Vatsa on löysällä ja Ilmavaivat haisevat aivan järkyttävälle! Mikä tämän kammottavan hajun saa aikaiseksi? Tosissani kysyn.
Vatsa möyrii, kipuilee ja ilmaa kertyy helposti.
Joka aamu kun käyn vessassa, vatsa on löysällä.
Olen nyt syönyt viime aikoina leipää, kananmunia, erilaisia laatikoita kuten kiusaus, kaalilaatikko. Lisäksi raejuustoa, juustoja, turkkilaista jogurttia ja hieman sokerisia herkkuja. Eli siis aivan todella huonosti.
Joulun jälkeen aloitan viljattoman kuurin ainakin, sekä tietysti sokerittoman.
Tätä on kuitenkin jatkunut aika pitkään vaikka syön terveellisestikin useimpina viikkoina.
Kokeilin laadukkaita maitohappobakteereita pienen hetken mutta tuntui, että pahensivat tilannetta entisestään. Ihan kuin vatsani "kävisi". Pulputtaa.
Ilmavaivat haisevat siis todella hirveiltä. Lämpöisiä voimakkaan hajuisia tuhnuja. Pahempia kuin kananmunapierut. Meinaan itse oksentaa enkä pysty pidättelemään öisin. Onneksi asun yksin.. :D ilta ja aamupainotteista Ilmavaivat muutenkin, joten ihmisten ilmoilla ei tarvitse häpeillä.
Pitäisi mennä joulua viettämään yökylään..
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mikä sen aiheuttaa, ehkä ärtyneen suolen oireyhtymä, mutta löysään vatsaan auttaa maidon tai piimän riitävä juominen päivässä sekä jugurtit, juustot ja jäätelöt. Ongelmaa ne ei poista kokonaan mutta kovettaa vatsan.
Noissa piimässä ja jogurteissa on maitohappobakteereita, nehän ovat hapatettuja tuotteita.
Siksi ne auttavat joillekin, jos vatsa oma bakteerikanta on epätasapainossa.Mutta ap:han on jo kokeillut maitohappobakteereja, eikä apua ole tullut.
No mulla ne ainakin auttaa, jos en niitä syö riittävästi niin seuraavana päivä on vatsa löysällä. Aika tarkkaa tasapainottelua tuo asian kanssa. Monella varmaan sama ongelma mutta eivät ole asiaa ymmärtäneet.
mulla oli kiusaukset,kaikki,eli peruna plus kerm oli sisuskalut mitä tahansa,kinkkua,kalaa,mitä muuta,vatsa aivan kuralla...en kertakaikkiaan kestänyt,ihan ripaskalla...joo ja liha,liha ei toisille sovi,se alkaa käymään eli löyhkää ja kakka haisee karsealle
Maitotuotteilla on päinvastainen vaikutus, ne kovettaa vatsaa.