Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Johan tää pääsiäinen riidatta menikin, toinen näkökulma:

Vierailija
06.04.2015 |

Aamulla sitten alkoi... Kun heräsin, vaimo oli puoli kahdeksan jälkeen aikeissa antaa lapsille juustokakkua. Sanoin hienovaraisesti, että ehkä ei nyt aamupalaksi kuitenkaan, ja painelin vielä käymään yläkerrassa. Kun tulin takaisin, akka lappaa juustokakkua nelivuotiaan lautaselle täyttä häkää. Sitten muutin äänensävyä vähän jo ikävämpään suuntaan, kun hienovarainen lause ei mennyt jakeluun.

Vaimo alkoi karjua teini-iältä jääneeseen tyyliinsä, että hyvä on, ei syödä sit tässä talossa ikinä enää kakkua, kun luulin että ne on syötäväks tehty ja lapset söi jo puuron ja blaa blaa. Niin ja tempaisi nelivuotiaalta lautasen, paiskasi sen jääkaappiin ja kakun samoin.

Mun syynä kieltoon oli lähinnä se, että sokerieväät ei mielestäni kuulu jokaiseen syöntihetkeen, enkä tosiaan halua sokerihumalassa heiluvia lapsia heti aamukahdeksasta saakka. Toinen syy oli se, että juustokakkua on vielä sen verran tähteellä, että siitä on tarjota vieraille, jos tänään joku poikkeaa (ja juu riittää siitä tietysti omalle perheellekin samalla).

Mutta tulipahan nyt riita, joka sitten kärjistyi siihen, että minä aloin itkeä, koska olen niin väsynyt siihen, että vaikka vaimon kanssa olen yrittänyt puhua hänen heikoista kommunikaatiotaidoistaan ja noista marttyyrimäisistä "mä en ikinä sit enää" tai "ei me nyt tehdä noin kun isi kerran kielsi" purkauksistaan, niin keskustelu ei tuota mitään tulosta. Vuositolkulla saa hakata päätä seinään. Muuten ei minua juuri huomioi niin, että olisi yhtään kiinnostunut jutuistani, puheistani, tekemisistäni tai haluaisi edes juuri koskettaa.

Jos se ei viihtyisi lasten kanssa, saisi lähteä nostelemaan, mutta kun lapset pitävät äidistään ja äiti lapsistaan...

Sellainen pääsiäispäivä. Itkevät lapset ryntäsivät halaamaan itkevää isiä, ja kysyivät haluaisinko pelata heidän kanssaan (kun tietävät, ettei vaimo tee minun kanssani mitään). Niinpä sitten pelattiin vähän aikaa, ja nyt häipyivät jo yläkertaan äitinsä kanssa leikkimään. Mikään tuskin taas muuttui, mutta saatiinpahan paha mieli kaikille.

Teille muille kuitenkin mukavaa, aurinkoista ja rentouttavaa vapaapäivää!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tää nyt jotenkin nokkelaa nyt vai?

Vierailija
2/7 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuu syömään mun juustokakkua bejbe!

Vierailija
4/7 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Repesin :D

Vierailija
5/7 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kamala vaimo! Miten kestät tuollaista??

Vierailija
6/7 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, odotin että olisi tullut kertomus toisesta näkökulmasta.

Siis niin että "Olen perheen isä ja laittamassa aamupalaa lapsille. Puurot syötyämme ajattelin, että otetaan vielä juustokakkua jota söimme eilenkin. Lspset ihastuivat ja meillä oli mukavaa kunnes itse lohikäärme tuli paikalle silmät loimuten ja vaati meitä lopettamaan kakun syönti. Lapset hätääntyivät ja minua alkoi suututtaa jolloin paiskasin kakun jääkaappiin jotain mutisten. Yläkerrasta kuulin, kuinka lohikäärme itki saaden lapset puolelleen ja sääliä itselleen."

Vierailija
7/7 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tällaista...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi