Miksi alusvaateliikkeissä väitetään kuppikoon olevan isompi?
Eihän se nyt oikeasti voi olla niin että melkein kaikilla naisilla muka on ympärysmitaltaan liian isot ja kuppikooltaan liian pienet liivit? Varmaan munkin B-tisseistä jotka oikeasti istuu hyvin siihen B-kuppiin, tuliskin liikkeessä yhtäkkiä jotkut DD:t. Onko liikkeissä myytävien liivien kokomerkinnöissä jotain pielessä?
Kommentit (90)
No olin aina käyttänyt 75C- liivejä ja luulin, että nännien pitääkin plumpsahdella ulos, kun kumarrun. Liikkeessä mittasivat ja olinkin 70F. Enää ei nännit vilku, eikä kainaloiden läskit rullaannu. Kuulostaa isolta tuo F, mutta pienen ympärysmitan kanssa ei ole erityisen isot.
no koska se voi olla oikea koko. monet käyttää liian suurta ympärysmittaa, koska "pienempi puristaa". no tottakai se pienempi eli sopivampi on tiukka, eihän liivit muuten hoida tehtäväänsä. :D mäkin luulin pitkääääääään olevani 75B-C, kävin liikkeessä mittauttamassa ja sanoivat 70E. se oli sopiva kunnes hieman laihduin, nyt käytän 70D ja liivit oikeasti tukee ja tissit pääsee oikeuksiinsa, näyttävät kauniilta eikä liivit "pyöri ympärillä". Enkä todellakaan ole mikään povipommi siltikään, johtuen pienehköstä ympäryksestä.
Minulla vastaava tarina kun yllä, ja eron todella huomasi!
Nuorena ostin 80/85 C/B liivejä ja kuvittelin että nuo ovat hyvät. Ensinnäkään en ymmärtänyt silloin kuinka hoikka olen rinnan ympärykseltäni (en ollut ikinä se hoikin, en toki lihavakaan) ja vaikka tiesin että muotoja on, en koskaan olisi arvannut että rintani ovat niin isot suhteessa.
Kävin myymälässä ja kokoni oli 70F, olen käynyt useammassa kaupassa ja aina on tuo sama saatu, ei siis ole vain yhden kaupan/merkin koko.
Rintaliivit todella tukevat, ne pysyvät hyvin paikoillaan (vaikka esim. hyppisin) ja takaosa on siellä missä pitää, ei "niskassa". Varsinkin kesällä kun ihmisillä on ohuempia vatteita näkee usein kuinka vääränkokoisia liivejä ihmisillä on. Monesti tekisi mieli sanoa että mene ja osta oikean kokoiset.
Oikeankokoisten liivien jälkeen myös kaikki niska- ja hartiakivut hävisivät kokonaan.
Kyse on siitä, että esim. kaikki kokomerkinnän C kupit eivät ole samankokoisia. Kupin koko vaihtelee liivien ympärysmitan mukaan. Esimerkiksi kokojen 75 D ja 80 C kupit ovat täsmälleen samaa kokoa.
Liivejä ei pitäisikään valita ensisijassa kuppimerkinnän mukaan vaan ympärysmitan mukaan. Ensin valitaan oikea vartalonympärys ja sitten siitä oikea kuppi riippumatta siitä, onko se A, B, C, D vai DD. Monet, jotka valitsevat liivit itse, tuijottavat pelkkää kupin merkintää ja ostavat ensimmäiset liivit, joiden kupit ovat oikean kokoiset. Liivien ympärysmitta saattaa silloin helposti olla liian iso.
Käytän pelkkiä halpakauppojen liivejä, HM, Lindex jne. Koko yleensä 70 C. Mallista riippuen voi olla myös 75 B/ C tai 70 B.
Käytän sellaisia liivejä, jotka tuntuvat mukavalta päällä, se on tärkeintä. Liivikaupassa saisin kooksi varmaan jotain 60E, voi kuvitella miltä sellainen tuntuu päällä...ja lisäksi siitä pitäisi maksaa neljän liivin hinta. Ei kiitos.
Eiköhän nuo tosi pienet ympärykset ja isot kupit ole tehty myynninedistämiseksi pääasiassa. Ajatellaan että nainen haluaa olla kokoa 60E mieluummin kuin vaikka 70B.
Munkin kaverit käyttää 75b liivejä, joissa hakaset takana nousee niskaan asti. Joo sopivat liivit kyllä. Itse olen nätisti kehottanut ostamaan sopivia liikkeestä tai muualta, mutta ei. No omapahan on asiansa, mutta en ymmärrä, miksei oikean kokoisiin liiveihin voi panostaa. Itselläni on 65G ja kyllä muuten panostan hyviin liiveihin
Minää kaytän liiveissä kokoa 80 A joka tuntuu todella napakalta ympärysmitaltaan, mutta kuppi jää silti tyhjäksi. Onko olemassa edes pienempää kuppikokoa ympärysmitalle 80?
Minä en käytä rintaliivejä enkä halua isoa kuppikokoa. Hähää, liivibisnes.
Luulen, että tämä jotenkin liittyy sellaiseen vaatimattomuuden kulttuuriin. Itseään tulee vähätellä. Edes rintaliivejä ei saa valita oikean koon mukaan, vaan pitää valita pieni kuppikoko. Ettei kukaan nyt luule, että itsestäni kuvittelisin jotain. Minulle on ihan kaverikin rääkäissyt päin näköä, ettei SINULLA nyt voi olla C-kuppi, olet niin pienirintainen! Etten vaan luule olevani isorintainen ja vie kaikkia miehiä! Nih, kerta.
Ei kai sillä koolla ole väliä, kunhan ne liivit tukevat ja sopivat päälle. Ja ei ne miehet edes tiedä mistään kuppikoista mitään, ei niitä kiinnosta edes.
Hei money talks!
Miettikää nyt kun menee niiden B-kupin tissien kanssa sinne alusvaateliikkeeseen ja siellä sanotaankin että voi kuule sä oo kokoa F ja pienennetään rinnanympärystäkin vielä muutamalla sentillä. Mikä on myyvempää ja imartelevampaa naiselle?
Kuin että luodaan illuusio isommista tisseistä ja pienemmästä ympäryksestä. Ja tottakai myydään siinä samalla parit "oikean kokoiset" liivit á 60e kpl kun eihän niitä vanhoja väärän kokoisia nyt enää voi käyttää...
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 12:13"]
Kyse on siitä, että esim. kaikki kokomerkinnän C kupit eivät ole samankokoisia. Kupin koko vaihtelee liivien ympärysmitan mukaan. Esimerkiksi kokojen 75 D ja 80 C kupit ovat täsmälleen samaa kokoa.
Liivejä ei pitäisikään valita ensisijassa kuppimerkinnän mukaan vaan ympärysmitan mukaan. Ensin valitaan oikea vartalonympärys ja sitten siitä oikea kuppi riippumatta siitä, onko se A, B, C, D vai DD. Monet, jotka valitsevat liivit itse, tuijottavat pelkkää kupin merkintää ja ostavat ensimmäiset liivit, joiden kupit ovat oikean kokoiset. Liivien ympärysmitta saattaa silloin helposti olla liian iso.
[/quote]
No tämä selittää! Olen aina miettinyt, että viiraako päässäni vai mistä johtuu, että on ihan mahdotonta löytää oikea kuppikoko. Kupin ollessa ok, ympärysmitta ei ole ollut -> suurempi/pienempi ympärysmitta -> kuppi on taas ihan pielessä. Ei voi kyllä ymmärtää tuota mitoitusta.....
Ohis, mutta moni nainen käyttää ylipäänsä vääränkokoisia vaatteita. Varsin monelle naiselle voisi sanoa että sori nyt vaan tuo takkisi pussittaa selästä, pitäisi olla kokoa pienempi, tai että housujesi lahkeet ovat ihan liian pitkät/lyhyet, kuten myös että sori mekkosi näyttää aivan makkarankuorelta, pitäisi olla koko isompi.
Minultakin on kerran asiakas kysynyt, olin itsekin siis asiakkaana, että kumman kokoinen kauluspaidoista näyttää hänellä paremmalta, ongelmana oli se, että pienempi koko istui muuten perfecto, mutta hihat jäivät hieman liian lyhyiksi, isommassa hihat olivat hyvät, mutta se ei istunut hyvin selästä/hartioista. Ehdotin että ottaa jonkun muun mallin kokeiluun, mutta veikkaan että suurin osa ihmisistä ei jaksa etsiä sitä ns. täydellistä vaan huonoista vaihtoehdoista sen niistä parhaimman --> kehoittaisin kaikkia kysymään myyjältä apua että saa kaikissa vaatteissa juuri itselle sopivat vaatteet, useimmissa kaupoissa (ei halpaketjuissa) on myös muokkauspalveluita saatavilla jos vaate kaipaa pieniä muutoksia.
Isompi ongelma taitaa kuitenkin olla liian pienet liivit. Tissit tursuaa kuppien yläpuolelta, sivuista kainaloista jne. Kesä kun tulee, niin taas näkee sellaisia liivivirityksiä että puistattaa...
Mene nyt vaan sinne liikkeeseen ja sovita erikokoisia liivejä. Omin silmin ja myyjän opastuksella kyllä näet mikä on sopiva. Eihän tämä ole mikään luulottelu tai illuusio juttu vaan ihan itsevoit sen siinä todistaa.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 12:19"]
Minää kaytän liiveissä kokoa 80 A joka tuntuu todella napakalta ympärysmitaltaan, mutta kuppi jää silti tyhjäksi. Onko olemassa edes pienempää kuppikokoa ympärysmitalle 80?
[/quote]
On. Ainakin Englannista löytyy kokoa 36AA ja 36AAA, jotka ovat pienempi kuin A-kuppi. Katso sellaiset verkkokaupat kuin Figleaves, Little Women ja Dainty Ladies.
Toinen vaihtoehto on kokeilla Suomessa liiviä, jossa on joustava materiaali ja ottaa 75A, mallista riippuen voisi istua paremmin kuin 80A. Se ympäryshän venyy melko nopeasti, tai sitten voit käyttää jatkopalaa, niitä saa mm. Lindexistä, Kappahlilta, yms.
-ms-
Siksi väittävät, että saavat liivejä paremmin myytyä. Tietysti se nostaa naisen itsetuntoa, kun voi kuvitella itsensö isorintaiseksi. Nykyisinhän kaikilla pienirintaisillakin on vähintään d-kuppi.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 12:48"]
Ohis, mutta moni nainen käyttää ylipäänsä vääränkokoisia vaatteita. Varsin monelle naiselle voisi sanoa että sori nyt vaan tuo takkisi pussittaa selästä, pitäisi olla kokoa pienempi, tai että housujesi lahkeet ovat ihan liian pitkät/lyhyet, kuten myös että sori mekkosi näyttää aivan makkarankuorelta, pitäisi olla koko isompi.
Minultakin on kerran asiakas kysynyt, olin itsekin siis asiakkaana, että kumman kokoinen kauluspaidoista näyttää hänellä paremmalta, ongelmana oli se, että pienempi koko istui muuten perfecto, mutta hihat jäivät hieman liian lyhyiksi, isommassa hihat olivat hyvät, mutta se ei istunut hyvin selästä/hartioista. Ehdotin että ottaa jonkun muun mallin kokeiluun, mutta veikkaan että suurin osa ihmisistä ei jaksa etsiä sitä ns. täydellistä vaan huonoista vaihtoehdoista sen niistä parhaimman --> kehoittaisin kaikkia kysymään myyjältä apua että saa kaikissa vaatteissa juuri itselle sopivat vaatteet, useimmissa kaupoissa (ei halpaketjuissa) on myös muokkauspalveluita saatavilla jos vaate kaipaa pieniä muutoksia.
[/quote]
Niinpä. Ja sitten ei voi edes juhliin valita oikeankokoista vaatetta - ei tartte kattoa kuin Satuhäitä niin huomaa, että melkein kaikki morsmaikut (ja vieraat) on tunkeneet itsensä huonosti istuviin mekkoihin. :D Serkkutytöllä oli häissään aivan vääränkokoinen pitsibolero hartioiden peittona kirkossa. Siis niihin hihoihin olis mahtunu tyyliin kahdet käsivarret / hiha. Eikä ollut mikään "muoti"malli vaan yksinkertaisesti liian iso, en tiedä oliko sovittaessaan katsonut peiliin ollenkaan...
[/quote]
No tämä selittää! Olen aina miettinyt, että viiraako päässäni vai mistä johtuu, että on ihan mahdotonta löytää oikea kuppikoko. Kupin ollessa ok, ympärysmitta ei ole ollut -> suurempi/pienempi ympärysmitta -> kuppi on taas ihan pielessä. Ei voi kyllä ymmärtää tuota mitoitusta.....
[/quote]
No jos olet käynyt kaupoissa jos on vain kuppikokoja B-E lähinnä, niin äkkiähän se valikoima loppuu.
Rintaliivissa sekä ympäryksen että kupin pitää olla oikean kokoinen, että koko olisi oikea. Aloita todella niin että otat ensin sopivan ympärysmitan, ja sitten testaat eri kuppikoot. Jos kaupassa oleva koko B on liian suuri, sitten tarvitset kupin A, jos taas koko E on liian pieni, sitten sopiva olisi kenties F tai sitä suurempi. Joudut siis menevät rintaliiviliikkeeseen, jossa on enemmän kokovalikoimaa.
Jaa, kun mä oon käyny halpiskaupoissa liiviiostoksilla niin koko yleensä 70 B ja sit kun oon käynyt liiviliikkeissä niin koko kuitenkin pysyy samana. Ei se koko mihinkään muutu jos on alunperinkin osannut valita oikeaa kokoa. Joskus se ympärysmitta ei kylläkään ole oikeasti koonmukainen ja silloin pitää sovitella muita kokoja.
Etkö ole sit kokeillu niitä dd:tä?