Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi lähes kaikki korvapuustit ovat aina kuivia känttyjä?

Vierailija
14.02.2025 |

Helsingin Cafe Caruselissa sain kerran meheviä kosteita korvapuusteja ja samoin Kuopion Kahvila Kanelissa. Ne oli tehty ehtaan voihin, kaneliin ja kananmunaan.

Söi sitä sitten kotitarjoiluna, kahvilassa tai virastossa tai ties missä kissanristiäisissä, se on melkein aina kivikovaa korppa jossa on juuri ja juuri gramma täytettä sisällää. Mikä mättää?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaa. yleensä sama vika kuin mokkapaloissa, eli raaka-aineissa pihistellään.

yleisin on se että käytetään voin sijasta jotain lidlin 0,30e/rasia palmuöljymargariinia ja kananmuna, kerma ym. jätetään kokonaan pois reseptistä koska ne maksavat rahaa.

eli valtaosa niistä on tehty käytännössä veteen, sokeriin ja palmuöljyyn, ja maustettu ripauksella kanelia. se kuivuu tiiliskiveksi noin 30 minuutissa uunista ottamisen jälkeen.

Vierailija
2/10 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samasta syystä kuin iso osa kaupan valmisleivoksista on kuin tuohivirsua nakertaisi. Ne koostuvat 99%:sesti vehnästä ja vedestä eikä esim. voista ole ainesosaluettelossa tietoakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä, nukyisin pullat on kuivia ja mauttomia(onneksi se kardemumma osataan hienontaa paremmin, koska liika sitä pahentaa pullat)

Vierailija
4/10 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aito kostea versio maksaa 5 euroa ja käntty maksaa 2 euroa. Siinä syy.

Vierailija
5/10 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen aina itse enkä osta mistään koskaa maksaa 3 euroa yksi korvapuusti. Itse tekee niin aina on tuoretta.

Vierailija
6/10 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina hämää kun videoissa jotkut ulkomaalaiset hehkuttaa korvapuustia. Minulle se ja muutkin pullatarjoilut ovat aina olleet kuivahkoa pulunruokaa josta on makunautinto kaukana.

Vierailija
7/10 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aito kostea versio maksaa 5 euroa ja käntty maksaa 2 euroa. Siinä syy.

Niin, halvalla ei hyvää korvapuustia saa...

Vierailija
8/10 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina hämää kun videoissa jotkut ulkomaalaiset hehkuttaa korvapuustia. Minulle se ja muutkin pullatarjoilut ovat aina olleet kuivahkoa pulunruokaa josta on makunautinto kaukana.

Oletko ulkomaalainen Suomessa? Mene heti takaisin mistä olet tullutkin.

Vierailija
9/10 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin syy, että taikinassa liian paljon jauhoja /vähemmän voita ja liian vähän täytettä. Itse kun kotona teen, niin aina saan todella meheviä ja pehmeitä puusteja. En käytä taikinassa lisäksi kananmunaa, joten sekin mehevöittää.

Vierailija
10/10 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roberts coffeen korvapuustit ovat Suomen parhaita.