritystä yli vuosi), Hilkkak 30v (yk4), Starling 40v (yk3), Jenniferia 24v (yk2), Melinah 24v (yk3), Miinuska15 25v (yk2)
KESÄKUUSSA PLUSSANNEET (leijonien plussakuu)
Vavvakuume92 (leijona) 22v (yk2), Mamalukki (leijona) 22v (yk3), Belime (yk 2), Pumpuli87 (yk 1), Kevättähti (yk 1)
Plussaryhmä: Suljettu ryhmä nimeltä “Syksy-/talviodottajat (2015/1016)”, jonne voi laittaa liittymispyynnön plussauksen jälkeen.
Onko EK0025 jättänyt ryhmän? Tulisi jo kertomaan mikä tilanne on.
Mitä kuuluu Noorav-lle, Uusio mammalle ja MilaNnnkkk-lle???
Hyvin on tullut plussia, 6. kesäkuuta ja 5 plussaa! Melkein 1 plussa per päivä :)
Onnittelut kaikille plussan saaneille!
Täällä päässä ei vieläkään uusi kierto ole alkanut. Ei myöskään tietoakaan minkäänlaisista raskausoireista, joten en viitsi mennä ostamaan lisää testejä. Pienen pieniä määriä on tullut vuotoa, joka väriltään aavistuksen rusehtavaa, mutta ei tuota voi menkoiksi sanoa parhaalla tahdollakaan.
Kyllästyttää odottelu.
Vierailija kp31/28
Ja taas lisää plussia! Mahtava alku tällä kuulla, toivottavasti tahti jatkuu samana! Onnittelut Pumpuli ja Kevättähti. Sekä myös Nera! Kiva kun myös pitkään yrittäneillä tärppää vihdoin, nämä kesäkuun plussat kun nyt on näyttänyt tulevan ihan yrityksen alkutaipaleella! :)
Legolattarelle tsemppiä, toivon niin kovasti, että et joudu enää kauaa odottamaan plussaasi :)
Tsemppiä myös Vierailijalle, toivottavasti sun menkat nyt pian alkaa! Tai toivon ehkä mieluummin, että nyt sulla olis jotain kiinnittymis vuotoa ;) Pitkittynyt kierto ei oo yhtään kiva! Viimekierto oli mulla sellainen ja äh että sellainen osaa sitten ärsyttää kun r-testi näyttää negaa eikä menkkoja kuulu! Noorav:lla taitaa olla sama tilanne, ellei sieltä sitten se plussa tule ;) jokatapauksessa tsemppiä myös sulle!
Mua alkaa itseäni jotenkin masentaa, että olenko edes oikeutettu täälä kuumeilemaan toista lasta, kun niin monella sitä esikoistakaan ei vielä näy! Tääläkin kun on ainakin yksi sellainen, joka on aloittanut yrityksensä samaan aikaan kun minä esikoisen yrityksen ja ainakin yksi aloittanut jo jopa ennen sitä... Harmittaa tosi paljon, miksei kaikille tahtoville voi se plussa napsahtaa! Miksi toiset joutuvat sitä niin pitkään odottamaan! Ärsyttävää, epäreilua, kamalaa!!!
ON: Tänään muuten ekat masut bongattu ;) Tästä se sitten lähtee! :D Vaikka nyt se oli kylläkin sellaista, että "ohhoh, onpa iso maha, mahtaa olla jo rankkaa raahata tuota ympäriinsä! Kuinkahan vaikeeta sen on nukkua?" eli ei vielä hirveetä kateutta ollut ilmassa, paremminkin sääliä :D siis, että toivottavasti kohta pääsee mahastaan eroon, ei muun laista sääliä tietenkään! :)
Eilen aamulla oli lämpö vähän laskenut ja kun sängystä nousin niin alko hiki virtaamaan. Oli ihan älyttömän kuuma vaikka tuvassa oli lämmintä 2 astetta normaalia vähemmän (meillä ei ole patterit enää päällä) Pitkään pyörinkin täälä alusvaatteisillani kun oli niin kuuma :D Vähän alko harmittaan, että enteileeköhän menkkoja kun haiskahti siltä että se lämpö on oikein kunnolla laskussa kun oli niin hiki. Siis tuntu samalta kuin kipeenä silloin kun kuume laskee, tiedätte varmaan sen tunteen. Luteliaalivaihe vähän jäis kyllä lyhkäseksi jos nyt jo menkat alkais. No illalla kun aurinko oli tuvan lämmittänyt taas siihen normaaliin lämpötilaan niin minä sitten makasin umpijäässä sohvalla viltin alla ja latkin teetä. Nenäkin oli tukossa ja ajattelin että flunssaa pukkaa. Tänäaamuna lämpö oli sitten taas noussut ja ihan terve olo. Taitaa tän mun flunssani kanssa käydä niinkuin sen noroviruksenkin, että ei iskekkään yrityksistä huolimatta! Ainakin toivon niin :DD Tänään oli havaittavissa pientä pahoinvointia, mutta niin oli viimekierrossakin ennen menkkoja ja jatkui pari viikkoa menkkojen jälkeen. Huipentui viikko ennen tän kierron ovista ja sitten yhtäkkiä loppui kuin seinään. Joko mun hormonitoiminta on nyt vasta lähtenyt kunnolla rullaamaan tai sitten mun keho reagoi hormonivaihteluihin nykyään tosi voimakkaasti. Tai sitten molempien yhteissumma :) Kuiva kausi ei ole vielä alkanut, paremminkin tuntuu että valkkari on vaan lisääntynyt. Muistelin että viimekierrossa muutama päivä ennen menkkoja oli niin kuivaa, että pyyhiminenkin kirveli ja aiheutti haavoja ja silloin luulinkin ensin, että menkat alkaa kun verta oli paperissa. Ei kyllä oo mitään merkintöjä siitä, että mikä kp alkoi kuivuus joten ei auta muu kuin odotella! Tänään on sitten dpo7 tai 8 eli kummalla laskutavalla tahansa tässä voi jo alkaa odottelemaan mahdollista kiinnittymistä tai ajattelemaan sen jo tapahtuneenkin. Iiks alkaa vähän jänskättään! No ensviikonloppuna pitäis sitten olla jo tiputteluvuotoa ja menkkojen pitäis alkaa viimeistään sunnuntaina. Viikko vielä armon aikaa ja sitten hirvee pettymys ja kauppaan rättiostoksille! Eli ei vielä ole odotukset kauhean korkealla :D
Tiinu89 kp27/33-34
Heipsuli vaan taas tänne ryhmäläisille!
Ihan surukseni joudun ilmottamaan, että meikällä alkoi verinen vuoto tänään aamulla viikon takaisesta plussasta huolimatta. (Eilen illalla tuli pyyhkiessä vähän, aamulla herätessä oli jo runsaammin).
On ollut kauheeta taistelua miehen kanssa koko viikko, aikamoista stressiä tän hetkisestä elämäntilanteestamme ollut ynm, en jaksa täällä sen enempää avautua masisteluistani mutta nyt kävi siis näin :( Eikä tästä pidä lannistua, uutta yritystä vaan uudella asenteella. Kaikki kääntyy vielä hyväksi. Mut voi siis lisätä listaan takaisin, kp1/27-29 <3
Mieheni on aika romuna tästä, ihan pala kurkussa on ollut koko aamun ja aivan poissa tältä planeetalta. Hän tätä asiaa on pidemmän aikaa toivonut ja en ole ennen nähnyt yhtä leveetä hymyä sen kasvoilla kun viikko sitten, kun plussa pärähti testiin. Sen kasvot kun tulin itkien vessasta...... Itsekin pala kurkussa tätä tässä kirjottelen, ei ole helppo puhua, onneksi ei ehditty asiasta kenellekään puhua. Kiitos kun voin teille täällä avautua <3
Takaisin siis täällä teidän ihanien joukossa. Kyllä me vielä saadaan ne ihanat omat pienet <3 Mä niin odotan...
Vavvakuume92 22v kp1/27-29 yk3
Voi ei VAVVAKUUME92! Suuret pahoittelut <3
Voi ei....epäreilua! Pahoittelut, Vavvakuume!
Kiitos Kevättähti, meni oikein, :)
Siitä plussaryhmästä en tiedä, luulen että se on vielä kevät-/kesämasut, kesähän on vasta tulossa. Mutta onko sellaista ryhmää kuin syksy-/talvimasut? Plussaneet ovat tehneet erikseen ryhmät lasketun ajan mukaan, itse sain vähän aikaa olla ryhmässä LA Joulukuu 2015. En tiedä käykö enää kukaan siellä yleisessä ketjussa?