Yritys päällä 2015 (II)
Tervetuloa lämminhenkiseen vertaistukiryhmään, jossa kuumeillaan plussaa raskaustestiin. Joukossa on vasta yrityksen aloittaneita, pidempään yrittäneitä ja kaikkea siltä väliltä. Jännätään, toivotaan ja mietitään yhdessä, olisiko tämä nyt SE kierto, jossa onni osuu kohdalle! :)
Uusista ryhmäläisistä olisi kiva kuulla jotain taustaa (esim. ikäsi, mones lapsi toiveissa, millä mielin nyt lasta yrittämässä, mitä raskautta edistäviä keinoja käytössä..), mutta se ei suinkaan ole pakollinen. Mikäli haluat nousevaan listaukseen, ilmoitathan kiertopäiväsi (kp) sekä mones yrityskierto (yk) on menossa tai milloin yritys on aloitettu (ya).
Hedelmällistä vuotta 2015 kaikille! :)
Kommentit (2455)
Dindinen, voihan olla ettei sulla tässä kierrossa ovista tullutkaan ja siksi kierto venyi. Tai ehkä siellä joku kiinnittymisyritys oli, ei vain tarrannut kiinni. Ehkä oviskin oli vasta myöhemmin kuin luulit, mistä näitä koskaan tietää :) Mutta en kyllä näe että sun kierto olisi mikään este raskautumiselle, jos ovis tulee niin mahdollisuudet on. 35-päiväinen kierto on vielä siinä normaalin vaihtelun sisälläkin, eli huoli pois!
Sunshinella on myös listan mukaan jo päivät paukkuneet yli, mitä sulle kuuluu?
Dindinden, piti kirjoittaa samaa mitä Dimou.
Ei syytä huoleen, välillä sitä ovulaatiota ei vaan tule, vaikka tikku näyttää tasavahvoja viivoja. Stressilläkin saattaa olla vaikutus. Myöskin tulehdukset pitkittää kiertoa. Mulla aina ollut säännöllinen kierto (heittelee välillä pari päivää), paitsi 16-vuotiaana oli kerran 2 viikkoa myöhässä, pelkäsin että olen raskaana, stressasin ihan hirveesti. Lopuksi kävin gynellä, menkat tuli heti illalla kun selvisi, että mulla on munajohtimen tulehdus.
Sunshine'lla menossa lääkkekuuri reuman takia, viimeksi oli puhetta, että tällä hetkellä ei ole raskautuminen mahdollista. Mutta miten hänellä menee, ois kyllä kiva kuulla.
Tinttu1989, mä seuraan sun esimerkkiä ja heitän sen kirveen kaivoon. Ei täälläkään plussaa tullut sunnuntaina aamulla vaan hyvin selkeä nega. Ei myöskään menkkoja näy tai kuulu tai tunnu, mutta eiköhän ne munkin ala kun täällä vähän valittelen :D valivali antakaa nyt ne menkat en haluu et venyy kierto..
ON: oma fiilis aika maissa kun kerran nega paukahti testiin. Varmistui nimittäin että mies on koko kesän muualla töissä eli olen kesäleskenä. Sen ajan yksin kun mun piti olla jo pallona kaduilla lyllertämässä. Hiton tuulimuna ;( kun tässä alkaa pian tavallaan yk5 niin vähän jo alkaa kyrsiä, vaikka pidempään on monet yrittäneet. Varsinkin Legolatar käy välillä ajatuksissa että hälle jos kelle haluisin plussan ja onnistuneen raskauden.
Alkaa nousta myös kiukku noita jatkuvasti lisääntyvää määrää Facebook-kavereissa ja bloggareissa jotka "pamahtaa paksuiksi". Vaikka eipä tiedä kauan he ovat yrittäneet.. Mutta silti. Olin pitkään tuulimunajutun kanssa ihan fine mutta nyt on hiipinyt useammin mieleen kummittelemaan. Melkeen kaduttaa että alettiin yrittämään, olisinpa odottanut johonkin 35-vuotiaaksi asti ja oisi voinut laittaa edes sen iän piikkiin jossei meinaa tärpätä. Jos joskus tärppää kunnolla niin aion kyllä avoimesti kertoa ihmisille että kauan yritettiin ja oli myös epäonnistuminen matkalla.
Kesäleskeyden myötä kun tää uusi kierto alkaa niin se on sitten joko tärppikierros tai sitten voinkin suoraan siirtyä mielessäni jo yk8...
Onko täällä muitakin leijonia? Leijonille luvattiin kesäkuussa raskautta. En tiedä uskonko horoskooppeja tai elänkö horoskoopin mukaan mutta kivaa ois tietää kuinka moni leijona tulee heinäkuussa raskaaksi :D
Hellurei kaikki :)
Varovaiset onnittelut plussista! Niitä lisää ;)
Itse en pitkänkierron takia ehtisi edes tässä kuussa plussaamaan vaikka tärppi kävisikin.
Legolatar, ihana kuulla taas sinusta & hyvä että sinulla menee paremmin<3 Sinulle toivon sitä plussaa ihan äärettömästi!
Täällä on ovis juurikin käsillä, ainakin laskurin mukaan & limojen mukaan :D Nyt alkaa pupuilut sitten ihan huolella & sitten ei voi kun pistää kädet ristiin & toivoa parasta.
Tänään tilasin elämäni ensimmäiset ovis testit! En ehdi tässä kierrossa enää testailla, mutta eksikuussa sitten jos nytkään ei nappaa :) Vähän jänskättää miten noi toimii & tuoko lisää päänvaivaa, mutta ei kokeilulla mitään häviäkkään :)
Hyvä että täällä on toitotettu noista, varsinkin että kannattaa tilata netistä! Olisikohan 30kpl maksanut n. 12€!
Eipä tässä sen kummempia, oikein hyvää alkuviikkoa kaikille<3
Kikiii kp 18/30-35 yk 5
Finest No mäkin kyllä nyt tässä kierrossa oon mennyt niin, että ovikseen asti oon nauttinut alkoholia kun on ollut jotain meininkiä, enemmän tai vähemmän kerrallaan :D eilenkin meni kullan kanssa muutama saunaolut ja skumppa puoliksi, ovis käsillä tänään/huomenna/ylihuomenna. Ps. Täällä yksi jellona! :D
(viiva tummunut entisestään ja oli tänään jo yhtä tumma kun kontrolliviiva, tarkoittaako että ovis on 48h sisällä?).
DIMOU komppaan täysin mielipidettäsi alkoholin suhteen! jokaisen oma valinta ja jokainen itse päättää, olen samoilla linjoilla että nyt oviksen jälkeen en enää alkoholiin koske toivottavasti 9 kuukauteen, mutta mikäli täti punainen tulee taas kylään, alkoholia voin taas halutessani nauttia seuraavaan ovikseen asti! :)
Täällä tosiaan ovis käsillä, alavatsanippailut ovat kovat, ei siis muuta kun pupuilemaan ja sitten odotellaan! :D
VAVVAKUUME92 kp15/27-29 yk2. PS. Voisiko seuraava ihana joka listaa tekee niin päivittää listaan kiertopäiviksi tuon 27-29, tuon 27-28 tilalle <3
Listaan voi päivittää kp3/24-28 yk15 (ya03/2014). Eipä muuta tällä kertaa!
Nojoo, kuten totesin; mielipiteitä on yhtä paljon kuin on ihmisiäkin. Eli mitä minä omaani enää esittämään sen enempää, en nyt jaksa vatvoa tälläistä asiaa :) Joku voi saada toisen ystävällisestä tekstistä hyökkäävän kuvan ja toisen ystävällinen kysymys saattaa aiheuttaa mielipidevyöryjä. Ihmisiä me kaikki vaan ollaan. Ja let's face it - internet on välillä ihan kamala paikka. Täällä ei sentään kukaan tahallaan provoile näillä jutuilla ja revi paskamyrskyä toisille tärkeillä asioilla... en ainakaan itse ole vielä törmännyt.
Ja se olin Vavvakuume92 minä joka totesin, että tästä alkoholista on täällä ennenkin keskusteltu. En minä sillä tarkoittanut sitä, että asiasta ei voisi uudelleen jutella. Lähinnä nyt totesin vain, kun täällä itse olen jo 6 kuukautta pyörinyt, että "hei tää kuullostaa tutulta". :D Olenhan minäkin oman yritykseni aivan alussa ollut hiukan hukassa näissä asioissa, jolloin tälläiset keskustelut on tarpeen - jokainen saa näin muodostaa oman mielipiteensä.
Legolatar, ihanaa kuulla sinusta. Toivottavasti viimeisetkin pilvet väistyvät aurinkosi tieltä ja onnea uuden reitin löytämiseen <3 Olet ajatuksissamme, toivottavasti saat vielä varmuutta ja lopulta onneakin tulevaisuuteesi.
Noorav, kp23?, yk6
Tuohon palstailuun muuten! Pakko sanoa, että oon tosi yllättynyt tän keskustelun "laadusta" vai miten sen sanoisi. Kasa eri ikäisiä naisia erillaisten mielipiteiden kanssa & silti keskustelu on pysynyt mielestäni älyttömän hyvänä, ketään ei solvata eikä mollata. Kukaan ei ole tähän asti tullut "trollaamaan" tai ilkeilemään mitään. Aika mahtava juttu!
Aina kun näitä palstoja selaa, niin joku sielä on ilkeilemässä kaikille tai muutenvaan sekoilemassa turhaa.
Toivottavasti tämä on jatkossakin mieluisa & tukeva palsta<3
Ootte kaikki kyllä ihan huippuja tyyppejä :)
Kanssasisaret hoi!
Toinen ovistesti on tehty aamusta n. 12 maissa (ylempi), ja tämä jälkimmäinen juuri äsken. Näyttääkö viiva teistä tummuvan - tarkoittaako se oviksen lähestyvän vai kuinka te tulkitsisitte tuollaisen viivan omalla kohdallanne? Eilen ja eilistä ennen testi"viivaa" on saanut hakemalla hakea testistä eikä siltikään välttämättä ole näkynyt, tänään tullut minuutin sisällä testaamisesta viiva näkyviin, vaikkakin paketeissakin lukee että 10min täytyisi odottaa.. :) Kiitos jos kukaan jaksaa valaista ovistestien ensikertalaiselle tätä <3
VAVVAKUUME92 kp15/27-29 yk2 <3
Vavvakuume, mun kokemuksen mukaan lähestyy ehkä kun selkeesti tummempi kuin edellinen mutta ei tuo ovisplussa vielä ole. Ainakin yleensä ovishälytys pitäisi olla vasta kun viivat yhtä tummat tai testiviiva tummempi. Raskaustesteissä nuohan olisi heti vauvanalku-hälyytys :P Mutta ovishan voi mennä myös nopsaan ohi, että ei siitä pupuilusta haittaa olisi nyt ainakaan varmasti. Mutta koska olisi? :D
(Vaikka kai tosin on että jos miehen siemenneste on vähän heikompi laatuista ja siittiöitä myös vähän niin ei kannata monta kertaa päivässä yrittää, sillä silloin ne kelposiittiöt hajaantuu useampaan no, annokseen ja näin h-hetkellä sillä olisi vähemmän kelposiittiöitä. Ehkä? Tai jotain.. Mitäpä minä täällä tosin päden kun en ole raskaana tai lääkäri tai edes ikinä supervarmaa ovista edes bongannut tikuilla itse....)
Tuo alkoholimäärä on varmaan aika harvoin tuollainen? Muutama olut ja puoliksi skumppa on mun mielestä aika paljon. Mut mä olenkin nyt ihan terveyshörhöytynyt ;) Ja pelkään terkkari-&neuvolatätejä jotka heristää sormea kaikenlaisille huonoille elämäntavoille :D (oon siis pyrkinyt vaihtamaan tacolastut ja sipsit kurkkuun, koska ehm, terveellistä :"""D)
Finest, täälläkin olisi yksi leijona! :D Horoskooppeihin en yleensä usko mutta välillä tulee kyllä toivottua että niissä olisi perää. Kuten tuossa ;) kaikille leijonille synttäriplussat joo! Viimeistään! Varsinkin kun mun tuulimunaksi paljastunut ensiraskaus ajoittui niin että LA oli synttäripäivänä... :/
Kp 32. Menkkakivut helpottivat, mutta kuukautisia ei kuulu. Yleensä mulla siis menkkakivut alkaa kork. vuorokausi ennen alkua. Toiveita pidän siis yllä, että oli vasta kiinnittymiskipuja :)
Meni kyllä luotto nyt ovistesteihin. Jatkossa on vaan limoja tarkkailtava kuten ennenkin. Tässä kierrossa se ovisplussa sai tuntemaan kaikkia mukamas-oireita ja kun limat sitten viikko sit tuli, en osannut enää yhdistää ovikseen :(
Dreamer15: Samaa mieltä kanssasi (ainakin tällä hetkellä) noista ovistesteistä. Nimittäin tänään testattu tämän kierron KOLMAS positiivinen ovulaatiotesti!!! (Kaikissa kolmessa testissä on ollut testiviiva kontrolliviivaa selvästi vahvempi.) En tiiä, mitä näistä pitäisi ajatella?? Nyt tosiaan on kunnon ovislimat meneillään. Eli kai se h-hetki on tässä piakkoin kohdilla. Mutta mitäs hi**oa ne kaksi edellistä testiä sitten olivat?? (Testit tehty kp11, 14 ja 22. Väleissä puhtaita negatiivisiä testejä. :O Mutta toivottavasti sulla ei menkat ala, vaan saat mukavia uutisia!! ;)
Jaa,a. Tuosta alkoholista sen verran että en näe pahaksi, jos sitä sitä muutaman ennen ovista ottaa. Mutta itse en ota oviksen jälkeen mitään. Menee aika helposti ilman alkoholia, kun esikoinen syntyi 2012. Odotusaika ja imetys aikana olin ilman ja sit perään aloin odottaa kakkosta. Eli tuota ongelmaa tipattomalla olo. :) Mutta jokainen taaplaa omalla tyylillään. :)
Vavvakuume92: Itse en noita kuvia (jos tuossa jotain kuvia oli) näe puhelimella ollenkaan. Mutta jos kerran alkaa vahvemmat viivat testeihin piirtyä, niin ei siitä peittojen heiluttelusta ainakaan haittaa voi missään nimessä olla. ;)
Ovistesteihin tuloksiin turhautunut Aliisia kp22
Luota Aliisia vaan omiin tuntemuksiin, ne on testejä varmemmat. Tänään kp 33 ja predictor early haamu! Hyvin on vaalea ja ohut, mutta näkyy!! Ja Dpo jotain välillä 7-17 :D
Mooi!
pikakuulumisia. Eli kp14 täällä menossa. Aivan kamala vauvakuume ja samallakaavalla näyttää menevän nyt ku melkii kaikki aiemmat kierrot, eli eile tissit kippeyty ja ny ootellaa. ovis oli näillänäkymin eilen.. plaah. en jaksa tätä oottamista. :('
MilaNnnkk. kp.14/28
Alkoihan se vuotaminen.
Nuuskiksentytär kp 1/28-31 yk 4
MINEA92071kiitos vastauksestasi! Näin itsekin päättelin, että todennäköisesti jotain on tapahtumassa, mutta tuota ei ihan vielä ovisplussaksi luokitella:) En taida kuitenkaan alkaa ammatikseni käyttämään noita ovistestejä, sen verran saattavat harhaan johtaa muutenkin mitä nyt ihmisiltä on lukenut käyttö kokemuksia.. Kyllä se oma kroppa sen parhaiten tietää ja pystyy täten itse jokainen päättelemään kun tutustuu omaan kehoon jne, näin uskoisin :)
Ja tuosta alkoholista.. Taisin siinä sanoakin että kyllä minä ovikseen asti olen saattanut kuppia sillon tällön ottaa, enemmän tai vähemmän. Tuo nyt sattui olemaan meidän vähän "enemmän" ilta kun istuimme iltaa mökkinaapureiden kanssa :D Nyt pikkuhiljaa jos/kun ovis tekee tuloaan/on ohi niin en alkoholia taas omasta tahdosta ota tippaakaan! Muutenkaan tee kyllä mieli, sen verran tuli tosiaan kitattua tuossa tuona iltana :D Itsekin juon nykyään tosi harvoin, vaikka nuori (22-vuotias) olenkin:)
ALIISIA tummentuneesta viivasta on otettu "ilo irti" (:D), ja josko viiva tummenisi siitä vielä ennestään! Ahkeraa toimintaa siis täällä hahah! :D
Uusi ryhmäläinen tulisi mukaan. Täytyy tulla tänne "puhumaan" asioista ettei kyllästytyä kaikkia läheisiä, niitä joille itselle tämä asia ei ole ajankohtainen. Olen 40v, lapsia 3 ja neljäs vielä toiveissa. Nyt menossa kp26, yk1. Saas nähdä miten tällä iällä vielä käy. :)
KIKII,mistä tilasit ovistestit? Täytyy nimittäin itekkin tilata! :)
Näin nopeasti ne tilanteet muuttuu, kaksi tuntia sit kirjoitin eikä ollut tietoakaan menkoista ja nyt alkoi. Uuteen kiertoon lähen toiveekkaana, ensimmäisen kerran ovistikkujen kanssa.
TINTTU1989 kp 1/28-40 yk 5 (km 10/14 ja 3/15)