Onko 100e sinulle iso vaiko pieni summa rahaa?
Itselle pienituloisena iso.. ja työelämässä olen.
Kommentit (47)
Riippuu tilanteesta, mutta yleensä ei. Toki 100e on televisiosta todella vähän, mutta 100e vaikkapa viinipullosta on järjettömän paljon rahaa. Ja ennen tilipäivää 100e ylimääräistä on paljon.
Tuntuu isolta summalta, vaikka todellisuudessa satanen menee helposti johonkin niin että ei huomaakkaan. Itsekin olen pienituloinen, vuokrat ovat niin kalliita helsingissä ja nettopalkka vain 2100 euro kuussa :/
Riippuu mihin sen käytän. Esim. johonkin vaatteeseen, kuten vaikapa puseroon, iso summa. Mutta vaikkapa auton korjaamiseen (joka on muutenkin kallista), pieni.
Satku meidän taloudessa on todella iso raha.
Meni mökkillä 1400. Isoja rahoja kaikki.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 14:27"]Meni mökkillä 1400. Isoja rahoja kaikki.
[/quote]Miten mökillä voi mennä tuollai rahaa?
Samaa mieltä! Vaikka 100,- ei ole nyt iso raha summana, se voi sitä olla riippuen mihin sen kuluttaa ja on tietty ollut aika, jolloin se oli iso raha siitä huolimatta.
Saan tehdä sen eteen yli 10h töitä joten onhan se
Minulle iso raha. Reilu kolmasosa kuukauden tuloista (kotihoidontuki).
Sillä saa kahden kuukauden vaipat. :)
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 14:30"][quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 14:27"]Meni mökkillä 1400. Isoja rahoja kaikki.
[/quote]Miten mökillä voi mennä tuollai rahaa?
[/quote]Taxi juomat ym. Mutta kerran sitä eletään.
100€ saa mukavasti perusruokaa jääkaapin täyteen. Vähän herkkujakin. Sillä saa myös hyvin vaatteita lapsille jos löytää kirpparilta hyviä.
Monesta tavarasta se olisi todella vähän. 100€ taas ei riitä mihinkään, jos maksaisin koko vuoden vakuutusmaksut kerralla. Sillä ei myöskään saisi kunnon takkia itselleen. Eikä sillä kattaisi edes kuukauden auto - ja työmatkakuluja meiltä kahdelta.
Sanoisin, että se ei ole iso mutta ei pienikään raha. Tavallinen summa.
Iso. Mulla jää säästöön joka kuukausi noin tuhat euroa, varmaan juuri siksi.
Onhan se iso raha. Mietin usein rahasumman sen kautta, kuinka paljon voin ostaa tuolla summalla ruokaa. Satasella saa jo todella ison satsin ruokatarvikkeita! Olen hyvin pienituloinen, mutta mulla on säästeliäisyyteni vuoksi säästössä kymppitonni! Olen tarkka rahankäyttöni suhteen, mutta en kuitenkaan saivartelevan pihi, osaan myös nauttia pienistä mielihyväostoksista kuten kukista ja hedelmistä, hyvästä suklaasta tai noin kympin viinistä! Muistan myös läheisiäni joskus jollain pienellä mukavalla.
Viikonlopun ruokaostokset, jossa itselle tai lapselle joku heräteostos.
Riippuu siitä, mihin sitä käyttäisi. Paljon esim. T-paidasta, ei välttämättä paljon kengistä. Vähän lentolipusta, paljon junalipusta. Jne.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 14:24"]Pikkuhiluja
*rikas ja laiska akateeminen kotiäiti*
[/quote]Jahas. Bitch is back....
Taidat olla juntti.[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 14:34"]
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 14:30"][quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 14:27"]Meni mökkillä 1400. Isoja rahoja kaikki. [/quote]Miten mökillä voi mennä tuollai rahaa? [/quote]Taxi juomat ym. Mutta kerran sitä eletään.
[/quote]
Siinä on suunnilleen se, mitä jää puhtaana käteen, kun työpäivän palkasta vähentää verot, päivän matkakulut ja ruuan.
Pikkuhiluja
*rikas ja laiska akateeminen kotiäiti*