Onko 100e sinulle iso vaiko pieni summa rahaa?
Itselle pienituloisena iso.. ja työelämässä olen.
Kommentit (47)
Iso raha se on. Vaikka mulla on nykyään paaaaljon rahaa tilillä, aina ei ole ollut niin.
Ruoasta järjettömän paljon. Vaatteesta paljon. Puhelimesta vähän.
Iso määrä. Se on yli kuukauden ruuat.
Aika suuri raha, jos ajattelee että sen saamiseksi käteen joutuu tekemään melkein päivän töitä.
Iso raha, kolmihenkisen perheen yli viikon ruoat.
No ei nyt sinänsä iso, mutta ei niin pieni kumminkaan että sen ihan mihin vaan laittaisi :D
Vaikka tienaan 7000 €/kk on mielestäni 100 € iso summa ja tarkkaan katson, mihin tuon suuruisen rahan olen valmis käyttämään.
Eihän yksi satanen nyt ole mitään.
Nelihenkisen perheet ruoat pe-illasta maanantaiaamuun.
Onhan se tavallaan iso, mutta toisaalta vain 10% perheen ruokamenoista.
Todella iso. Melkein kuukauden ruuathan tolla sais.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 14:25"]Tuntuu isolta summalta, vaikka todellisuudessa satanen menee helposti johonkin niin että ei huomaakkaan. Itsekin olen pienituloinen, vuokrat ovat niin kalliita helsingissä ja nettopalkka vain 2100 euro kuussa :/
[/quote]olet pienituloinen ja palkkasi 2100 e!? Et tosiaan ole.
On se silloin ,jos on tiukka budjetti ja yhtäkkiä se pitäisi johonkin kiinnittää monta viikkoa ennen palkkapäivää.
Hyvin harvoin ostan mitään yksittäistä, jonka hinta olisi satasen tai yli. Alle satasen saa tarjouksesta asialliset kengät, takin, pari pitkähihaista puseroa, älypuhelimen tai vaikka kahvinkeittimen. Tai parin-kolmen viikon ruoat. Tai ajoissa ostaen lennot edestakaisin johonkin kivaan eurooppalaiseen kaupunkiin. Toisin sanoen koen, että satanen on melko iso raha.
Riippuu tilanteesta. Johonkin ns turhaan esim ravintolassakäyntiin aika iso raha. Ruokakaupassa aivan normisumma, harvoin päästään tuon alle.
Jos tuo summa vaikka varastettaisiin, se olisi iso. Jos käyttäisin sen vaikka uuteen käytettyyn kilpapyörään niin ei olisi mitään.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 14:39"]
Iso, olen opiskelija
[/quote]
Sama
Iso, viikon ruuat saadaan sillä. Olen kotona lasten kanssa, mies töissä, palkka vähän päälle paritonnia bruttona.
No pienituloisena iso summa rahaa. Mutta jos menemme mieheni kanssa vaikkapa keskustaan vaikkapa elokuviin ja syömään tai muuta, niin äkkiä 100e ei ole yhtään mitään. Harvemmin tosiaan käydään missään ihmeemmin, kun rahaa palaa niin herkkään, vaikka ei mukamas edes kuluta. Halvemmaksi tulee ostaa kotio juomat ja mennä puistoon istuskelemaan. Kahden viikon ruokabudjettiin ihan normisumma rahaa.