Sain juuri nutun valmiiksi sukulaisen vauvalle
Tykkääkö kukaan muu tehdä vauvanvaatteita? Minusta on ihan neuloa pieniä nuttuja ja tossuja. Ikinä en tosin osaa tehdä tarpeeksi pientä, aina ne on vastasyntyneille liian isoja. Sitä aina hämmästyy, miten pieniä ne vauvat on.
Kommentit (5)
Täytyypä vilkaista. Mulla ei varastossa ole yhtään nuttua. Olen enimmäkseen virkannut niitä kun lähisukuun on vauvoja tullut. Just nyt ei ole ompelukonetta, mutta aion kyllä hankkia. Värivalinta on joskus vaikeaa, jos ei sukupuoli ole tiedossa etukäteen. Itse tykkään, että vauvalle voisi ihan ennakkoluulottomasti tehdä eri värisiä vaatteita. Pojalla voi olla punaista tai tytöllä sinistä, mutta kaikki ei tykkää.
Etenkin kun olen lastenvaateliikkeessä töissä - aina uusimmat vauvanvaatteet tulee ostettua, siis mitä meille myyntiin tulee.
Meilläkin on ns. yritystä takana vuosi ja kovasti olen kuumeillut jo 5v.! Vauvanvaatteetteista on tullut mukava harrastus tässä vuosien saatossa ja se jopa helpottaa tätä kituamista, kun saa johonkin sen purkaa :) Vauvanvaatteita on kasassa jo mukavan kokoinen läjä..!
Mies toisinaan motkottaa kun jotain nuttuja kannan kotiin, mutta on iloinen kun saan johonkin purkaa vauvakuumettani. Ja ainahan ne voi antaa tai myydä jollekkin, jos ei meille kuulu vauvaa.. Sisko saakin maaliskuussa vauvan, niiin sinne sitten todennäkösesti lahjotan..
Meillä on myös työpaikka naapurina Lastentarvike -liike, siellä on kiva ihailla vaunuja ja muuta :D
Olen tehnyt kaikenlaista kestovaipoista villatakkeihin noin vuoden ajan. Vauvanvaatteita ja tarvikkeita on kiva tehdä, kun ne valmistuvat nopeasti ja ovat niin suloisia. Ja niihin on hyvä purkaa vauvakuumettaan. Itse olen enimmäkseen neulonut ja ommellut, mutta virkkaamallakin voisi saada jotakin kivaa aikaiseksi.
Itsellä siis vasta vauva haaveissa, yksi keskenmeno takana :-( Uskallan kuitenkin kasvattaa " vauvakapiotani" , koska luotan siihen, että vauvan joskus saamme. Ja jos huonosti käy, onpahan valtava paketti lahjoitettava jollekin vauvaperheelle...
Jos ei halua vauvoille tehdä, voi väsätä myös omien ja tuttujen lasten nukeille vaatteita. Niistä pienet ilahtuvat.
Minä myös tykkään tehdä käsitöitä.
meillä vauvaa on yritetty jo yli kaksi vuotta joten siinä ajssa on kerennyt tehdä vaikka mitä. Löytyy peittoja, nuttuja, tossuja, pipoja, lapasia ym. ristipistoilla, kutomalla ja virkkaamalla. Kaikki sitten tulevaa oma vauvaa varten. Omellu en ole mutta aion kyllä sitten jos/kun raskaudun.
Nytkin on yksi peitto tekeillä vairkkaamalla.
Kiva että löytyy muitakin yhteisen harrastuksen omaavia.
Käyppäs katsomassa täältä malleja. Sain tuolta odotuspuolelta osoitteen kun kyselin.
http://www.garnstudio.com/lang/fi/kategori_oversikt.php
Tuolta löysin sen peiton ohjeen jota nyt teen.